اواخر سال پیش بود که ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز بهصورت کاملاً صریح اظهار داشت طبق انتظاراتش این خودروساز تا سال ۲۰۲۵ از تسلا به عنوان پیشتاز بازار خودروهای الکتریکی سبقت خواهد گرفت. هماکنون او دوباره ادعای خود را تکرار کرده و میگوید این راه به موفقیت ختم خواهد شد؛ اما بخش مهم برنامههای جنرال موتورز به خودروهای الکتریکی ارزانقیمت اختصاص دارد که بازه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار را به خود اختصاص میدهند. بارا در مصاحبه با آسوشیتدپرس تنها به بحث قیمت خودروهای الکتریکی اشاره نمیکند. او میگوید جنرال موتورز برنامههایی برای غلبه بر تمامی چالشهای مهم پیش رو دارد چراکه این شرکت میخواهد با افزایش میزان تولید و فروش تسلا را در آینه وسط ببیند.
البته فاصله زیادی هم برای تحقق این هدف وجود دارد. تسلا سال پیش حدود ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رساند درحالیکه کل فروش محصولات الکتریکی جنرال موتورز به ۱۰ درصد آن رقم هم نرسید و تنها حدود ۲۵ هزار دستگاه بود. بارا میگوید قیمتگذاری مهمترین فاکتور در این میان است. او اظهار میدارد:
برای اینکه واقعاً بتوانید خودروهای الکتریکی با سهم ۳۰ تا ۵۰ درصدی از سبد محصولات خود را به فروش برسانید باید افرادی را جذب کنید که به دنبال خرید خودرو در بازه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار هستند
جنرال موتورز برای غلبه بر تسلا در سه سال پیش رو نیازمند تأمین پایدار قطعات از جمله باتریها خواهد بود و میبایست نگرانیهای خریداران بالقوه را نیز رفع کند. مدیر ارشد جنرال موتورز میگوید:
ما در حال کار با برخی کمپانیهای استراتژیک به منظور تأمین انبوه قطعات هستیم. ما کنترل بسیار بهتری روی کنترل و تأمین زنجیره خواهیم داشت
هرچند اطمینان حاصل کردن از تأمین پایدار قطعات قدم اول خواهد بود. جنرال موتورز همچنین سرمایهگذاری سنگینی روی زیرساختهای شارژ انجام میدهد. این شرکت نه تنها حدود ۲ هزار جایگاه شارژ را تأسیس میکند بلکه در حال ارائه جایگاه شارژ رایگان خانگی به مشتریان خودروهای الکتریکی است. البته باید دانست جنرال موتورز تنها رقیبی نیست که برای تسلا خط و نشان میکشد. فورد، هیوندای، کیا و دیگران هم تلاشهای زیادی برای بهبود محصولات خود انجام میدهند. تسلا ولی بیسروصدا به جلو میرود اما به وضوح باید چیزی بیشتر از قولهای جنجالی را رو کند.
امیرشایان فرازی
۲۹ تیر ۱۴۰۱دیگه دوره تسلا تموم شده یا باید یه ماشین با طراحی جدید معرفی کنه یا اینکه میره کنار
TML BN
۲۹ تیر ۱۴۰۱تسلا مثل یک غده سرطانی شده به این راحتی کنده نمیشه یکی از عوامل اصلی مردن خودرو های درون سوز
قاطر فروش
۲۹ تیر ۱۴۰۱چرا مردم تسلا میخزن اصن
phonix
۲۹ تیر ۱۴۰۱ماشین خودش برونه اینا فیلم بگیرن بزارن ایستا و تیک تاک
فکر کنن دارن به خرس های قطبی کمک میکنن
اگه دقت کنی متوجه میشی اینا همونایی هستن که پریوس میخرین
Reza Waffen SS
۲۹ تیر ۱۴۰۱بهترین و معقول ترین انتخاب واسه خونواده ها خودروهای الکتریکی بخصوص تسلا هستش
نوید AJ
۳۰ تیر ۱۴۰۱تنها ماشین های امریکایی ک در امریکای شمالی کلاس دارن، محصولات تسلا هست و کادیلاک اسکلید. برا کلاسش میخرن. و این ک تکنولوژیشون از بقیه ی ماشین ها جلوتره. با وجود کیفیت بدشون باز خیلی خوب میفروشن.
