چندی پیش جنرال موتورز شعبهٔ اروپایی خود یعنی اوپل را به گروه فرانسوی پژو-سیتروئن فروخت؛ اما تا پیشازاین تعدادی از محصولات اوپل با برند بیوک در آمریکا عرضه میشدند و مشخص نبود بعدازاین انتقال مالکیت تکلیف این محصولات چه میشود. حال خبر رسیده است که اوپل همچنان در کارخانهٔ آلمانی خود به تولید محصولات بیوک برای جنرال موتورز تا بعد از سال ۲۰۱۹ ادامه میدهد. این برند آلمانی دراینباره طی بیانیهای گفته است که سرمایهگذاری برای صادرات محصولات یکسان اوپل و بیوک برای جنرال موتورز به ایالاتمتحده مورد تأیید قرار گرفته است.
در همین زمینه، چندی پیش جنرال موتورز نسل ششم بیوک ریگال را در ایالاتمتحده معرفی کرد که در اصل همان اوپل اینسیگنیا است که در دو نسخهٔ سدان لیفتبک و کراس استیشن در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد. این خودرو توسط اوپل در کارخانهٔ این شرکت در روسلزهایم آلمان تولید شده و سپس برای جنرال موتورز به ایالاتمتحده صادر میشود.
البته هرچند همکاری اوپل با جنرال موتورز فعلاً همچنان تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت اما جنرال موتورز قصد دارد بهتدریج استراتژی محصولات مشترک بیوک و اوپل را منحل کند. از سوی دیگر یک جلسهٔ توجیهی برای کارگران اوپل در روسلزهایم برگزار شده است که طی آن پژو-سیتروئن برنامههای خود برای پایان تولید خودروهای اوپل بر اساس پلتفرمهای جنرال موتورز در چند سال آینده را مطرح کرده است. بدین ترتیب در محصولات آیندهٔ اوپل بهآرامی پلتفرمهای جنرال موتورز با پلتفرمهای پژو-سیتروئن جایگزین خواهد شد.
چند هفته پیش شرکت پژو-سیتروئن برند اوپل و قسمت بریتانیایی آن یعنی واکسهال را با قیمت ۲.۳ میلیارد دلار از جنرال موتورز خریداری نمود؛ اما این معامله، نگرانیهایی را در بریتانیا و همینطور اتحادیهٔ اروپا به وجود آورده است چراکه ممکن است پژو-سیتروئن بهمنظور کاهش ظرفیت مازاد، تعدادی از کارگران اوپل و واکسهال را در آلمان و انگلستان اخراج کند؛ اما در همین حال مدیرعامل پژو-سیتروئن، آقای «کارلوس تاوارس» وعده داده است که تمامی قراردادهای اوپل تا زمانی که او مقامات دولت آلمان و اتحادیهٔ اروپا را ملاقات کند به قوت خود باقی خواهند ماند.
اما اوپل زیر چتر گروه خودروسازی پژو-سیتروئن برنامههای زیادی برای آیندهٔ خود دارد بهگونهای که قصد دارد طی سال جاری هفت محصول جدید یا نسل جدید محصولات سابق را معرفی کند. بخشی از این طرح، معرفی طیف گستردهای از کراساوورها است که همگی در مراکز اوپل در آلمان ساخته خواهند شد. دو نمونه از این محصولات، کراساوور کوچک کراسلند X و کراساوور کامپکت گرندلند X هستند که هر دو بر اساس پلتفرمهای پژو-سیتروئن ساخته شدهاند. کراسلند در نمایشگاه ژنو گذشته معرفی شد و گرندلند در نمایشگاه فرانکفورت آینده رونمایی خواهد شد. در همین حال، تولید نسل جدید کراساوور سابکامپکت موکا X نیز در سال ۲۰۱۹ آغاز میشود درحالیکه در سال ۲۰۲۰ هم تولید یک کراساوور بزرگ و پرچمدار شروع خواهد شد.
در حال حاضر کارخانهٔ روسلزهایم اوپل به تولید مدل اینسیگنیا میپردازد درحالیکه خودروی شهری آدام و هاچبک سابکامپکت کورسا در کارخانهٔ آیزناخ تولید میشوند. کراساوور موکا X هم که در ایالاتمتحده با نام بیوک انکور عرضه میشود، هماکنون در کارخانهٔ اوپل در ساراگوسا اسپانیا به تولید میرسد. از طرف دیگر، اوپل گفته است که در حال تغییر وضعیت حقوقی خود از فرم شرکت سهامی به شرکت با مسئولیت محدود است که این گامی است به سمت شیوهٔ خودروسازی در اروپا. بعدازاین تغییرات و تحولات، نهایتاً اوپل بهطور کامل با پژو-سیتروئن ادغام خواهد شد.
4x
۲۰ فروردین ۱۳۹۶دوستان یه سوال ارزش کل شرکت تویوتا با زیرمجموعش لکسوس چقدر میشه برام جالب شده که جنرال موتورز 51 میلیارد دلاره طی مطلب قبلی که پدال گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیشاپیش تشکر از دوستانی که پاسخ میدن
Madjid
۲۰ فروردین ۱۳۹۶.
ارزش تمام دارایی های شرکت تویوتا در جهان ۴۷۴ میلیارد و۲۰۰ میلیون دلاره.
در انگلیسی بهش میگن total assets.
ارزش تمام دارایی های جنرال موتورز هم ۲۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاره.
دایملر : ۲۱۳ میلیارد و ۱۱۸میلیون دلار
BMW : حدود ۱۸۰
فولکس واگن :480 میلیارد دلار
اونی که شما میگی اکه درست از مقاله ی پدال یادم باشه ۵۱ میلیارد دلار ، ارزش سهامه و بحثش جداست. چندان فاکتور مهمی نیست.
ب ام و سلطان
۲۱ فروردین ۱۳۹۶ارش سلطان از همه بیشتره تا ابد هم از همه بیشتره چون سلطان مگه از سلطان بالاترم داریم
reza-a
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ایران خودرو میتونه پلت فرم های اپل رو از پژو بخره و ماشین های مختلف بر اساس این پلت فرم ها بسازه با برند خودش اینطور میتونه خیلی صادرات داشته باشه
یک اشتباه تو متن هست 2.3 میلیون دلار