جنرال دیفنس زیرمجموعهی جنرال موتورز از جدیدترین خودروی تاکتیکی خود با نام نکست ژن برای ارتش امریکا و نیروهای امنیتی خصوصی رونمایی کرده است.
جی ام دیفنس که زیرمجموعه غول خودروسازی آمریکا جنرال موتورز محسوب میشود از پروتوتایپ خودروی تاکتیکی جدیدی پردهبرداری کرده است. این محصول جدید بیصدایی قوای محرکه برقی را با مصرف سوخت کم و گشتاور زیاد پیشرانه دیزلی ترکیب میکند. خودروی تاکتیکی جنرال موتورز که Next Gen نام دارد یک وانت پیکاپ چهار در ساخته شده بر اساس شورولت سیلورادو ۲۵۰۰HD ZR2 است اما با نسخه استاندارد این وانت فرسنگها فاصله دارد. در واقع خودروی تاکتیکی موردبحث یک خودروی برقی با سیستم بهبود دهنده توان پیمایش است و به نوعی مشابه رم ۱۵۰۰ رم چارجر به شمار میرود. البته برخلاف رم چارجر که از پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی برای تولید الکتریسیته استفاده کرده است، خودروی تاکتیکی جی ام دیفنس به پیشرانه ۲.۸ لیتری توربو دیزل دورامکس مجهز است و توان پیمایش را افزایش میدهد. این وانت پیکاپ طویل و سبز رنگ که مشاهده میکنید به باتری با ۱۲ ماژول مجهز شده و از دو موتور برقی پشتیبانی میکند.
ما فعلاً اطلاعاتی درباره شعاع حرکتی خودروی تاکتیکی جنرال موتورز در حالت برقی نداریم اما با وجود پیشرانهای دیزلی که میتواند به یک ژنراتور تبدیل شود تا زمان تمام شدن سوخت خودرو مشکلی از نظر توان پیمایش وجود نخواهد داشت. شرکت یاد شده میگوید این نوع قوای محرکه باعث میشود Next Gen حالتهایی به نام سایلنت درایو و سایلنت واچ داشته باشد؛ به عبارت دیگر، سربازان میتوانند در مناطقی با خطرات زیاد از بیصدایی قوای محرکه سود ببرند و بدون سوزاندن هرگونه سوختی حرکت کنند. زمانی که پیشرانه دیزلی سرد باشد یافتن این خودروی تاکتیکی با دوربینهای گرمایی نیز کار دشواری خواهد بود.
به لطف ۱۲ ماژول باتری، وانت پیکاپ جدید جنرال موتورز میتواند انرژی الکتریکی زیادی را به سایر تجهیزات از جمله سنسورها منتقل کند و به خاطر اینکه خودروی موردبحث بر اساس سیلورادو ۲۵۰۰HD بنا شده بنابراین از حفاظ ضد چپ کردن، ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه و کمربند ایمنی پنج نقطهای سود میبرد. بنا به گفته جنرال موتورز، این وانت نظامی مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونههای فعلی داشته و از زیرساخت سوخت فعلی JP8 آمریکا میتواند استفاده کند. امکان نصب پوششهای زرهی روی بدنه نیز وجود دارد و حتی با سیستمهای خودران میتوان آن را به وسیلهای بدون سرنشین تبدیل کرد. خودروی تاکتیکی جنرال موتورز بهصورت دو، چهار و شش نفره عرضه خواهد شد و به منظور پشتیبانی از مأموریتهای چندمنظوره از جمله فرماندهی و کنترل، ارتباطات و شبکه، هماهنگی با سیستمهای هوایی بدون سرنشین و… بهینه میشود.
علی جردن
۲۶ مهر ۱۴۰۳این خودروی سایلنت به درد عملیات نجات گروگان ها از دست گروگان گیرهای ظالم میخوره
amirkhanzadeh
۲۶ مهر ۱۴۰۳اونا هم نشستند و نگاه می کنند
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳یکی از جاهایی که برقی واقعا به درد میخوره همینجاست.
بدون صدا…
مردیم از خوشی
۲۶ مهر ۱۴۰۳اتفاقا برقی ها به شدت در درگیری نظامی کم میارند و از لحاظ ایمنی ضعیف تر عمل میکنند
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳چرا؟
مردیم از خوشی
۲۶ مهر ۱۴۰۳شاید دوربین حرارتی تشخیص نده ولی وجود باتری و سیستم ها الکتریکی خودور برقی احتمالا قابل تشخیص باشه
بماند که خوردو نظامی خودش سنگین هست بخاطر تجهیزات اگه باتری داشته باشه که دیگه هیچی همین وزن مشکل سازه
Taha Ayoobi
۲۶ مهر ۱۴۰۳فک کنم بشه قطعات و اینارو کاور کرد که قابل تشخیص نباشن.
وزنشون آره، خیلی میره بالا ولی فک نکنم توی جنگ اینا مهم باشه اونقدر؟
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳چه گولاخیه، صنعت نظامی داره با انجین برقی تجهیز میشه و بهرحال حتما پشت این داستان کلی تحقیق و آزمون و خطا بوده ک داره تولید میشه
یک ایرانی
۲۶ مهر ۱۴۰۳یک خودروی تاکتیکی برای ارتش ظالم آمریکا!
A.R.A.S.H
۲۶ مهر ۱۴۰۳عجب هیولاییه😱
ماشالله امریکا که همش ماشین های هیولایی میسازه
افشین
۲۶ مهر ۱۴۰۳ماشاالله بجونت. به ماشاالله دیگه هم برای بچه کشها بفرست که بیشتر معرف حضور باشی.
Mohammad hasan
۲۶ مهر ۱۴۰۳یه چیزی تو مایه های تانک رضوانی این محصول تا یک محصول نظامی…
اگر تو جنگ کوی برزنی بخواد استفاده بشه به کار نمیاد بی صداییش
توی جنگ شهری شاید بکار بیاد ولی ما بقی موارد پوست کلفت بودن خودرو مهمه عین زمانی که خودرو از رو مین ضد تانک رد شده و ماشین محور جلوش فرضا کنده شده ولی سرنشیناش سالم بمونن که همچین چیزی رو توضیح نداده…
هیچ زیر سیستم نظامی هم روش نیست طبق همین تصاویر مثل پایه آنتن بیسیم ، اسنورکل برای عمق پیمایی آب یا پایه ماژول رزمی روی سقف ماشین