مسابقات درگ این روزها آنقدر زیاد برگزار میشوند که دیگر خستهکننده شدهاند و رویارویی دو یا چند خودرو برای نبردی که ظرف چند ثانیه به پایان میرسد خیلی تکراری به نظر میرسد. به همین دلیل، مت واتسون و تیمش هر چند وقت یکبار رقابتی را ترتیب میدهند که فقط شامل پیمودن مسافت ۴۰۰ متر نمیشود بلکه مجموعهای از چالشها است که هرکدام امتیاز دارد و درنهایت برنده را مشخص میکند.
احتمالاً تاکنون بارها شنیدهاید که به افراد قلدر گفته میشود «با همقد خودت دربیفت» اما چه اتفاقی میافتد وقتی دو قلدر هماندازه رودرروی هم قرار گیرند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مت واتسون هنسی ماموت و هامر H2 را برای نبرد آفرود در برابر هم قرار داده است. در نگاه اول شاید قرار گرفتن این دو خودرو در برابر هم عادلانه به نظر برسد اما H2 قدرت بسیار کمتری نسبت به ماموت دارد.
این پیکاپ درواقع یک رم TRX است که لباس سوپرمن را بر تن کرده است. خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این هیولا با تقویت هنسی حالا به ارقام خیرهکنندهٔ ۱۰۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور رسیده است درحالیکه از سوی دیگر، موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی هامر تنها ۳۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور دارد. وزن هردو خودرو هم ۳ تن است.
اگر از روی این اعداد قضاوت کنیم، هنسی ماموت بهراحتی پیروز این رقابت خواهد بود اما آزمایش واتسون شامل شش چالش مختلف است که احتمال دارد در هرکدام از این مراحل یک خودرو شانس بیشتری داشته باشد. اولین چالش یک مسابقهٔ درگ در سربالایی است و همانطور که انتظار میرود، هنسی هامر را نابود میکند. حتی با وجودی که H2 جامپ استارت کرد اما این باخت تحقیرآمیزی بود.
بااینحال، هامر در چالش بعدی که پیمودن یک مسیر آفرودی باریک و با پیچهای تنگ است جبران میکند زیرا به لطف طول کمتر خود میتواند این مسیر را زودتر طی کند. مرحلهٔ بعدی آزمایش پایین رفتن از یک شیب تند است و خودروها باید صرفاً با استفاده از سیستمهای الکترونیکی خود و بدون فشردن پدال ترمز از این شیب پایین بروند. در اینجا H2 مثل یک توپ فولادی از تپه پایین افتاد و هنسی پیروز شد.
پسازاین، خودروها سه چالش دیگر را هم پشت سر گذاشتن که میتوانید خودتان آنها را در ویدئوی زیر مشاهده کنید. البته در مرحلهٔ چهارم، تعلیق هامر به دلیل پرش سنگین از روی ناهمواریهای مسیر آسیب دید و امکان ادامه دادن نداشت. به همین دلیل، در دو چالش پایانی، سوزوکی جیمنی جایگزین هامر شد و بجای این غول آمریکایی در برابر هیولای هنسی قرار گرفت!
JDM lover
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ram trx 😍
فقط بنظرم وزنش خیلی زیاده و هنسی اگه بجای افزایش قدرت ، بیشتر روی کاهش وزن کار میکرد خیلی خوب میشد چون واقعا ۳ تن وزن خیلیه
Iman99
۱۱ شهریور ۱۴۰۱نه این جو دادنای مت واتسون خیلی رو اعصابه لامصب با هامر لجه انگار پدرکشتگی داره باهاش
میخواد با این کاراش یه پولی هم بچاپه
از ماشین بازای مخرب بیزارم
مخرب یعنی برای هدف خودشون میان یه چیزی دیگه رو تخریب میکنن
درصورتی که دستیابی به هدف در همه چیز بصورت مسالمت آمیز درسته نه مثل این
همین هامر با چرخای آفرودی و تنظیمات آفرودی یک آفرودر تمام عیار غیر قابل توقفه هنوز بعد از سالها یه چیز دیگس پتانسیلی فراتر از خیلی آفرودر های دیگه داره مگر همین رم تی آر ایکس یا یک جی کلاس نسخه 4×4² با اکسل های پرتال بتونن باهاش رقابت کنن که باز هم کدوم در زمینه تخصصی خودشون برتر هستن و مقایسه مستقیم نمیشه
ایرانی.
۱۶ شهریور ۱۴۰۱هامر تو سر پائینی خلاص بود نه دنده سنگین.
راننده یا راننده نبود یا میخوان هامر رو خراب کنن.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۱ شهریور ۱۴۰۱این هامری که تو فیلمه شک ندارم کلی ایراد فنی داره.هر آفرودری حتی قدیمی تو 4چرخ سنگین و دنده 1 قرار بگیرن تو سرپایینی نهایت به 5 الی 8 کیلومتر برسن
AMIN (M.A.S)
۱۲ شهریور ۱۴۰۱قفل دیفرانسیل مرکزی و عقبش کار نمکنن
سیستم عبور از سراشیبیش هم غیر فعاله و کار نمیکنه
تو مقایسه با جیمنی فک کنم گفته بود
ایرانی.
۱۶ شهریور ۱۴۰۱دنده یکم کار نمیکنه؟
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱یه ویدئوی بیخود دیگه از واتسون
یعنی یه هامر سالم سرحال نبود که این اوردن اونم با این راننده اخه
ولی عجب رخی داره این تی رکس
Cowboy
۱۱ شهریور ۱۴۰۱و مثل اینکه توی افرود سرعت خیلی مهمه
زاویه ورود و خروج و ارتفاع و گیر نکردن خودرو و سواری خودرو در افرود و سر و صدای کابین و ترمز و عملکرد ترمز تحت فشار سنگین حین آفرود مهم نیست ولی سرعت مهمه.پدال اگر میخوای مقایسه آفرود بزاری کانال هایی هستند که مقایسه درست انجام بدهند مثل hagerty یا milesprhr ولی ویدیو های چرا این من واتسون رو خداوکیلی دیگه منتشر نکن
مسعود
۱۱ شهریور ۱۴۰۱سوزوکی جیمنی جایگزین هامر شد ،،، چه تناسخی دارن این دوتا با هم ،،، ساقی جایگزین کننده رو زنده میخوام😁
PURIYA
۱۱ شهریور ۱۴۰۱🤣😂
رضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱هامر یه تیکه آشغاله
یا همش خرابه یا با این هیکل گنده میخوره به در و دیوار
ARMAN سابق
۱۱ شهریور ۱۴۰۱هامر یکی از اساطیر آفروده
این اشکال فنی داشت بعد جنابعالی میگی همیشه خراب؟؟؟؟؟؟
بعدم کی خورد تو در و دیوار؟؟؟؟
با بچه ۲ ساله هیچ فرقی نداری
اگه راست میگی بیا تو پستای درخشش آمریکایی ها چیزی بگو
Iman99
۱۱ شهریور ۱۴۰۱همین هامر میره رو لنکروز و لهش میکنه و چیزی ازش باقی نمیمونه ( لندکروز یه تیکه آشغاله و همش خرابه و میخوره به در و دروار و نابود میشه ) و…
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱یعنی مؤدبانه نظر دادن و جواب دادن انقد واسه بعضیا سخته ؟
عجیبه واقعا
محمد
۱۲ شهریور ۱۴۰۱واقعا مقایسه آشغالی بود کی یه ماشین تیون شده تازه نفس سرو حالو میزارن جلویه یک ماشینی که تیون نشده و …. همه ما میدونیم اگه موتور هامرو تیون میکردن و عین چند سال پیشش میکردن با تعویض بعضی قطعات عین چند سال پیش میکردن حدقل مساوی بودن این مقایسه آخه مساوی عادلانه نیست
محمد
۱۴ شهریور ۱۴۰۱رم تی ار اکس عشقه.لامصب دایناسوریه واسه خودش😍
VIPER
۱۶ مهر ۱۴۰۱من خودم رم رو دوست دارم مخصوصا هنسی ماموت ۱۰۰۰ ولی این دیگه خیلی آدم رو فشاری میکنه هامر و این این چیزا هامر جز اسطوره های افرود امریکایی هستش واقعا واتسون با بعضی از بلاگر های ماشین هدفشون خراب کردن یه سری ماشین و خوب جلوه دادن یه سری ماشین دیگه هستش