طراحی پیکاپ جی ام سی سیهرا برای سال ۲۰۱۴، کاملاً تغییر کرده و دارای وزن کمتر و مصرف سوخت بهینهتری شده است. بازار جهانی پیکاپ، رو به گسترش است و به همینمنظور، این پیکاپ GMC، از یک طراحی داخلی جدید بهره برده و در موارد بسیاری، ارتقا یافته است. این خودرو با موتور ۵/۳ لیتری V8 همراه با سیستم گیربکس اتوماتیک ۶ دنده عرضه شده است.
همهچیز در سیهرای جدید، رنگ و بوی تازگی دارد. در بدنهی بیرونی، سیهرا از یک جلوپنجره بزرگ و با طراحی جدید استفاده کرده است. همچنین طراحی سپرها هوشمندانهتر شده و گلگیرهای بزرگتری برای چرخها درنظر گرفته شده است. مدل ۲۰۱۴ از یک سیستم تعلیق استفاده کرده که رانندگی مناسبتری را در این خودرو به همراه دارد. درهای عقبی خودرو، بزرگتر شدهاند و این خودرو، از تکنولوژیهای جدید ایمنی، مانند سیستم هشدار برخورد در جلو و هشدار عبور از خط جاده استفاده میکند. در داخلی کابین، GMC، طراحی را کاملاً ارتقا داده است و از مواد و تجهیزات مناسبتری استفاده کرده است. سیهرا، اکنون دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی است که در آن رابط سیستم اطلاعات و سرگرمی جی ام سی وجود دارد و میتواند با گوشیهای هوشمند، منطبق شود. این خودرو، همچنین، دارای یک دوربین از نمای عقب است. فضای داخل کابین، اندکی بزرگتر نشان میدهد؛ ولی در عینحال، ابعاد بدنه تغییری نداشته است. خودروی تست، سیهرا SLT با مبلغ نهایی ۴۳ هزار و ۶۱۰ دلار است که از تمام تجهیزات اضافه برای راحتی در این پیکاپ استفاده کرده است. کابین با امکانات لوکس چرم و صندلیها، شرایط دلپذیری را ایجاد کرده است. همچنین تجهیزات دیگری مانند استارت از راه دور، آینهبغلهای خودکار، چرخ فرمان اریب و تلسکوپی و پدالهای تنظیم شونده، در دسترس قرار گرفتهاند.
همچنین، یکی از تجهیزات اضافهی دیگر، گرمکن چرخ فرمان و سیستم لغزش و گرما در پنجره عقب است که با قیمت ۴۰۰ دلار در مواقع برف و سرما، بسیار به کار خواهد آمد. همچنین یک بسته هشدار راننده به ارزش ۸۴۵ دلار، انتخاب شده است که شامل امکاناتی چون دستیار پارک جلو و عقب، هشدار عبور از خط جاده، هشدار تصادف از جلو و صندلی با هشدار ایمنی است. هنگام پارککردن، اگر بیش از حد به چیزی نزدیک شود، لرزشی در صندلی خود احساس خواهید کرد و به این وسیله خبردار خواهید شد. با اینحال، در عمل، این هشدار اندکی دیر به راننده میرسد.
در جاده، سیهرا SLT بیشتر حس یک خودروی معمولی را منتقل میکند تا یک تراک. فضای پاها در صندلیهای عقب، واقعاً غافلگیر کننده است و درهای بزرگتر عقب نیز باعث میشوند تا ورود و خروج به داخل خودرو بسیار راحتتر شود. در خودروی تست چرخهای آلومینیومی ۲۰ اینچی جایگزین چرخهای استاندارد ۱۸ اینچی بودند. در همینحال، و با وجود چرخهای بزرگتر، سیهرا باز هم بر روی آسفالتهای ناهموار و مسیرهای سخت، راحت بهنظر میرسید و کنترل مناسبی داشت.
موتور جدید ۵/۳ لیتری از نوع Ecotec3 V8، مطابق انتظار، قدرت زیادی را برای سیهرا فراهم میکند و خروجی آن ۳۵۵ اسببخار است. گشتاور خروجی نیز ۵۱۹ نیوتنمتر است. این موتور بزرگ V8 پیشرانه خوبی برای حمل بار در کنار حمل مسافر است و در بزرگراه، خودروی تست، خیلی زود توانست به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
طبق گفته GMC، موتور ۵/۳ لیتری با مدیریت فعال سوخت همراه است و از سیستم «غیرفعالسازی سیلندر برای صرفهجویی در مصرف سوخت» استفاده میکند. این سیستم با تغییر بین حالتهای V8 و V4، در مصرف سوخت، صرفهجویی میکند. البته این تغییر در حین رانندگی با سیهرا احساس نخواهد شد و دقیقاً نمیتوان زمان این تغییر حالت را متوجه شد. سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز به صورت مناسب و آرامشبخشی، وضعیت دنده سرعت را در رانندگی کنترل میکند.
سیستم تعلیق در سیهرا ۲۰۱۴، ارتقا یافته و رانندگی به مراتب راحتتری نسبت به نسلهای قبلی این خودرو فراهم آورده است. بدنه خودرو کاملاً یکپارچه به نظر میرسد و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ، کمکحال بسیار خوبی، بهویژه در روزهای برفی است.
در مجموع، طراحی سیهرا در مدل ۲۰۱۴، بهبود یافته است و میتوان گفت که نسل جدید این خودرو، یک تراک سرسخت با شرایط رانندگی یک خودروی لوکس است.
من با دیدن این پیشرفت و تکنولوژی و قدرت و قیمت مناسب فقط بیشتر حالم از گاری سازای دزد داخلی بهم میخوره واقعا چرا اگه دارین ضرر میکنین نابود نمیشین اصلا اگه تولید برای شما صرف نداره پس غلط میکنین تولید میکنید امیدوارم به زودی ورشکست بسین البته الانشم ورشکست هستین دزدای پست بی وژدان خون خوار
جی ام سی همیشه جای محصولات جوان پسند رو در بین خودرو های جی ام پر میکرده. سیرا جدید هم این کارو به خوبی انجام داده. سیلورادو با اون سیبیل های کلفتش محبوب سن زیر 30 سال اصلا نیست.
اصلا در حد و اندازه پراید وانتی که زدیم نیست. اصلا تا وقتی خودروسازای پرتوان ما مثل سایپا پرایده وانتو میده بیرون شماهای غریب پرست و غرب زده اصلا این دستاورد مهندسهای چیره دستمون رو نمی بینین … اخه تهاجم فرهنگی تا کی و کجا ؟!!!
فکر کنم آمریکایی ها یه جور تعصب خاصی روی جا لیوانی های ماشیناشون دارن. اگه اون جالیوانی ها نباشه کسی ماشینو نمیخره ماشینی که 2 تا جالیوانی نداشته باشد ماشین نیست
من یکی از اینا دیدم از نزدیک.کاپوت جلوی ماشین تا شونه هام بود.در ضمن خیابون جلو خونمونو با دور پنج فرمانه دور زد خیلی بزرگه.بعدشم به طرف گفتم بده یه دور بزنم باهاش نامرد بهم نداد هنوز تو کفم.ولی یه روز از عمرم باقی مونده باشه یه دور میزنم باهاش.ولی تمام خودروهای دنیا یه طرف خودروهای امریکایی یه طرف
آشنا
۸ اسفند ۱۳۹۲رقیب سخت برای f150 و تراک های فول سایز
اما f150 یه چیز دیگه است
Zonda R
۸ اسفند ۱۳۹۲F.A
F.150
Ram
Sierra
همه بخاطره رقابت هر روز باید بهتر بشن
در نهایت
برنده این رقابت مصرف کنندست
آرش
۹ اسفند ۱۳۹۲ولی هیچ کدومشون در مقابل باردو حرفی برای گفتن ندارن
BOMB
۱۵ دی ۱۳۹۳واقعا زیبا و عالی .
علی
۸ اسفند ۱۳۹۲باز این آمریکایی ها برداشتن از تولیدات ملی ما کپی زدن
فک کردن ما نمیفهمیم اینو از روی وانت پراید ساختن
واللا!!!!!
spm
۸ اسفند ۱۳۹۲نه عزیزم از روی نیسان آبی خوشگل زدن.
ابهتش منو کشته ولی f 150 یه چیز دیگست.
خاوری مزراتی
۸ اسفند ۱۳۹۲موافقم. شبیه نیسان آبی خودمونه با اندکی تلخیص.
از دوستان کسی هست بدون نیسان جونیور”نیسان آبی خودمون” متولد کیه؟؟؟
Zonda R
۸ اسفند ۱۳۹۲F.A
تراک های امریکایی رو تو تهران تصور کنید
جا پارک پیدا کردن براش بزرگترین مشکله
k1
۸ اسفند ۱۳۹۲1940
خاوری مزراتی
۸ اسفند ۱۳۹۲توهین نکن علی آقا. استبدادگران کافر فقط بلدن فیلمای جنایی و قتل و غارت بسازن.
زنده باد یابو سازان وطنی
AndromedA
۸ اسفند ۱۳۹۲خوشم میاد ازونایی که بهت منفی دادن خاوری جان !!
اصلا نیم ثانیه فکر نکردن منظورت چی بوده :)
ahmad
۸ اسفند ۱۳۹۲همه آمریکا مخصوصا GMC رو تو ساخت ماشینای باری قبول دارن ولی این پیشرانه قوی واسه یه پیکاب زیاد نیست؟
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۸ اسفند ۱۳۹۲رقیب F150 و توندرا ، یک سوال داشتم ؛ قدرت و گشتاور این موتور 5.3 لیتری رو کسی میدونه؟؟
امید
۸ اسفند ۱۳۹۲من با دیدن این پیشرفت و تکنولوژی و قدرت و قیمت مناسب فقط بیشتر حالم از گاری سازای دزد داخلی بهم میخوره واقعا چرا اگه دارین ضرر میکنین نابود نمیشین اصلا اگه تولید برای شما صرف نداره پس غلط میکنین تولید میکنید امیدوارم به زودی ورشکست بسین البته الانشم ورشکست هستین دزدای پست بی وژدان خون خوار
mory
۸ اسفند ۱۳۹۲خونخوار واقعا شایستشونه
دمت گررررررررررررررم
امید
۸ اسفند ۱۳۹۲به امید نابودی این دو شرکت بد نام بی مصرف
قربونت
کافر مقدس
۸ اسفند ۱۳۹۲با 3500 ش بیشتر حال میکنم . . .
http://image.trucktrend.com/f/autoshows/events/163_1309_2013_state_fair_of_texas_truck_roundup/54325106/2015-gmc-sierra-denali-3500.jpg
با این عظمت چجوری اکو دیزل میزنن! ؟!
زیگما
۸ اسفند ۱۳۹۲جی ام سی همیشه جای محصولات جوان پسند رو در بین خودرو های جی ام پر میکرده. سیرا جدید هم این کارو به خوبی انجام داده. سیلورادو با اون سیبیل های کلفتش محبوب سن زیر 30 سال اصلا نیست.
ali
۸ اسفند ۱۳۹۲اصلا در حد و اندازه پراید وانتی که زدیم نیست. اصلا تا وقتی خودروسازای پرتوان ما مثل سایپا پرایده وانتو میده بیرون شماهای غریب پرست و غرب زده اصلا این دستاورد مهندسهای چیره دستمون رو نمی بینین … اخه تهاجم فرهنگی تا کی و کجا ؟!!!
مهران
۹ اسفند ۱۳۹۲فکر کنم آمریکایی ها یه جور تعصب خاصی روی جا لیوانی های ماشیناشون دارن. اگه اون جالیوانی ها نباشه کسی ماشینو نمیخره
ماشینی که 2 تا جالیوانی نداشته باشد ماشین نیست
ESI
۹ اسفند ۱۳۹۲GMC هم عجب چیز توپی داده بیرون
شایان
۱۰ اسفند ۱۳۹۲رقیب جدی ان شورولت سیلورادو است و دوج رم دیزلی
SHELBY GT500
۲۸ فروردین ۱۳۹۳این دیگه جه آشغالیه فقط اف 150
احمد
۲۸ آذر ۱۳۹۴ماشین زیاد جالبی نیست من خودم 3 ماه سوار شدم عوض کردم
حسن
۱۵ دی ۱۳۹۴من یکی از اینا دیدم از نزدیک.کاپوت جلوی ماشین تا شونه هام بود.در ضمن خیابون جلو خونمونو با دور پنج فرمانه دور زد خیلی بزرگه.بعدشم به طرف گفتم بده یه دور بزنم باهاش نامرد بهم نداد هنوز تو کفم.ولی یه روز از عمرم باقی مونده باشه یه دور میزنم باهاش.ولی تمام خودروهای دنیا یه طرف خودروهای امریکایی یه طرف