جنرال موتورز با فروشی بیش از ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲، دوباره به پرفروشترین خودروساز بازار آمریکا تبدیل شد.
در سال ۲۰۲۱ جنرال موتورز برای اولین بار پس از ۹۰ سال، عنوان پرفروشترین خودروساز آمریکا را که از سال ۱۹۳۱ در اختیار داشت به تویوتا واگذار کرد. بااینحال، این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۲۲ در آمار فروش تویوتا را پشت سر گذاشته و دوباره به صدر جدول بازگشته است. فروش جنرال موتورز طی سال گذشته در آمریکا ۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده درحالیکه در مقابل تویوتا با کاهش فروش ۹.۶ درصدی مواجه شده است.
مجموع فروش تویوتا در سال ۲۰۲۲ در بازار آمریکا ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار دستگاه بوده که نسبت به فروش ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار دستگاهی سال ۲۰۲۱ افت قابلتوجه داشته است. از سوی دیگر، جنرال موتورز در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۲ میلیون ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو شده درحالیکه در سال ۲۰۲۱ تعداد ۲ میلیون ۲۱۸ هزار دستگاه فروخته بود. این در حالی است که کارشناسان پیشبینی کردهاند فروش خودروی کل بازار ایالاتمتحده در سال ۲۰۲۲ به ۱۳.۹ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۸ درصدی و نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش ۲۰ درصدی را نشان میدهد.
علت اصلی این کاهش فروش، کمبود قطعات خودروسازان است. در بازار آمریکا تقاضا همچنان بالا است اما کمبود چیپ و افزایش قیمت متریال، کاهش تولید خودرو را به دنبال داشته است تا جایی که بسیاری از خودروها توسط نمایندگیها با قیمتی بیش از رقم اعلامی سازنده فروخته میشوند. دراینبین اما شرکتهای آسیایی مثل تویوتا و سوبارو از این مشکلات ضربهٔ بیشتری خوردهاند زیرا فروش آنها نسبت به برخی رقبا کاهش بیشتری داشته است. این در حالی است که برخی تحلیلگران معتقدند مشکل کمبود چیپ تا نیمهٔ دوم سال جاری ادامه خواهد داشت و رکورد جهانی هم میتواند باعث کاهش فروش خودرو در سال ۲۰۲۳ شود.
sina
۱۵ دی ۱۴۰۱نکته جالبی هست.
ببینیم تویوتا سال دیگه با کراس اور ها و تراک های تازه نفسش میتونه رقابت کنه یا نه
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۱دقیقاً زیبایی رقابت آزاد همینه که هم شرکتها پیشرفت میکنند و پولِ بیشتری به جیب میزنند و هم مشتری بهترین کالا را انتخاب میکند !
تویوتا باید تلاش بیشتری کنه تا دوباره برگردد به صدر جدول فروش !
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۱البته موضوع دیگه اینه که تویوتا از پسِ تحویل خودروهاش بر نمیاد و در بهترین حالت ۳ ماه زمان میبره تا مثلاً یاریس یا کرولا تحویل به مشتری بده !
جالب اینجاست که سلطان تویوتا تونسته در خاک آمریکا حریف آمریکایی را ناکاوت کند ، چیزی که برای همهی خودروسازان جهان رویا به حساب میاد برای تویوتا خاطرست 👑😂 !
Ehsan
۱۵ دی ۱۴۰۱از پس تحویل خودروهاش برنمیاد؟ پارسال که برمیومد امسال برنمیاد؟
عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه 🤣🤣
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۱کاربر phonix
با شما کاملاً مخالفم ، چرا ؟!
۱- اگر تویوتا کارِ شاخی در آمریکا نکرده پس چرا تمام شرکتها هر کاری میکنند تا وارد خاک آمریکا شوند و دل مردم را ببرند جهت خرید !
تازه اون هم مردم آمریکا که بسیار سختگیر و با وسواس خرید میکنند و اگر از هر کالایی که میخرند خوششان نیاید راحت کالا را بر میگردانند و فروشنده وظیفه داره با اخلاق خوش و معذرتخواهی پول را برگرداند !
۲ – فروش حاصل از خودرو و کسب دلارها در جیب کی میره ؟؟؟
هم تویوتا ثروتمندتر میشه و هم نقش اشتغالزایی داره !!!
نکته : بزرگی شرکتی مثل تویوتا یک شبه به دست نیامده که یک شبه هم از دست بره !
تویوتا پرچمدار فروش و کیفیت بالا در خودروسازی جهان ایستاده که با تمرکز بالا خودرو میسازه !
phonix
۱۵ دی ۱۴۰۱اقای نوید خودروسازان ژاپنی در خیلی از کشور ها پرفروش هستن اونم بخاطر نوع سگمنت حضوریشون هست بیشتر اقتصادی میسازند .
در سگمنت های اسپرت و اسپرت رده بالا و خودرو های لوکس بخش عمده بازار امریکا به عنوان یک بازار باز در اختیار شرکت های اروپایی مثلا بنز هست .
ضمنا اینکه خودروسازان از کجا اومدن خیلی تاثیری نداره به عنوان مثال تویوتا ماشین های بازار امریکا رو در امریکا میسازه بعضی از ماشین ها طراحی و توسعه رو هم در امریکا طی میکنند یا دقیقا همین شرایط برای برند مثلا هوندا هم هست خودرو سازان ژاپن خصوصا خیلی از شهرتشون رو از امریکا میارن و اینکه خیلی هم روی این بازار سرمایه گذاری میکنند مثل ایجاد زیر برند هایی با هدف ساخت خودروی لوکس برای امریکا ( تویوتا عملا لکسوس رو برای همین ایجاد کرد)
این ها هیچ تفاوتی با جنرال موتور و فورد ندارند عملا صرفا اسم ژاپن روشون هست .
حسین
۱۵ دی ۱۴۰۱بله فونیکس با شما موافقم تویوتا و هوندا اصلا ژاپنی نیستن کلا آمریکایی هستن فقط آمریکا لطف کرده اجازه داده اسما مال ژاپن باشن!!!! فقط نمی دونم جریان کمری و کرولا و راو فور و هایلومس سیویک و آکورد و سی آر وی و ایکس تریل و آلتیما و سنترا که در تمام جهان پر فروش هستن چیه. شاید اینا هم صرفا واسه آمریکا توسعه پیدا کردن
حسین
۱۵ دی ۱۴۰۱اینکه برندها محصول شون رو مطابق نیاز و تقاضا و سلیقه بازار هدف بسازن یه چیزه اینکه همون فورد باشه فقط اسم ژاپن روش باشه چیز دیگه. با این منطق فورد پوما هم همون پژو هست فقط اسم آمریکا روش. یاریس gr هم همون فولکس واگن هست فقط اسم ژاپن روش! در حالی که اکثر خودروهای پر فروش ژاپنی ها تو آمریکا محصولات جهانی هستن نه صرفا مخصوص آمریکا. گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که آمریکایی ترین خودروی تولید خودروسازی آمریکا هم به لحاظ تعدا قطعات، کلا 40 درصد قطعاتش ساخت آمریکاست
phonix
۱۵ دی ۱۴۰۱کاربر حسین :
اکورا برای بازار امریکای شمالی هست
لکسوس مخفف واژه ای هست که به معنای ماشین لوکس امریکایی یا همچین چیزیه ( علی بخردی در یه ودیو درباره لکسوس با تیتر لکسوس: جست و جوی بی وقفه کمال ) به این اسم اشاره میکنه
اینفینیتی هم برای بازار امریکاس و از اونجا اومد بعدا نیسان اون رو برای بقیه قاره ها ارائه کرد
این سیستم موفق بوده و همین موفقیت برندی مثل جنسیس رو تشکیل داده که کاملا در امریکا طراحی و توسعه پیدا میکنه
بنز و تمام خودرو سازان نام دار جهان هم در امریکا مراکز تحقیق و توسعه دارن ولی هیچکدوم اندازه برند های زاپنی به این بازار توجه نکردند و این هم نتیجش که ماشین های پر فروش جهان رو ژاپنی ها دارن این تصمیم رو زاپن ها دارن به بازار چین هم میبرن .
