درحالیکه پونتیاک GTO آخرین بار در سال ۲۰۰۶ در بازار دیده شد، در دنیای خیالی رندرها همهچیز ممکن است و این خودرو میتواند در قالب یک سوپراسپرت جذاب بازگردد.
پونتیاک GTO یکی از مهمترین خودروهای عضلانی آمریکایی محسوب میشود. این خودرو که از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۵ و سپس از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در پنج نسل ساخته شد، بهنوعی بنیانگذار بخش ماسل کارها بود. البته شاید فکر کنید این عنوان متعلق به موستانگ است اما دراینبین تفاوت ظریفی وجود دارد. موستانگ بخش پونی کارها را ایجاد کرد یعنی خودروهایی که کوچکتر از ماسل کارها بودند. البته طی سالهای اخیر این مرز از بین رفته است و موستانگ و کاماروی امروزی را ماسل کار میدانیم اما در دههٔ ۶۰ شرایط متفاوت بود.
همچنین بخوانید: نام GTO از کجا آمد؟ نگاهی به پیشینه ماسل کار افسانهای پونتیاک
آخرین نسل جذاب GTO پیش از آنکه در سراشیبی سقوط قرار گیرد، نسل دوم بود که بین سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲ با فرم فستبک تولید شد. این نسل از ویژگیهای جالبی مثل چراغهای جلوی مخفی، سپر جلوی همرنگ بدنه و پکیج جدید رم ایر بهره میبرد و با پیشرانههای بزرگ ۶.۶ و ۷.۵ لیتری عرضه میشد. نسل دوم GTO خصوصاً زمانی که پونتیاک نسخهٔ جدید جاج را برای آن ارائه کرد به فروش بالایی دست یافت. این پکیج که ابتدا با رنگ نارنجی منحصربهفردی ارائه میشد، به یکی از مشهورترین ماسل کارهای تاریخ تبدیل شد.
بنابراین، تعجبی ندارد که GTO جاج در ذهن خیلیها مثل کسانی که اقدام به طراحی رندر خودروهای رؤیایی میکنند مانده باشد و تصمیم به احیای این ماسل کار محبوب و خاطرهانگیز در دنیای تخیلی خود بگیرند. البته در طراحی این رندرها از هیچکدام از نسلهای قبلی GTO الهام گرفته نشده و طراحان با برداشتی مدرن از GTO جاج نسل دوم، این ماشین را از نو خلق کردهاند. به همین دلیل، تنها چیزی که خودروی این رندرها را به گذشته مرتبط میکند، صرفاً همان رنگ نارنجی معروف است. این کوپهٔ مدرن همچنین بیشتر شبیه یک سوپراسپرت به نظر میرسد تا ماسل کار و بنابراین، از فرم فستبک و کلاسیک نسل دوم GTO خبری نیست.
البته با کمی دقت میتوان اشارههایی به گذشته را مشاهده کرد. بهعنوانمثال، روی کاپوت دو دریچهٔ هوا دیده میشود که از نسخهٔ جاج الهام گرفته است. طراحان این رندر غیر از نسخهٔ معمولی، یک نسخهٔ اسپرتتر بنام GTO-R را هم تصور کردهاند که با نوارهای مشکی، عناصر آیرودینامیکی بیشتر، آبششهای روی کاپوت و رینگهای بزرگتر، وحشیتر به نظر میرسد. تکمیلکنندهٔ این پکیج هم میتواند پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ کوروت C7 ZR1 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت باشد تا پونتیاک GTO جدید به یک سوپرکار جذاب تمامعیار تبدیل شود!
𝐀𝐥𝐢
۲۳ تیر ۱۴۰۳جز معدود رندرهایی که خیلی خوشم اومده
SMS
۲۳ تیر ۱۴۰۳یه مقدار تلفیقی از کروت c7 و وایپر دارد ولی خوشگله
دیر اومدی ولی خوشومدی
محمد مهدی
۲۵ تیر ۱۴۰۳موافقم
الف.ی
۲۳ تیر ۱۴۰۳دقیقا هر چند اصول طراحی نوین رو اصلا قبول ندارم بعد از مدتها یه طراحی زیبا دیدم
ALI
۲۵ تیر ۱۴۰۳پس چرا ماشین تو پروفایلت یه طراحی خودرو با اصول طراحی نوینه؟
froG-driVer
۲۳ تیر ۱۴۰۳میدونم رندره و قراره عجیب غریب باشه ولی حاجی رینگو.فاق لاستیکو.عجب رینگیه.پر رینگه.به به😐
حیدر
۲۶ تیر ۱۴۰۳تف به این مملکت که در حسرت دیدنش تو خیابونها موندیم
بابک
۲۵ شهریور ۱۴۰۳یه جوری میگی توی حسرت دیدنش موندم انگار گدا گشنه های اروپا و آمریکا شبا به جای خوابیدن توی استیشن میرن پونتیاک سواری .🤣
javad-bmw
۲۳ تیر ۱۴۰۳چقدر خوشگللللههههههه 🤯🤯🤯🤯
دارم دیونه میشم ، هر چی نگاهش میکنم سیر نمیشم.
کاشکی تولید بشه ، به ما که نمیدن ولی همین که بدونم یه همچین چیزی رو خط تولیده برام قوت قلبه.
دیجی
۲۳ تیر ۱۴۰۳دوباره یه روزی دنیا از این همه ماشین شاسی بلند خسته میشه ودوباره شروع به احیا اینجور خودرو ها وسدان ها که یه زمانی رویا خیلی بود میکنه
car lover
۲۳ تیر ۱۴۰۳چقدر دلم تنگ شده واسه این لعنتی. پونتیاک فایر برد، پونتیاک GTO، پونتیاک لارنتیان، پونتیاک ترنس ام، پونتیاک کاتالینا. و این همه جواهر واقعا اون دوره دهه 40 تا 70 آمریکن کارز تکرار نشدنیه دوره ی طلایی خودروسازی امریکا و حتی جهان. اصالت واقعی دوره ایی که دیگه تکرار نشد و نمیشه. زنده باد امریکن کارز🏆
sinasvj
۲۳ تیر ۱۴۰۳اوف چه چیز حقی از کوروت و فورد جی تی خداتر میشد اگه میساختنش
علی Shelby
۲۳ تیر ۱۴۰۳امید وارم تولید شه
Ardavan Eslami
۲۳ تیر ۱۴۰۳واقعا قشنگ شده اما میتونست ارتفاع بیشتر کابوت کوچکتر داشته باشه تا به مایل نزدیکتر شه
Ardavan Eslami
۲۳ تیر ۱۴۰۳ببخشید به ماسل کار
امیرحسین
۲۳ تیر ۱۴۰۳فقط دوج چلنجر
JaMsHiD_R1988
۲۳ تیر ۱۴۰۳بعضی از رندر ها واقعا چشم گیر هستن
یکیش مثل این
Taha Ayoobi
۲۳ تیر ۱۴۰۳ای جانم🔥
ماشالا ماشالا بهش بگین…
Taha Ayoobi
۲۳ تیر ۱۴۰۳آقا من دیگه نمیتونم
ماسل کار میخوام
یه چیزی میخوام
هرچی باشه فقط ماشین باشه
یا آمریکایی یا آلمانی یا ژاپنی
A Sus man
۲۳ تیر ۱۴۰۳دیر رسیدن بهتر از هیچوقت نرسیدن است….
Amirsh
۲۳ تیر ۱۴۰۳به نظرم اگه جنرال موتور ، حالا که از فروش کامارو خیلی راضی نیست و شاید دیگه ادامش نده ، بیاد برند پونتیاک رو برای ماسل کار و پرفورمنس بالا میتونه بترکونه
یه هیجان زیادی از معرفی دوباره پونتیاک شکل میگیره و فروش خوبی رو میتونه داشته باشه
زیزیگولو
۲۳ تیر ۱۴۰۳هر چند این فقط یه رندر هستش ولی چقدر لات و قلچماق به نظر میاد 👍……….. درست همون چیزی که از یه ماشین عضلانی آمریکایی انتظار داریم
امیدرضایی
۲۵ تیر ۱۴۰۳سلام دوستان بزنید کنار
ماشین های فقط
بنزمیباخ .بی ام و.مکلارن.فراری .فرودمستانگ .چه قد خوب عالی نوازشی داره برای خودشون ولذت سواری عالی داره
درکشورخودمون ایران عزیزمون
ماشین فقط 207وبرای کوه رفتن جیپ
اینم نظر من بود .
علی
۲۴ تیر ۱۴۰۳پونتیاک یکی از برترین ماسل کارها در یاد ها میماند. تا دوباره متولد شود
این رندر خیلی جذابه لعنتی زبانم یاری نمیکنه در وصف این GTO ماه کامل رویت شد. بساز ای سازنده. زنده کن ای زندگی دهنده
علی
۲۴ تیر ۱۴۰۳اگه این طرح از خیال بگذره به تولید برسه. فاتح ماسل ها خواهد شد حکمرانی پونتیاک آغاز خواهد شد
علی
۲۴ تیر ۱۴۰۳شب دل دادن و دل سپردنه چه طرحی چه رینگی چه چراغی چه اگزوزی خداااااااااا عاشق شدم
شکیبا
۲۴ تیر ۱۴۰۳شاید این الان تو ایران تولید میشد اگه بعضی ها میزاشتن افسوس و صد افسوس از جهل مرکب 😩
سلطان
۲۵ تیر ۱۴۰۳خوشگل خوشگلاست طراحیش عالیه
بیخودی
۲۶ تیر ۱۴۰۳ما هاجو واج
ما نگاه
م
۲۶ تیر ۱۴۰۳عجب هیولایی خیلی خوش استایله 👍
محسن
۲۶ تیر ۱۴۰۳خداییش از حق نگذریم عجب طراحی ای داره خیلی خوشم اومد حدود ده دقیقه نگاش کردم ❤️🔥
BMW
۱ مهر ۱۴۰۳طراحیش شبیه شورلت هست ولی جذابه👍👌