در سال ۱۹۹۱ جیامسی اقدام به ساخت نسخهٔ عملکرد بالایی از پیکاپ میان سایز سونوما کرد. این پیکاپ توانمند که تنها در ۲۹۹۵ دستگاه ساخته شد، به یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V6 توربو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت مجهز بود. بیش از یک سال پیش اما شرکتی بنام SVE در نیوجرسی (مخفف Specialty Vehicle Engineering) که ساخت خودروهای چشمگیری مثل شورلت تاهوی ۱۰۰۰ اسب بخاری را در کارنامهٔ خود دارد، تصمیم به احیای سایکلون گرفت و به همین دلیل با تقویت پیکاپ جیامسی کانیون، روح سایکلون را در آن دمید. این جیامسی سایکلون جدید به پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توربو با ۴۵۵ اسب بخار قدرت مجهز شده بود. حال SVE برای مدل ۲۰۲۱ نسخهٔ قویتری از سایکلون را معرفی کرده است.
سایکلون جدید مدل ۲۰۲۱ به یک نیروگاه ۵.۳ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که بهطور کامل توسط SVE ارتقاء یافته به هر چهارچرخ منتقل میشود. این سایکلون بر اساس کانیون یکونیم کابین با قسمت بار کوتاه ساخته شده که غیر از قوای محرکه، در دیگر قسمتها هم بشدت اصلاح شده و ارتقاء پیدا کرده است. به گفتهٔ SVE، نسخهٔ جدید سایکلون بهراحتی میتواند سریعترین پیکاپ میان سایز تولیدی دنیا لقب گیرد.
به گفتهٔ SVE، سایکلون به گاردان وظیفه سنگین و گیربکس کمکی مجهز شده که میتواند تا ۶۲ درصد از گشتاور را به چرخهای عقب ارسال کند. البته در صورت بروز مشکل در چسبندگی خودرو، کل گشتاور میتواند به چرخهای جلو یا عقب ارسال شود. یکی دیگر از ارتقاءهایی که روی کانیون صورت گرفته تا به سایکلون تبدیل شود، تجهیز به سیستم اگزوز دوگانه از جنس فولاد ضدزنگ و سیستم ترمز عملکرد بالا با کالیپرهای شش پیستونهٔ جلو است. این پیکاپ قدرتمند همچنین به سیستم تعلیق اسپرت با کمکفنرهای جدید مجهز شده که ارتفاع آن از سطح زمین را در جلو ۵ سانتیمتر و در عقب ۱۲.۷ سانتیمتر کاهش داده است.
SVE در سایکلون رینگهای استاندارد کانیون را با رینگهای آلومینیومی ۲۰ اینچی فورجکاری شده تعویض کرده که به رنگ مشکی ساتن با تریم قرمزرنگ بوده و با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت ۴ با اندازهٔ ۲۸۵ در هردو محور پوشیده شدهاند. همین رنگ مشکی ساتن در سر اگزوزها هم بکار رفته است. تریم کامپوزیتی روی کاپوت با دریچهٔ هوا و نشانهای رترو هم از دیگر ویژگیهای ظاهری این پیکاپ اسپرت هستند درحالیکه پوشش جمع شوندهٔ قسمت بار هم برای آن قابل سفارش است. SVE تنها ۵۰ دستگاه از این سایکلون بر اساس جیامسی کانیون تولید خواهد کرد که همهٔ آنها از گارانتی ۳ ساله یا ۶۰ هزار کیلومتری برای پیشرانه، سوپرشارژر، گیربکس و قطعات غیر موتوری برخوردار خواهند بود.
ali (chevy nova)
۱ تیر ۱۳۹۹دیگه خوب بودن این وانتها عادی شده
فروش بالاشون در امریکا و کانادا تایید حرف منه
Nikzad
۱ تیر ۱۳۹۹با این که ماشین کمی قدیمیه ولی خوب دراوردش. بیشتر ماشین هارو رنگ سیاه بزنی بهشون جذابیت میده.
محمد
۱ تیر ۱۳۹۹خیلی قشنگه
حسین دهمرد
۱ تیر ۱۳۹۹کابین عقبش کوچیکتر از اونیه که بشه توش صندلی گذاشت. یک ونیم کابین دیگه چه مدلشه؟ واسه خوابوندن صندلی راننده س که راحت تر رانندگی طولانی مدت داشته باشه یا واقعا توش صندلی داره؟ کسی عکس از داخل کابینش نداره؟ یا حتی ابعادش؟
سوپرشارژش از نوع سانتریفیوژه؟
احسان
۲ تیر ۱۳۹۹دوتا صندلی تک نفر کوچیک تاشو عقبش داره