جنرال موتورز

جنرال موتورز به دنبال استفاده از هیدروژن برای جایگاه‌های شارژ سیار

جنرال موتورز یکی از حامیان اصلی سلول‌های سوختی هیدروژنی است و حالا تعدادی از برنامه‌هایی که برای فناوری هیدروتک خود دارد را اعلام کرده است. بیشتر این برنامه‌ها روی شارژ خودروهای الکتریکی تمرکز دارند و یکی از آن‌ها، ساخت ژنراتور برق سیار با همکاری شرکت «نوآوری‌های تجدید پذیر» (Renewable Innovations) است که می‌تواند به‌طور موقت برای شارژ سریع خودروهای الکتریکی مورداستفاده قرار گیرد. این ایده بسیار کاربردی خواهد بود زیرا می‌توان ژنراتور برق سیار را به خودروهایی که شارژ تمام کرده‌اند رساند. این ایده همچنین کاربردهای نظامی هم خواهد داشت. کمیسیون انرژی کالیفرنیا هم به ژنراتور برق سیار علاقه‌مند است زیرا می‌توان از آن برای شارژ خودروهای الکتریکی در طول قطعی‌های برق برنامه‌ریزی‌شده که جهت کاهش آتش‌سوزی در سراسر ایالات‌متحده اعمال می‌شود استفاده کرد.

اما علاوه بر ژنراتورهای برق سیار، جنرال موتورز و شرکت نوآوری‌های تجدید پذیر روی توسعهٔ روش‌های شارژ سریع موسوم به EMPOWER هم کار می‌کنند. با این روش، پمپ‌بنزین‌ها می‌توانند به‌راحتی و با هزینهٔ بسیار کمتر به جایگاه شارژ سریع DC مجهز شوند زیرا نیازی به سرمایه‌گذاری‌های سنگین روی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جایگاه شارژ مثل کابل‌های تغذیهٔ بزرگ و ترانسفورماتورها ندارند. شارژرهای سریع EMPOWER توسط هشت عدد جعبه برق هیدروتک تغذیه می‌شوند که برای تولید برق از هیدروژن موجود در مخازن داخلی خود استفاده می‌کند. به گفتهٔ جنرال موتورز، این جایگاه شارژ می‌تواند به‌طور هم‌زمان چهار خودروی الکتریکی را تغذیه کند و با هر بار پر کردن مخزن هیدروژن توانایی تأمین برق بیش از ۱۰۰ خودرو را خواهد داشت.

EMPOWER اما صرفاً یک ایدهٔ تئوری نیست زیرا شرکت نوآوری‌های تجدید پذیر قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ حداکثر ۵۰۰ جایگاه شارژ هیدروژنی در سراسر ایالات‌متحده احداث کند. فعلاً حرفی از مکان احداث این جایگاه‌ها زده نشده است اما به گفتهٔ جنرال موتورز، این جایگاه‌ها در مکان‌هایی که فقط بخشی از سال میزبان مسافران هستند مثل پارک‌های ملی یا مقاصد تعطیلات آخر هفته ایجاد خواهند شد. این خودروساز آمریکایی همچنین یک ژنراتور برق متحرک را هم معرفی کرده است که می‌تواند در بخش نظامی مورداستفاده قرار گیرد. این سیستم که برای تأمین انرژی تجهیزات نظامی سنگین و اردوگاه‌ها در نظر گرفته شده است، نه‌تنها حدود ۷۰ درصد برق بیشتری نسبت به دیزل ژنراتورهای سنتی تولید می‌کند بلکه ساکت‌تر بوده و خروجی آن آب است که در بیابان‌ها می‌تواند مفید باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    ارائه راهکار جدید در جهت بهبود و بهره وری و فروش محصولات با استفاده از تکنیک و دانش و البته آسایش مردم بعد از خریدن این محصولات ….. فقط به فکر فروش محصولاتشون به مردم نیستن و به فکر بعد از فروش و تهیه سوخت مورد نیاز واسه مردمی که این ماشینا رو میخرن هستن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  2. میثم

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    باریکلا GM
    هیدروژن قطعا سوخت آینده‌ست
    و من بشدت طرفدارشم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  3. میثم

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    در زمینه هیدروژن،
    تویوتا که جایگاه خودشو داره و با کنوورث و بی‌ام‌و همکاری خوبی داره
    هیوندای هم اخیرا خیلی خوب پیشرفت داشته و کارای بزرگی کرده
    افسوس که هوندا و مرسدس قبلا فعال بودن اما الان فاصله گرفتن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. ارین صاحب جمعی

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    جنرال موتور یک زحمتی بکشه اول جایگاه خودشو از تویوتا بگیره بعد ببینیم چی میشه

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. ALIREZA

      ۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      آرین عزیز بعد از چندین سال به خاطر کمبود چیپ جنرال موتورز عقب افتاده اونم نه با اختلاف زیاد مطمئصن باش با قدرت جایگاهش رو پس می گیره

      1. ALIREZA

        ۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (228 ديدگاه)

        ای از دست این کیبورد😂😂😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا