جنرال موتورزجی ام سیلینکلن

درگ غول‌های آمریکایی، اسکالید، نویگیتور و یوکان دنالی

ازآنجایی‌که بسیاری از خودروهای آمریکایی در اروپا عرضه نمی‌شوند، در درگ‌های وب‌سایت بریتانیایی کارواو کمتر خودروهای آمریکایی می‌بینیم اما این بار، مردان این سایت با گرد هم جمع کردن سه غول آمریکایی، درگ متفاوت و البته جالبی را برگزار کرده‌اند. این سه خودرو همگی بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند، همگی استاندارد کارخانه‌ای هستند و همگی رنگ مشکی شیطانی دارند؛ بنابراین مأموران سرویس مخفی ایالات‌متحده می‌توانند به تماشای این درگ بنشینند تا بهترین خودرو را برای حفاظت از جان دولت‌مردان آمریکا انتخاب کنند!

البته سرویس مخفی آمریکا بیشتر از شورلت سابربن استفاده می‌کند که در اینجا نیست اما کادیلاک اسکالید و جی‌ام‌سی یوکان دنالی برادران دوقلوی آن به‌حساب می‌آیند. پس می‌توان گفت روح سابربن در این درگ حاضر است! رقیب فورد برای این غول‌های جنرال موتورز هم لینکلن نویگیتور است که بر اساس اکسپیدیشن شکل گرفته است. پس این فقط یک رقابت بین اس‌یووی‌های بزرگ شاسی نردبانی آمریکایی نیست بلکه نمایشی از تجمل سه ردیفه‌های سیاه‌پوش دیترویتی خواهد بود.

با وجود موتور ۳.۵ لیتری V6 که با دو ۶.۲ لیتری V8 مواجه است، شاید برخی لینکلن را از ابتدا یک بازنده بدانند اما احتمالاً میدانید که موتور نویگیتور به دو توربوشارژر مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت را برای آن فراهم می‌کنند؛ بنابراین ازآنجایی‌که زیر کاپوت اسکالید و یوکان ۴۲۰ اسب بخار قدرت وجود دارد، لینکلن قوی‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. برای انتقال نیروی اما هر سه خودرو از یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کنند که به‌طور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است.

در درگ، هر سه خودرو از لحاظ شتاب تقریباً در یک سطح هستند و هرچند در دو مسابقه از سه مسابقهٔ درگ لینکلن برتری کوچکی کسب می‌کند و از لحاظ فنی پیروز محسوب می‌شود اما سه خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان عبور می‌کنند. پس‌ازاین، نوبت به مسابقهٔ رولینگ می‌رسد اما در اینجا یوکان و اسکالید هردو به محدودیت سرعت خود می‌رسند که در حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و به همین دلیل در انتها لینکلن از آن‌ها پیشی می‌گیرد. در پایان نیز آزمایش ترمز و توقف انجام می‌شود که نتیجهٔ آن‌را می‌توانید در ویدئو مشاهده کنید.

مشخصات فنی

کادیلاک اسکالید

جی‌ام‌سی یوکان دنالی

لینکلن نویگیتور

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر ۶۲۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۷۱۸ کیلوگرم ۲۵۱۵ کیلوگرم ۲۷۴۷ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. امیرعلی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    چرا این ماشین ها در اروپا عرضه نمیشن؟
    اگه دلیل اتحادیه اروپا آلایندگی باشه که واقعا مسخره ست چون مرسدس gls و bmw x7 هم همین حدود آلایندگی دارن

    موافقم 29
    مخالفم 8
    1. datsun

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      بازار اروپا تقریبا انحصاریه و خودروی غیر اروپایی که بخاد اونجا رشد کنه گردنش رو میزنن مگه اینکه اونجا مونتاژ شده باشه یا خیلی محبوب باشه وگرنه به هر بهانه که شده مانع فروش میشن

      موافقم 37
      مخالفم 4
    2. پویا

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (487 ديدگاه)

      اینا با این اندازشون اصلا تو خیابون های اروپا جا نمیشین بعدم قمیت سوخت نسبت به آمریکا و روسیه و کانادا خیلی گرونه

      موافقم 37
      مخالفم 1
    3. OMID

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      واسه شرکت های سازنده شون صرفه نداره
      اینجور ماشینا توی اروپا فروشی ندارن و احتمالا واسه شرکت سودآور نیست
      باید کلی مجوز و تست پاس کنن تا رسمی وارد بشن که هزینه بره و با فروش پایین همش ضرر میشه
      ماشینای این سایز به درد جاده های بزرگتر و سوخت ارزونتر آمریکا میخوره
      حتی تمرکز x7 و gls هم بیشتر روی بازار آمریکاس تا اروپا
      از طرفی ماشینای کوچیک آمریکایی توی اروپا فروش زیادی دارن و موفق ترین شون هم فورده

      موافقم 24
      مخالفم 2
    4. ممد ژانگولر

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      دیدین حضرت دنعلی عشق من همشونو همجوره جا گذاشت

      اونایی که فکر میکنن پول بیشتر بدن کادیلاک بخرن همه جوره سرتر خواهد بود کجایند
      الان دارن ناخوناشونو از حرص میکنن
      فقط قیافهاشون 😂

      موافقم 8
      مخالفم 14
  2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    انتخابم نویگیتوره بخاطر کابینش ، بهتر در درگ ساکن ، طراحی فوق العاده و همین دیگه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. Clean Energy

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    یعنی خدایی فکر کنم بالای ۱۰۰ لیتر بنزین واسه این ریس مصرف شده باشه😂
    ولی خدایی اینا قصر متحرک هستن…
    ولی قبل خرید حتما باید تا ۲۰ هزار دلار فقط برای بنزینشون کنار بزاری

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. 🤍Audi e_tron gt🤍

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      انتخابم
      قطعاااااا اسکالید 💥
      از اون رخش سیر نمی شم
      نویگیتور این نسلش بنظرم از طراحی بیرونی زیبا تر بود ولی نسل جدیدش کلی بهتره طراحی داخلش بهتره

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Clean Energy

        ۲۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        عالی هستن این ماشینا
        انتخاب منم بین اینا اسکلایده

        موافقم 7
        مخالفم 2
  4. GT

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    آقای دهقان واقعا ممنون 🌹
    خیلی خوبه که زیرنویس فارسی هم برای ویدئوهاتون دارید.
    خسته نباشید

  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    سه قصر مجلل! عجب زیبا! چه ابهتی دارن…

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. امیر

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      آره مخصوصا اون عکسی که از نمای عقب انداختن ابهت خالص رو نشون میده.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. Aboaldazl demon

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    شاسی بلند واقعی به اینا میگن

    موافقم 9
    مخالفم 3
  7. DBS

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هرسه خوبن
    ولی اسکالید یه چیز دیگه ای هست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. mohsen

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    این مترجمه همون نویسنده کتاب خیلی سبز که نیست؟؟؟😂😂😶

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. GT

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      😑😐

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      خوشم میاد قشنگ لو دادی که تازه وارد مقطع راهنمایی شدی ….

      1. mohsen

        ۲۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (48 ديدگاه)

        حالا از خدا پنهون نیست از شما چه پنهون دو ساله دانشگاه میرم ولی خوب چون خیلی حالمون جا اومد هنوز یادم مونده
        ثانیا تو پدال فکر کنم بیشتریا تو همین سن و سالن و واقعنم تازه وارد مقطع راهنمایی شدن

        موافقم 1
        مخالفم 1
  9. ARMAN

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    هر سه عالین ولی اسکالید یه چیزه دیگست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    لینکن و جی ام سی دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. محمد امین

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    یه خبر منتشر شده، نمیدونم چه قدر موثق هست، ولی به نظر رسمی میاد .‌..
    مکلارن حالا به هر دلیلی تیم فرمول یک خودش رو به آئودی فروخته … و تیم خودرو سازی اش رو به bmw … احتمالا اگر این خبر درست باشه ‌.. از سال ۲۰۲۶ که از موتور خودرو های فرمول قطعه ی mguh حذف میشه… آئودی موتور مکلارن رو تأمین کنه… ولی تا قبل از ۲۰۲۶ این اتفاق نمیفته .‌ چون گروه فولکس تکنولوژی ساخت موتور f1 امروزی رو نداره و باید تا سال ۲۰۲۶ که قوانین تغیر میکنه صبر کنن
    البته اگر که bmw هم ، بخش خودرو سازی جاده ای مکلارن رو خریده باشه… به نظرم واسه مکلارن خوب میشه چون بودجه اشون رو تغیر میده … شاید هم bmw یه برنانه های متفاوتی برای مکلارن داشته باشه و مسیرش رو تغیر بده

    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      شایعه ها درسته.
      منتها آخرین شایعه این بود که ب ام و از خرید کنار رفته و آئودی کل گروه مک لارن رو خریده.
      آخرین خبر هم که میشه گفت رسمیه و بیانیه ی روابط عمومی مک لارنه،اعلام کرده که از این شایعه ها آگاه ولی هیچ رسمیتی نداره.
      و به دنبال حذف این اخبار از رسانه ها هستن.
      بخش روابط عمومی آئودی هم هیچ اطلاعیه خاصی نداده.

    2. محمد امین

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اره دقیقا الان من متوجه شدم که مکلارن رد کرده این موضوع رو ، ولی به نظرم ممکنه ا اتفاق در آینده بیفته

  12. MAHDI

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسبت به قدرتشون خیلی کند بودن، برای مثال خودروی مثل X7 M50i که اونم 2700 کیلوگرم وزن داره معمولا مسیر 400 متر رو در 12.5 ثانیه ثبت میکنه.

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. R@m!n

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      کسی تو این کلاس سرعت ملاکش نیست.

      موافقم 10
    2. Amir Machine

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      البته اصلا هم مهم نیست که اون X7 موردنظر 530 اسب قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور داره!

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. یانکی

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2352 ديدگاه)

      تو x7 که یه کراس اوور هست رو با suv های واقعی مقایسه میکنی.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  13. امیر

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    خرج همشون یه گرند واگونیره
    مرد واقعی!

    موافقم 1
    مخالفم 4
  14. حسن

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان‌ بنظرم‌ شاسی‌ بلند‌ فقط‌آمریکایی
    هم‌ پرقدرت‌هستن‌ و هم‌ بادوام‌تر‌ از‌ مشابه‌ اروپایی‌و‌ژاپنی
    البته‌ ناگفته‌ نمونه‌ جیپ‌ گرند‌واگنیر‌ جاش‌توی‌ این‌بحث‌ خیلی‌ خالیه‌

    موافقم 5
    مخالفم 3
  15. Reza Waffen SS

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    انتخابم اسکالید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    3 تا عکس کنار هم شدن عشقققققققققققققق
    اما من انتخابن دنالی هست چون هم پر ابهت تره و هم اسپرت تر و هم با اصالت تر
    درسته که توی این درگ عملکردش ضعیف بود اما من چون ادم اسپرت پسندی هستم دنالی رو انتخاب میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا