جنرال موتورز

تولید آلایندگی هامر برقی بیشتر از سدان‌های بنزینی است!

هامرهای بنزینی قدیمی همیشه به خاطر مصرف سوخت بسیار بالا مشهور بودند و حالا مطالعهٔ جدیدی نشان داده است که هامر الکتریکی جدیدی هم می‌تواند مثل پیشینیان خود آلایندگی بالایی داشته باشد. طبق ادعای این مطالعه، در بخش تولید گازهای گلخانه‌ای غیرمستقیم یعنی آلاینده‌هایی که به خاطر تولید برق برای تأمین انرژی خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شوند، هامر الکتریکی در هر کیلومتر ۲۱۳ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این عدد از نزدیک‌ترین رقبا یعنی فورد F150 لایتنینگ و ریویان R1T به ترتیب ۶۶ و ۷۰ گرم در هر کیلومتر بیشتر است.

علاوه بر این، هامر EV حتی از تویوتا کرولای بنزینی با تولید ۱۶۸ گرم و شورلت مالیبو با ۲۰۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر هم آلایندگی بیشتری دارد. دلیل اصلی این آلایندگی بالا، وزن ۴۱۰۰ کیلوگرمی و شکل جعبه‌ای و غیر آئرودینامیک هامر جدید است. این یعنی قوای محرکه نه‌تنها باید برای حرکت دادن وزن عظیم خودرو سخت تلاش کند بلکه باید با مقاومت هوا هم مقابله کند. البته لازم به ذکر است که تولید آلایندگی برای خودروهای الکتریکی بر اساس مناطق جغرافیایی مختلف متفاوت خواهد بود زیرا نوع انرژی که برای تولید برق در کشورهای مختلف استفاده می‌شود متفاوت است.

بررسی‌ها رقم ۲۱۳ گرم دی‌اکسید کربن را در هر کیلومتر به‌عنوان میانگین جهانی نشان داده است درحالی‌که برای مقایسه در اروپا یعنی جایی که طی سال‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای از انرژی‌های پاک و پایدار برای تولید برق استفاده شده این رقم تنها ۱۰۳ گرم در هر کیلومتر است. حتی در ایالات‌متحده که تصور می‌شود در استفاده از انرژی‌های پایدار کمی عقب است، این رقم تنها ۱۷۲ گرم در هر کیلومتر است که هنوز هم از دو سدان بنزینی مذکور کمتر است. علاوه بر این، پیکاپ‌های الکتریکی هنوز هم نسبت به همتایان درون‌سوز خود آلایندگی کمتری تولید می‌کنند به‌گونه‌ای که تولید دی‌اکسید کربن هامر بشدت پرمصرف همچنان در هر کیلومتر ۶۴ گرم از فورد F150 بنزینی کمتر است؛ بنابراین، هنوز هم ادامهٔ توسعهٔ پیکاپ‌های الکتریکی منطقی خواهد بود.

اما با توجه به این اعداد و ارقام، به نظر می‌رسد بهترین راه‌حل برای صنعت خودروهای الکتریکی تمرکز بیشتر روی ساخت خودروهای سبک‌تر، با آئرودینامیک بهتر و قوای محرکهٔ کارآمدتر و همین‌طور استفاده از منابع انرژی سازگاربامحیط‌زیست در نیروگاه‌های برق باشد. با ساخت خودروهای الکتریکی کارآمدتر، برق کمتری برای دستیابی به پرفورمنس یکسان مصرف می‌شود که این کاهش آلایندگی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، یک خودروی الکتریکی کم‌مصرف به باطری‌های بزرگی نیاز ندارد که این هم آلایندگی تولید شده هنگام استخراج فلزات موردنیاز برای ساخت باطری‌ها را کاهش می‌دهد. همهٔ این‌ها وقتی با استفاده از منابع انرژی پاک یا تجدید پذیر در نیروگاه‌های برق ترکیب شود، تولید آلایندگی غیرمستقیم خودروهای الکتریکی را بسیار کمتر خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Milad

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فککر کنم بازم از نسخه بنزینیش کمتر باشه

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. Erfan

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      این همه هزینه بشه.این همه وقت صرف بشه.یه ماشین تولید بشه با وزن حدود ۴تن.با یه برد نسبتا خوب که هنوز جای کار داره.
      و این همه تلاش که هدف اصلیش برای کاهش آلودگی بوده.اما در نهایت فقط مقدار اندکی آلودگی کاهش یافته.که خیلی بده

      موافقم 37
      مخالفم 8
      1. AMIR / ARMI

        ۲۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        هامر الکتریکی اصلا برای هدفی که میگی ساخته نشده
        هامر برقی یه نمایشگاه از توانایی های آینده جنرال موتورز هستش
        همه چیز های که برای هامر برقی توسعه دادن بعد ها در خودرو های ارزون تر کاربردی تر کم شتاب تر و کم مصرف تر مورد استفاده قرار میگیره
        این راه تسلا استفاده کرد نتیجه گرفت برای مدل اس
        لوسید همین راه میره
        پورشه و تایکان همین راه استفاده میکنن

        موافقم 17
        مخالفم 8
  2. JDM lover

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    هامر هامره
    حتی اگه برقی بشه

    موافقم 31
    مخالفم 1
  3. کیان

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    پدال جان لطفاً رسوایی جدید دیزل گیت رو هم پوشش بدین

    موافقم 24
    مخالفم 2
  4. TML BN

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    همه خودرو های الکتریکی آلودگی دارن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  5. حسن ریکی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مشخص است که خودروهای برقی هم در آلایندگی دست کمی از بنزینی ها ندارند و حرکت برخی کشورها به این سمت بیشتر بخاطر فاصله گرفتن و ترک اعتیاد به نفت و وابستگی شان به کشورهای نفتی است اما واقعیت این این است که اینها در قالب شعارهای زیست محیطی اهداف دیگری را دنبال می کنند.

    موافقم 20
    مخالفم 5
  6. دکتر

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    هر وقت این غول و میبینم به وزن ۴ تنی و اون شتابش فکر میکنم😂 مث موشک بالستیکه😂

  7. وحید

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نوش جونش مصرف بالاش لااقل مثل سمند و پراید آدم کش نیست،تریلی هم بزنه بهش جون سالم در میبری واین یک اصل تو ماشینهای آمریکایی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا