خریداران و رسانههای خودرویی مشکلات مختلفی را در مورد خودروهای الکتریکی جنرال موتورز گزارش کردهاند و به همین دلیل، فروش شورلت بلیزر EV متوقف شده است.
جنرال موتورز یکی از فعالترین خودروسازان در زمینهٔ توسعهٔ مدلهای الکتریکی بوده و طی چند وقت اخیر خودروهای مختلفی را بر اساس پلتفرم الکتریکی اولتیوم ساخته و به بازار عرضه کرده است ولی به نظر میرسد این تعجیل در الکتریکیسازی به ضرر غول خودروسازی آمریکا تمام شده است. وبسایت ادموندز پس از آزمایش کامل شورلت بلیزر EV، گزارش تندی را علیه این خودرو منتشر کرده است. این کراساوور الکتریکی دو ماه در اختیار ادموندز بوده و طی این مدت با مشکلات متعددی مواجه شده است.
کار نکردن دکمهٔ بالابر پنجرهها، خاموش شدن نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و پیامهای خطا و خرابی عملکردهای مختلف مشکلاتی است که در این خودرو دیده شدهاند. به گفتهٔ ادموندز، بلیزر EV طولانیترین لیست ایرادات را در بین همهٔ خودروهای جدیدی داشته که این وبسایت بررسی کرده است. علاوه بر این، وبسایت InsideEVs هم در طول آزمایش بلیزر EV در یک سفر جادهای مشکلاتی را در این ماشین تجربه کرده است. با انتشار این گزارشهای خرابی، جنرال موتورز فروش بلیزر EV را برای رفع مشکلات نرمافزاری متوقف کرده است.
به گزارش اتو نیوز، دستور توقف فروش این خودرو اواخر روز جمعه صادر شده است. البته به گفتهٔ جنرال موتورز، تعداد کمی از نمونههای تولیدی بلیزر EV درگیر این مشکلات هستند. طبق گزارشها، تاکنون حدود هزار دستگاه از این کراساوور الکتریکی در سراسر آمریکا فروخته شده است. گفته شده مهندسان شورلت در حال کار روی حل مشکلات نمایشگر لمسی خودرو هستند. معاون ارشد شورلت دراینباره گفته است:
رضایت خریداران اولویت ما است و به همین دلیل، در تحویل نمونههای جدید توقف کوتاهی خواهیم داشت.
به گفتهٔ شورلت، این مشکلات به ایمنی ارتباطی ندارند.
اما دردسرهای جنرال موتورز فقط به اینجا ختم نمیشود زیرا پس از بلند شدن سروصدای مشکلات بلیزر EV، خریداران دیگر محصولات الکتریکی این شرکت مثل کادیلاک لیریک و جیامسی هامر EV هم مشکلاتی را در خودروهای خود گزارش کردهاند. بیشترین مشکلی که خریداران به آن اشاره کردهاند مربوط به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که دائماً بهطور ناگهانی ریاستارت میشود. به نظر میرسد این مشکل در هر سه خودروی مذکور و بهخصوص بلیزر و لیریک متداول است.
علاوه بر این، برخی مالکان با مشکلاتی در شارژ خودروها مواجه شدهاند. به گفتهٔ یکی از دارندگان هامر EV، وقتی خودرو را به شارژر سریع ۳۰۰ کیلوواتی متصل کرده است، پس از یک دقیقه شارژ متوقف شده و پیغام خطای پورت شارژ روی نمایشگر ظاهر شده است. پسازاین نیز خودرو دیگر شارژ نشده است. پس از مراجعه به نمایندگی و پاک کردن خطا، سرعت شارژ بسیار پایین آمده و به ۹ کیلووات رسیده است. بلیزر EV نیز با مشکلی مشابه مواجه بوده است تا جایی که یکی از خریداران، خودرو را به نمایندگی پس داده و بجای آن یک بلیزر بنزینی گرفته است. ازآنجاییکه این مشکل شارژ در جایگاههای الکتریفای رخ داده، جنرال موتورز و الکتریفای در حال بررسی مشکل هستند.
همهٔ این خودروها روی پلتفرم الکتریکی جنرال موتورز بنام اولتیوم ساخته شدهاند که قرار است تا سال ۲۰۳۵ به پلتفرم تمام محصولات این شرکت تبدیل شود. البته هنوز خودروهای زیادی با این پلتفرم به بازار عرضه نشدهاند و طبق تخمینها، جنرال موتورز از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا پایان سهماههٔ سوم حدود ۶,۹۰۰ دستگاه خودرو با پلتفرم اولتیوم فروخته است.