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۱۳۵۰ هزار خودرو در سال که خیلی کمه ! ایرانخودرو هم همین فردا تصمیم بگیره الکتروموتور ببنده رو ماشیناش تسلا را میگیره،
اینکه تسلا این همه زحمت کشید تا به اینجا برسه به این خاطر بود که از صفر شروع کرد اما این خودروسازهای بزرگ این تیراژها براشون شوخیه،
حتما تسلا را رد میکنند و تسلا اگر حرفی برای گفتن داشته باشد باید در رده لوکس خودنمایی کند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ تیر ۱۴۰۱همین شورولت بلیزر الکتریکی که دیروز دیدیم، خیلی بهتر از تسلا مدل Y هست.
phonix
۲۹ تیر ۱۴۰۱برادر اشتری عجب هیت تمیزی دادی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ تیر ۱۴۰۱سلامت باشی، من که اهل هیت دادن نیستم واقعا
در برندهای امریکایی، فورد بیشتر دوست دارم
حس می کنم تسلا هیج برنامهای برای محصولات جدید یا حتی فیس لیفت نداره،
هر چقدر هم تولیدات تسلا عالی باشن، باید بعد این همه سال تغییر نسل بدن تا خریدار جذب بشه
در بازار جهانی، میلیون ها مشتری برای برند قدیمی و با سابقه مثل شورولت هست
شاعر
۲۹ تیر ۱۴۰۱درود بر آقای اشتری
داج هم سبد محصولات سالخورده ای داره ولی طرفداران پر و پا قرصی داره و همیشه با بالا بردن پرفورمنس مشتریاش رو راضی نگه داشته
فکر میکنم تسلا هم با بالابردن سطح تکنولوژی ماشینهاش و بیشتر کردن ظرفیت باتریها و پرفرمنس متورهاش بتونه خریدارها رو مجاب کنه تسلا بخرن
GM
۱۵ مهر ۱۴۰۱آقای اشتری حالا چرا در آمریکایی ها فورد؟
Silent
۲۹ تیر ۱۴۰۱Tesla – 179,574 (up 66%)
– Model Y: 82,880
– Model 3: 74,092
– Model S: 13,008
– Model X: 9,594
…………………………
Ford – 17,409
– Mustang Mach-E: 15,491
– E-Transit: 1,495
– F-150 Lightning: 423
…………………….
Kia – 15,582
– EV6: 9,508
– Niro EV: 6,074
Hyundai – N/A
– Ioniq 5: 10,776
Nissan LEAF – 7,178
Audi – 6,617
Polestar 2 – 4,118
Volkswagen ID.4 – 3,964
Chevrolet Bolt EV/Bolt EUV – 3,645
Porsche Taycan family – 3,627
Volvo – 3,330
Mercedes-Benz EQS – 3,250
Rivian R1T – 2,045
BMW – 1,211
Lucid Air – 827
Mazda MX-30 – 306
GMC Hummer EV Pickup – 225
Jaguar I-PACE – 220
Toyota bZ4X – 181
Cadillac Lyriq – 40
آمار فروش محصولات TESLA در قیاس با باقی برندهای از درون سوز برگشته, برای 5 ماهه نخست امسال هست. جالب اینکه فورد و هیوندایی کیا که روی طراحی بحث می کنن تا باقی شوون به اندازه 10% از فروش مدت مشابه TESLA رو هم نداشتن.
این امار در حالی هست که GF4 و گیگا تگزاس مراحل اب بندی خطوط تولید و تجهیزات جدید گیگاپرس رو طی می کنن.
جالب تر اینکه در همین چندماهه نخست 2022 TESLA براحتی بازار خودروهای لوکس آلمانی و لکسوس رو هم در امریکا قبضه کرده حالا اینکه طراحی چقدر تاثیر داره در قیاس با تکنولوژی آمار که موضوع دیگری رو نشون می ده!
phonix
۲۹ تیر ۱۴۰۱افزایش توانایی تولید به معنای افزایش سفارش نیست.
