در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۴، جنرال موتور با فروش ۱.۹۵ میلیون دستگاه در رتبهٔ نخست بازار آمریکا قرار گرفته و تویوتا با ۱.۷۳ میلیون دستگاه در تعقیب آن است.
در بازار آمریکا، نبرد برای تاجوتخت فروش خودرو همچنان بین تویوتا و جنرال موتورز ادامه دارد درحالیکه دیگر رقبای بزرگ یعنی فورد و استلانتیس در گوشهای نشسته و در حال تماشای این جدال هستند. جنرال موتورز در سهماههٔ سوم سال جاری، بازهم رکورد دیگری را در زمینهٔ فروش خودروهای الکتریکی به ثبت رسانده است. فروش خودروهای الکتریکی این شرکت با ۶۰ درصد افرایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۴۶ درصد افزایش نسبت به سهماههٔ دوم امسال، به ۳۲,۱۹۵ دستگاه رسیده است. بااینحال، خودروهای الکتریکی جنرال موتورز هنوز سهمی بسیار جزئی از کل فروش این شرکت دارند که در سهماههٔ سوم امسال برابر با ۶۵۹,۶۰۱ دستگاه بوده است.
جنرال موتورز در آمار فروش پیکاپهای فول سایز هم رتبهٔ اول را در اختیار دارد. البته هرچند فورد سری F پرفروشترین پیکاپ بازار آمریکا محسوب میشود ولی با احتساب مجموع فروش شورلت سیلورادو و جیامسی سییرا، جنرال موتورز در جایگاه نخست قرار میگیرد. علاوه بر این، جنرال موتورز با مدلهای شورلت تاهو و سابربن، جیامسی یوکان و کادیلاک اسکالید، در آمار فروش شاسیبلندهای فول سایز هم رتبهٔ یک را در اختیار دارد. این شرایط احتمالاً به این زودیها تغییر نخواهد کرد زیرا تمام شاسیبلندهای فول سایز جنرال موتورز بهتازگی بروز شدهاند و در سهماههٔ چهارم امسال به بازار خواهند آمد. طی ۹ ماه نخست سال جاری، فروش کادیلاک افزایش جزئی ۰.۳ درصدی را تجربه کرده درحالیکه فروش جیامسی و بیوک هم به ترتیب ۱.۵ درصد و ۹.۹ درصد بیشتر شده ولی شورلت با کاهش فروش ۳ درصدی مواجه بوده است. درمجموع طی این ۹ ماه، جنرال موتورز موفق به فروش ۱,۹۴۹,۹۲۰ دستگاه خودرو شده است که یک درصد کاهش را نشان میدهد.
تویوتا نیز با اختلاف نهچندان زیادی، در تعقیب جنرال موتورز است. فروش این شرکت در سهماههٔ سوم امسال با ۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۵۴۲,۸۷۲ دستگاه رسیده است. دلیل اصلی این کاهش فروش، عملکرد بسیار ضعیف تویوتا در ماه سپتامبر با کاهش فروش ۲۰.۳ درصدی بوده که احتمالاً ناشی از حملهٔ هکری به نمایندگیهای تویوتا است. مجموع فروش این شرکت ژاپنی در ۹ ماه نخست سال جاری اما با ۶.۲ درصد افزایش به ۱,۷۲۹,۵۱۹ دستگاه رسیده است. این رقم حدود ۲۲۰ هزار دستگاه با جنرال موتورز فاصله دارد که اختلاف چندان زیادی نیست و باید ببینیم عملکرد دو شرکت در سهماههٔ پایانی امسال چگونه خواهد بود.
در ماه سپتامبر، تویوتا ۱۴۰,۱۵۲ دستگاه و لکسوس ۲۲,۴۴۳ دستگاه فروختهاند که به ترتیب ۲۱.۱ درصد و ۱۴.۵ درصد کاهش را نشان میدهد. عملکرد شرکت ژاپنی در سهماههٔ سوم نیز با ۴۶۱,۸۸۳ دستگاه برای تویوتا و ۸۰,۹۸۹ دستگاه برای لکسوس که به ترتیب ۱۰.۴ درصد و ۸.۴ درصد کاهش پیدا کرده، ضعیف بوده است. مجموع فروش در ۹ ماه نخست امسال اما برای تویوتا با ۵.۵ درصد افزایش به ۱,۴۸۱,۳۱۹ دستگاه و برای لکسوس با ۱۰.۷ درصد افزایش به ۲۴۸,۲۰۰ دستگاه رسیده است.
hosen
۱۸ مهر ۱۴۰۳تویوتا با این حال که سبد محصولات لکسوس رو افزایش داده اما همچنان افت فروش داشته.. جالبه!
NGU
۱۸ مهر ۱۴۰۳خیلی حرفه تو خاک یه کشور دیگه اینجوری بفروشی و مهم تر اینکه خود جنرال موتورز از چندین زیر برند تشکیل شده
amirkhanzadeh
۱۸ مهر ۱۴۰۳بنظرم کار تویوتا بهتره چون فقط تو آمریکا با شرکتی که یک قرنه تو آمریکا فعالیت می کنه رقابت کرده و فقط مقدار کمی باهاش فاصله داره
و دوم در سراسر جهان هم فروش داره تویوتا
ولی جنرال فقط تو آمریکا هستش و یک سری جاها با عرضه محدود
Kiarash
۱۸ مهر ۱۴۰۳جنرال موتورز یه روزهایی توی ایران مونتاژ داشت 🙂🥲
mmd@
۱۸ مهر ۱۴۰۳چه میکنن ژاپنیا ☣️☣️☣️☣️☠️☠️☠️🎖️🎖️😈😈😈😈🏆🏆
18:45
۱۸ مهر ۱۴۰۳نگران نباشین دوباره جنرال موتورز تو جیب تویوتا میره! 👍😂😂
Nismo
۱۸ مهر ۱۴۰۳دو غول خودروسازی
Kiarash
۱۸ مهر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/GM-Toyota-3.jpg
این عکس واقعا جذابه نشون میده پیکاپ واقعی یعنی چی
MehdiTurbo
۱۸ مهر ۱۴۰۳اون جذابه ولی این دوتا جذاب ترند ماسل کار ترند
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/GM-Toyota-2.jpg
هر چقدر کوپه های ماسل کار امریکایی وا رفتند خدا را شکر وانتاشون پر گوشت تر و عضلانی تر شدند 😁
JDM سابق
۱۸ مهر ۱۴۰۳یه صد سالی میشه جنرالموتورز تو آمریکا فروشش اول هست حدوده دو سال پیش که جنرالموتورز به دلیل کمبود بودجه بخاطر همه گیری کرونا برای اولین بار از تویوتا عقب موند بعده چند ماه دوباره کشید بالا و اول شد
بعد از بحران مالی که ۲۰۰۷ ۲۰۰۸ برای آمریکا پیش اومد جنرالموتورز ضربه بزرگی خورد و سفارشاتش و لغو کرد و در مضیقه مالی چیزی حدوده ۳۰ میلیارد نیاز داشت
بحران مالی ۲۰۰۸ بزرگترین بحران اقتصادی از زمان رکورد بزرگ دهه ۳۰ آمریکا بود
JDM سابق
۱۸ مهر ۱۴۰۳خط دوم کیبوردم به صورت اشتباهی تصحیح خودکار بکار برد و نوشت
به دلیل کمبود بودجه
در صورتی که به دلیل کمبود چیپ بود
arash
۱۹ مهر ۱۴۰۳با سلام. آفرین بر ژاپنیهای پرتلاش که توانسته اند سامورایی وار با تلاش و کوشش و رقابت در عین رفاقت اینچنین با تولید محصولات برتر کم مصرف و کم استهلاک رقبایی یکصد ساله چون جنرال موتورز و فورد را به چالش بکشند و در عین حال آفرین بر آمریکاییها که فارغ از تعصب کورکورانه توانسته اند کشور ومملکتی را بسازند که در آن رقابت سالم و سازنده حرف اول را می زند بازار آزاد رقابتی و اقتصاد بازار آزاد در آمریکا نتیجه اش به نفع مصرف کننده و به نفع کشور است لذا به راحتی در آمریکا برندهایی چون پونتیاک الدزمبیل ساترن پلیموت مرکوری ایگل و … تعطیل میشود. شاید اگر ذره ای آمریکاییها مشابه ما فکر میکردند هنوز که هنوز داشتند با برند پنتیاک و الدزمبیل مشابه ایران خودرو و سایپا به تولید ادامه میدادند و مملکتشان را از درون البته در زمینه خودروسازی نابود میکردند.