مازیار
۴ دی ۱۴۰۲این پر ایراد ترین اتومبیل برقی که فروشش متوقف شد همون نیست که به عنوان شاسی بلند سال انتخاب شد؟!!
پیام
۴ دی ۱۴۰۲این مسائل هست و طبیعیه. یه زمانی گوشی ها داغ می کردن و سی پی یو ها زیاد جالب نبودن. ولی الان چیزی به اسم داغ کردن و هنگ کردن داریم؟!!! به نظرم در آینده به دلایل مختلف ایرادات خودروهای برقی خیلییییی کمتر از بنزینی میشه. فعلا چیزی از عمر خودرو الکتریکی نمی گذره! به یاد بیارید زمانی رو که خودرو بنزینی عمرش مثل خودرو الکتریکی بود!!! چه فاجعهای بودن؟!!!
amir
۴ دی ۱۴۰۲خوبه ماست مال کن
موندم چجوری از این پست نتیجه نگرفتی و تحلیل نکردی که امریکا هم مثل ژاپن بلد نیست برقی بسازه و نوکیا هستش و فقط کره بلده؟
پیام
۴ دی ۱۴۰۲ازونجایی نتیجه نگرفتم که ماشین میزنن بالای ۴ تن با صفر تا صد ۳ ثانیه! بعد تویوتا ماشین الکتریکی از نوع جاروبرقی میزنه وقتی که سیستم تهویه رو میزنی، چهل درصد کارایی ماشین و باتری کم میشه! حالا دونستی چرا؟! 😂😂😂😂😂😂
Anti BTS
۴ دی ۱۴۰۲@ پیام
میدونستی لکسوس rz که همون نسخه لوکس bz4x هستش ، با اون همه ضعفی که داشته و داره ، فروشش در ۱۰ ماه اخیر بازار امریکا با کل فروش gv60 ( یک و نیم سال حضور در بازار ) یکیه ؟
نکته جالبش اینه فروش rz هنوز به یکسال نرسیده و همش ۱۰ ماهه اومده تو بازار ! در حالیکه gv60 یک و نیم ساله حضور داره :)
سوشیانت
۴ دی ۱۴۰۲الان منطقت میگه که بخاطر همین یه مورد نباید شاسی بلند سال میشد؟!
مازیار
۴ دی ۱۴۰۲منطق من هرچی بگه، به امریکایی فنی که جایی که امریکایی باخته میاد پنجاه تا کامنت میزاره به همه میگه دارین فشار میخورین، به جز فان و شوخی چیزی نداره بگه خاطرت جمع
سوشیانت
۵ دی ۱۴۰۲فان و شوخی که کار امثال شماهاست تنها کسی که با اعداد و ارقام صحبت میکنه منم و همیشه هم اعداد و ارقام ثابت کرده که آمریکایی ها برنده هستن و فقط تو توهمات شما ها آمریکایی باخته
(Ali(chevynova
۴ دی ۱۴۰۲از کی توقع منطق داری؟؟
مازیار
۴ دی ۱۴۰۲فقط از آقا ماشالا😂😂
یوسف
۴ دی ۱۴۰۲جالبه که مشکلات و ایرادات فنی در خودروها جای خودش رو به مشکلات نرمافزاری و الکتریکی داده و با توجه به حرکت سراسیمه صنعت خودرو به سمت الکتریکیسازی، همه خودروسازها کمابیش با این مشکل دست به گریبان هستن و اتفاقا این جور خطاها و ایرادات خیلی مشکلآفرینتر هم هستن.
دیجی
۴ دی ۱۴۰۲از مدیر مسئول سایت یه سوال دارم چرا بهترین خودرو سال کشور خودمون از نظر کارشناسان خودتون ومردم انتخاب نمی کنید عین همه جا دیگه
B
۴ دی ۱۴۰۲اخه هر سال همون ماشینای سال قبله چه فرقی داره دیگه نیاز نیست انتخاب کنیم اونم هر سال!! بعد هم پدال تمرکزش عمدتا رو برند های خارجی هست
سهند
۴ دی ۱۴۰۲نظرسنجی
لینکلن: لایک👍
کادیلاک: دیسلایک👎
Arash IV
۴ دی ۱۴۰۲خودروی برقی خوب فقط i8 ببخشینا