ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز معتقد است حداقل تا یک دهه آینده خودروهای برقی از نظر سوددهی نخواهند توانست خودروهای درونسوز را پشت سر بگذارند و این مدتزمان حتی میتواند بیشتر هم باشد. به همین خاطر او پیشتازی تسلا در بازار محصولات بدون آلایندگی را موقتی میداند.
سکاندار جنرال موتورز بهندرت درباره تسلا سخن میگوید و هرگز نیز این کمپانی را تحسین نکرده و به خاطر موفقیتهای تسلا در بازار خودروهای برقی اعتباری قائل نشده است. با این وجود ماری بارا اخیراً اذعان کرده تسلا در حال حاضر از نظر تکنولوژی، سوددهی و مقیاس تولید خودروهای برقی پیشتاز بازار است. بنا به گزارش الکترک، بارا در کنفرانس سنفورد برنشتین چنین اظهاراتی داشته است. او درباره وضعیت امروز صنعت خودرو صحبت کرده و اظهار داشته از پیشتازی تسلا آگاه است. او همچنین به سبقت گرفتن جنرال موتورز از تسلا اشاره کرده هرچند گفته که چنین اتفاقی یک شبه رخ نخواهد داد.
اگر اظهارات ماری بارا و برنامههای برقی سازی جنرال موتورز در طول این سالها را دنبال کرده باشید شاید بدانید که این خودروساز آمریکایی قول تولید خودروهای برقی زیادی را تا به امروز داده بود و میخواست بسیاری از آنها با قیمت مناسبی که تضمین کننده فروش انبوه خواهند بود راهی بازار شوند اما متأسفانه تنها چند خودروی برقی با قیمت بالا راهی بازار شدهاند که از جمله آنها میتوان به جی ام سی هامر برقی و کادیلاک لیریک اشاره کرد. همچنین جنرال موتورز تصمیم گرفته تولید ارزانترین خودروهای برقی خود یعنی بولت EV و EUV را متوقف کند. البته به زودی با تولید شورولت اکوئینکس برقی که قیمت ارزانتری خواهد داشت شاید مشتریان روی خوشی به جنرال موتورز نشان دهند.
پس از اعتراف به پیشتازی تسلا در مقطع کنونی بارا اظهار داشته سوددهی چندانی را در بازار خودروهای برقی نمیبیند. او تأکید داشته دلیل اهمیت بالای مشوقهای دولتی همین است و باید برای رسیدن به خودروهایی با قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار همچنان مشوقها ارائه شوند. مدیرعامل جنرال موتورز همچنین خاطرنشان میکند سرانجام خودروهای برقی از نظر سوددهی خواهند توانست مدلهای درونسوز را پشت سر بگذارند اما این اتفاق تا اواخر دهه جاری میلادی و حتی بعد از آن نیز رخ نخواهد داد.
به نظر میرسد بارا بهصورت غیرمستقیم میگوید با اینکه تسلا هماکنون پیشتاز بازار است اما نمیتواند خودروهای برقی ارزان و تولید انبوه بسازد و بنابراین پیشتازی آن نیز میتواند موقتی باشد. بارا درباره سوددهی خودروسازان سخن گفته و اظهار داشته هزینه تولید مدلهای بدون آلایندگی هنوز به اندازهای بالاست که شما نمیتوانید آنها را با قیمت پایین عرضه کرده و همچنان سود به دست آورید. با این وجود جنرال موتورز اقدام به عرضه اکوئینکس برقی با قیمت ۳۰ هزار دلار خواهد کرد. تسلا نیز امسال قیمت خودروهای خود را چندین بار کاهش داده و درعینحال سود خوبی به دست میآورد. به نظر شما جنرال موتورز چه زمانی خواهد توانست تسلا را پشت سر بگذارد؟ این خودروساز چه زمانی با خودروهای برقی به سوددهی خواهد رسید؟ تنها زمان پاسخ این سؤالات را مشخص خواهد کرد.
blackwing
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ماری بارا گفته بود تا ۲۰۲۵ از نظر فروش EV از تسلا جلو میزنیم.. 😒🤷🏻♂️
اشکان
۱۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا میشه مثل آیفون ، ولی در بازار خودرو….ایلان ماسک تا سال ۲۰۳۰ قراره ۲۰ میلیون خودرو تولید کنه…همیشه پیشتاز میمونه مگر اینکه شرکت های قدیمی ، خودرو هیدروژنی تولید کنند و زیرساخت ام براش بسازند که این کار نیاز به مشارکت تمام شرکت ها داره!
ضمن اینکه تسلا در تکنولوژی پیشتازه و ابزارهای زیادی داره مثل شرکت اسپیس ایکس ، بورینگ و….تسلا ماشینیه که همون ام که میگه بدرد نمیخوره ، خودش تو صف ثبتنامشه
JDM
۲۳ خرداد ۱۴۰۲اره خیلی اصلا همهچی داره
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۲تسلا سودآور ترین خودروساز دنیاست و فقط هم برقی تولید میکنه، از اون سمت بیوایدی خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار با تیراژ بالا تولید میکنه و سودآور هم هست. هر دو مثال نقض بیانات خانم بارا هستن!
فرشاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۲سوداور ترین بیمر هس
بیشترین فروش دظلاس
Godfather orj
۱۹ خرداد ۱۴۰۲سود اورترین برند دنیا با اختلاف ایران خودرو است و بس کجایه دنیا خودرو 200 میلیونی با با 600درصد سود میفروشن تسلا و جی ام و بی ام و که عددی نیستن
هیچکس
۱۹ خرداد ۱۴۰۲کجایه؟
هیچکس
۱۹ خرداد ۱۴۰۲کجایه؟؟؟
MILADZM
۱۹ خرداد ۱۴۰۲سوددهی از تولید خودرو های برقی برای خودروسازان سنتی _ مثل جنرال موتورز _ به این سادگی نیست و باید تغییرات بنیادین در خودشون به وجود بیارن
مثل کاهش هزینه که این کار میتونه به طرق مختلف مثل حذف تعدادی از زیر برند ها و خروج از بازارهای نه چندان مهم و کم بازده و یا حتی حذف تعدادی از مدل ها انجام بگیره
جنرال موتورز بعد از ورشکستگی و بخصوص در چندین سال اخیر این کارها رو به نحو احسن انجام داده و سعی کرده با کوچک تر کردن خودش تمرکز اصلی رو صرف توسعه خودروهای برقی کنه
MILADZM
۱۹ خرداد ۱۴۰۲سوددهی از تولید خودرو های برقی برای خودروسازان سنتی _ مثل جنرال موتورز _ به این سادگی نیست و باید تغییرات بنیادین در خودشون به وجود بیارن
مثل کاهش هزینه که این کار میتونه به طرق مختلف مثل حذف تعدادی از زیر برند ها و خروج از بازارهای نه چندان مهم و کم بازده و یا حتی حذف تعدادی از مدل ها انجام بگیره
جنرال موتورز بعد از ورشکستگی و بخصوص در چندین سال اخیر این کارها رو به نحو احسن انجام داده و سعی کرده با کوچک تر کردن خودش تمرکز اصلی رو صرف توسعه خودروهای برقی کنه
Amiro
۱۹ خرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/2022-gmc-hummer-ev-irst-drive-314.jpg
یام یام 😋
Tesla
۱۹ خرداد ۱۴۰۲فعلا که پرفروش ترین خودرو جهان با اختلاف : مدل y کبیر هست 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۲به هر حال تا کجا این فروش ادامه داره شرکت های دیگه هم بیان ماشین تمام برقی بزنن مثل بنز و بی ام و
دیگه کسی به تسلا اعتنا نمیکنه
محمد
۱۹ خرداد ۱۴۰۲یه سوال قصد جسارت هم ندارم ولی شمایی که تهش تو ایران 206 داری چرا تعصب تسلارو میکشی ؟
Python
۱۹ خرداد ۱۴۰۲چون ۲۰۶اش باطری داره
Tesla
۱۹ خرداد ۱۴۰۲قیمت ماشین من از کل دارایی هفت جد و آباد تو بیشتر ( مطمئن باش ) 🤣🤣
^MSP^
۱۹ خرداد ۱۴۰۲نکنه تنها فراری ۴۵۸ ایران دست تو اه ؟ ( منظورم ۲۰۶ آلبالویی با آرم فراری ه )
یا شایدم چند تا از اون لندکروزا داری که با ۲۰۷ فرقی ندارن ؟
خلیل
۱۹ خرداد ۱۴۰۲کجایی که ببینی تسلا جونت اوراق شد
مجتبی .
۱۹ خرداد ۱۴۰۲داش رعدو برق زحمت بکش چنتا مطلب بیا بالا تکبیرت اوراقی شد. جمعش کن اوضاء خیلی خیطه
Tesla
۱۹ خرداد ۱۴۰۲یه نصیحت به مدیر عامل جنرال موتورز : خانم محترم ، الان بیش تر از ۱۰ ساله که شرکت های شما ، فورد ، گروه فولکس واگن یا تویوتا دارن این حرفو میزنن ، ولی نتیجه چی بوده !! غیر از این بوده که تسلا کبیر داره هر روز موفق تر از روز قبل میشه و رکورد های فروش رو جا به جا میکنه ! تویوتا با اون کرولا و راوفور ۲۰ هزار دلاریش که چند سالی بود تو دنیا پرفروش ترین بودن ، حریف تسلا نشد یا فورد با اون همه لابی که توی دولت بایدن داره باز هم نتونسته یک دهم فروش تسلا رو تو دنیا داشته باشه !! ( تسلا مثل آیفون ، تو هر شرایطی یا با هر قیمتی همیشه مشتری های خودش رو داره و پرفروش ترین هست ) ⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪💪
DODGE👑
۲۰ خرداد ۱۴۰۲چی میگی
زمانی ک برند های، مثل دوج کادیلاک فورد شورلت تویوتا مرسدس بنز و بی ام و بودن و کلی ماشین دیگه
نه تسلایی وجود داشت
نه ایلان ماسکی
بس کنید حرف از اصالت نزنید
تسلای کبیر دیگ چیه؟
Cyber truck punk
۲۳ مرداد ۱۴۰۲باشه…. بابا برقی ها راست میگن.
بچرخ تا بچرخیم .
عمو ایلان جانت رو بزودی میبینیم که کاسه گدایی دستش گرفته واسه فروش برند تسلا.
این هم جز بیشبینی های باباونگا بود
Sobhan
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ایلان ماسک :خواب دیدی خیره 😂
Mostafa
۱۹ خرداد ۱۴۰۲مدل سه الان ارزان تر از تویوتا کمری شده
32 هزار دلار برای مدل پایه . هنوز بقیه ناله میکنن صرف نمیکنه برقی بسازن .
خاکی
۱۹ خرداد ۱۴۰۲دوام آوردن تسلا میان این همه خودرو سازی مطرح واقعا خودش تحسین برانگیزه حالا پیشتاز بود که جای خود داره
یوسف
۱۹ خرداد ۱۴۰۲من طرفدار تسلا نیستم… اما واقعیت رو میگم… تسلا در تولید و فروش کاملا موفق بوده به غیر از سایبر تراک و رودستر
اما صحبت های این خانم کاملا چرته…. هر موقع هر مدیری یا مسؤلی صبحت از ۵ سال یا ۱۰ سال آینده کرد…. بدونین چرت و پرت میگه….
BMW
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ببین هیج چیز قطعی نیست فقط خدا میدونه و آینده و نگرش خودرو سازان
خخخ
۱۹ خرداد ۱۴۰۲فکر نکنم
چون ایلان ماسک کلید موفقیت رو داره
یعنی پول
JDM
۲۳ خرداد ۱۴۰۲اینم برای اونی که میگه تو تکنولوژی تسلا همچی داره
اره با سایبرتراک اوج کیفتشو هنوز نیومده نشون داد
بیا برو بابا واسه این حرفا جوجهاین برای اینکه ثابت کاربر تسلا اومده میگه مدل y پرفروش ترین خودروی ساله بابا حرف دیگه ای نداری
ادمی که عقب افتادن ذهنی باشه همینه
Cyber truck punk
۲۳ مرداد ۱۴۰۲کاربر تسلا عقب افتاده نیست.
ایلان ماسک کراشش محسوب میشه به همین دلیل
خاطرخواه محصولاتشه