شورولت با معرفی نسل جدید سیلورادو ۲۰۱۹ تمامی توجهات را معطوف خود کرده و شکی وجود ندارد که با این کار لرزه بر اندام فورد F-150 انداخته است اما فراموش نکنید زمانی که حرف از سیلورادوی جدید باشد، جیامسی سیرا نیز به دنبال آن میآید.
این بار تفاوت بین این دو خودرو اساسیتر خواهد بود. خب پس بیایید نگاهی به دستپخت نسخه جیامسی و طراحی آن بیندازیم.
- استایل برجسته و عضلانی
اساساً سیلورادو در مقایسه با سیرا محافظهکارانهتر بوده و از این نظر برجستگی کمتری دارد. جیامسی دارای شاخصههای طراحیای چون جلوپنجره کرومی، چراغهای جلوی LED با شکل C و مه شکنهای عمودی به منظور تکمیل نمای جلوی خواهد بود.
موضوع جالب اینکه سیلورادو و سیرا در بخش جانبی و بخش پایین آینههای جانبی دارای عناصر طراحی تقریباً متضادی هستند. بدین ترتیب دربهای جلو قابل استفاده در دو خودرو نبوده و این هم یکی دیگر از تفاوتهای سیلورادو و سیرا میباشد.پیکاپ فولسایز جنرال موتورز دارای سقف خمیده مناسب برای بهبود آئرودینامیک بوده و محفظه بار نیز در بخش بالاتری قرار داشته و نشان جیامسی نیز بیشتر به چشم میآید.
- کابین و زیر پوست خودرو
در بخش داخلی میتوان ورودیهای تهویه هوای عمودی، دکمههای جدید و صفحه نمایشی را دید که در بخش بالا قرار گرفته است. همچنین انتظار داریم بهبودهای قابل توجهی در کیفیت و متریال بکار رفته سیرای ۲۰۱۹ صورت پذیرد.
درحالیکه جنرال موتورز قبلاً استفاده فورد از آلومینیوم در F-150 را به سخره گرفته بود اما این شرکت نیز از ترکیب آلیاژ ویژه با فولادی که کشش بیشتر داشته در بدنه و فریم خودرو بهره برده است.
اخباری هم منتشر شده که در آن استفاده از کربن تقویت شده با کربن و پلاستیک ترمو برای محفظه بار دیده میشود. این امر به سبکتر، چابکتر و مستحکمتر شدن پیکاپ جیامسی کمک خواهد کرد.
- قوای محرکه و رقبا
انتظار میرود پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر کنونی در نسل جدید سیرا ۲۰۱۹ نیز دیده شوند. البته هنوز مشخص نیست که آیا جنرال موتورز نیز پیشرانه ۶ سیلندر توربو را برای رقابت با فورد عرضه خواهد کرد یا خیر. انتظار میرود گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک که با همکاری فورد ساخته شده بهصورت استاندارد در این خودرو بکار رود.
گفته میشود جیامسی سیرا ۱۵۰۰ جدید پس از رونمایی رسمی شورولت سیلورادو در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شود.جدای از فورد F-150 که پرفروشترین پیکاپ آمریکا بوده، از دیگر رقبای سیرا میتوان به نسل جدید رم ۱۵۰۰، تویوتا توندرا و نیسان تایتان اشاره کرد.
رضا
۳۰ آذر ۱۳۹۶یه روزی میخرمش
F۲۲RAPTOR
۳۰ آذر ۱۳۹۶جلو پنجره سیرا خیلی خوشکل تر از قبل شده،همچنین بدنه خودرو واقعا بروزه و یه طرح شیک و با وقاری داره
جیمس واسه نسل جدید سیرا چیزی کمو کسر نذاشته
به نظر من حالا که نسل جدید سیرا و سیلورادو اومدن به احتمال زیاد نسل جدید اسکالاد هم توراهه و بعد اون تاهو وسابربن و نهایتا یوکان
Hamid.Hellcat
۳۰ آذر ۱۳۹۶دوستان میخوام اینجا یه واقعیتهایی رو بگم که لازمه چون اخیرا دیدم یه عده به دلیل عدم مطالعه کافی نظرات جالبی میدن.
