جی ام سی اعلام کرد در سهماهه اول امسال تعداد ۱۳۰,۶۰۸ دستگاه خودرو را در آمریکا به فروش رسانده که اگرچه رشد ۷.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان میدهد اما اوضاع وانت برقی هامر اصلاً خوب نیست.
یکبار دیگر اخبار بد مربوط به تحویل جی ام سی هامر برقی به مشتریان برجسته شده و بر اساس جدیدترین گزارشها، تحویل خودروی موردبحث در سهماهه اول ۲۰۲۳ تقریباً متوقف شده است. در حقیقت فقط ۲ دستگاه از این خودرو به دست مشتریان رسیده و این امر نشان دهنده افت ۹۸ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال قبل خواهد بود. در سهماهه ابتدایی پارسال ۹۹ دستگاه هامر برقی به دست مشتریان رسیده بود. تحویل ۲ دستگاه هامر برقی به مشتریان بدترین نتیجه از زمان شروع عرضه این خودرو در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۱ تاکنون است.
برای مقایسه باید گفت جی ام سی در سال ۲۰۲۲ تعداد ۸۵۴ دستگاه از خودروی برقی یاد شده را فروخته بود. در حال حاضر این رقم به ۸۵۷ دستگاه میرسد. دلیل چنین افت فاحشی به کارخانه زیرو در میشیگان مربوط میشود که کارهای آمادهسازی برای تولید بیشتر محصولات استفاده کننده از پلتفرم اولتیوم را شروع کرده است. اصلیترین خودرویی که در این کارخانه تولید خواهد شد شورولت سیلورادو برقی است.
آنطور که گفته میشود سیلورادو برقی اولویت بالایی برای جنرال موتورز دارد زیرا تیراژ تولیدش بیشتر بوده و پروژهای با سرمایهگذاری سنگینتر است. علاوه بر این سیلورادو برقی باید آمادگی بالایی برای رقابت با خودروهایی همچون فورد F-150 لایتنینگ و دیگر رقبا داشته باشد. این کارخانه هماکنون ارتقا یافته و انتظار میرود وانت برقی شورولت از اواخر بهار سال جاری میلادی راهی بازار شود. جنرال موتورز نیز میگوید کارخانه زیرو به تولید وانت و شاسیبلند برقی هامر نیز میپردازد و بنابراین انتظار میرود آمار تولید و تحویل آن در سهماهه دوم ۲۰۲۳ بهبود یابد. آخرین باری که رزرو خرید جی ام سی هامر برقی بسته شد بیش از ۹۰ هزار نفر ثبتنام کردند. در سال ۲۰۲۲ نیز گفته شده بود که این خودرو به مدت دو سال سولد اوت شده است. امیدواریم جی ام سی نهایتاً راههایی برای ارتقای تولید و تحویل این خودرو به مشتریان پیدا کند و حداقل بتواند چند هزار دستگاه از آن را راهی بازار نماید.
Joker
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اسباب بازی ۴ تنی😂
وی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲😂😂
سبحان
۱۸ فروردین ۱۴۰۲یه سری ها هم هستن نونشون تو نفهمیدن چیز هایی هست که دوست ندارن
Python
۱۸ فروردین ۱۴۰۲کاپرا۲بیشتر از این فروش داشته😂
شاهین
۱۸ فروردین ۱۴۰۲با عرض پوزش از دوستان گرامی
باید بجای کلمه فروش کلمه تحویل استفاده می شد که اصلاح شد
ممنونم
Python
۱۸ فروردین ۱۴۰۲خواهش میکنم
خیر کاپرا ۲تقاضاش کمتر از این بوده
Tesla
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اسباب بازی !!!!🤔😐🤨 ، حقا که جوکری 🤣🤣🤣🤣🤣😂😂
Muty
۱۸ فروردین ۱۴۰۲فقط باید گفت :
خخخخخخخ
علی جردن
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تنها زمانی با خودروی برقی موافق هستم که کاملا با هوش مصنوعی خودران شده باشن و غربیلک فرمان کاملا حذف بشخپه از روی داشبورد..
یا 《لذت رانندگی》 با غرش موتور بنزینی یا《راحتی و آسایش》با خودروی خودران برقی
ا ج
۱۹ فروردین ۱۴۰۲موتورهای دی سی گشتاور دور پایین بسیار بالایی دارند و لذت رانندگیش از موتورهای بنزینی خیلی بیشتره فقط هزینه تولیدش یکم بالاست
Alan.r
۱۸ فروردین ۱۴۰۲خرید پیکاپ الکتریکی اصلا منطقی نیست
چون با کار سنگین (آفرود و یدک کشی) باطری به سرعت خالی میشه و شارژش هم چندین ساعت طول میکشه
sina
۱۸ فروردین ۱۴۰۲بازار باهوش تر از تحلیل گرها و کارشناس هاست همیشه :)
محمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲چرا از این استقبال نشد ؟ خیلی خوبه که اگر اینجا میومد قطعا خیلی ازش استقبال میشد
محمد نادری
۱۸ فروردین ۱۴۰۲چرا از این استقبال نشد ؟ خیلی خوبه که اگر اینجا میومد قطعا خیلی ازش استقبال میشد ولی الان تنها دلیلی که بنظرم میاد باعث میشه کسی نخره قیمتشه که به نسبت بقیه تنده ولی خب ماشین بهتریم هست اخه
محمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲چرا از این استقبال نشد ؟ خیلی خوبه که اگر اینجا میومد قطعا خیلی ازش استقبال میشد ولی الان تنها دلیلی که بنظرم میاد باعث میشه کسی نخره قیمتشه که به نسبت بقیه تنده ولی خب ماشین بهتریم هست اخه
کمال پاشا
۱۸ فروردین ۱۴۰۲90 هزار نفر فقط آخرین بار ثبت نام کردن ؟ تحویل سالانه زیر هزار دستگاه هستش چه مدت خریدار منتظر بمونه
من که واسه ایران و مردم ایران مینویسم تایید نمیکنید حداقل بزارید از استبداد و بدبختی مردم آمریکا بگم
چقدر بدبخت هستن که باید ۱۰۰ هزار دلار پول بدن و ۲ سال تو صف باشند خودرو تحویل بگیرن
یه انتخابات آزاد ندارن یه سیستم خودگزیده دارن که حتی نمیتونه ماشین مردم تامین کنه
این حرف هارو که میتونید تایید کنید ها نکنه از آمریکا هم میترسید !
GMA
۱۸ فروردین ۱۴۰۲چرا؟! آیا هامر EV یه لندهور پر زرق و برق بی خاصیت گرون هست یا دلیل منطقی دیگهای داره؟! یکم مشکوکه قضیه..
M
۱۸ فروردین ۱۴۰۲… بازهم تیتر زرد
پوریا چالش
۱۸ فروردین ۱۴۰۲باید ایران تا با پول این بهتون ی سانتافه 2008ندن
علیx76
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تیتر رو اصلاح کنید.
تحویل با فروش فرق میکنه.
وقتی میگید فروش نرفته یعنی مشتری (تقاضا) نداشته بعد پایینترش میگید ۹۰ هزارتا سفارش داشته و موعد تحویلش ۲ ساله؟
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تیتر خبر با متن خبر تضاد داره چون تیتر خبر گفته : (فروش تنها ۲ دستگاه جی ام سی هامر برقی در سه ماهه اول ۲۰۲۳) ولی متن خبر در مورد عدم تحویل به موقع جی ام سی هامر به مشتریا گفته ……. عدم فروش با عدم تحویل ماشینای ثبت نامی به مشتریا خیلی متفاوت هستش!!!!!
شاهین
۱۸ فروردین ۱۴۰۲با تشکر از نکتهسنجی دوستان
اصلاح شد
ممنونم
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۲سپاس👍👍👍👍
امیر دهقان
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اینجا بحث فروش نیست، تقاضا برای هامر خیلی زیاد بوده، مشکل اینه که جنرال موتورز فعلا ظرفیت تولید کافی نداره و نمیتونه تحویل بده
محمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اها 90 هزار تا فروخته تو 3 ماه 2 تاش رو تحویل دادن ؟ خوب فروخته پس ولی چرا انقدر دیر تحویل میده ؟
همایون
۲۰ فروردین ۱۴۰۲خیلی خیلی برام غیر قابل فهمه چطور یک شرکت و یک مجموعه مدیر تونستند با خودرو کوروت هر نسل بهتر و کامل تر و سریع تر از نسل قبل کار کنند ولی در محصول کامارو بعد از اون کامبک استثنایی که سال دوهزار و پنج بود دو هزار و هفت بود یادم نمیاد هر نسل زشت تر و تنبل تر از نظر هندلینگ منظورم هست بکنند کوروت رو کوروتی که در بدو تولدش به یه پر کوچک تر بودن و کلی تیز و فرز تر بودن از موستانگ شناخته میشد،و انقدر سر افتضاحشون پا فشاری بکنند که دیگه تو نسل و فیس لیفت فعلی و فیس لیفت قبایش انقدر گند شده باشه که الان دارند با کامازو برای همیشه خداحافظی میکنند کامارو تو دهه هفتاد میلادی واقعا یک اپعجوبه بود تو دهه نود واقعا اون طراحی نرم و نواورانه در زمان خودش عالی بود و متفاوت و زیبا تو دهه دو هزار تا دو هزار و ده هم واقعا یه طراحی اصیل و زیبا و دلربا داشتند با پلتفرم عالی ولی انقدر تو ظاهرش گند زدند که دیگه هیچکس کامارو رو نمیخواد بعد همین ها اینجوری با کوروت غوقا میکنند