تجربه و آزمایشجنرال موتورزجی ام سی

اولین رانندگی آفرود با هامر برقی شاسی‌بلند، فراتر از عقل و منطق!

هامر EV به‌عنوان یک شاسی‌بلند چهار تنی در آفرود توانایی‌های زیادی دارد اما نقطهٔ قوت اصلی آن فراتر از توانایی‌ها و موضوعات منطقی است.

بدون شک یکی از جنجالی‌ترین خودروهای الکتریکی سال‌های اخیر جی‌ام‌سی هامر EV بوده است. این خودرو ابتدا در نسخهٔ پیکاپ به بازار آمد و حالا نسخهٔ شاسی‌بلند آن‌هم آمادهٔ آزمایش آفرود شده است. جی‌ام‌سی سوئیچ یک هامر SUV نارنجی‌رنگ را در اختیار ما قرار داد و یک ساعت و نیم فرصت داد تا آن را در موآب آزمایش کنیم. همان‌طور که از یک شاسی‌بلند غول‌پیکر الکتریکی انتظار می‌رود، هامر SUV خودرویی کاربردی نیست.

در سرعت‌های بزرگراهی به دلیل لاستیک‌های بسیار بزرگ و شیشهٔ جلوی عمودی، خودرو پرسروصدا است، فرمان سنگین و بی‌حس است، چرم مصنوعی صندلی‌ها نه لوکس به نظر می‌رسد و نه به‌راحتی پاک می‌شود و کابین زیبا اما ارزان به نظر می‌رسد و در حد یک شاسی‌بلند شش‌رقمی نیست. هامر از لحاظ فنی هم خودروی برجسته‌ای نیست زیرا نسخهٔ سه موتورهٔ 3X با پکیج اکستریم آفرود با وجود پکیج باطری تخمینی ۱۷۰ کیلووات ساعتی (جی‌ام‌سی ظرفیت دقیق باطری‌های هامر SUV را اعلام نکرده است) بردی تنها ۴۸۰ کیلومتری دارد و در هر صد کیلومتر ۳۵.۷ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

بنابراین، هامر یکی از کم‌بازده‌ترین خودروهای الکتریکی حال حاضر محسوب می‌شود و حتی از لحاظ پرفورمنس هم خیلی حرفی برای گفتن ندارد زیرا قدرت ۸۳۰ اسب بخاری آن از ریویان R1S چهار موتوره با ۸۳۵ اسب بخار قدرت کمتر است، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۵ ثانیه‌ای آن‌هم فاصلهٔ زیادی با شتاب ۲.۶ ثانیه‌ای تسلا سایبرتراک سایبربیست دارد. البته ۳.۵ ثانیه برای شاسی‌بلندی به این بزرگی هنوز هم بسیار سریع است و هنگام تخته کردن پدال گاز دماغهٔ ماشین چنان وحشیانه به سمت آسمان می‌رود که حس می‌کنیم هامر اگر باند کافی در اختیار داشته باشد می‌تواند پرواز کند.

البته خوشبختانه هامر پرواز نخواهد کرد زیرا بین ۳.۶ تا ۴ تن وزن دارد، عددی که وقتی در سرعت‌های بزرگراهی ترمز می‌کنید به‌وضوح خود را نشان می‌دهد. کنترل و هدایت این وزن در مسیر رسیدن به موآب بسیار سخت بود اما خوشبختانه سیستم خودران سوپر کروز به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. بااین‌حال، بیایید برای لحظه‌ای همهٔ این مشکلات را کنار بگذاریم. این ماشین برای جلب‌توجه ساخته شده و در مسیر موآب با آن رنگ نارنجی و سقف تی‌تاپ همهٔ موجودات زنده از انسان‌ها گرفته تا موش‌ها به من خیره شده بودند. مغلوب کردن هامر در این زمینه حتی با سایبرتراک هم غیرممکن خواهد بود.

علاوه بر این، آفرود جایی است که هامر می‌تواند رقبای خود را مغلوب کند. این ماشین اعداد آفرودی شگفت‌انگیزی دارد و با حداکثر فاصلهٔ ۴۰ سانتی‌متری از زمین، دایرهٔ چرخش ۱۰.۸ متری (با کمک فرمان گیری چهارچرخ) و زاویهٔ حملهٔ خیره‌کنندهٔ ۴۹.۶ درجه، بسیار از ریویان R1S و تسلا سایبرتراک جلوتر است و به لطف ۲۳ سانتی‌متر فاصلهٔ محوری کمتر نسبت به نسخهٔ پیکاپ، زاویهٔ شکست و فرار بهتری هم دارد. این شاسی‌بلند در معیارهای صخره‌نوردی حتی نسبت به جیپ رانگلر 4xe پلاگین‌هیبریدی هم برتری دارد و بنابراین از لحاظ توانایی‌های آفرود در بین خودروهای الکتریکی هم‌اکنون هیچ رقیبی را مقابل خود نمی‌بیند.

آزمایش واقعی نشان داد که این‌ها فقط اعداد روی کاغذ نیستند. مسیر آزمایشی ما در موآب مسیر بسیار دشوار و پر از سنگ‌های تیز بود که عبور از آن به یک جیپ با لاستیک‌های ۳۵ اینچی نیاز داشت. در اینجا هامر را روی حالت تراین قرار دادم که بشدت واکنش پدال گاز را کاهش می‌دهد تا کنترل قدرت را آسان‌تر کند. این حالت باعث شد بتوانم این غول ۴ تنی را به‌آرامی از صخره‌های پله‌ای شکل پایین بیاورم بدون آنکه محافظ رکاب‌ها به زمین کشیده شود. حالت رانندگی با یک پدال هامر هم با استفاده از ترکیب ترمزهای فیزیکی و ترمز احیای انرژی بسیار عالی و نرم عمل کرد که برای یک خودروی الکتریکی ویژگی کمیابی است.

محافظ زیر هامر می‌تواند باعث حسادت آرمادیلو (حیوان کوچکی که پوست بسیار سختی دارد) شود. هیچ نقطهٔ آسیب‌پذیری در زیر این ماشین وجود ندارد که هنگام سرخوردن از روی صخره‌های پله‌ای بزرگ اعتمادبه‌نفس بیشتری به من می‌داد. حالت تراین همچنین زاویهٔ چرخش چرخ‌های عقب را هم افزایش می‌دهد که برای خودرویی به بزرگی هامر بسیار ضروری است زیرا هرچند نسخهٔ شاسی‌بلند فاصلهٔ محوری بسیار کوتاه‌تری نسبت به نسخهٔ پیکاپ دارد اما هنوز هم ۳,۲۱۸ میلی‌متر است که حدود ۳۰ سانتی‌متر از شورلت تاهو بیشتر است. بااین‌حال، وقتی سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب وارد عمل می‌شود، هامر عظیم در پیچ‌ها شبیه خودرویی میان سایز احساس می‌شود.

هرچند هامر برای یک شاسی‌بلند ۴ تنی در موآب عملکردی استثنایی از خود نشان داد اما هرگز فراموش نمی‌کنم که چقدر بزرگ بود. در مسیرهای سخت و چالش‌برانگیز آفرود، وزن سنگین و عرض زیاد این خودرو مشکل‌ساز می‌شود و به همین دلیل، یا باید قید عبور از بسیاری از مسیرها را بزنید و یا مانورهایی بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از چیزی که در خودرویی با اندازهٔ معقول نیاز است انجام دهید. البته بااین‌وجود، توانایی‌های آفرود هامر هم‌اکنون بین خودروهای الکتریکی بی‌نظیر است هرچند که به‌محض ورود مرسدس بنز G کلاس الکتریکی به بازار دفاع از این عنوان بسیار سخت خواهد شد اما حتی اگر بنز از هامر بهتر باشد، چه کسی اهمیت می‌دهد؟ هامر برای جلب‌توجه ساخته شده و با رنگ نارنجی و سقف تی‌تاپ این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

نقاط قوت: رانندگی با یک پدال عالی، محافظت عالی از بدنه، توانمندترین خودروی الکتریکی در آفرود

نقاط ضعف: احساس ارزان‌قیمت در داخل، بیش‌ازحد بزرگ برای اکثر مسیرها، وزن بسیار سنگین

