همانطور که بارها در مطالب مختلف گفتهایم، جنرال موتورز قصد دارد بهزودی تولید محلی شعبهٔ استرالیایی خود یکی هولدن را متوقف کند بنابراین تولید نسل کنونی هولدن کومودور نیز متوقف خواهد شد و اوپل اینسیگنیا بهعنوان نسل جدید آن بهصورت وارداتی در استرالیا عرضه خواهد شد. بدین ترتیب تولیدات محلی جنرال موتورز در استرالیا خاتمه خواهد یافت؛ اما هولدن برای سال ۲۰۱۷ بهروزرسانیهایی را در آخرین کومودورهای تولیدی در استرالیا انجام داده و نسخههای ویژهای از این خودرو را معرفی کرده است. این آخرین بهروزرسانی هولدن کومودور محسوب میشود.
نسل کنونی کومودور در مدلهای گوناگونی عرضه میشود که البته در این بهروزرسانی دو مدل SS-V و Calais Sportwagon از لیست مدلهای کومودور حذف شدهاند؛ بنابراین در حال حاضر نسخههای مختلف هولدن کومودور شامل مدلهای Evoke، Calais، Calais V، SV6، SS، SS-V Redline و Caprice V میشود. همهٔ این مدلها از یک ارتقاء جزئی بهرهمند شدهاند و سه رنگ جدید سبز، نارنجی و خاکستری برای آن ارائه شده است. برای نمونههای سدان و وانت V8 نیز انحصاراً یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه شده است.
مدیر ارتباطات هولدن در مورد این بهروزرسانی کومودور گفته است:
«کومودور همیشه در بحث دینامیک رانندگی پیشرو بوده است و نسخهٔ جدید ۲۰۱۷ آن نیز مثال کاملی از این برتری است. در نسخهٔ جدید کومودور نهتنها پیشرفتهای بزرگی مانند تریم بیرونی مشکیرنگ و ارائهٔ رنگهای جدید و بسیار زیبا صورت گرفته است، بلکه در بخش تکنولوژی هم با ارائهٔ نمایشگر سربالا و ناوبری ماهواره، ارتقاء مناسبی داشته است».
اما شاید هیجانانگیزتر از معرفی نسخهٔ جدید ۲۰۱۷ کومودور استاندارد، نسخههای ویژهٔ این خودرو باشند که ماه گذشته معرفی شدند. این نسخههای ویژه سه نمونهٔ مختلف هستند که همگی بر اساس نمونههای V8 کومودور ساخته شدهاند و به آنها فناوریهایی مخصوص رانندگی در پیست اضافه شده که این کومودورهای ویژه را تواناتر از همیشه کرده است.
اولین مدل، Motorsport نام دارد. این مدل بر اساس کومودور SS-V ساخته شده و به یک موتور ۶.۲ لیتری V8 مجهز است. این نسخهٔ کومودور به تجهیزات کنترل مغناطیسی تعلیق، ترمزهای برمبو، رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی، یک اسپویلر سفارشی، سقف مشکیرنگ، پلاک شمارهٔ تولید و صندلیهای اسپرت با گرمکن شده است. از کومودور Motorsport فقط ۱۲۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
مدل بعدی Director نام دارد که بر اساس Calais V ساخته شده است. این نسخه هم مجهز به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 است و همان تجهیزات مدل قبلی برای آن ارائه شده است؛ اما تفاوت کلیدی که میان مدل Motorsport و این مدل وجود دارد این است که Director بهطور انحصاری با یک گیربکس اتوماتیک و پدالهای تعویض دنده پشت فرمان ارائه میشود. از این مدل هم تنها ۳۶۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
