جنرال موتورز با ایجاد شرکت جدیدی، پس از پایان قرارداد کادیلاک با فراری، پاوریونیت اختصاصی خود را برای فرمول یک تولید خواهد کرد.
تیم فرمول یک TWG موتوراسپرت که ابتدا توسط سازمان آندرتی ایجاد شد و در سال ۲۰۲۶ با برند کادیلاک وارد فرمول یک خواهد شد، با همکاری جنرال موتورز اقدام به ایجاد شرکت جدیدی برای ساخت پیشرانههای آیندهٔ تیم کادیلاک کرده است. این شرکت قرار است پس از پایان قرارداد کادیلاک با فراری برای تأمین پیشرانه، اقدام به تأمین پاوریونیت تیم فرمول یک کادیلاک کند. این سرمایهگذاری جدید تیم را در مسیری قرار میدهد که تا پایان دههٔ جاری به یک تیم کامل با تمام قطعات اختصاصی تبدیل شود.
این شرکت جدید، GM پرفورمنس پاوریونیت LLC نام دارد و «راس اوبلینز» بهعنوان مدیرعامل آن منصوب شده است. اوبلینز قبلاً بهعنوان مدیر بخش موتوراسپرت جنرال موتورز فعالیت کرده و پیشرانههای خودروهای مسابقهای کوروت و کادیلاک تحت سرپرستی وی ساخته شدهاند.
مدیرعامل TWG دراینباره گفته است:
ما از استقبال راس برای این وظیفهٔ مهم خوشحالیم. تخصص او در پیریزی پایههای برنامهٔ فرمول یک کادیلاک مؤثر خواهد بود
رئیس جنرال موتورز «مارک رویس» هم افزوده است:
راس تجربیات زیادی از بسیاری از سری مسابقات قهرمانی دارد و از تخصص فنی برجستهای برخوردار است مثل موتورهای هیبریدی IMSA کادیلاک و کوروت C8.R که برنده بودن خود را ثابت کردهاند. در فرمول یک ما قصد داریم تواناییهای مهندسی و تکنولوژی جنرال موتورز را در صحنهٔ جهانی به نمایش بگذاریم و راس انتخاب درستی برای رهبری تیم پاوریونیت خواهد بود.
قرار است در سال ۲۰۲۶ برای شرکت GM پرفورمنس پاوریونیت یک مرکز جدید در نزدیکی مرکز فنی جنرال موتورز در کارولینای شمالی ایجاد شود. این شرکت هماکنون در حال تقویت خود و استخدام افراد باتجربه در تمام زمینهها است. پیشازاین گفته شد کادیلاک قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ که پاوریونیت اختصاصی جنرال موتورز آماده میشود، از پیشرانهٔ فراری استفاده کند ولی بیانیهٔ جدید تیم نشان میدهد که استفاده از موتور فراری میتواند طولانیتر باشد زیرا جنرال موتورز از پایان دههٔ ۲۰۲۰ بهعنوان زمان آماده شدن پاوریونیت خود یاد کرده و گفته است:
تیم فرمول یک کادیلاک تا زمانی که موتورهای GM برای استفاده در مسابقه تأیید شود از پاوریونیت فراری استفاده خواهد کرد.
زیزیگولو
۲۳ دی ۱۴۰۳این یارو داخل عکس چقدر شبیه ایرانیاست