مشخصات فنی

GMC Hummer EV SUV 3X 2024
قوای محرکه سه موتوره
قدرت ۸۳۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۲۵ نیوتن متر
باطری ۱۷۰ کیلووات ساعت
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۸ میلی‌متر
طول ۴,۹۹۹ میلی‌متر
عرض ۲,۱۹۷ میلی‌متر
ارتفاع ۲,۰۰۹ میلی‌متر
وزن ۴۰۰۰ کیلوگرم
ظرفیت یدک کشی ۳۴۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت
برد ۴۸۰ کیلومتر
قیمت پایه ۱۰۶,۹۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. 18:45

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (673 ديدگاه)

    جرات داره بره کویر مرنجاب!! 😑😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 18
    1. Dark Knight

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      وقتی با اسباب بازی چینی میرن ( که ۲۰۰ اسب قدرت هم نداره ) پس حتما با هامر ev آمریکایی هم میرن 😂

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. الهام تبسمی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (82 ديدگاه)

        فراری هم اسباب بازی میسازه منتهی برای آدم بزرگا‌
        خودروهای امروزی فرمان نرم و پراز دکمه دارن و به شکل جواستیک بازی ساخته میشن تا موقع رانندگی حس بازی و سرگمی بده
        خودروهای ایرانی صرفا ماشین هستند مثل پیکان و پژو جی‌ال‌ایکس

        موافقم 12
        مخالفم 7
    2. (Ali(chevynova

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      بسیار عالی
      یه افرود قابل از امریکن و تواناترین ماشین برقی
      با این هیکل و وزن اینقدر توانا هست و جای یه چیز رو گفتن دارن…
      ماشالاه هامر
      ماشالاه افرود
      ماشالاه هیولای برقی

      موافقم 12
      مخالفم 15
      1. A.m.A

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (145 ديدگاه)

        اگه میتونستم دو نفرو از پدال بن کنم صددرصد تو و کاربر تسلا رو بن میکردم بابا بسه دیگه یکاری کردین منی که چلنجر پس‌زمینه گوشیم بود حالم از آمرکایی ها به هم میخوره

        موافقم 3
        مخالفم 8
    3. پیام

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      بعد من میگفتم هامر، یه نفر می گفت مگاکروز! و می گفت هامر به کجا رسیده! 😂😂😂😂 خدایی همه چیز رو براشون پیشبینی میکنی بازم قدر نمیدونن!!!

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. amir

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3608 ديدگاه)

        پیشگو جان اون یا هامر دیگه بود این یه چیز دیگه است البته از اونجایی که متوجه چیزی نمیشی پس ایرادی نداره

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. پیام

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          آره اون هامر پایین برره بود! این بالا برره هست! 😂😂😂😂 حرفات خیلی خنده داره واقعا!!! بنده خدا اندازه موهای سرت گفتم با بالای ۴ تن وزن شتابش اونه و …!!! چی داری میگی برای خودت! هر هانری باشه از مگاکروز بهتره! مگاکروز با دایناسورها نسبش منقرض شده.

          موافقم 8
          مخالفم 6
  2. زیزیگولو

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    هامر برقی جدید باید تو بازار داخلی شلوغ آمریکا با رقیبای سرسختی مثل : Chevrolet Silverado HD و Ford F-150 Raptor R وFord F-Series Super GMC Canyon و GMC Sierra HD و ………. رقابت کنه

    موافقم 15
    مخالفم 0
  3. مازیار

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    ساختن کوهی از فلز و باتری که تاثیر همه جانبه روی خصوصیات حرکتیش گذاشته و صرفا بخاطر چرخهای غول پیکر و ارتفاع غیر عادی در برخی مناطق آفرودی خوب عمل میکنه چه توجیه عقلانی داره؟ اونم که کابینش
    واقعا غیرمنطقی شرح خوبی هست براش

    با آن حسابی جلب توجه می‌کنید!!!

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. پیام

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      همین کوه فلز و باتری بزنه لندکروز، لندکروز تا شیشه عقبش جمع میشه!!! ژاپن این سایز الکتریکی بزنه، صفر تا صد ۷. ببینم میتونه!

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. ناخدا

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (365 ديدگاه)

        اگر بزنه به سانتافه چی ؟ فکر کنم سانتافه پودر میشه و محو میشه ! باشد که پیام سانان کره ای فنها رستگار شوند !

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. پیام

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          والا کره فن ها ادعایی در مورد سانتافه ندارن! این شماها هستید که حضرت حضرت میکنید!!!

          موافقم 3
          مخالفم 5
        2. ناخدا

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (365 ديدگاه)

          لقب حضرت رو من یا یکی دوتا از بچه های پدال ندادیم مردم ایران بهش میگن حضرت لندکروز ، باشد که کره ای فنها و پیام سانان رستگار شوند

          موافقم 3
          مخالفم 4
      2. JaMsHiD

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2818 ديدگاه)

        حضرت نباشه پیامبر هست
        یه جنگ کامل به نامشه . (Toyota war)
        کل خاور میانه براش سینه چاک میدن بعدا میای میگی الکی بهش حضرت میگن؟
        بعدش وزن زیاد هیچوقت مزیت خوب نبوده !
        که میای میگی تو تصادفات فلان بهمان

  4. علی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    اشغاااااللللللی بیش نیست حیف پول

    موافقم 6
    مخالفم 15
  5. ممد ژانگولر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    حالا اینکه هامر ماشین خوبی هست یا نه بماند. ولی نکته ایی که باید بهش توجه جو سنگین رسانه ایی علیه خودروهای برقی راه افتاده یروز میگن خوبه یروز میگن بده. این شل کن سفت کن بازیها معلوم نیست دلیلش چیه و از کجا آب میخوره . تو این مقاله هم اشاره ایی به مرجع این مطلب و کی و چه شرکتی این خودرو رو تست کرده نیست .همه اینا دست به دست میده ی جای کار بوداره.یا میخوان جلوی حجوم ملت به سمت خودروهای برقیو بگیرن که منابع لیتیوم کمه و گرون نشه یا شرکتهای نفتی بدجوری دارن خرج میکنن که جلوی فروش زیادشون کم نشه .به قول یک تاجر معروف میگفت مهم نیست تو این راه برقی سازی چقدر ضرر کنیم مهم اینه که شروع کردیم باید تا آخرش بریم تا به زوتوپیا برسیم.

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. amir

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3608 ديدگاه)

      منظوره شما یوتوپیاس متضاد دیستوپیا یا من اشتباه کردم؟

      1. ممد ژانگولر

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        همونی که میگی درسته داش امیر ولی از اونجایی که من به اون خرگوشه تو اون کارتنه علاقه دارم میگم زوتوپیا . ولی ای کاش این همه تایپ کردمو میخوندی نظرتو میگفتی نه فقط گیر بدی به قسمت آخرش .تو این مملکت داستانهایی داریما

      2. هیچکس

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (35 ديدگاه)

        هنوز شماها منقرض نشدید؟
        منظورهههه شما متضادهههه دیستوپیایههه قشنگهههه مشنگهههه کشورهههه ایرانهههه؟
        کدوم بی همه چیزی این روش نوشتن رو مد کرد؟

  6. ! i M α η δ υ α R

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    آفرود یعنی یه 6 ( یا 8 ) سیلندر اتمسفریک + تجربه و تمام …

    هر چه سبک تر و ساده تر حرکت کنی احتمالا زودتر می رسی و بیشتر لذت می بری …

    البته که تکنولوژی خیلی وقت ها جان رو نجات می ده اما به همون نسبت هم از لذت فتح کم می کنه …

    در مورد این خرس گنده هم 4 تن وزنش خیلی رو مخه …

    چه قدر به نگهداری شارژ و دوام باتری زیر فشار می شه امید داشت ؟

    برقی ؟ آفرود ؟

    نمی دونم دوره زمونه عوض شده …

    {{{ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۵ ثانیه‌ای آن‌هم فاصلهٔ زیادی با شتاب ۲.۶ ثانیه‌ای تسلا سایبرتراک سایبربیست دارد … }}}

    به جایی رسیدیم که برای یارو شتاب 3.5 ثانیه طولانی به نظر می رسه …

    زمان ما سوپر اسپرت های پوستری و رویایی که فقط توی خواب می دیدیم ، شتاب 4.5 ثانیه داشتند …

    ما نسل شتاب 17 ثانیه پیکانیم داداش …

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. FY

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    همه چیش خوبه جز عقبش🤔

  8. Scuderia Ferrari

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    جایی نیست که هامر EV بتونه بره و رانگلر روبیکان از رفتنش عاجز باشه
    به پادشاه موآب و یکی از سلاطین آفرود ادای احترام کنید

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. R@min

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2067 ديدگاه)

    یک کپه آشغال بهترین توصیف برای این تاپاله هست، خوشبختانه سیاست هایی برقی جی ام هم شکست خورد و اینام از الکتریکی سازی عقب کشیدن.

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. Bmw

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (663 ديدگاه)

      رامین طبق گفته متن این ماشین بیشتر برای جلب توجه ساخته داشته و به نظرم به هدفش رسیده طراحی عالی شتاب و قدرت عالی امکاناتم خوب و در خور این ماشین هست بردشم خوبه با این ماشین کسی آفرود سنگین نمی ره نهایتاً برن تو جاده خاکی مثل g کلاس بیشتر برای کلاس گذاشتن که واقعا در حدش هست.

      موافقم 4
      مخالفم 4
  10. datsun

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    ۴ تن وزن و آفرود یعنی استهلاک خالص یعنی سرطان

    موافقم 11
    مخالفم 7
  11. ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4961 ديدگاه)

    این ماشین خیلی گاده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. blackwing

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    این هامر با این قابلیت آفرود باید یه موتور LT4 سوپرشارژ زیر کاپوتش بود و وزن ۲.۵ تنی داشت…

  13. سوشیانت

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    هامر از اول ماشین لوکسی نبوده بلکه برای آفرود ساخته شده الان هم که تو اصلی ترین بخش یعنی آفرود عالی عمل کرده

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. مازیار

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      با نحوه عملکرد یه همچین سازه ای! تو مسیرهای آفرودی دیگه به جز این صخره ها، مثل گل و لای یا معابر باریک جنگلی و کوهستانی آشنایی داری؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        تو مزایا نوشته توانمند ترین خودروی الکتریکی در آفرود پس دیگه بحثی نمیمونه

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. مازیار

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          😄😄😄
          به سالهای بیشتری احتیاج داری

        2. ! i M α η δ υ α R

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          🤣🤣🤣🤣🤣

        3. سوشیانت

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          مازیار تو هم به آموزش های بیشتری نیاز داری😁

        4. Poria

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          البته اینم نوشته با چه فلاکتی به محل آفرود رسیدند

    2. ! i M α η δ υ α R

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      با اجازه می خوام با دوتا از دوستان خوبم شوخی کنم …

      الان رفتم دره پست ” اروپا در برابر آمریکا ، نبرد کوروت Z06 و MC20 ” رو ببندم و چراغها رو خاموش کنم دیدم سوشیانت جان / مازیار جان هنوز نشستن دارن بعد 4 روز با هم بحث می کنند …
      🤣🤣🤣🤣

      4 روز گذشته بابا …

      همه رفتن سر خونه زندگی شون …

      شما هنوز به نتیجه نرسیدید …

      😆😆😆😆😆😆😆😆

      هنوز بحث تایم دیمن و کاغذ nhra و راننده ناشی و … درجریانه …

      بابا می خوام در این پست ببندم …

      😁😁😁😁😁😁😉

      1403/12/29 :

      مازیار : یعنی همه راننده ها ناشی بودند ؟ بالاخره یکی باید بتونه تایم اعلامی رو بزنه دیگه

      سوشیانت : مشکل اینه مخاطب من برگه درگ مرد تایید nhra رو می بینه باز حرف خودشو می زنه …

      .
      .
      .
      .
      .

      🔊 آغاز سال یک هزار چهارصد و چهار هجری شمسی …. 🎆

      مازیار : سطح اطلاعاتت 🤣🤣🤣🤣

      سوشیانت : مازیار برگه هم دروغ میگه ، کلا همه چی دروغه …

      1. Taha Ayoobi

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4401 ديدگاه)

        @ ! i M α η δ υ α R

        بعد 4 روز که چیزی نیست، بیا تو مقاله (خودرو های هر کشور به چه چیزی معروف هستند)، صفحه 1، از بالا به پایین، اولین کامنت سوشی. بعد برو تا پایینش.

        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          دیدم جالب بود …

          فرقش اینه اونجا سوشیانت یک تنه پست زنده نگه داشته برای 4 روز …

          این جا اما بحث شون با مازیار پینگ پونگی تا پایان روز چهارم جلو رفته …

          به قول والیبالی ها یه رالی نفس گیر 4 روزه تا امروز …

          ولی فکر کنم انشالله امسال بحث شون به نتیجه می رسه :))

          من مطمئنم …

          یعنی من خوشبینم :))

        2. سوشیانت

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          مازیار قبل اینکه من همچین حرفی رو بزنم هم از رو تعصب حرف زدی من کلی لینک میفرستادم باز هم حرف خودت رو میزدی مثل حداکثر سرعت کوروت یا موتور هوریکین در رابطه با هامر هم اینجا گفته آفرودش حتی از رانگلر هم بهتره

      2. مازیار

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        من همیشه از بحث با سوشیانت استقبال می.کنم چون یک پدیده بسیار بسیار بسیار نادر هست و لنگه اش هیچ جا پیدا نمیشه
        با اینکه هیچوقت هیچ حرف جدی نمیشه باهاش زد!!

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          مازیار جان برای من شخصیت هر دوی شما عزیزان جالبه که هنوز مثل اولین کامنت اون پست ، همون قدر ، تر و تازه و پر انرژی ، از نظر خودتون دارید دفاع می کنید …

          به لحاظ روانشناسی این یه پوینت مثبته …

          و پوینت مثبت بعدی اینه که با متانت و صبوری ، دنبال راه های منطقی و معنی دار جدیدی بودید در این 4 روز که در دایره ادب بتونید طرف مقابل رو قانع کنید …

          توی جامعه بی اعصابی که خیلی وقت ها بین دونفر معمولا از جمله سوم یا چهارم تنش بر بحث حاکم میشه و در نهایت کار به توهین و … می کشه ، الگوی بحث شما یه الگوی درست و موفق و مثال زدنی هست که من با دیدنش امیدوار شدم به خیلی چیزها …

          با مثال زدن بحث شما باید به جامعه بی اعصاب خودمون گفت که میشه 4 روز بحث کنیم اما توهین نکنیم …

          خسته نشیم …

          پا پس نکشیم …

          همه راه ها رو برای قانع کردن طرف مقابل امتحان کنیم …

          و در نهایت اگر هنوز طرف مقابل قانع نشده پرخاش نکنیم و همون قدر صبور و مودب و متین راههای دیگر رو امتحان کنیم …

          من بنا به اقتضای نویسندگی به رفتار آدم ها باید دقت کنم …

          دوست دارم بگم که : درود بر هر دو عزیز …

          این بحث شما حقیقتا یک گونه نادر در جامعه ایه که هر روز بیشتر و بیشتر داره صبوری و متانت و اخلاقیات رو از دست می ده …

          پاینده باشید …

        2. مازیار

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          خیلی ممنون دوست عزیز

        3. سوشیانت

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          درود بر شما دوست عزیز موفق و پیروز و سلامت باشید🙏

        4. سوشیانت

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3530 ديدگاه)

          مازیار هر وقت با من بحث کردی و حرفی برای گفتن نداشتی بحث رو به شوخی کشوندی

        5. مازیار

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          من هرگز با کسی که این ادعا رو داره حرف جدی نمی‌زنم

          تو تمام این مدت کسی با من جدی حرف نزده چون اطلاعات کافی نداشته تا بتونه منطقی با من صحبت کنه

  14. Taha Ayoobi

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4401 ديدگاه)

    ایول، حال کردم

  15. حسن

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    هامر سلطان افرود
    هامر افرود را معنا کرد
    هامر با 4 تن وزن رفته کوه پیمایی
    واقعا کار بزرگی کرده

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. پوریا

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بابا لامصبا میگه به زور خودرآن تونستیم باهاش برسیم به محل آفرود

    2. پوریا

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بابا لامصبا میگه به زور خودرآن تونستیم باهاش برسیم به محل آفرود

  16. مهدی قربانی طهرانی نژاد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یادش بخیر هامر اچ ۱ عشق بود یه ماشین ترمیناتوری تمام عیار این پیشش بچه سوسوله

  17. شاپور ساسان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    زنجیر عشقت دستمه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا