جنرال موتورز میگوید باتریهای تتریس شکل (طرح L) از نظر خنک کاری مزیتهای زیادی نسبت به انواع مستطیلی و ۶ ضلعی و استوانهای دارند.
خودروساز آمریکایی به دنبال تأسیس چهار کارخانه تولید باتری است و یکی از آنها در اوهایو قبلاً چنین کاری را استارت زده است. با توانایی تولید باتریهای خود که میتواند ظرفیتهای زیادی جهت عرضه محصولات به دیگر شرکتها داشته باشد، جنرال موتورز برنامههای مفصلی برای آینده دارد. آمریکاییها اخیراً پتنت هایی را ثبت کردهاند که نشان دهنده باتریهایی با شکل تتریس هستند. در حقیقت جنرال موتورز میگوید باتریهایی با شکل بلوکهای تتریس مانند از نظر راندمان خنک کاری بهتر از انواع مستطیل شکل و استوانهای عمل میکنند.
در این اسناد جدید ابتدا با چگونگی خنک شدن باتریهای کنونی جنرال موتورز آشنا میشویم. در خودروهایی همانند هامر برقی، باتریها بر اساس روش ماژول به ماژول خنک میشوند و صفحه خنککننده در بخش پایینی سلولها قرار دارد؛ اما جنرال موتورز در پتنت های جدید خود ادعا می کند روش یاد شده باعث خنک کاری نابرابر باتریها خواهد شد و طول عمر آنها را کاهش خواهد داد. البته باید دانست شرکتهای دیگر از روشهای مختلفی برای جلوگیری از این پدیده استفاده میکنند.
ایده جنرال موتورز تولید سلولهای باتری با شکل تقریبی L یا C است تا به این ترتیب دو سلول با یکدیگر ترکیب شده و یک یا چند تونل بین آنها وجود داشته باشد و جنرال موتورز بتواند کانال خنک کاری را بین تونلها اضافه کند. این شرکت حتی برخی شکلهای مورب غیرعادی را نیز برای باتریها تجسم کرده است. در حال حاضر هیچ سلول باتری مشابه طرحهای جنرال موتورز در دنیای خودرو وجود ندارد اما قبلاً نمونههای استوانهای و چهارگوش به کرات دیده شدهاند.
البته شاید مشکلات ساخت قابلتوجهی در تولید چنین سلولهای باتری عجیبی وجود داشته باشد؛ اما جنرال موتورز به پیکربندیهای دیگر سلولهای باتری مستطیلی و چهارگوش نیز اشاره کرده و درعینحال به نتیجه مشابهی دست یافته است. دو نمونه از سلولهای ارائه شده جنرال موتورز در گروه چهارتایی قرار گرفتهاند و طول کمتر و پهنای بیشتری دارند درحالیکه گروه دیگری از سلولها طویلتر و نازکتر هستند. این نوع طراحی باعث ایجاد کانال خنک کاری چند گوش یا H شکل میشود. سلولهای طویلتر و نازکتر مشابه طرح جنرال موتورز کمتر مورد استفاده قرار گرفتهاند اما شرکتی چینی به نام تاپ بند یک نمونه باتری تقریباً مشابه با این طرحها را تولید کرده است. بههرحال باید گفت ایده جنرال موتورز جزو طرحهای غیرعادی دنیای خودروست که شاید یک روزی راهی خط تولید شود اما مشخص نیست که تولید باتریهایی با شکلهای غیرمرسوم به خاطر خنک کاری بهتر خواهد توانست عملکرد کلی خودروهای برقی را بهبود بخشد یا خیر.
Car love
۳ فروردین ۱۴۰۳الان جاپونیا صف میکشن برای باتری باز 😆
جومونگ
۳ فروردین ۱۴۰۳ژاپن خودش پاناسونیک داره که تسلا مشتریشه
کره ای ها هم که خودشون مشتری چینیان
اما کاش یاد بگیرن ازین تکنولوژیا استفاده کنن چون جگوار بیچاره اشکش درومده از دست باتریای LG
Jaguar says that these examples are equipped with LG Energy Solution battery packs that are “exposed to multiple technical issues.”