از نظر صنعت یک کشور که خودروسازی یه قسمتی از اون هست هیچ کشور و یا قاره ای با امریکا قابل مقایسه نیست. خیلی وارد جزییات نمیشم در مقام قیاس همین بس که اقتصاد کل اروپا بازم میگم کل اروپا با بنز و بی ام و و فولکس، ایتالیا با فراری و فیات و لامبو و فرانسه با رنو و پژو و بقیه صنایع مثل گردشگری و … کوچکتر از اقتصاد «ایالت کالیفرنیا» هست!
تو صنایع سنگین و نظامی هم که کل دنیا توان رقابت با امریکا رو نداره. البته من سیستم سیاسی امریکا رو تایید نمیکنم ولی واقعیتها رو باید قبول کرد.
بنابراین برای امریکا اصلن کاری نداره تو رقابت المان و ژاپن رو بزنه زمین! تمام این کشورهایی که الان به نظر شما رقیب صنعت خودروسازی امریکا هستن رو خود امریکا بعد از جنگ جهانی دوم به اینجا رسونده و الانم نگهشون داشته.
اگه ماشین امریکایی مثل بنز دوربین اولتراسونیک برای اسکن و تطبیق با ناهمواریهای جاده نداره علتش نداشتن فن اوری نیست فقط دیدگاهشون اینه که تحمل یه مقدار لرزش بیشتردر رانندگی راحتتر از تحمل هزینه و زمان تعمیرات اون سامانه هست. یا اگه مثل ژاپن با دوام تر نمیسازه به دلیل اینه که بازده بیشتر موتور رو ترجیح میده.
حالا من گفتنی ها رو گفتم شاید یه عده از خواب بیدار بشن.
ایلیا
۳۰ آذر ۱۳۹۶سلام حمید جان
بله، در فاصله ای که امریکا از نظر اقتصادی و مالی و تکنولوژی با بقیه ی دنیا داره شکی نیست.
بعید کسی هم بخواد این مساله رو انکار کنه.
ولی باید قبول کرد در زمینه ی خودروسازی به طور خاص، نتونسته مثل موارد دیگه خودش رو نشون بده.
در مورد مثالی که در مورد اقتصاد زدی اگه منظورت تولید ناخالص داخلی هست، اقتصاد کل اروپا تقریبا به اندازه ی کل امریکاست نه فقط کالیفرنیا، اقتصاد کالیفرنیا از نظر تولید ناخالص تقریبا به اندازه ی کشور روسیه است که البته همین هم قابل تامله!
آرش آمریکایی
۳۰ آذر ۱۳۹۶تولید ناخالص رو نمیدونم ولی همین امروز صبح تو یه برنامه دیدم که کالیفرنیا از نظر اقتصادی پنجمین کشور دنیاست
شایان
۳۰ آذر ۱۳۹۶یه لحظه فکر کنید بازار آمریکا نباشه تا ماشینای آلمانی و ژاپنی توش فروش بره مطمعنا اوضاعشون خراب میشه
درسته بازار چین به لحاظ حجم فروش بزرگ تر از آمریکاست ولی به لحاظ بزرگی از نظر اقتصادی هنوزم آمریکا اوله
Madjid Thunderbird
۳۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز
تا وقتی در مورد چیزی اطلاعات کافی ندارید اینقدر در موردش حق به جانب صحبت نفرمایید. مخصوصا در سایتی که چند هزار بازدید کننده داره و این اطلاعات غلط شما ممکنه چندین نفر رو به خطا بندازه
Hamid.Hellcat
۳۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیزفکر نمیکنی منم بلدم مثل شما یک دقیقه تو گوگل سرچ کنم ؟
متغیرهای زیادی در اقتصاد وجود داره که این دوستمون فقط به یکیش (تولید ناخالص داخلی) اشاره کرد. جهت اطلاعت متغیرهایی مثل
تولید ناخالص ملی اسمی
تولید ناخالص ملی حقیقی
تولید ناخالص به روش ارزش افزوده و ….هم وجود داره.
اصلا شما طبق همین معیار اقتصاد آمریکا رو با یک کشور اروپایی یا ژاپن مقایسه کن
Madjid Thunderbird
۳۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز شما با هر معیاری حساب کنید میتونید 2.5 رو به 16.5 برسونید
تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا به یک سوم تولید داخلی اروپا هم نمیرسه.
Madjid Thunderbird
۳۰ آذر ۱۳۹۶* نمیتونید
Madjid Thunderbird
۳۰ آذر ۱۳۹۶.
تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال 2016 برابر با 18/5 تریلیون دلار بوده
کل اروپایی که شما میگی تولید ناخالص داخلیش اندازه ی کالیفرنیا هم نیست در سال پیش 16/5 تریلیون دلار تولید ناخالص داشته و در رتبه ی بعد چین بوده با 11/2 تریلیون دلار.
ایالت کالیفرنیا هم 2/5 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی داشته که حدودا اندازه ی تولید ناخالص داخلی کشور فرانسه میشه و نه کل اروپا.
arash
۳۰ آذر ۱۳۹۶منم خواستم همینو بگم ک شما گفتی
Cadillac
۱ دی ۱۳۹۶دوستان اقتصاد ایالت کالیفرنیا برابر کشور ایتالیا و ایالت اوهایو ( خانه Jeep) اندازه ایران !!!
.
و در این که آمریکا با قدرت اقتصادی ،علمی ، نضامی و سیاسیش کل اروپا ، ژاپن و کره جنوبی رو ساخته شکی نیست .
AK_007
۳۰ آذر ۱۳۹۶فکر کنم اشتباها نوشتید مید سایز
اینا پیکاپ فول سایزن
F۲۲RAPTOR
۳۰ آذر ۱۳۹۶دقیقا مید سایز کلورادو و کنیون هستن
Mahdi Venom Demon
۳۰ آذر ۱۳۹۶فورد وایسا که رقیبات قوی تر شدن و اومدن
خصوصا این سیرا
شاهین
۱ دی ۱۳۹۶شاید به فورد اف150 معمولی برسن ولی دیگه به سری رپتور نمیرسن عمرا
آرش آمریکایی
۳۰ آذر ۱۳۹۶کیف داره این ماشین و داشته باشی و تو یه جایی که آب و هوای برفی داره زندگی کنی
MAHDI . CHEVROLET
۳۰ آذر ۱۳۹۶آرش همش میزارم همش حذف میشه
چرا عضو سایت نمیشی تو شخصی بهم پیام بدی
پدال اینو دیگه پاک نکن ، تبلیغ برای خودت هم هست
MAHDI . CHEVROLET
۳۰ آذر ۱۳۹۶آرش داداش
پروفایل منو باز کن آیدیمو گذاشتم
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آذر ۱۳۹۶چرا تو اینقدر وحشی دِ لامَصَب
ناخداگاه یاد گاوچرونای آمریکایی تو فیلما میوفتم
خوب بودی خوبتر شدی عشقی
من دوبی نمایندگیش رفتم
داخلش که نشستم با یه فضای وحشتناک جادار روبرو شدم
کیفیتشم نسبت به اف۱۵۰ وشورولت سیلورادو و دوج رَم چند سروگردم بالاتر بود
شایان
۳۰ آذر ۱۳۹۶چن روز پیش یه سیلورادو 2015 گذر موقت توی اتوبان ستاری دیدم خدا شاهده از ابهت این ماشین فقط وحشت کردم حسم فقط وحشت بود فاصله محور جلو تا عقب خیلی زیاد بود یعنی یه لندکروز رو یه لقمه میکرد
بهنام
۳۰ آذر ۱۳۹۶دو رقیب سر سخت ولی گیربکس با همکاری هم درست کردن ، اینو میگن اتحاد امریکایی ?
M.us
۳۰ آذر ۱۳۹۶من GMCرو همیشه تو تراک ها بیشتر از تراک های دیگ دوس داشتم خیلی خوش ساخت همچنین از اینکه استایل عضلانی خودش و نگه داشته لذت میبرم این واقعا محشره
شاهین
۱ دی ۱۳۹۶حالا ی چیزی میگم دقت کنید
فورد اف150 کاملا آفردر هست.از لحاظ موتوری که هیچی از لحاظ طراحی قضاوت کنید.
مثلا زاویه حمله تو قسمت دماغه این سه رقیب رو مقایسه کنید جالبه
من الان به دماغه هر سه ماشین نگاه کردم و زاویه حمله فورد خیلی مناسبه و بی دردسره
javad
۲۰ دی ۱۳۹۶قشنگ،شدن ولی اون ابهت و وقار نسل قبل رو ندارن