مجله مشهور فوربس هرساله لیستی ۱۰۰ نفره از قدرتمندترین زنان دنیا را منتشر میکند و امسال نام یکی از زنان فعال در حوزه خودرو یعنی ماری بارا نیز در آن به چشم میخورد. نام این شخص که برای شما طرفداران خودرو کاملاً آشناست درست پس از نام کامالا هریس معاون رئیسجمهور آمریکا و بالاتر از نام هایی همچون اپرا وینفری دیده میشود.
فوربس میگوید افراد حاضر در این لیست زنان رهبری هستند که از قدرت اقتصادی و سیاسی خود برای ایجاد تحول در صنایع و حل مشکلات اجتماعی استفاده میکنند. ماری بارا رده چهارم این لیست را به خود اختصاص داده که دلیل آن سکانداری یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا و هدایت آن به سمت آیندهای برقی است. جنرال موتورز با هدایت بارا میخواهد تا سال ۲۰۲۵ از تسلا پیشی بگیرد و خودروهای برقی بیشتری را نسبت به این برند بفروشد.
جنرال موتورز برای این کار از چندین خودروی برقی جدید رونمایی کرده است. تزریق سرمایه قابلتوجه به منظور توسعه پلتفرم اولتیوم به جنرال موتورز اجازه تولید خودروهای برقی با بازههای قیمتی متنوع را داده است. خودروهایی همچون اکوئینکس برقی که قیمت پایه آن حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود جزو محصولات کلیدی این خودروساز برای رسیدن به اهداف آینده خود است. در سمت دیگر نیز خودرویی همچون هامر برقی با قیمتی ششرقمی قرار دارد که آنهم مشتریان خاص خودش را خواهد داشت.
ماری بارا از سال ۲۰۱۴ تاکنون مدیرعامل جنرال موتورز بوده و در دورانی که مدیران ارشد خودروسازان از تغییرات در امان نیستند به خوبی توانسته این شرکت را به ثبات برساند. البته چالشهای بزرگی نیز وجود داشتهاند که از جمله آنها میتوان به همهگیری کرونا و چالش تأمین قطعات اولیه اشاره کرد. برخی کارشناسان اظهار میدارند در سال ۲۰۲۳ اوضاع کلی حاکم بر صنعت خودرو بهبود خواهد یافت اما با توجه به سالهایی که پشت سر گذاشتهایم میتوان گفت انتظار هر چیزی را باید داشت!
ali(chevynova)
۱۱ دی ۱۴۰۱احسنت
ولی مدیر عامل افسانه ای جنرال موتورز رو همیشه Alfred Pritchard Sloan Jr نام میبرن
کسی که جنرال موتورز رو تبدیل به بزرگترین خودروساز جهان کرد و با برنامهریزیهای اون بود که حتی بعد مدیریتش به مدت ۷۷ سال جنرال موتورز بزرگترین خودروساز جهان بود
شعار معروف الفرد اسلووان هم بود:
((یک ماشین برای هر آمریکایی))
رامین
۱۱ دی ۱۴۰۱بزرگترین بودن در این دوره زمانی هدف جی ام نیست وگرنه راحت میتونه باز هم به صدر برگرده ولی سیاست کلی کیفیت محصولات و همچنین خیل عظیم بازنشسته ها و مشکلات عدیده دیگری که متعاقب بزرگ بودن و نیروی زیاد داشتن تا چند سال دیگه دامن تویوتا و فولکس رو هم میگیره باعث شد که جی ام و فورد به فکر کوچیک شدن و فروش بعضی از برندها و تولید کمتر و کیفیت بالاتر بیفتن دقیقا کاری که مرسدس و بی ام دبلیو و پورش و …… انجام میدهند اگه کیفیت یه کادیلاک یا شورولت رو با دو دهه قبل مقایسه کنید به وضوح متوجه میشید
Avan
۱۱ دی ۱۴۰۱احسنت. جامعه ای که زنان که نیمی از جمعیت هر کشور را تشکیل می دهند از فعالیت در سطوح بالای مدیریتی و ریاست منع می کند مثل کُشتی گیری است که می خواهد با یک دست با حریف رقابت کند.
genius
۱۱ دی ۱۴۰۱کدوم ممانعت؟؟؟؟؟؟؟ما که تو ایران هرجا منفعتی باشه حضور خانم ها در بدترین حالت بیش از 55درصده مانند تحصیلات در دانشگاه و هر جا خطر مالی یا جانی در کمین باشه خانم ها معاف هستند مثل خدمت اجباری زیر پرچم!
Avan
۱۱ دی ۱۴۰۱دانشگاه که نخود سیاه است. چند وزیر یا استاندار یا شهردار و حتی مدیر کل زن داریم ؟ صفر
پویا
۱۱ دی ۱۴۰۱Meanwhile in Iran :
امیرحسین
۱۱ دی ۱۴۰۱سلام اقای احمد زاده از طرف شما کدوم رئیس جنرال موتورز ؟
شاهین
۱۱ دی ۱۴۰۱سلام والا علاقه ای ندارم زیاد :)