ظاهرا قضیه بیخ داره و چندین و چند مشکل داره این تحفه ی کره ای !
تیتر بسیار نابود کننده ای هم زدن براش :
Another Month, Another Jaguar I-Pace Recall, Yet Again Over Fire Risk
از بس این باتری بی کیفیت LG دردسر ایجاد کرده ، دیگه آبرو و شرف برا جگوار بیچاره نذاشته .
صد رحمت به byd و catl . خود کره ای ها امیدشون به باتریای چینه که یکم بتونن ازین همه فراخوان راحت بشن
https://www.carscoops.com/2024/03/another-month-another-jaguar-i-pace-recall-yet-again-over-fire-risk/
Car love
۳ فروردین ۱۴۰۳https://pressroom.toyota.com/lg-energy-solution-and-toyota-sign-long-term-battery-supply-agreement-to-power-electric-vehicles-in-the-u-s/
پونصد خط نوشتی فقط با یک لینک نابود میشه😂دوستان. لطفا یکی این تیتر لینک رو ترجمه کنه واسش 💔
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳مقایسه پاناسونیک و ال جی فقط :
https://autovista24.autovistagroup.com/news/which-manufacturer-supplied-the-largest-volume-ev-batteries-in-2023-podcast/
پیام
۳ فروردین ۱۴۰۳این لینک برای مزخرف های جومونگ
کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یکی از پیشتازان دنیا در حملونقل بدون کربن است و تقریبا 30 درصد باتری خودروهای برقی دنیا توسط سه شرکت بزرگ خانوادگی کرهای تولید میشود.
https://fa.ieb.today/4885
بعد جومونگ یه جمله معروفی هست میگه تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره! اگه ژاپن تو برقی کاره ای هست، چرا وقتی سیستم تهویه ماشیناش زده میشه، چهل درصد کاهش باتری داره؟! تسلا بخشی از باتریش رو از پاناسونیک میگیره چون ارزونتر در میاد! به دلایل مختلف! ولی این تکنولوژی هست که میگه اون انرژی چطور باید به موتور برقی انتقال پیدا کنه که کارایی بالا بره!
تو و امثال تو فقط میشینید تیتر پیدا نیکنید و سواد تحلیل ندارید! مال اینه هنوز نمی فهمید ژاپن هنوز نتونسته یه پیچ هیوندای آیونیک 5 سری N رو بزنه!!! شماها هنوز نمی فهمید که ماشین برقی فقط باتری نیست!!! حتی ماشین کنترلی دست بچه ها هم فقط باتری نیستن و کلی ریره کاری دارن! حیف وقتی که آدم بذاره برای شماها تایپ کنه. شما از همون قشری هستید که می گفتن زمین تخت هست! نمی دونم چرا طرفدارای ماشینای ژاپنی ایتقدر بچه وضع هستن! تو الکتریکی به گل نشستید ولی بازم نمی پذیرید! تهصب کور و کرتون کرده!
جومونگ
۳ فروردین ۱۴۰۳تو فعلا همون آیونیکت رو ببر نمایندگی که تازه فراخوان خورده . ممکنه یهو کلا از کار بیفته .
هنوز خیلی برات زوده که از ژاپن و جایگاهش بگم برات ….
amir
۳ فروردین ۱۴۰۳فعلا کسایی که فریب لگن برقی های چیوندا رو خوردن تو صف فراخوانن لگناشونو بردن نمایندگی البته اگه دزد نبرده باشه یا آتیش نگرفته باشه
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳لینک فراخوان میلیونی رو باز بزارم واست؟ تو یک هفته ۳ تا :))))
جومونگ
۳ فروردین ۱۴۰۳کیا و هیوندا و جنسیس ۴ تا پشت هم فراخوان دادن . از آتیش سوزی تا قفل در و از کار افتادن باتری ! هر چی برقی روی پلتفرم e-GMP ساخته مشمول فراخوانه و گند زده به تمام معنا . ۷۰۰ هزار تا برقی رو که ۴ سال اخیر ساخته ، قراره فراخوان کنه یه جا .
