اوایل ماه جاری میلادی بود که جنرال موتورز اهداف جاهطلبانهای برای خود ترسیم و اعلام کرد به دنبال تبدیل شدن به اولین شرکت فروشنده خودروهای الکتریکی در آمریکاست. ماری بارا در مصاحبه با رسانهها به جزئیات بیشتری از برنامههای جنرال موتورز اشاره کرده است. او گفته این خودروساز قطعاً از نظر فروش تسلا را تا سال ۲۰۲۵ پشت سر خواهد گذاشت.
این یک ادعای کاملاً برجسته است زیرا تسلا رکوردها را یکی پس از دیگری پشت سر میگذارد و جنرال موتورز فعلاً خودرویی الکتریکی برای فروش ندارد چراکه فروش بولت EV و بولت EUV پس از توقف به خاطر فراخوان باتری متوقف شده و این روند از هفته آینده دوباره شروع خواهد شد. با این وجود مدیرعامل جنرال موتورز مطمئن است بازار تحت تأثیر محصولات الکتریکی جنرال موتورز همچون جی ام سی هامر و کادیلاک لیریک قرار خواهد گرفت. به این لیست میتوان کراس اووری الکتریکی با ابعاد شورولت اکوئینکس را اضافه کرد.
ماری بارا گفته است:
زمانی که به سبد محصولات ما نگاه کنید نه تنها هامر و لیریک را خواهید دید بلکه به کراس اووری بر خواهید خورد که ابعادی مشابه اکوئینکس داشته و با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. ما همچنین سیلورادو E را تولید خواهیم کرد و پس از آن محصولی از جی ام سی را خواهیم داشت. باقی محصولات را هنوز اعلام نکردهایم. من بسیار آسودهخاطر هستم زیرا وقتی مردم این خودروها را ببینند بسیار تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به همین خاطر ما در تلاش هستیم تا به شماره یک بازار خودروهای الکتریکی تبدیل شویم
اگرچه هامر الکتریکی و لیریک خودروهای شاخصی هستند اما احتمال فروش آنها به تعداد زیاد پایین است. قیمت لیریک از ۵۸۷۹۵ دلار در نسخه Debut شروع میشود درحالیکه ارزانترین نسخه هامر الکتریکی پیکاپ بهای ۷۹۹۹۵ دلاری خواهد داشت. مشکل این است که نسخه ارزان یاد شده در بهار ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و تحویل لیریک نیز از نیمه اول سال ۲۰۲۲ و با تعداد محدود شروع خواهد شد. اما درباره کراس اوور الکتریکی شورولت تنها میدانیم جنرال موتورز قیمت حدود ۳۰ هزار دلار را هدف گرفته و میخواهد آن را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند. تمامی این خودروها بخشی از برنامه جنرال موتورز برای عرضه حداقل ۳۰ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ میباشد.
هنوز مشخص نیست که آمریکاییها خواهند توانست این تعداد خودرو را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کنند یا خیر اما به جرات میتوان گفت تسلا هم تا آن زمان دست روی دست نخواهد گذاشت. سایبرتراک، رودستر و یک محصول الکتریکی پایه در راه هستند و تسلا به زودی دو کارخانه در برلین آلمان و تگزاس آمریکا را راهاندازی خواهد کرد. تسلا هماکنون ۶۳ درصد از بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را در دست دارد درحالیکه سهم جنرال موتورز تنها ۹ درصد است.
یوسف
۷ آبان ۱۴۰۰آقای جنرال موتورز جنس از موتوری نگیر…..
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Reza Waffen SS
۷ آبان ۱۴۰۰این نشون دهنده عزم راسخ جنرال موتورز و برنامه ریزی بلندمدت واسه سرویس کردن دهن تسلا هستش
میثم
۷ آبان ۱۴۰۰مسئله اینه که اینا به تسلا به چشم یک خودروساز صرف نگاه میکنند و با همین دیدگاه سنتی هم میخوان باهاش رقابت کنن.
تسلا پیش از خودروساز بودن، یک شرکت ارائه دهنده تکنولوژیهای جدیده و نیاز سابق مردم رو (جابجایی) از حالت سنتی کمی خارج کرده و به شکلی جدیدتر برطرف کرده و در ارائه این تکنولوژیها هم سرعت عمل بالایی داره.
رقابت با تسلا محدود به باتری، شتاب، اتوپایلوت و اینها نیست. خیلی گستردهتر از این حرفهاست
میثم
۷ آبان ۱۴۰۰من فکر میکنم تا زمانی که هیدروژن مشکلاتش حل نشه و خیلی ساده و راحت در دسترس قرار نگیره، هیچ رقیبی برای تسلا انقدر بزرگ نخواهد بود که بخواد اونو تحت تاثیر قرار بده
مهردادکمال
۸ آبان ۱۴۰۰کامنت بسیار درستی بود بیگ لایک
Elmiraj
۷ آبان ۱۴۰۰فروش bolt در سال گذشته ۱۷.۳ برابر کمتر از model 3 بود…
پیش سفارش های هامر EV هم هنوز به یک پانزدهم CyberTruck نرسیده…
لیریک هم باید با نسخه های جدید model X سرشاخ بشه ….
از اون طرف یک تسلا ۲۵ هزار دلاری خواهیم داشت که زنگ خطر بزرگی برای تمامی خودروهای الکتریکی این سگمنت (از جمله همین شورولت ۳۰ هزار دلاری ) قلمداد میشه…
.
.
چطوری اونوقت…!؟
AMG GT R
۷ آبان ۱۴۰۰حرف زده دیگه
تاسال 2025 حرفش رو خیلیا فراموش میکنن
امیرعلی
۷ آبان ۱۴۰۰اولین چیزی که باید بهش توجه کنیم اینه که جنرال موتور تا الان به صورت جدی وارد الکتریکی سازی نشده بود و شورلت بولت رو فقط ساخته بود تا حضور داشته باشه
دومین چیز اینه که جنرال موتور مزیتی داره که تسلا نداره و اونم زیر برند های مختلف ه که هر کدوم ماشین های معروفی دارند مثلا جی ام سی سیرا یا شورلت کوروت یا کادیلاک اسکالید یا جی ام سی یوکان یا شورلت تاهو
پس فرض کن این ماشین هایی که گفتم الکتریکی بشن اونوقت ه که جذابیت سبد محصولات الکتریکی جنرال موتور به شدت افزایش پیدا میکنه
و مورد سوم اینه که جنرال موتور برای الکتریکی شدن خرج کمتری نسبت به تسلا برای کارخانه هاش میکنه چون ساختمان اصلی و دستگاه های اصلی کارخانه از قبل بوده و gm فقط باید خط تولید جدید بسازه اما تسلا همه گیگافاکتوری هاش رو از صفر میسازه و چون gm خرج کمتری برای ساخت کارخانه ها میکنه میتونه پول بیشتری رو برای سیستم خودران ش و شبکه سوپرشارژ ها خرج کنه
و مورد آخر هم اینکه مری بارا نشون داده مدیرعامل توانایی و تا الان به هر قولی که داده عمل کرده و gm رو از نابودی نجات داده پس میتونیم به حرف ایشون اعتماد کنیم
پویا
۷ آبان ۱۴۰۰اینم باید اضافه کنی برای پیش سفارش cybertruck یه پول ناچیز باید پرداخت کنی که واقعا نمیشه گفت اون همه سفارش عددی واقعی باشه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۷ آبان ۱۴۰۰قطعا جنرال موتورز در آینده جزو غول های بزرگ برقی سازی میشه اما فعلا بجز چنتا کانسپت و پروتوتایپ مدل درست و حسابی دیگه ای نداره
Aran+Milan
۷ آبان ۱۴۰۰این حرفا درواقع یه تبلیغات برای محصولات الکتریکی جنرال موتورز بوده
(JONATHAN (TESLA
۷ آبان ۱۴۰۰طبق آخرین پیشبینی ها
پیشبینی میشه تسلا در سال ۲۰۳۰ به آمار فروش ۱۱.۵ میلیون دستگاهی در سال برسه
با اینکه جنرال موتورز بیشترین تاسیسات و زیر ساخت هارو در آمریکا بیشتر از همه کمپانی ها داره ولی پشت سر گذاشتن تسلا حداقل تا سال ۲۰۳۰ بسیار خوش بینانه هستش
در حال حاضر با وجود خودرو های ارزون بنزینی در سبد این کمپانی قیمت متوسط معاملات محصولات جنرال موتورز بالای ۵۳ هزار دلار گزارش شده و با این ارقام فکر نکنم به شخصه موفق بشن
Silent
۷ آبان ۱۴۰۰همین قدر که: گیگافکتوری تگزاس زیربنای همکفش فقط!
بیش از 120 هکتار هست که قراره چند ماه دیگه وارد مدار بشه.
new RAMIN
۷ آبان ۱۴۰۰هرکی دوست داشت کامنتمو بخونه هرکی دوست داشت نخونه: جنرال موتورز دلیل مسخره ای داره که بخواد تو فروش از تسلا جلو بزنه!چون محصولات ما جذابن و تعدادشون در آینده زیاد میشه و انواع قیمت ها خواهیم داشت از لحاظ آمار فروش خیالمان راحته! عجب استدلال خفنی.محوصلات زیاد دلیلی بر فروش بالا نیست//تسلا حکم سنگ محک خودرو الکتریکی هست 10سال هم بگذره همه باز میرن سراغ تسلا چون اولین کمپانی بود الکتریکی جذاب خفن ساخت. ازلحاظ کیفیت منتاژی هم نسبت به 4 سال پیش خیلی بهبود یافته میتونه پیشرفت کنه و حالب اینجاس با 4 محصول با کیفیت معمولی به این سطح آمار فروش رسیده…
اما نکته ای که این چندوقته هیچ کمپانی مطرحی توجه نمیکنه خودروهای چینی هستن!دقیقا همون اتفاقی که در صنعت موبایل افتاد. سامسونگ و اپل فکر میکردن غولی هستن تا توسط چینی های تازه وارد تقریبا به حاشیه بازار فرستاده شدن الان انتخای اول مردم دنیا اول شیائومی هست دوم هواوی بعد سامسونگ(تو برخی کشور ها آمار فروش سامسونگ داره یواش یواش کم میشه!)و در آخر اپل…نوکیا هم بیچاره معلوم نیست چندچنده🤣
جنرال موتورز، تویوتا ، فولکس واگن ، هر3تاشون فکر میکنن آینده برقی برای اوناس. این دقیقا همون طرز فکر ساسمونگ و اپل بود…در خودرو الکتریکی مهم ترین فاکتور میزان پیمایش زمان شارژ قیمت منطقی و از همه مهمتر گارانتی خودرو الکتریکی هست. که متاسفانه هیچ کدومو ندارن! چین خواهد آمد…بد هم خواهد آمد… فقط کمپانی های خاص مثل فراری لامبورگینی بنز بیمر رنجروور بنتلی کادیلاک چندتای دیگر باقی خواهند بود بقیه متاسفانه توسط چینی ها به سرنوشت پونتیاک دچار خواهند شد! میگوید خیر؟؟ والا چین تو هر زمینه که ورود کرده بقیه ورشکست شدن…فقط خودرو مونده…یعنی تو این یکی توانایی شو ندارن؟
میخوام به سرمایه گذاری چینی ها در الکتریکی ها اشاره کنم و اهدافشون:
جیلی: سرمایه گذاری 15میلیارد دلاری تا سال 2025 خودرو برقی و هیبرید
چانگان: سرمایه گذاری 10میلیارد دلاری در بهبود و ارتقا خودران هایش تا سال 2025 و سرمایه گذاری14میلیارد دلاری در توسعه خودرو برقی تاسال2025و تشکیل جوینت ونچربا NIO جهت تولید خودرو الکتریکی داغ و بی اعصاب!🙄
گریت وال= سرمایه گذاری 12میلیارد دلاری در حوضه الکتریکی و خودران تا 2026
FAW= سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری صرف تولید خودرو الکتریکی تا سال 2024
اینا فقط 4 تا هستن…با بقیه 84 کمپانی دیگه کاری ندارم😐 تازه 300کمپانی تازه تاسیس الکتریکی سازی که 2 سال سنشون بیشتر نیست رو نباید فراموش کرد🙄چه خوشمون بیاد چه نه فقط 12 یا 14 کمپانی خاص در آینده باقی خواهد ماند بقیه توسط چینی ها عین هیولا خورده خواهند شد حالا جنرال موتورز هرچه قدر دلش بخواد شاخ شه😁🙄 البته برای جنرال موتورز احترام زیادی قائلم و محصولاتش هم دوست دارم ولی واقعیت اینه متاسفانه.
حالا که بحث شاخ شدن یه سری کمپانی هاس،اینم بگم CH هم برای تست ایمنی آمریکا شاخ شده! تست ایمنی NHSTA یه تستی داره که خودرو ها با سرعت 48.3کیلومتر به صورت کج پرت میشن و پشتک میزنن و ایمنیشون سنجیده میشه.اما CH گفته 48کیلومتر چیه بابا… 55کیلومتر بهتره! cs75پلاس اولین خودروی چینی تو دنیاس که این تست رو انجام داده که معیارش بالاتر از سنجش NHSTA آمریکاس!
اینم لینک 👇
https://www.youtube.com/watch?v=uHT_eibkl9E
اینم ببنید بد نیست👇
https://www.youtube.com/watch?v=gYmyTVMTQEo
در فیلم دوم تمام تست های ایمنی که cs75پلاس انجام شده رو میبینیم جالب ترین تست اون قسمتی هست که100نفره رویcs75پلاس که برعکس روی زمین هست
می ایستن و مجموعا وزنی حدود نزدیک 7 تن رو ستونA و Bماشین تحمل میکنه و ستون خم نمیشه! فکر کنم مقاومتی بالاتر از محصولات ولوو!
در کل غول های خودرو سازی دنیا فعلا باید حواسشان به چشم بادامی ها باشه…چون یه غفلت ساده ممکنه داستان آمار فروش عربستان سعودی رو پیش بیاره🙂😉
خب الان یه عده پس از خوندن حقیقت، الان زیر کامنتم اتک میکنن و رگبار دیس میدن…
Amit evolution
۷ آبان ۱۴۰۰بیا پایین ⬇️⬇️⬇️⬇️
یوسف
۷ آبان ۱۴۰۰جنرالموتورز با یک برنامه کاری خوب و مدون حداقل به 15 سال زمان احتیاج داره تا تسلا رو پشت سر بزاره
بعدشم تسلا هم بیکار نمیمونه که جنرال موتور بیا بهش برسه… اونم پیشرفت میکنه… تازه با کله شقی مثل ایلان ماسک
datsun
۷ آبان ۱۴۰۰قضیه بولت ها که سوختن چی شد
پویا
۷ آبان ۱۴۰۰ال جی مقصر شناخته شد و مجبور به پرداخت 2میلیارد دلار خسارت شد. GM هم با این پول قراره باتری تمام ماشین هارو عوض کنه
امیرعلی
۷ آبان ۱۴۰۰اولین چیزی که باید بهش توجه کنیم اینه که جنرال موتور تا الان به صورت جدی وارد الکتریکی سازی نشده بود و شورلت بولت رو فقط ساخته بود تا حضور داشته باشه
دومین چیز اینه که جنرال موتور مزیتی داره که تسلا نداره و اونم زیر برند های مختلف ه که هر کدوم ماشین های معروفی دارند مثلا جی ام سی سیرا یا شورلت کوروت یا کادیلاک اسکالید یا جی ام سی یوکان یا شورلت تاهو
پس فرض کن این ماشین هایی که گفتم الکتریکی بشن اونوقت ه که جذابیت سبد محصولات الکتریکی جنرال موتور به شدت افزایش پیدا میکنه
و مورد سوم اینه که جنرال موتور برای الکتریکی شدن خرج کمتری نسبت به تسلا برای کارخانه هاش میکنه چون ساختمان اصلی و دستگاه های اصلی کارخانه از قبل بوده و gm فقط باید خط تولید جدید بسازه اما تسلا همه گیگافاکتوری هاش رو از صفر میسازه و چون gm خرج کمتری برای ساخت کارخانه ها میکنه میتونه پول بیشتری رو برای سیستم خودران ش و شبکه سوپرشارژ ها خرج کنه
و مورد آخر هم اینکه مری بارا نشون داده مدیرعامل توانایی و تا الان به هر قولی که داده عمل کرده و gm رو از نابودی نجات داده پس میتونیم به حرف ایشون اعتماد کنیم
حسین دهمرد
۷ آبان ۱۴۰۰با این تحلیل فولکس واگن پتانسیل بالاتری داره نسبت به جنرال موتورز.
۱۳
۷ آبان ۱۴۰۰امکان نداره
چون تا اون موقع قراره دوستان کاخ سفید رو تبدیل به حسینیه کنن و با شتر و قاطر رفت و آمد کنن
امیرعلی
۷ آبان ۱۴۰۰دلیل اینکه به من دیسلایک دادین رو نمیدونم و اصلا هم تعداد دیسلایک ها برام مهم نیست ولی دوست دارم دلایل افراد رو برای اینکه میگن gm نمیتونه به تسلا برسه رو بدونم
پویا
۷ آبان ۱۴۰۰طرح جدید تخفیف کاخ سفید برای ماشینهای برقی قطعا باعث میشه که حتی زودتر هم به تسلا برسه. فورد رو که دیگه شک نکن. چون این طرح به تسلا فقط 7500دلار میده اما برای فورد و جی ام 12500 و البته به اروپایی ها و ژاپنی ها هم زیاد نمیده. بخیال این دیسلایک ها
" Swedish Arrogant Tiger "
۷ آبان ۱۴۰۰فعلا 2 تا خودروی الکتریکی داره و طی 4 سال قراره 28 تا خودروی جدید معرفی کنه؟!
شاپور
۷ آبان ۱۴۰۰علیرغم محبوبیت و مزایای برقی ها، باطریهای از رده خارج تهدید زیادی برای محیط زیستن و هنوز روش و سیستم کارآمدی برای دفع این زباله های خطرناک کشف نشده و خوبه شرکتها فقط بفکر منافع خود ، تسخیر بازار و اول شدن نباشند و تحقیقات منسجمی را هم برای آسیب های زیست محیطی انجام بدن.
چنانچه تولید هر باطری خودرو ضربه ای به محیط زیست باشد من یکی ترجیح میدم بخاطر آنهایی که بعد از ما زندگی خواهند کرد، حتی با درشکه رفت و آمد کنم و سهمی در خودخواهی نداشته باشم.
عشق نیسان ماکسیما
۸ آبان ۱۴۰۰سلام
از نظر من جنرالموتورز احتمال بردش از تسلا بالاتر
خدانگهدار.
رضا
۸ آبان ۱۴۰۰شتر در خواب بیند پنبه دانه…….
RezaRs
۸ آبان ۱۴۰۰تا ۲۰۲۵ فکر نمی کنم ولی خب خانوم بارا هم ثابت کرده مدیر لایقیه
Farzin
۸ آبان ۱۴۰۰یک رقیب قوی بنام لوسید Lucid در راه هست که هم تو امریکا کارخانه دارد و هم در عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ شروع به فعالیت میکند و با یک شارژ ۵۲۰ مایل را طی میکند.