حقیقتا فکر کنم همه تو سایت موافقن که اکه تسلا در طراحی کابین و و محوصلات جدید و فیس لیف محصولات فعلی کاری نکنه به زودی بقیه ازش جلو میزنن
شما فکر کردی شرکت های بزرگی مثل تویوتا و فورد و جی ام و گروه فولکس واگن و گروه هیونداو… وای میسن نابود شدنشو ببینن؟
فراموش نکنید که هر کدوم از این شرکت ها گروه های بزرگ استراتژیک دارن مه اونا رو از چند بهران اقتصادی به سلامت عبور داده
Phonix
۲۹ تیر ۱۴۰۱بحران*
Philipp
۲۹ تیر ۱۴۰۱به به ببینید کی برگشته
سلام عرض شد
یه چند وقتی نبودید کامنتهای سایت رو خاک گرفته بود
Porsche 911
۲۹ تیر ۱۴۰۱اوه اوه
سلطان دیتا
نبودی خوش میگذشت
Elemento
۲۹ تیر ۱۴۰۱تسلا ویژگی ای که داره خاص بودنشه و پتانسیل بالا برای یک برند لوکس. با مرور زمان و وود بقیه به این حوزه تسلا هم باید روی خودروهای لوکس تر کار کنه
Elmiraj
۲۹ تیر ۱۴۰۱(( البته فاصله زیادی هم برای تحقق این هدف وجود دارد. تسلا سال پیش حدود ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رساند درحالیکه کل فروش محصولات الکتریکی جنرال موتورز به ۱۰ درصد آن رقم هم نرسید و تنها حدود ۲۵ هزار دستگاه بود ))
تسلا سال پیش ۹۳۶,۱۷۲ دستگاه فروخته ، سال ۲۰۲۰ هم ۴۹۹,۵۳۵ دستگاه !!!
حتی فروش سال ۲۰۱۹ هم از ۳۵۰ هزار تا بیشتر بود و به ۳۶۷,۳۸۶ دستگاه رسید !!!!
.
.
آقای احمد زاده مطمئنید این متن برای دو سال پیش نیست یا فقط فروش بازار آمریکا رو نگفته ؟
شاهین
۲۹ تیر ۱۴۰۱سلام خبر که جدیده احتمالا مال آمار سه ماهه باشه.
imperial
۲۹ تیر ۱۴۰۱(جنرال موتورز از پشت سر گذاشتن تسلا در سه سال آینده مطمئن است!)
(تویوتا از پشت سر گذاشتن تسلا در سه سال آینده مطمئن است!)
(فولکس واگن از پشت سر گذاشتن تسلا در سه سال آینده مطمئن است!)
با توجه به پست های پدال در خصوص سبقت گیری جالبه که 3 خودروساز بزرگ جهان میخوان تا 2025از تسلا سبقت بگیرن🤣تصادف نشه یه وقت😜
♧Quark♧
۲۹ تیر ۱۴۰۱خیلی جالبه همش بفکر این هستید که از تسلا رد بشید،هیچ محصولی در سطح پرفورمنس تسلا که ندارن،فقط ادعا
اتفاقا ماسک منتظر الکتریکی شدن محصولات این شرکت هاست وقتی شما محصولات الکتریکی میزنید دارید یکی از محصولات درونسوز خودتون رو خارج می کنید
من یادمه ایلان ماسک یه توییت سال ۲۰۱۸زده بود به فورد که همه دارن برقی میشن فورد میخواد تا ۲۰۳۰ وایسه تازه یک محصول تولید کنه ، که این حرف باعث شد برنامه های الکتریکی رو زودتر شروع کنه بعد سری لایتینگ داد بیرون
تولیداتشون به تسلا نزدیک نشده هنوز
و اینو یادتون باشه ایلان همیشه یه برنامه براتون داره😉
Alan.r
۲۹ تیر ۱۴۰۱ما هم مطمئنیم 😂😂