البته که این جور مواقع به طرز عجیبی نابینا میشین 😆
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳۱/۵ میلیون فراخوان تو ۱ هفته :))))
پیام
۳ فروردین ۱۴۰۳امیر اگه اون لگن هست پس هوندا و نیسان و … چی هستن که تو لیست ۲۰۲۳ هبوندای با تیپا انداختشون بیرون؟! تازه هموز کار تموم نشده! مونده!
شما هی چیوندا چیوندا کنید و خودتون رو آخر صف ببینید 😂😂😂😂 از ادعاتون فقط کلمه چیونداش مونده. سایونارااااااا
پیام
۳ فروردین ۱۴۰۳شماها حرف فراخوان رو نزنید! با اون ابر فراخوان طلایی هوندا! رتبه سال ۲۰۲۳ به شماها رسید سایونارا
Killer
۳ فروردین ۱۴۰۳نمیتونن چون عقب افتادگان هنوز بدهیشون به ال جی رو صاف نکردن بابت باتری ها
بهزاد
۳ فروردین ۱۴۰۳از فردا تولید باطری تتریس شکل از سوی تولید کنندگان باطری چینی ….
پیام
۳ فروردین ۱۴۰۳اینا کار درست حسابیه نه وعده برای ۵ سال آینده!!! اینا همون پیشرفتایی هست که می گفتم باعث بهینه شدن خودروها میشه و مشکلات ماشین های برقی به سرعت رفع میشه.
درست که ماشین برقی عمری نداره، اما تجربه انسان ها تو لوازم برقی و باتری تو رشد این عرصه بی تاثیر نیست!
زیزیگولو
۳ فروردین ۱۴۰۳جدال خلاقیت با برقیا!!!!!
khashayar0
۳ فروردین ۱۴۰۳تواید باتری به این شکل هزینه زیادی داره بعیید میدونم بشه تولید کرد . اما از انجایی که جنرال موتور بهترین ، لوکس ترین ، اسپرت ترین ماشینا رو میسازه احتمالا بتونه. 😆
—–
چند روزیه که به هر چی نگاه میکنم شکوه و عظمت جی ام رو میبینم. این بخاطر سوشیانت بزرگ بود که روزنه ای از حقیقت رو برای من رو باز کرد.
به دریا بنگرم جی ام ببینم
به کوه بنگرم جی ام ببینم
به پراید بنگرم جی ام بینم
۳ فروردین ۱۴۰۳آخرش اینم اضافه میکردی کامل شه
به هر جا بنگرم ، کوه و در و دشت
نشان از قامت جی ام بینم
khashayar0
۳ فروردین ۱۴۰۳بابا طاهر خدا بیامرز اگه الان زنده بود در وصف جی ام دوبیتی ها می سرود.
این دوبیتی در وصف تسلا و جی ام است:
مکن کاری که بر پا سنگت آید // جهان با این فراخی تنگت آید
چو فردا نامه خوانان نامه خوانند // تو را از نامه خواندن ننگت آید
سوشیانت
۳ فروردین ۱۴۰۳هنوز از اون کادیلاک سلستیک داری حرص میخوری؟😂
khashayar0
۳ فروردین ۱۴۰۳چرا حرص بخورم تازه هر روز خدا رو شکر میکنم که در این دوره به دنیا آمدم که کادیلاک رو دیدم. الان دیگه هیچ آرزویی جز دیدن رخ کادیلاک سلستیک از نزدیک ندارم. امیدوارم شب قدر فرشتگان سوار بر کادیلاک به زمین بیان.
۳ فروردین ۱۴۰۳من هم پارکینگ ساختمون رو نگاه میکنم یه ام جی و یه پراید و یه پرشیا و یه سمند میبینم
Taha Ayoobi
۳ فروردین ۱۴۰۳به به
بهقول علی شوی
ماشالا نوآوری