در مسابقهٔ درگ عجیبی، هامر H2 غولپیکر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۲.۹ تن وزن، به مصاف سوزوکی جیمنی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱.۱ تن وزن رفته است!
هامر H2 که بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ توسط AM جنرال برای جنرال موتورز تولید میشد، یکی از بزرگترین و سنگینترین شاسیبلندهای جهان محسوب میشود. این غول بیشاخودم آمریکایی در طول دوران تولید خود، با دو پیشرانهٔ V8 بلوک کوچک مختلف عرضه شد. هامر H2 در ابتدا از پیشرانهٔ ۶ لیتری با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۹۵ نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استفاده میکرد. نمونهٔ حاضر در این ویدئو اما از سری سال ۲۰۰۸ به بعد است که به پیشرانهٔ بزرگتر ۶.۲ لیتری با ۳۹۳ اسب بخار (معادل ۳۹۸ اسب بخار متریک) قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور مجهز شد. در این سری، جنرال موتورز گیربکس را هم با یک نمونهٔ شش سرعته اتوماتیک جایگزین کرد.
هرچند این اعداد طبق استانداردهای سال ۲۰۰۸ قابلتوجه بودند اما مشکل هامر H2 وزن بسیار سنگین بود که برخلاف عدد اعلامی کارواو در این ویدئو، در نسخهٔ ۶.۲ لیتری حتی از ۳ تن هم فراتر میرفت؛ بنابراین، تعجبی ندارد که در مسابقهٔ درگ، ۱۸.۸ ثانیه طول میکشد تا H2 به خط پایان برسد. رقیب هامر در این مسابقه اما دقیقاً نقطهٔ مقابل H2 یعنی یک شاسیبلند بسیار کوچک و سبک ولی توانمند است. این سوزوکی جیمنی که متعلق به خود مت واتسون است، تنها ۱۱۳۵ کیلوگرم وزن دارد. بااینحال، زیر کاپوت جیمنی پیشرانهٔ بسیار کوچک و ضعیفی قرار دارد. این یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که تنها ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
جیمنی اما گیربکس بهتری نسبت به رقیب بزرگ جثهٔ آمریکایی دارد زیرا هرچند این یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی است ولی سرعت تعویض دندهٔ بسیار بهتری نسبت به گیربکس اتوماتیک قدیمی هامر دارد. همچنین برخلاف سامانهٔ چهارچرخ محرک تماموقت H2، سوزوکی از سیستم 4WD نیمهوقت استفاده میکند که این یعنی میتوان برای رانندگی با سرعت بالا و یا کاهش مصرف سوخت، خودرو را در حالت دیفرانسیل عقب قرار داد. بااینوجود، در مسابقهٔ درگ جیمنی نتوانست حریف هامر شود و بهترین تایمی که ثبت کرد ۱۹.۱ ثانیه بود. در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت اما سوزوکی ناکامی قبل را جبران کرد و با اختلافی جزئی هامر را شکست داد.
هنگام رسیدن به پایان ۸۰۰ متر در مسابقهٔ رولینگ، سرعت جیمنی ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت و هامر تنها ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت بود که نشان میدهد این شاسیبلندهای شاسی مستقل چقدر کند هستند. آزمایش نهایی هم مثل همیشه توقف از سرعت صد کیلومتر بر ساعت بود که وجود مشکلی در سیستم ترمز H2 را نشان داد زیرا این خودرو پس از ۸۰ متر متوقف شد که حتی برای چنین شاسیبلند بزرگ و سنگینی هم مسافتی غیرطبیعی است.
مشخصات فنی
سوزوکی جیمنی | هامر H2 | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۱۰۱ اسب بخار | ۳۹۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۰ نیوتن متر | ۵۶۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب / چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۱۳۵ کیلوگرم | ۲۸۵۰ کیلوگرم |
Ben
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ترمزش !!!!
پیام
۱۹ شهریور ۱۴۰۳واقعا فیل و فنجان!
Amirshayan
۱۹ شهریور ۱۴۰۳تو بریتانیا زد رو ترمز ولی آمریکا وایستاد
NAVID@@98
۱۹ شهریور ۱۴۰۳وزن هامر رو درست کنید وزن مدل ۶ لیتری ۲۹۰۳
و وزن هامر ۶.۲ لیتری هشت سیلندر ۳۰۰۰ کیلوگرم است
علی Shelby
۱۹ شهریور ۱۴۰۳هامر یه ترمز گرفت فکر کنم ۳۰ ، ۴۰ متر بعد وایستاد
ادمو یاد ترمز قطار میندازه
سوزوکی هم که در کنارش مثل پشه هست واقعا
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳جالب بود
ولی هیچکدوم از این ماشینا برا درگ نیستن، ایکاش میبردشون آفرود.
پیام
۱۹ شهریور ۱۴۰۳برای درگ نیستن اما همیشه هم در حال آفرود نیستن!
S
۱۹ شهریور ۱۴۰۳قبلا اینقد برد آفرود هیچکدومو ندیدی؟
(Ali(chevynova
۱۹ شهریور ۱۴۰۳هامر هیولاست
nima.jdm
۱۹ شهریور ۱۴۰۳عجب
Blue
۱۹ شهریور ۱۴۰۳چی باعث میشه یه ماشین تو درگ شتاب کمتر از یه ماشین دیگه باشه بعد تو رولینگ برعکس بیشتر میشه
Galant.VR4(JDM)
۱۹ شهریور ۱۴۰۳تفاوت گشتاور و وزن توی شتاب تاثیر زیادی داره اما در دور های بالا اسب بخار و همینطور اهمیت وزن هی کمتر و کمتر میشه بر اساس قانون فیزیک
PURIYA
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بابا اینا بلد نیستن شلاقی دنده بدن😂
معلومه که اینطور راه نمیرن
آرش وان
۱۹ شهریور ۱۴۰۳درگ بین تی رکس 8 تنی و یک گالیمیموس 400 کیلویی در دوران ژوراسیک ؛ 66 میلیون سال پیش
شاهین
۱۹ شهریور ۱۴۰۳اومدم بگم هامر محدودیت سرعت داره و توی رولینگ هم میتونست برنده بشه …
بعد که عملکرد ترمزشو دیدم فهمیدم باید هم محدودیت سرعت داشته باشه :)))
Azur
۱۹ شهریور ۱۴۰۳جیمنی یه وسیله عالی برا اخر هفته و تعطیلاته . جمع و جور و سبک ، ارزون قیمت ( برا اونوریا ) و بسیار توانمند
یکم حرفه ای باشی قشنگ میتونی ازش برای افرود سبک و متوسط استفاده کنی و دو سه روزی بری دل طبیعت
هامر هم فقط به درد خودنمایی گروه های گنگ امریکایی میخوره و هیچ کاربرد دیگه ای نداره
NAVID@@98
۱۹ شهریور ۱۴۰۳نه اتفاقا هامر خدای افروده و اتفاقا جیمنی بدرد خودنمایی گروه های یاکوزا ژاپنی میخوره و هیچ کاربرد دیگه ای نداره !!!!!!
به سَبَبِ اینکه شما آفرود هامر رو ندیدی
اتفاقا همین دیروز داشتم آفرود های خفن هامر رو میدیدم تو یوتیوب از جاهایی میرفت که کسی دیگه نمیتو بره مثل خرس و پلنگ و شیر میرفت هر همه هر جا رد میشد میرفت بالا !!!!!!!
🤩👑🥇برتر بودن آفرودر های تخصصی هاموی و جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر واضح و مبرهنه و این برتری و بهتر بودن تو همه هر زمینه ها هستن و از همه هر نظر بهترین برتر هستن این تفاوت برتری رو میتونیم تو هاموی جی کلاس و رپتور رم TRX و هامر احساس کنیم اینها آفرودر تخصصی بالا هستن از این ها بالاتر که از ریشه خودشونم هستن که دیگه وحشتناکه و نمیگمیم اینها رو هم فقط مثالش رو میزنیم بگیم برتریشان وحشتناکه
خود این آفرودر های تخصصی برتر هم که
که زمین ماشین شاسی ۱۰۰ درصد کمپلت قابل مقایسه که نی اند با دیگران دست انداز های مهیب تخصصیی از اینها به بالا که همینمها رو فقط برتریشان مثال میزنیم 👑🥇
چرا، چون چه لزومیه زیر چرخاشون له میکنن ماشینارو از جمله سوزوکی جیمنی رو زیر چرخاشون چرخ له میکنن پس وگرنه خواستیم در عمل بیاریم اونا که وحشتناکن نگو اینا هم نمیگمیم که نقط مثال برتریشان را و
همون حاشیه امن کارو در میاره
🤩😍تعریف حاشیه امن برتر :متشکل از چند آفرودر برتر اروپایی و آمریکایی یعنی
فورد برانکو بخصوص رپتور بعنوان آفرودر مدرن برتر
اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک برتر
و لندروور رنجروور بعنوان افرودر لوکس برتر
حتی همینا هم زیاده همون دیفندر رانگلر برانکو کارو درمیارن به همراه شورلت کلرادو شورلت تاهو دهه ۱۰۰۰ بعلاوه ۱۰۰۰ و ۱۱ ارتقاءیافته با افترمارکت برای آفرود ارتقاء تیون میکنیم آفرود میری جر میدی دیگرانو
جوری برتری دارن که نگو🤩😍
البته اینها دیگه در کلاس خودشون همه هر جانبش به بالا گفته شد اینا ولی در کلاس خودشون واقعاً !!!!!!!
👑🥇در تست ها هم هزاران تست هم که باشه اول هاموی و مرسدس بنز G جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم TRX و هامر از همه هر نظر بهتر آفرودر ها هرچیز اول هستن کما اینکه هیمنطور هم هست هم بصورت بالقوه و هم بصورت بالفعل هر تو تمام پارامتر ها برتری با هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر هست مثلا تو هر پارامتر های تخصصی آفرود مثل حد اکثر عمق غوطه وری در آب و زاویه ورود و خروج و شکست در ناهمواری ها و قابلیت صعود از شیب و کلا تمام پارامتر ها و تمام آزمایش ها و هر تمام تست ها هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس و هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس برتر هرچیز بهترین اول آفرودر های برتر هستن تنها چیزایی که میتونن بهتر از خودشون باشن جایگزین هایی در کلاس بالاتر از خودشون و از ریشه خودشون هست که گفتمشان چون کلا هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر یک چیز سطح بالایی هستن هرچیز بهترین اول تفاوت رو ما حس کردیم تفاوت همین برتری همه هر جانبه هرویز بهترین اول هاموی مرسدس بنز G جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر اروپایی و آمریکایی هست که همینجا هم یکی از جاهایی هست که مثل همه هر تست ها و همه زمینه های دیگه کاملا مشخصه مرسدس بنز G جی کلاس و هاموی هامر و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر عملا در یک سطح بالا بالاتر هر چیز بهترین اول برتر هستن پس اونها تو یه تست جداگانه واسه خودشون قرار میگیرن چون مشخصا اضلا دیگران با اینها قابل مقایسه نیشتن و هاموی و مرسپس بنز G جی کلاس و و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم TRX و هامر اول یک چیز سطح بالا بالاتری برتر هر چیز بهترین اول هستن که از همه هر نظر برتر بهتر بهترین و بهترین آفرودر ها که فقط جایگزین های بالاتر از خودشون 👑🥇هرچیز اول اول رقابت و هرچیز اول بهتر از خودشون هستن چون هرچیز اول هستن این اروپایی ها و آمریکایی ها هاموی و مرسدس بنز G جی کلاس وفورداف ۱۵۰ رپتور و رم TRX وهامر یک چیز سطح بالا بالاتری برترهرچیزبهترین اول هستن که از همه هرنظربرتربهتربهترین وبهترین آفرودر ها یعنی برتری و اول یی همه هر جانبه خدایی خوب که فوق العادست👑🥇!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
بسته به نوع نگاه هر نوعی مد نظر بود همون اثبات کارو در میارن یعنی همون هر چیز اول ییشان را پس قاطی نشوند!!!!!!!
تنیجه اخلاقی تفاوت جیمنی و هامر به چه ماند؟
به شباهت مزدا میاتا و فراری ۴۸۸ یا شورلت کوروت مانَد همون مزدا میاتا کافیه 😍
hosen
۱۹ شهریور ۱۴۰۳فلسفه تولید یه همچین ماشین گنده ای چی میتونه باشه واقعا چون جیمینی هم با یک سوم وزن آفرودر توانمندیه.
MohammadPouria
۲۹ آبان ۱۴۰۳بله دقیقا من تست افرود جیمنی رو با هامر دیدم بطور شگفت انگیزی جیمنی عالی و حتی از هامر هم بهتر بود
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳سایز لاستیک هارو فقط مقایسه کنید.
آرش
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ماشالله هامر وزنش ۳ تنه ولی خیلی سریعه
جیمنی هم شبیه اسباب بازی کنارش…
amirboss
۱۹ شهریور ۱۴۰۳کاش یه کلیپ فان از طناب کشی این دوتا هم میزاشتن
شکیبا
۲۰ شهریور ۱۴۰۳من هامر سوار نشدم ولی یه بلیزر قهوه ای داییم از قدیم داره عروسک هر وقت بتونم تو شهر یه دور باهاش میزنم لذتی داره وقتی از بالا به ماشینای دیگه نیگا میکنی حس ابهت و قدرت میده به ادم، کسی که هامر میخره عاشق همین حسه واسه درگ و افرود و ،،،،گزینه های بهتری هست
مهدیی
۲۴ شهریور ۱۴۰۳هامر به هیچ کاری جز تصادف نمیاد ….تو شن گیر میکنه سرعت و شتاب صفر من با پورش کاین و رفیقم تویوتا و یه هامر رفتیم کویر . از بس سنگین بود یک سره ما باید میکشیدیمش از خاک بیرون البته ماسه ….ولی بنازم پورشه کاین و
MohammadPouria
۲۹ آبان ۱۴۰۳من با اینکه مخالف ماشین امریکایی نیستم ولی اصلا با هامر موافق نیستم
و مطمئنم جیمنی حتی تو افرود هم بهتر عمل میکنه