و درنهایت آخرین نمونه از نسخههای ویژهٔ کومودور، Magnum نام دارد که بر اساس مدل SS-V Redline وانت ساخته شده است. این مدل نیز به تعلیق عقب جدید، افزایش قدرت ترمزها، پوشش روی فضای بار و رینگهای ۲۰ اینچی مجهز شده و تنها در تعداد ۲۴۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
ارتقاءهای صورت گرفته در نمونههای مختلف هولدن کومودور ۲۰۱۷
Calais
ناوبری ماهوارهای
Calais V
رینگهای جدید ۱۹ اینچی
آینهٔ الکتروکرومیک
تریم داخلی مشکی
نوشتهٔ Calais روی درهای عقب
فرمان SS-V Redline با پوشش چرم
SV6
نمایشگر سربالا
ناوبری ماهوارهای
رینگهای ۱۹ اینچی
SS
نمایشگر سربالا
ناوبری ماهوارهای
رینگهای ۱۹ اینچی
SS-V Redline
ورودی هوای سپر، جلوپنجره و آینههای جانبی مشکیرنگ
اسپویلر مشکیرنگ (فقط در مدل سدان)
باربند اسپرت (فقط در مدل وانت)
قیمت نسخههای مختلف هولدن کومودور ۲۰۱۷ به دلار استرالیا
Evoke
سدان دستی ۳۵,۴۹۰ دلار
استیشن دستی ۳۷,۴۹۰ دلار
وانت دستی ۳۳,۴۹۰ دلار
SV6
سدان دستی ۴۰,۴۹۰ دلار
استیشن دستی ۴۲,۴۹۰ دلار
وانت دستی ۳۷,۱۹۰ دلار
SS
سدان دستی ۴۷,۴۹۰ دلار
سدان اتوماتیک ۴۹,۶۹۰ دلار
استیشن دستی ۵۱,۶۹۰ دلار
وانت دستی ۴۳,۹۹۰ دلار
وانت اتوماتیک ۴۶,۱۹۰ دلار
SS-V Redline
سدان دستی ۵۴,۹۹۰ دلار
سدان اتوماتیک ۵۷,۱۹۰ دلار
استیشن دستی ۵۹,۱۹۰ دلار
وانت دستی ۵۲,۴۹۰ دلار
وانت اتوماتیک ۵۴,۶۹۰ دلار
Calais
سدان V6 اتوماتیک ۴۲,۵۴۰ دلار
Calais V
سدان V6 اتوماتیک ۴۸,۷۵۰ دلار
سدان V8 اتوماتیک ۵۶,۷۵۰ دلار
استیشن V6 اتوماتیک ۵۰,۷۵۰ دلار
استیشن V8 اتوماتیک ۵۸,۷۵۰ دلار
Caprice V
سدان V8 اتوماتیک LWB 61,490 دلار
(ali (CHEVY NOVA
۱۶ بهمن ۱۳۹۵یکی از کمپانی های غیر امریکایی که من خیلی خوشم میاد هولدن هستش و تو محصولات هولدن کومودور رو خیلی دوست دارم
هولدن در واقع هیچ محصولی از خودش نداره و تمام تولیداتش محصولات شورولت و جی ام سی هست که با نام هولدن عرضه میشه
Nima
۱۶ بهمن ۱۳۹۵نام کاپریس توى هولدن زندس?
(ali (CHEVY NOVA
۱۶ بهمن ۱۳۹۵فدای داش نیمای خودم
گفتی کاپریس و کردی کبابم
یدونه کاپریس مدل 89 سفید رنگ هست که محشره و بسیار سالم که هر چند روز یه بار به عشقش میرم محله نارمک تا ببینمش
البته داداش نام بزرگ و فراموش نشدنی کاپریس همیشه برازنده ی شورولت بوده تا هولدن اما مثل همیشه نظرت رو قبول دارم
راستی نیما جان اون روز که در مورد موتور 350 صحبت کردم و گفتم قوی ترین مدلش 370 اسب بوده رو از داخل سایتی که مربوط به موتورهای 8 ساخت شورولت بود برداشتم
مخلص تک تک دوستان امریکایی بازمم هم هستم
us army
۱۶ بهمن ۱۳۹۵اینو بگم تا حال کنید . تو درگ ایران BMWفرهمند که 10 سیلندر و با 2توربو ھست تو مسابقات چند بار دف خورد کرد ھر دفه BMW رو تست کرد جواب نداد تا اینکه تو مسابقه تهرون دست به دامن دف سولید فورد شد. کدوم کمپانیهایى سزاق دارید مثل آمریکایی قدرت تولید کنن وقدرت رو تحمل