جنرال موتورز استراتژی خود برای الکتریکی سازی محصولاتی فراتر از خودروها را اعلام کرد.
برنامه الکتریکی سازی جنرال موتورز شامل تولید خودروهای کلاسیک با پیشرانههای الکتریکی، تجهیزات تجاری، کاربردهای دریایی و… خواهد بود. این خودروساز میگوید الکتریکی سازی این بخشها باعث خواهد شد گروه بزرگتر و متنوعتری از مشتریان تجاری را داشته باشد و به این ترتیب به رشدی فراتر از فروش خودروها دست یافته و مدل های کسبوکار جدیدی را در اختیار داشته باشد.
نایبرئیس کاربردهای الکتریکی جنرال موتورز میگوید:
از آنجایی که اکثر کمپانیها در صنایع مختلف به دنبال کاهش تأثیرات زیستمحیطی خود هستند بنابراین جنرال موتورز جایگاه منحصربهفردی برای هدایت بخش خودروسازی و کاربردهای دیگر بوده و ما به دنبال آشنایی با مشتریان جدید در این سفر بدون آلایندگی هستیم
جنرال موتورز تخمین میزند بازار کل در دسترس برای الکتریکی سازی قطعات و بخشهای مختلف میتواند تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ میلیارد دلار برسد چراکه صنایع مختلف در حال معرفی اهداف کاهش آلایندگی مخصوص خود هستند.
این شرکت آمریکایی برای دستیابی به اهداف خود اقدام به معرفی کیتهای الکتریکی مختلف در ۴ بخش کلیدی شورولت پرفورمنس و افترمارکت، راهحلهای جنرال موتورز، تجهیزات پشتیبانی و بخشهای دریایی خواهد کرد.
بخش افترمارکتی شامل پکیج الکتریک کانکت و کروز ای کریت خواهد بود و از سال ۲۰۲۲ به راه خواهد افتاد. این پکیج به مشتریان اجازه خواهد داد تا پیشرانه درونسوز خودروی خود را با قوای محرکه الکتریکی تعویض کنند. این خودروساز قبلاً از مدل های تبدیلی همچون E-10 وانت، K-5 بلیزر E، eCOPO کامارو، پروجکت X و… رونمایی کرده و جدیدترین آنها نیز ال کامینو SS مدل ۱۹۷۲ بوده که با همکاری لینگنفلتر تولید شده است.
بخش راهحلهای جنرال موتورز نیز شامل معرفی قطعات الکتریکی برای کاربردهای سفارشی همچون بخشهای صنعتی خواهد بود.
در بخش تجهیزات پشتیبانی جنرال موتورز اقدام به تهیه قطعات الکتریکی برای تراکتورهای بزرگ و… خواهد کرد. نهایتاً در بخش تجهیزات دریایی نیز شاهد سرمایهگذاری استراتژیک جنرال موتورز در کمپانی پیور واترکرافت خواهیم بود و به این ترتیب جنرال موتورز تکنولوژی الکتریکی خود را راهی صنعت کشتیرانی خواهد کرد. این دو شرکت اقدام به توسعه و تجاریسازی کشتیهای الکتریکی خواهند کرد.
AMIR / ARMI
۴ دی ۱۴۰۰همین انتظار هم میرفت
پکیج هایی برای جایگزینی موتور درون سوز خودرو های کارکرده با موتور های الکتریکی و باتری
چیزی که بقیه بهش فکر نمیکنن لازم نیست فقط خودروی الکتریکی جدید بفروشی پس اون همه خودروی کار کرده چی میشه
یک کاربر
۴ دی ۱۴۰۰الکتریکی کردن خودروی احتراقی ، مثل داستان گازسوز کردن خودروها در ایران میمونه که یکسری ها lpg سوز کردند ، چون موتور پایه گازسوز نبود بمرور دچار استهلاک میشد و مخزن دچار خوردگی و چون طراحی از ابتدا اصلا گازسوز نبود ، نیمی از حجم صندوق میگرفت.
برقی کردن خودروی بنزینی همین داستان دارد ، چون اساس base طراحی خودروهای الکتریکی متفاوت هست در طراحی کارخانه ای سعی بهینه سازی فضا و مکان ،جرم و کاهش هست نوع حتی ورق بدنه سعی بر متفاوت بودن هست مثلا بدنه زنبوری شکل ، خودروی بنزینی الکتریکی کردنش زیاد به مانند خودروی اساسا برقی ، خوب در نمی یاید مشکلاتی همراهش خواهد امد.
شما بنز و bmw ببینید یکسری خودروهای بنزینی اش فقط عجله ای تبدیل به الکتریکی کرده ، سقف سرنشین عقب کوتاه شده ، جای پا کوتاه کرده ، حتی طرح اگزوز ها هم نپوشانده! کلا جالب در نیامده.
درحالیکه تویوتا اساسا برنامه اعلامی اش طراحی خودرو بر اساس پایه الکتریکی هست .پلتفرم که طراحی base ان الکتریکی هست. نوع سیستم طراحی خودرو مطمئنا کمی تغییر میکند .
اما این کار جنرال موتورز جای تقدیر دارد که امکان برقی کردن خودروهای بنزینی فراهم کرده است و کمکی برای کسانی میباشد خودروهای کلاسیک خود را دوست دارند اما میخواهند باز از انها در عصر جدید هم استفاده کنند.
شاهرخ
۴ دی ۱۴۰۰هیچ ربطی نداره
همون جایی که قبلا موتور و گیربکس بنزینی میگرفتن الان برقی میگیره
به جای باک باتری هارو قرار میدن هیچ مشکلی هم پیش نمیاد
الان خیلیا ماشین های کلاسیکشون رو دارن برقی میکنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ دی ۱۴۰۰شاید یه فکر دیگه ای براش کرده باشن، مثلا جای اینکه باتری رو کف ماشین بزارن هی توی محفظه موتور جاش بدن…
Mat
۴ دی ۱۴۰۰همین طوری دارن ماشین های بنزینی نابود میکنن
حداقل با ماشین های کلاسیک برقی نکنین.اینکار ظلمی مثل دوگانه سوز کردن ماشین های کلاسیک تو ایرانه