حالا اینکه شما میخوای مسخره بازی در بیاری به خودت مربوطه ولی بدون اصلی ترین تبلیغ برای شرکت ها امار فروششون داخل بازار امریکاس
amirmohammad
۱۵ دی ۱۴۰۱مشخصه شما اصلا متوجه صحبت کاربر فونیکس نشدی منظور اون آقا بیشتر نوع نگاه مردم آمریکا به خودروها هست تا اینکه اصل اون خودرو مال چه کشوری باشه
بازار آزاد هست و همه خودروها قطعاتشون از کشورهای مختلف تامین میشه شاید کمری هم ۳۰ درصد قطعاتش مال ژابن باشه گرجه گفتن درص برای این موضوع کار سختیه و قطعا من و شما نمیدونیم
حسین
۱۶ دی ۱۴۰۱مثل اینکه دقت نکردی چی گفتم کاربر فونیکس. یه بار دیگه این جملت رو بخون و منطق پشت اون رو توضیح بده البته اگه متوجه ابعاد این جملت میشی: ((این ها هیچ تفاوتی با جنرال موتور و فورد ندارند عملا صرفا اسم ژاپن روشون هست))
phonix
۱۶ دی ۱۴۰۱میشه بفرمایید اینکه فرقی با جنرال موتور و فورد نداشته باشن کجاش بده؟
اینکه یع شرکتی از اونور دنیا بره تو بزرگترین اقتصاد دنیا انقدر ماشین بفروشه که مثل خود خودرو سازان داخلی اون کشور باشه که از کار روزگار شرکت های بزرگ و قوی هم هستن کجاش اشکال داشته که به عنوان فن ژاپن اینطوری گارد گرفتی؟
ضمنا همین راوفور مثلا چند درصد از فروشش خارج از امریکای شمالی هست؟
یا هوندا crv چند درصد فروشش خارج از امریکای شمالی هست؟
نه اقا شما فقط میخوای اعتراض کنی اونم نا بجا
حسین
۱۶ دی ۱۴۰۱((میشه بفرمایید اینکه فرقی با جنرال موتور و فورد نداشته باشن کجاش بده)) قسمت مهم جمله رو حذف کردی کاربر فونیکس. (( اسم ژاپن روشون))
را فور سالی بیش از یک میلیون دستگاه فروش داره که کمتر از نصفش مربوط ب بازار آمریکای شمالی میشه. پس اگه اجازه بدی میخوام بگم نمیشه گفت راو فور هیچ فرقی با فورد پوما نداره همون فورد پوما فقط اسم تویوتا روش.
پس بحث بد بودن فلان چیز و خوب بودن بهمان چیز نیست کاربر فونیکس بحث اطلاعات نادرست. نمی تونی بگی چون جی ام و فورد شرکت های بزرگی هستن، تویوتا هم یکی از مارکت های اصلیش آمریکا هست پس دیگه عیبی نداره دیگه بگیم همون فورده فقط اسم تویوتا روش!! این ها مقوله های جدا و مستقل از هم هستند. ضمنا در کامنت دیگه ای فرمودید صنایع ژاپنی اوه به خودشون نیان توسط کره ای ها شکست می خورن!!! کابر فونیکس صنایع ژاپنی رو لبه علم حرکت می کنن قرار نیست اگه پنجاه سال قبل یه چیزی تولید می کردن الان هم همون تولید کنن! اکثر صنایع ژاپن دهه هشتاد و نود تغییرات ساختاری عمیق تجربه کردن که باعث تحول بازار هدفشون هم شد. NEC دهه هشتاد و نود بزرگترین تولید کننده میکروچیپ در جهان بود ولی الان چی؟ رفته تو حوزه های دیگه و اونجا سودآوری داره. توشیبا هم همینطور علاوه بر میکروچیپ بزرگ ترین تولید کننده لپتاپ بود ولی بعد اینکه پای تایوان و ویتنام و کره و چین به این صنعت باز شد رفت تو حوزه های دیگه. حوزه هاییکه چینی ها و کره ای توش عقب بودن چرا چون high tech بود واسه همین عقب بودن. نتیجه این شد که بعد فلت شدن تی وی ها و ورود کره ای ها به این صنعت ژاپنی ها تولید تلویزیون رو گذاشتن کنار و در عو1 به بزرگترین تولید کننده مواد خام تولید display تبدیل شدن و حالا اگه همین مواد خام صنایع میکروچیپ و یا تلویزیون رو به کره و تایوان نفروشن خیلی از خطوط تولید کره ای ها میخوابه. این یعنی لبه علم. کاری که کره ای ها انجام نمیدن و به همین دلیل الان صنعت شون توسط چین و تایوان داره تهدید میشه. ساده بگم ژاپنی ها دیگه کار تولید فیزیکی انجام نمیدن بلکه تو حوزه های high tech وارد شدن واضح تر بگم رفتن پشت صحنه. به جز صنایعی از جمله تجهیزات پزشکی که البته تو این هم مطمئن باش پای امثال کره و چین باز بشه شک نکن ژاپنی ها می کشن کنار پس بحث شکست خوردن نیست بحث جلوتر بودن و در لبه علم حرکت کردن و درجا نزدن هستش کاربر فونیکس. طبق گفته شما اگه قرار بود توشیبا همچنان مثل عهد بوق ماشین حساب و لپتاپ تولید می کرد الان یه برند معمولی بود. همین طور سونی، همینطور هلدینگ میتسوبیشی هیمنطور نیکان و کنن و غیره.
phonix
۱۵ دی ۱۴۰۱بر مبنای متن مشکل پابرجاس وگرنه اینکه دولت ژاپن ورود مستقیم کنه برای کمک یه خودروسازانش چون هوندا هم از مکل تراشه سخت رنج میکشه
منم مثل شما امید وارم پیرمردای توکیو یاد ایام جوانی کنن و یه تکونی به سبد محصولاتشون بدن
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۱کاربر فونیکس
ما مردم عادی یا عشق خودروها فقط یک طرف قضیه را میبینیم و هیچگاه پیچش مو را نمیبینیم !
صنعت خودرو یعنی صنعت چاپ پول که اگر پا را اشتباه بگذاری ، ممکن هست میلیاردها دلار ضرر بدی !
ژاپن دههی ۹۰ خودش را ثابت کرد در بخش اسپرتسازی و قیمت ارزان با کیفیت بالا که اروپاییها را به خاکو خون کشید !
از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۲۰ ، ژاپنیها اینقدر وارد اقتصادی ساختن شدند که اطرافشان را دیگر ندیدند به جز مواردی خاص مثل نیسان Z و GTR و فقط داشتند پول پارو میکردند از اعتبار و کیفیت بالا که مشتری میپسندید اما دیدید که دوباره ژاپنیها برخواستند و نشان دادند چه در چَنته دارند با فلفل ریزهی یاریس GR و کرولا GR که عملاً ساخته شده برای رو کم کنی از اروپاییهای ریزه میزه !
صنعت خودرو نیاز به کسب درآمد میلیارد دلاری داره که ژاپنیها خوب میدانند چه فرمولی داشته باشند تا پول جذب کنند و هر از گاهی یه تکانی به خود میدهند جهت تَلَنگُر به رقبا که زیاد هم جو نگیردتان ما به شما لطف میکنیم و خودروهای با پرفورمنس بالا را تولید نمیکنیم تا شما هم کمی پول به دست بیاورید و اگر نه تارومارتون میکنیم با تولید محصولات همه چیز تمام با پرفورمنس بالا با قیمتی بسیار ارزانتر از همه رقبا !
صنعت خودرو بین دو راهی قرار گرفته ، دو راهی برق یا بنزینی و باید صبر کرد و دید که از سال ۲۰۳۰ دنیا به کدام سمت حرکت خواهد کرد که باز هم مطمئناً سلطان اقتصادی سازی و کیفیت بالا برای ژاپنیهاست و تا اون زمان که نزدیک هم هست خیلیها از بین میروند و البته چینیها جایِ دیگران را پُر میکنند !
نتیجه :
هر چی هم کُری بِخوانید و فنِ ژاپن آلمان آمریکا کره هم باشید و باشیم ، باز این چین هست که پیروزِ صنعت خودروسازی و همگانی کردن خودرو با قیمتهای ارزان و شرایط فروش آسان در کل جهان میباشد چون نسل جوان در اقصادی داره زندگی میکنه که بیشتر دنبال سختافزار و برند هست و نه کیفیت بالای سختافزار ، نمونهاَش هم تسلا که فاجعهی کیفیت هست اما خوب دندانهای نسل جوان در دنیا را شُمارده و احتیاجشان را درک کرده !!!!
خودمان را که دیگر نمیتوانیم گول بزنیم !!!
چین چین چین و بقیه در حاشیه و نابودی !!!
مشتاقی
۱۵ دی ۱۴۰۱تویوتا در شراشیبی سقوط قرار گرفته.
داره نفس های آخر رو میکشه
phonix
۱۵ دی ۱۴۰۱اقا نوید تا جایی که یادم هست ژاپنیا هیچ وقت ماشینی در سگمنت های مورد نظر فراری و پورشه و… ندادن که بخوان به خاک و خون بکشوننشون
ماشین هایی مثل سوپرا و nsx و z هم رقابتی نبودن ماشین هایی بودن که اول تو خود ژاپن محبوب بودن بعد اون هارو بردن بیرون از ژاپن و نتیجه گرفتن .
حالا چرا ؟ چون در اون زمان مهندسین این شرکت ها جون بودن ماجرا جو بودن ولی الان دیگه نیستن تویوتا چند ساله GR رو اورده از اون طرف دیدید که هوندا nsx رو تموم کرد نیسان چندین ساله نسخه جدید از gtr نداده ایا اون ژاپن فقط باید همین سه تا نماینده رو داشته باشه؟
ژاپنی که بدون اینکه خودش بخواد تحول عظیمی رو در بخش خودرو های پرفورمنس با nsx ایجاد کرد .
همون اندازه که کاربر ارمان 99 از اون ور افتاده شما هم از این ور افتادی
ژاپنی ها اصلا یادشون نیست ماشین اسپرت چطور ساخته می شده اون مزدایی که قهرمان لمانز شد کو؟ الان داره سدان میسازه
اون میتسوبیشی و سوبارو که قهرمان رالی میشدن کو؟ دارن ماشین خواندگی میسازن
اون تویوتا سوپرا قدیمی کو؟ بودجش رو دادن rv4 chr و…
اون هوندای قدیمی کو چرا فقط یه ماشین تایپ ار داریم؟
اگر زاپن به خودش تکون نده توسط نسخه کپی ضعیف تر خودش که کره باشه شکست میخوره
این شکست ماله دو سه سال اینده نیست بلکه ده سال اینده رو باید ببینیم اگر دست نجونبونه اینده خوبی در انتظارش نیست .
این رو میشه درباره کل شرکت های صنعتی ژاپن گفت کلا فقط دنبال سود میگردن گروه میتسوبیشی دو سال پیش تولید کشتی های کانتینر بر رو کلا کنار گذاشت می گفت هزینه بره همین میتسوبیشی با اینکه کلی هزینه ساخت هواپیمای مسافربری کرده ولی اقدام به بازار یابیش نمیکنه جت های جنگی رو نمیفروشن و… به نظرم ژاپن نیاز داره تا داخل یکی از موارد به خاک سیاه بشینه تا یادشون بیاد قبلا چی بودن .
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۱کجا ژاپن ادعای رقابت با فراری را داشته که شما نام از فراری میبرید !!!
چرا و به چه دلیل نام از فراری میبرید ، خود دانید ؟!
پورشه نه فقط برای ژاپن ، بلکه برای خودِ اروپاییها هم بیهمتاست !
فقط میگم ژاپنی و رقبای اروپائیش با پرفورمنس بالا یعنی آلپاین ، یعنی اسپورتهای رده بالای فولکس ، یعنی آلفارومئوها یعنی رنو rsها !!!
در ضمن GTR با همان پورشه بنز bmw آئودیهایی رقابت میکنه که همه رقبایش بالای ۲۰۰ هزار دلار فی میخورند !
GTR برای رانندههای واقعی ساخته شده نه اونهایی که دنبال نمایش تو خیابونها بالا پائین میکنند !
GTR اینقدر کامل ساخته شده که جایگزینیش به این راحتیها ساخته نمیشه !
M
۱۵ دی ۱۴۰۱تنها راه نجات خودروسازی = حمایت از هیوندای .
RENAULT5
۱۵ دی ۱۴۰۱پرفروش بودن مهم نیست
پر استقامت ترین بودن مهمه
viper2
۱۶ دی ۱۴۰۱جی ام سلطانه جی ام سلطان خودروسازیه
Ehsan
۱۵ دی ۱۴۰۱رتبه سوم هم استیلانتیس شد که البته ۱۳ درصد کاهش فروش داشت
رتبه چهارم هم امسال گروه هیوندای تونست از هوندا بگیره و هوندا به رتبه پنج سقوط کنه با ۳۵ درصد کاهش فروش و اختلاف حدود ۵۰۰ هزار دستگاهی با گروه هیوندای کیا که اونا هم یک درصد کاهش فروش داشتن
بین گروه ها فقط فقط جی ام افزایش فروش داشت فکر کنم
آرش وان
۱۵ دی ۱۴۰۱گزارش یک سایت خودرویی درباره آمار ۱۱ ماهه (تا آخر دسامبر) فروش در کل دنیا در ۲۰۲۲ : 😉
—————–
۱ تویوتا 🇯🇵 حدود 9 میلیون و ۵۶۵ هزار دستگاه و بدون کاهش و یا افزایش محسوس نسبت به پارسال
۲ فولکس واگن 7 میلیون و ۴۲۰ هزار تا و کاهش 9.2 درصدی 🇩🇪
۳ گروه هیوندای جای چندین ساله ی اخیر رنو نیسان رو گرفته … حدود 6 میلیون و ۲۶۴هزار دستگاه و رشد 2.3 درصدی 🇰🇷
۴ رنو-نیسان با سقوط 19.7 درصدی و فروش حدود 5 میلیون و ۷۲۰ هزار دستگاه 🇫🇷 🇯🇵
خرسنددل ولی آگاه باشید 💚👍🏻⚘
Car love
۱۵ دی ۱۴۰۱هیوندا کیا تو الکتریکی هم امسال ترکوندن و فروششون خیلی بالا بود، تو امریکا بعد از تسلا بیشترین نماینده و فروش رو داشتن تو لیست
amirmohammad
۱۵ دی ۱۴۰۱اگر چنین آماری درست باشه واقعا باید کره ای ها رو تشویق کرد.توی مدت ۴۰ سال تبدیل شدن به سومین گروه جهان از لحاظ فروش
علی
۱۵ دی ۱۴۰۱حکایت دو سلطان که در یک اقلیم میگنجند!!! ببخشید فورد را فراموش کردم ، حکایت سه سلطان
ali(chevynova)
۱۵ دی ۱۴۰۱ممنون GM
SEPEHR
۱۵ دی ۱۴۰۱کاش GM میومد یه کوروتی چیزی بهت میداد بابت ۶ هزار تا کامنت تعصبی که گذاشتی
ب خدا یه نوای خسته و زنگ زده ارزش این همه تلاش و نداره
ali(chevynova)
۱۵ دی ۱۴۰۱همینش هم نداری
راستی نوا تو دیوار زیر ۲۰۰ تومن نیست
داری پولش رو؟
phonix
۱۵ دی ۱۴۰۱داداش دنا 500
blackwing
۱۶ دی ۱۴۰۱علی مرسی قشنگ جواب دادی
اکثر اینایی که تو پدال میان دیس میکنن انگار سهام دار برندهای ماشینی هستن یا آمار ماشینهای دیگه رو میدن فقط بروشور خوندن ، نمیدونن لذت دونات زدن با یه ماشین دف عقب یعنی چی ، همینا کسایی هستن که تو همایشهای ماشینی ( پیست آزادی و… ) گوشی به دست میان و با دیدن ۴تا ماشین امریکایی میگن حاجی پشمااااام ! 👏🏼😉
اون چینی فنها و کرهای فن ها که اوضاشون خیلی خرابه اونا اصن به حساب نمیان ، اونا جزو بورس کالا هستن نه خانواده ماشین باز !
تو حسرت یه پیچ چرخ موندن ، ولی واسه بقیه قیافه میگیرن
پویا
۱۵ دی ۱۴۰۱حالا تو چرا میسوزی
Amir mahdi @-1387
۱۵ دی ۱۴۰۱دمت گرم جنرالموتورز باز برنده تویی
غول خودروسازی تویی
ابهت شورلت تاهو کنار تویوتا ببنید
قدرت طهماسبی
۱۵ دی ۱۴۰۱صنعت آمریکا بالاتر از همه است در خودرو ، ساختمان و نظامی
کامبیز
۱۵ دی ۱۴۰۱اینجا هم ایرانخودرو عنوان دلالی خودروهای چینی را از دلالان نمایشگاهی پس گرفت.
viper2
۱۶ دی ۱۴۰۱هیچکی به پاش نمیرسه وسلام هیچکی به پاش نمیرسه.
علی
۱۶ دی ۱۴۰۱آیا میدانید صاحبان جنرال موتورز کی هستن
رامین
۲۷ دی ۱۴۰۱دشمناش رو میدونم یه عده ای پراید سوار که آرزوی دلشتن تویوتا یا به قول خودشون تیوتا دارند و اونم از پدرانشون شنیدن که کرولا مدل ۱۹۷۷ چه ماشین کم مصرف و بی آزاری بود. امیدوارم واقعیت خیلی سوزناک نباشه
طراح خودنرو
۲۷ اسفند ۱۴۰۱سوزناک نیست ، چون یکیش خودمم