برند جی ام سی میگوید در سهماهه دوم امسال تعداد ۱۵۶,۰۰۵ دستگاه خودرو در آمریکا فروخته که اگرچه ۱۸ درصد بیشتر از سال قبل است اما با نگاهی دقیقتر میتوانیم افت فروش فاحش هامر برقی را ببینیم.
این خودروساز آمریکایی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون توانسته ۲۸۶,۶۱۳ دستگاه خودرو بفروشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود ۱۳ درصدی را نشان میدهد؛ اما متأسفانه تولید و فروش وانت پیکاپ و شاسیبلند برقی هامر مطابق انتظارات نبوده است. در سهماهه دوم ۲۰۲۳ تنها ۴۷ دستگاه هامر برقی به مشتریان تحویل داده شده که افت حدود ۸۳ درصدی را نسبت به فروش ۲۷۲ دستگاهی مدت مشابه سال قبل نشان میدهد. تنها نکته مثبتی که وجود دارد بهبود فروش این خودرو در سهماهه دوم امسال نسبت به فروش ۲ دستگاهی سهماهه اول است.
در کل باید گفت خودروهای برقی سهم بسیار ناچیزی از فروش کلی برند جی ام سی دارند و این اتفاق در حالی رخ میدهد که هزاران مشتری منتظر تحویل خودروی بدون آلایندگی خود هستند. همچنین هامر برقی با فروش ۴۷ دستگاهی خود تقریباً هیچ سهمی از فروش جی ام سی را به خود اختصاص نمیدهد. تا به اینجای سال فروش خودروی برقی جی ام سی به ۴۹ دستگاه میرسد که حتی در مقایسه با فروش ۳۷۱ دستگاهی ششماهه اول پارسال نیز رقم بسیار پایینی خواهد بود.
ما نمیدانیم که دلیل افت فاحش تولید و فروش هامر برقی چیست. در طول ۲۱ ماه گذشته این خودروساز حدود ۹۰۰ دستگاه هامر برقی را به دست مشتریان رسانده و حتی نتوانسته از مرز هزار دستگاه عبور کند. یکی از مشکلات این خودرو به توقف تولید کارخانه زیرو در میشیگان مربوط میشود که دلیل آن آمادهسازی کارخانه برای تولید دیگر خودروی استفاده کننده از پلتفرم اولتیوم یعنی شورولت سیلورادو برقی بوده است.
ما حدس میزنیم دلایل دیگری همچون تأمین محدود باتریها یا مشکلات مربوط به تأمین پلتفرم اولتیوم نیز برای افت تولید و عرضه هامر برقی وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید که جی ام سی در سپتامبر ۲۰۲۲ رزرو وانت پیکاپ و شاسیبلند برقی هامر را متوقف کرد و تا آن زمان بیش از ۹۰ هزار نفر با پرداخت سپرده ۱۰۰ دلاری علاقه خود به این مدلها را ابراز کردهاند. در اکتبر همان سال نیز اعلام شد برای دو سال تمامی مدلهای هامر برقی فروخته شده است. درصورتیکه جی ام سی بخواهد پاسخی شایسته به نیازهای خریداران داشته باشد باید در هر سهماهه بهصورت متوسط بین ۵ تا ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو را تولید نماید.
TRD
۱۷ تیر ۱۴۰۲آیا شرکتای دیگه هم در تامین و عرضه خودروهای برقی با مشکلات دست به گریبان هستن یا فقط این هامر اینجور شده ؟
net
۱۷ تیر ۱۴۰۲سینی شیب دار رنگ متضاد سفید زیر موتور که شبیه سینی شیب دار وانتهای افرود شده بد هست و از جلو تو چشم میزنه حداقل اگر سینی رنگ مشکی بود کمتر تو چشم میزد.وسط چراغ جلو که شیشه ای هست و با حروف انگلیسی نوشته هامر بد هست.چراغ عقب سفید هست بد شده چراغ عقب باید قرمز زرشکی باشه.ستون سقف شیشه جلو متضاد مشکی هست بد شده.محافظ پلاستیکی مشکی گلگیر جلو و گلگیر عقب بد هست و محافظ پلاستیکی گلگیر روی هر ماشینی باشه قیافه اون ماشین رو بد میکنه
حسین دهمرد
۱۸ تیر ۱۴۰۲باشه چون تو گفتی میگم عوضش کنن
Sergeant
۱۷ تیر ۱۴۰۲ماشالا آمریکن جی ام سی
ماشالا انجین پوشراد
R@min
۱۷ تیر ۱۴۰۲جای تعجب نداره یه لش ۴ تنی که کلکسیون عیب و ایراد کیفی و فنی هست خریدار نداشته باشه. ایده این ماشین از همون اولم اشتباه بود و خب جی ام هم متخصص این حماقت هاست.
سالار فصل
۱۷ تیر ۱۴۰۲کاش یکم وقت بذاری متن رو بخونی بعد نظرت رو تلاوت کنی.
R@min
۱۷ تیر ۱۴۰۲کاش تو هم وقت بزاری مقداری راجب این ماشین تحقیق کنی بعد تلاوت کنی.
M
۱۷ تیر ۱۴۰۲این یکی از مشکلات همه رسانه های خبری هست که خبر رو به نحوی پوشش میدن که مخاطب جذب کنن ، معمولا هم از تیتر گمراه کننده استفاده میکنن مثل همین خبر که البته مشکل از نگارنده پدال نیست چون منبع خبر هم همین مدلی مساله فروش هامر رو بیان کرده ، متاسفانه اکثرا درک مخاطب پایینه یا کلا در مقابل فهمیدن اون مطلب مقاومت میکنه
M/D
۱۷ تیر ۱۴۰۲آقای رامین
وقتی ماشین زیر رو ببینی دیگه تو حرفت یک درصد هم شک نمی کنی بخدا عجیب ترین ماشینیه که دیدم👇👇👇
https://images.app.goo.gl/B8MkewTDPRgwbGcc7
ون هست طول تقریبا کمی بلند تر از یه ۲۰۷ ارتفاع اندازه یه نیم شاسی ضخامت و قطر لاستیک برابر با پراید.
این یکی هم از بدقیافه ترین ماشینهایی است که سوارش شدم👇👇👇
https://www.pedal.ir/chevrolet/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%aa-%da%a9%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d9%85%d8%af%d9%84-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b2/
از پشت یک کپی قشنگ از ال نود هست یبار تو جاده از دور دیدم فکر کردم ال نود هست بعد نزدیک شدم دیدم اینه.
HFball
۱۷ تیر ۱۴۰۲با برقی بودنش مشکلی ندارم چون واقعا بهش میاد برقی و مدرن باشه با این طراحی خفن و زیبا
ولی بنظر میاد دلیل افت فروشش سردرگمی خریداران بوده چون هنوز کسی شناخت کاملی از این ماشین و کاراییش نداره
M/D
۱۷ تیر ۱۴۰۲همینم که ۴۷ دستگاه به مشتریاش داده یه موفقیت بزرگ محسوب میشه! چون تو سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ فقط دو دستگاه به مشتری هایش تحویل داده بود!!!!
https://www.pedal.ir/gm/hummer-ev-pickup-sales-2023q1/
ali_x76
۱۷ تیر ۱۴۰۲این متن کژتابی داره، قبلا هم شاهد همچین تیتری بودیم.
نویسندهی محترم، مطمئنا میدونید «فروش» با «تحویل» فرق داره.
جالبه که در تیتر گفتید فروش، ولی در متن مکررا بین فروش و تحویل نوسان کردید.
بعضی از دوستان هم که بدون خوندن متن، و صرفا از روی تیتر، عدم محبوبیت هامر رو نتیجه گیری کردن، تبریک میگم بهتون…
شاهین
۱۷ تیر ۱۴۰۲سلام در متن اصلی هم عبارت فروش آورده شده نه تحویل.
ali_x76
۱۱ مهر ۱۴۰۲«در سهماهه دوم ۲۰۲۳ تنها ۴۷ دستگاه هامر برقی به مشتریان تحویل داده شده که افت حدود ۸۳ درصدی را نسبت به فروش ۲۷۲ دستگاهی مدت مشابه سال قبل نشان میدهد.»
«همچنین هامر برقی با فروش ۴۷ دستگاهی خود تقریباً هیچ سهمی از فروش جی ام سی را به خود اختصاص نمیدهد.»
بالاخره فروش یا تحویل؟ افت فروش یعنی کسی نخریده (محبوبیت نداشته)، افت تحویل یعنی خریدن ولی کارخونه نتونسته تحویل بده (محبوبیت داشته ولی تولید ناکافی بوده.)
R@min
۱۷ تیر ۱۴۰۲یه موضوعی خدمت چند نفر که درک و فهمی از ساز و کار تولید ندارن بگم. هر کمپانی برای محصولاتش اولویت تولید داره یعنی هر مدل که پرفروش تر هست خطوط تولید بیشتری بهش اختصاص میدن !!! هامر برقی در درجه اول یه پروتوتایپ از آینده برقی جی ام هست نه محصول پرچمدار. از طرفی مشکلات کیفی و ساختاری زیادی هم داره کافیه یه سر به فروم های این محصول بزنین و مورد بعدی نسبت هزینه ساخت این ماشین به سود دریافتی و مشغول کردن خطوط تولید، بسیار پایینه و از طرفی پلتفرم جدید اولتیوم جی ام هم برای محصولات بسیار مهم تری مثل سیرا و سیلورادو و به عبارتی محصولات پرفروش هست نه یه پروتوتایپ ۱۰۰ هزاردلاری که نهایت در بهترین حالت دو سه هزارتا در سال بفروشه که اگر بفروشه.
SH
۱۷ تیر ۱۴۰۲جی ام با تصمیمات اشتباهش در مورد خودروهای برقی ممکنه دوباره به سمت ورشکستگی بره
با پک باتری ۲۱۲ کیلووات این ماشین میشه ۳ تا کراس اوور برقی اندازه تسلا مدل y ساخت یا حداقل ۱۰۰ تا ماشین هیبریدی با مصرف سوخت بسیار کم
الان که تامین باتری و مواد اولیه سخته چه نیازی به ساخت این ماشین ۵ تنی بود؟
یوسف
۱۷ تیر ۱۴۰۲به نظر میرسه داستان بیشتر به زنجیره تامین و تغییرات خط تولید مربوطه تا فروش، وقتی نود هزار دستگاه رزرو شده یعنی تو فروختن مشکلی نداره ولی نباید تحویل دادن رو کش بدن چون الان بازار خودروهای الکتریکی خیلی شلوغ و رنگارنگ شده و نمیشه روی یه سپرده صد دلاری حساب کرد.
BMW
۱۷ تیر ۱۴۰۲برقی بودن بهش میاد چون خیلی خوب طراحی ایش کردند ولی باز چند تا مشکل داره که میزنه بیرون
خخخ
۱ شهریور ۱۴۰۲حیف
هنر میخواد ۳ تن وزن رو زیر ۴ ثانیه به صد کیلومتر برسونی
zm
۲۳ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا منکه ازش خوشم میاد خیلیامون تو خوابمونم نمیبینیم که صاحب این ماشین شدیم حالا هی ایراد ازش میگیریم بقول معروف میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده والا کاش من این ماشینو داشتم دیگه غمی نداشتم 🤣