هامر EV بهعنوان یک شاسیبلند چهار تنی در آفرود تواناییهای زیادی دارد اما نقطهٔ قوت اصلی آن فراتر از تواناییها و موضوعات منطقی است.
بدون شک یکی از جنجالیترین خودروهای الکتریکی سالهای اخیر جیامسی هامر EV بوده است. این خودرو ابتدا در نسخهٔ پیکاپ به بازار آمد و حالا نسخهٔ شاسیبلند آنهم آمادهٔ آزمایش آفرود شده است. جیامسی سوئیچ یک هامر SUV نارنجیرنگ را در اختیار ما قرار داد و یک ساعت و نیم فرصت داد تا آن را در موآب آزمایش کنیم. همانطور که از یک شاسیبلند غولپیکر الکتریکی انتظار میرود، هامر SUV خودرویی کاربردی نیست.
در سرعتهای بزرگراهی به دلیل لاستیکهای بسیار بزرگ و شیشهٔ جلوی عمودی، خودرو پرسروصدا است، فرمان سنگین و بیحس است، چرم مصنوعی صندلیها نه لوکس به نظر میرسد و نه بهراحتی پاک میشود و کابین زیبا اما ارزان به نظر میرسد و در حد یک شاسیبلند ششرقمی نیست. هامر از لحاظ فنی هم خودروی برجستهای نیست زیرا نسخهٔ سه موتورهٔ 3X با پکیج اکستریم آفرود با وجود پکیج باطری تخمینی ۱۷۰ کیلووات ساعتی (جیامسی ظرفیت دقیق باطریهای هامر SUV را اعلام نکرده است) بردی تنها ۴۸۰ کیلومتری دارد و در هر صد کیلومتر ۳۵.۷ کیلووات ساعت برق مصرف میکند.
بنابراین، هامر یکی از کمبازدهترین خودروهای الکتریکی حال حاضر محسوب میشود و حتی از لحاظ پرفورمنس هم خیلی حرفی برای گفتن ندارد زیرا قدرت ۸۳۰ اسب بخاری آن از ریویان R1S چهار موتوره با ۸۳۵ اسب بخار قدرت کمتر است، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۵ ثانیهای آنهم فاصلهٔ زیادی با شتاب ۲.۶ ثانیهای تسلا سایبرتراک سایبربیست دارد. البته ۳.۵ ثانیه برای شاسیبلندی به این بزرگی هنوز هم بسیار سریع است و هنگام تخته کردن پدال گاز دماغهٔ ماشین چنان وحشیانه به سمت آسمان میرود که حس میکنیم هامر اگر باند کافی در اختیار داشته باشد میتواند پرواز کند.
البته خوشبختانه هامر پرواز نخواهد کرد زیرا بین ۳.۶ تا ۴ تن وزن دارد، عددی که وقتی در سرعتهای بزرگراهی ترمز میکنید بهوضوح خود را نشان میدهد. کنترل و هدایت این وزن در مسیر رسیدن به موآب بسیار سخت بود اما خوشبختانه سیستم خودران سوپر کروز بهصورت استاندارد ارائه میشود. بااینحال، بیایید برای لحظهای همهٔ این مشکلات را کنار بگذاریم. این ماشین برای جلبتوجه ساخته شده و در مسیر موآب با آن رنگ نارنجی و سقف تیتاپ همهٔ موجودات زنده از انسانها گرفته تا موشها به من خیره شده بودند. مغلوب کردن هامر در این زمینه حتی با سایبرتراک هم غیرممکن خواهد بود.
علاوه بر این، آفرود جایی است که هامر میتواند رقبای خود را مغلوب کند. این ماشین اعداد آفرودی شگفتانگیزی دارد و با حداکثر فاصلهٔ ۴۰ سانتیمتری از زمین، دایرهٔ چرخش ۱۰.۸ متری (با کمک فرمان گیری چهارچرخ) و زاویهٔ حملهٔ خیرهکنندهٔ ۴۹.۶ درجه، بسیار از ریویان R1S و تسلا سایبرتراک جلوتر است و به لطف ۲۳ سانتیمتر فاصلهٔ محوری کمتر نسبت به نسخهٔ پیکاپ، زاویهٔ شکست و فرار بهتری هم دارد. این شاسیبلند در معیارهای صخرهنوردی حتی نسبت به جیپ رانگلر 4xe پلاگینهیبریدی هم برتری دارد و بنابراین از لحاظ تواناییهای آفرود در بین خودروهای الکتریکی هماکنون هیچ رقیبی را مقابل خود نمیبیند.
آزمایش واقعی نشان داد که اینها فقط اعداد روی کاغذ نیستند. مسیر آزمایشی ما در موآب مسیر بسیار دشوار و پر از سنگهای تیز بود که عبور از آن به یک جیپ با لاستیکهای ۳۵ اینچی نیاز داشت. در اینجا هامر را روی حالت تراین قرار دادم که بشدت واکنش پدال گاز را کاهش میدهد تا کنترل قدرت را آسانتر کند. این حالت باعث شد بتوانم این غول ۴ تنی را بهآرامی از صخرههای پلهای شکل پایین بیاورم بدون آنکه محافظ رکابها به زمین کشیده شود. حالت رانندگی با یک پدال هامر هم با استفاده از ترکیب ترمزهای فیزیکی و ترمز احیای انرژی بسیار عالی و نرم عمل کرد که برای یک خودروی الکتریکی ویژگی کمیابی است.
محافظ زیر هامر میتواند باعث حسادت آرمادیلو (حیوان کوچکی که پوست بسیار سختی دارد) شود. هیچ نقطهٔ آسیبپذیری در زیر این ماشین وجود ندارد که هنگام سرخوردن از روی صخرههای پلهای بزرگ اعتمادبهنفس بیشتری به من میداد. حالت تراین همچنین زاویهٔ چرخش چرخهای عقب را هم افزایش میدهد که برای خودرویی به بزرگی هامر بسیار ضروری است زیرا هرچند نسخهٔ شاسیبلند فاصلهٔ محوری بسیار کوتاهتری نسبت به نسخهٔ پیکاپ دارد اما هنوز هم ۳,۲۱۸ میلیمتر است که حدود ۳۰ سانتیمتر از شورلت تاهو بیشتر است. بااینحال، وقتی سیستم فرمان گیری چرخهای عقب وارد عمل میشود، هامر عظیم در پیچها شبیه خودرویی میان سایز احساس میشود.
هرچند هامر برای یک شاسیبلند ۴ تنی در موآب عملکردی استثنایی از خود نشان داد اما هرگز فراموش نمیکنم که چقدر بزرگ بود. در مسیرهای سخت و چالشبرانگیز آفرود، وزن سنگین و عرض زیاد این خودرو مشکلساز میشود و به همین دلیل، یا باید قید عبور از بسیاری از مسیرها را بزنید و یا مانورهایی بسیار پیچیدهتر و سختتر از چیزی که در خودرویی با اندازهٔ معقول نیاز است انجام دهید. البته بااینوجود، تواناییهای آفرود هامر هماکنون بین خودروهای الکتریکی بینظیر است هرچند که بهمحض ورود مرسدس بنز G کلاس الکتریکی به بازار دفاع از این عنوان بسیار سخت خواهد شد اما حتی اگر بنز از هامر بهتر باشد، چه کسی اهمیت میدهد؟ هامر برای جلبتوجه ساخته شده و با رنگ نارنجی و سقف تیتاپ این کار را به بهترین نحو انجام میدهد.
نقاط قوت: رانندگی با یک پدال عالی، محافظت عالی از بدنه، توانمندترین خودروی الکتریکی در آفرود
نقاط ضعف: احساس ارزانقیمت در داخل، بیشازحد بزرگ برای اکثر مسیرها، وزن بسیار سنگین
مشخصات فنی
GMC Hummer EV SUV 3X 2024 | |
قوای محرکه | سه موتوره |
قدرت | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۲۵ نیوتن متر |
باطری | ۱۷۰ کیلووات ساعت |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۳,۲۱۸ میلیمتر |
طول | ۴,۹۹۹ میلیمتر |
عرض | ۲,۱۹۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۲,۰۰۹ میلیمتر |
وزن | ۴۰۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۳۴۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت |
برد | ۴۸۰ کیلومتر |
قیمت پایه | ۱۰۶,۹۴۵ دلار |
18:45
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳جرات داره بره کویر مرنجاب!! 😑😂😂
Dark Knight
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی با اسباب بازی چینی میرن ( که ۲۰۰ اسب قدرت هم نداره ) پس حتما با هامر ev آمریکایی هم میرن 😂
الهام تبسمی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری هم اسباب بازی میسازه منتهی برای آدم بزرگا
خودروهای امروزی فرمان نرم و پراز دکمه دارن و به شکل جواستیک بازی ساخته میشن تا موقع رانندگی حس بازی و سرگمی بده
خودروهای ایرانی صرفا ماشین هستند مثل پیکان و پژو جیالایکس
(Ali(chevynova
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳بسیار عالی
یه افرود قابل از امریکن و تواناترین ماشین برقی
با این هیکل و وزن اینقدر توانا هست و جای یه چیز رو گفتن دارن…
ماشالاه هامر
ماشالاه افرود
ماشالاه هیولای برقی
A.m.A
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه میتونستم دو نفرو از پدال بن کنم صددرصد تو و کاربر تسلا رو بن میکردم بابا بسه دیگه یکاری کردین منی که چلنجر پسزمینه گوشیم بود حالم از آمرکایی ها به هم میخوره
پیام
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳بعد من میگفتم هامر، یه نفر می گفت مگاکروز! و می گفت هامر به کجا رسیده! 😂😂😂😂 خدایی همه چیز رو براشون پیشبینی میکنی بازم قدر نمیدونن!!!
amir
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳پیشگو جان اون یا هامر دیگه بود این یه چیز دیگه است البته از اونجایی که متوجه چیزی نمیشی پس ایرادی نداره
پیام
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳آره اون هامر پایین برره بود! این بالا برره هست! 😂😂😂😂 حرفات خیلی خنده داره واقعا!!! بنده خدا اندازه موهای سرت گفتم با بالای ۴ تن وزن شتابش اونه و …!!! چی داری میگی برای خودت! هر هانری باشه از مگاکروز بهتره! مگاکروز با دایناسورها نسبش منقرض شده.
زیزیگولو
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳هامر برقی جدید باید تو بازار داخلی شلوغ آمریکا با رقیبای سرسختی مثل : Chevrolet Silverado HD و Ford F-150 Raptor R وFord F-Series Super GMC Canyon و GMC Sierra HD و ………. رقابت کنه
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساختن کوهی از فلز و باتری که تاثیر همه جانبه روی خصوصیات حرکتیش گذاشته و صرفا بخاطر چرخهای غول پیکر و ارتفاع غیر عادی در برخی مناطق آفرودی خوب عمل میکنه چه توجیه عقلانی داره؟ اونم که کابینش
واقعا غیرمنطقی شرح خوبی هست براش
با آن حسابی جلب توجه میکنید!!!
پیام
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳همین کوه فلز و باتری بزنه لندکروز، لندکروز تا شیشه عقبش جمع میشه!!! ژاپن این سایز الکتریکی بزنه، صفر تا صد ۷. ببینم میتونه!
ناخدا
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر بزنه به سانتافه چی ؟ فکر کنم سانتافه پودر میشه و محو میشه ! باشد که پیام سانان کره ای فنها رستگار شوند !
پیام
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳والا کره فن ها ادعایی در مورد سانتافه ندارن! این شماها هستید که حضرت حضرت میکنید!!!
ناخدا
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳لقب حضرت رو من یا یکی دوتا از بچه های پدال ندادیم مردم ایران بهش میگن حضرت لندکروز ، باشد که کره ای فنها و پیام سانان رستگار شوند
JaMsHiD
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳حضرت نباشه پیامبر هست
یه جنگ کامل به نامشه . (Toyota war)
کل خاور میانه براش سینه چاک میدن بعدا میای میگی الکی بهش حضرت میگن؟
بعدش وزن زیاد هیچوقت مزیت خوب نبوده !
که میای میگی تو تصادفات فلان بهمان
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اشغاااااللللللی بیش نیست حیف پول
ممد ژانگولر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳حالا اینکه هامر ماشین خوبی هست یا نه بماند. ولی نکته ایی که باید بهش توجه جو سنگین رسانه ایی علیه خودروهای برقی راه افتاده یروز میگن خوبه یروز میگن بده. این شل کن سفت کن بازیها معلوم نیست دلیلش چیه و از کجا آب میخوره . تو این مقاله هم اشاره ایی به مرجع این مطلب و کی و چه شرکتی این خودرو رو تست کرده نیست .همه اینا دست به دست میده ی جای کار بوداره.یا میخوان جلوی حجوم ملت به سمت خودروهای برقیو بگیرن که منابع لیتیوم کمه و گرون نشه یا شرکتهای نفتی بدجوری دارن خرج میکنن که جلوی فروش زیادشون کم نشه .به قول یک تاجر معروف میگفت مهم نیست تو این راه برقی سازی چقدر ضرر کنیم مهم اینه که شروع کردیم باید تا آخرش بریم تا به زوتوپیا برسیم.
amir
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳منظوره شما یوتوپیاس متضاد دیستوپیا یا من اشتباه کردم؟
ممد ژانگولر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳همونی که میگی درسته داش امیر ولی از اونجایی که من به اون خرگوشه تو اون کارتنه علاقه دارم میگم زوتوپیا . ولی ای کاش این همه تایپ کردمو میخوندی نظرتو میگفتی نه فقط گیر بدی به قسمت آخرش .تو این مملکت داستانهایی داریما
هیچکس
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳هنوز شماها منقرض نشدید؟
منظورهههه شما متضادهههه دیستوپیایههه قشنگهههه مشنگهههه کشورهههه ایرانهههه؟
کدوم بی همه چیزی این روش نوشتن رو مد کرد؟
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳آفرود یعنی یه 6 ( یا 8 ) سیلندر اتمسفریک + تجربه و تمام …
هر چه سبک تر و ساده تر حرکت کنی احتمالا زودتر می رسی و بیشتر لذت می بری …
البته که تکنولوژی خیلی وقت ها جان رو نجات می ده اما به همون نسبت هم از لذت فتح کم می کنه …
در مورد این خرس گنده هم 4 تن وزنش خیلی رو مخه …
چه قدر به نگهداری شارژ و دوام باتری زیر فشار می شه امید داشت ؟
برقی ؟ آفرود ؟
نمی دونم دوره زمونه عوض شده …
{{{ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۵ ثانیهای آنهم فاصلهٔ زیادی با شتاب ۲.۶ ثانیهای تسلا سایبرتراک سایبربیست دارد … }}}
به جایی رسیدیم که برای یارو شتاب 3.5 ثانیه طولانی به نظر می رسه …
زمان ما سوپر اسپرت های پوستری و رویایی که فقط توی خواب می دیدیم ، شتاب 4.5 ثانیه داشتند …
ما نسل شتاب 17 ثانیه پیکانیم داداش …
FY
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳همه چیش خوبه جز عقبش🤔
Scuderia Ferrari
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳جایی نیست که هامر EV بتونه بره و رانگلر روبیکان از رفتنش عاجز باشه
به پادشاه موآب و یکی از سلاطین آفرود ادای احترام کنید
R@min
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳یک کپه آشغال بهترین توصیف برای این تاپاله هست، خوشبختانه سیاست هایی برقی جی ام هم شکست خورد و اینام از الکتریکی سازی عقب کشیدن.
Bmw
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳رامین طبق گفته متن این ماشین بیشتر برای جلب توجه ساخته داشته و به نظرم به هدفش رسیده طراحی عالی شتاب و قدرت عالی امکاناتم خوب و در خور این ماشین هست بردشم خوبه با این ماشین کسی آفرود سنگین نمی ره نهایتاً برن تو جاده خاکی مثل g کلاس بیشتر برای کلاس گذاشتن که واقعا در حدش هست.
datsun
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳۴ تن وزن و آفرود یعنی استهلاک خالص یعنی سرطان
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳این ماشین خیلی گاده
blackwing
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳این هامر با این قابلیت آفرود باید یه موتور LT4 سوپرشارژ زیر کاپوتش بود و وزن ۲.۵ تنی داشت…
سوشیانت
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳هامر از اول ماشین لوکسی نبوده بلکه برای آفرود ساخته شده الان هم که تو اصلی ترین بخش یعنی آفرود عالی عمل کرده
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳با نحوه عملکرد یه همچین سازه ای! تو مسیرهای آفرودی دیگه به جز این صخره ها، مثل گل و لای یا معابر باریک جنگلی و کوهستانی آشنایی داری؟
سوشیانت
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳تو مزایا نوشته توانمند ترین خودروی الکتریکی در آفرود پس دیگه بحثی نمیمونه
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳😄😄😄
به سالهای بیشتری احتیاج داری
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣🤣
سوشیانت
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳مازیار تو هم به آموزش های بیشتری نیاز داری😁
Poria
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳البته اینم نوشته با چه فلاکتی به محل آفرود رسیدند
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳با اجازه می خوام با دوتا از دوستان خوبم شوخی کنم …
الان رفتم دره پست ” اروپا در برابر آمریکا ، نبرد کوروت Z06 و MC20 ” رو ببندم و چراغها رو خاموش کنم دیدم سوشیانت جان / مازیار جان هنوز نشستن دارن بعد 4 روز با هم بحث می کنند …
🤣🤣🤣🤣
4 روز گذشته بابا …
همه رفتن سر خونه زندگی شون …
شما هنوز به نتیجه نرسیدید …
😆😆😆😆😆😆😆😆
هنوز بحث تایم دیمن و کاغذ nhra و راننده ناشی و … درجریانه …
بابا می خوام در این پست ببندم …
😁😁😁😁😁😁😉
1403/12/29 :
مازیار : یعنی همه راننده ها ناشی بودند ؟ بالاخره یکی باید بتونه تایم اعلامی رو بزنه دیگه
سوشیانت : مشکل اینه مخاطب من برگه درگ مرد تایید nhra رو می بینه باز حرف خودشو می زنه …
.
.
.
.
.
🔊 آغاز سال یک هزار چهارصد و چهار هجری شمسی …. 🎆
مازیار : سطح اطلاعاتت 🤣🤣🤣🤣
سوشیانت : مازیار برگه هم دروغ میگه ، کلا همه چی دروغه …
Taha Ayoobi
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳@ ! i M α η δ υ α R
بعد 4 روز که چیزی نیست، بیا تو مقاله (خودرو های هر کشور به چه چیزی معروف هستند)، صفحه 1، از بالا به پایین، اولین کامنت سوشی. بعد برو تا پایینش.
! i M α η δ υ α R
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دیدم جالب بود …
فرقش اینه اونجا سوشیانت یک تنه پست زنده نگه داشته برای 4 روز …
این جا اما بحث شون با مازیار پینگ پونگی تا پایان روز چهارم جلو رفته …
به قول والیبالی ها یه رالی نفس گیر 4 روزه تا امروز …
ولی فکر کنم انشالله امسال بحث شون به نتیجه می رسه :))
من مطمئنم …
یعنی من خوشبینم :))
سوشیانت
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳مازیار قبل اینکه من همچین حرفی رو بزنم هم از رو تعصب حرف زدی من کلی لینک میفرستادم باز هم حرف خودت رو میزدی مثل حداکثر سرعت کوروت یا موتور هوریکین در رابطه با هامر هم اینجا گفته آفرودش حتی از رانگلر هم بهتره
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳من همیشه از بحث با سوشیانت استقبال می.کنم چون یک پدیده بسیار بسیار بسیار نادر هست و لنگه اش هیچ جا پیدا نمیشه
با اینکه هیچوقت هیچ حرف جدی نمیشه باهاش زد!!
! i M α η δ υ α R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳مازیار جان برای من شخصیت هر دوی شما عزیزان جالبه که هنوز مثل اولین کامنت اون پست ، همون قدر ، تر و تازه و پر انرژی ، از نظر خودتون دارید دفاع می کنید …
به لحاظ روانشناسی این یه پوینت مثبته …
و پوینت مثبت بعدی اینه که با متانت و صبوری ، دنبال راه های منطقی و معنی دار جدیدی بودید در این 4 روز که در دایره ادب بتونید طرف مقابل رو قانع کنید …
توی جامعه بی اعصابی که خیلی وقت ها بین دونفر معمولا از جمله سوم یا چهارم تنش بر بحث حاکم میشه و در نهایت کار به توهین و … می کشه ، الگوی بحث شما یه الگوی درست و موفق و مثال زدنی هست که من با دیدنش امیدوار شدم به خیلی چیزها …
با مثال زدن بحث شما باید به جامعه بی اعصاب خودمون گفت که میشه 4 روز بحث کنیم اما توهین نکنیم …
خسته نشیم …
پا پس نکشیم …
همه راه ها رو برای قانع کردن طرف مقابل امتحان کنیم …
و در نهایت اگر هنوز طرف مقابل قانع نشده پرخاش نکنیم و همون قدر صبور و مودب و متین راههای دیگر رو امتحان کنیم …
من بنا به اقتضای نویسندگی به رفتار آدم ها باید دقت کنم …
دوست دارم بگم که : درود بر هر دو عزیز …
این بحث شما حقیقتا یک گونه نادر در جامعه ایه که هر روز بیشتر و بیشتر داره صبوری و متانت و اخلاقیات رو از دست می ده …
پاینده باشید …
مازیار
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی ممنون دوست عزیز
سوشیانت
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳درود بر شما دوست عزیز موفق و پیروز و سلامت باشید🙏
سوشیانت
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳مازیار هر وقت با من بحث کردی و حرفی برای گفتن نداشتی بحث رو به شوخی کشوندی
مازیار
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳من هرگز با کسی که این ادعا رو داره حرف جدی نمیزنم
تو تمام این مدت کسی با من جدی حرف نزده چون اطلاعات کافی نداشته تا بتونه منطقی با من صحبت کنه
Taha Ayoobi
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ایول، حال کردم
حسن
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳هامر سلطان افرود
هامر افرود را معنا کرد
هامر با 4 تن وزن رفته کوه پیمایی
واقعا کار بزرگی کرده
پوریا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بابا لامصبا میگه به زور خودرآن تونستیم باهاش برسیم به محل آفرود
پوریا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بابا لامصبا میگه به زور خودرآن تونستیم باهاش برسیم به محل آفرود
مهدی قربانی طهرانی نژاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یادش بخیر هامر اچ ۱ عشق بود یه ماشین ترمیناتوری تمام عیار این پیشش بچه سوسوله
شاپور ساسان
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳زنجیر عشقت دستمه .