جیامسی کانیون یک پیکاپ تراک کوچکتر بهحساب میآید و بنابراین، قیمت خرید و استفاده از آن بایستی پایینتر بوده و انجام مانورها در محیطهای شهری میبایست اندکی راحتتر باشد. همچنین انتظار میرود که برای استفادههای روزمره اندکی معقولتر تر تراکهای فولسایز باشد. در هر صورت، این خودرو، نمایشی از انعطافپذیری کلمه «کوچک» است.
۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab 4×۴ خودروی تستشده در اینجا یک کانیون دو کابین با طول بارگیر کوچک (۱۵۷۵ میلیمتر) است. فاصله محوری این مدل برابر ۳۲۵۹ میلیمتر و طول کلی خودرو ۵۳۹۵ میلیمتر است. اگر از مدل با بزرگترین طول بارگیر بهاندازه ۱۸۸۰ میلیمتر استفاده شود، فاصله محوری بهاندازه ۳۵۶۹ میلیمتر و طول کلی خودرو به ۵۷۰۵ میلیمتر افزایش مییابد؛ یعنی دقیقاً بهاندازه جیامسی یوکون XL شاسیبلند فولسایز با طول محوری بلند. ۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab 4×۴ همچنین در برخی از بررسیها مشاهده میکنیم که کلرادو و کانیون جدید که دو مدل مشابه از خانواده شورولت هستند، قابلیت مانور بهتری نسبت به مدلهای بزرگتر از خودشان دارند. ولی حتی اگر کانیون و کلرادو، قابلیت مانور بدی نداشته باشند، نباید انتظار یک هندلینگ کامل را از آنها داشت. بهعنوان نمونه، بردن یک «کانیون» به داخل پارکینگ یک سوپرمارکت، نیازمند اندکی مهارت است و بیشتر از یک حرکت ساده فرمان است؛ چرا که دایره چرخش برای تراک تست شده برابر ۱۲/۵۹ متر است. ۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab 4×۴ در عین حال، بسیاری از خودروسازانی که در حوزه پیکاپ-تراک فعالیت میکنند، از جمله هوندا، نیسان، تویوتا و جنرالموتورز، از عنوان «کوچک» برای محصولاتشان استفاده نمیکنند. خودروهای آنها «تراک متوسط» است. «متوسط» در حال حاضر پایینترین حد در این مقیاس است و این تراکهای شخصی هنوز هم به حیات خود ادامه میدهند؛ حداقل تا زمانی که هیوندای سانتا کروز از راه برسد. ۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab 4×۴ در حال حاضر، دو گزینه برای پیشرانه کانیون درنظر گرفته شده است. گزینه استاندارد، یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر است که قدرتی برابر ۲۰۰ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۲۵۸/۹۶ نیوتنمتر تولید میکند. گزینه دیگر، یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 است که قدرتی به اندازه ۳۰۵ اسببخار و گشتاور حداکثری به اندازه ۳۶۴/۷۱ نیوتنمتر به همراه دارد. یک سیستم گیربکس دستی ۶ دنده میتواند در مدلهای با موتور ۲/۵ لیتری دیفرانسیل عقب استفاده شود. ولی مدلهای دیگر و از جمله تراک تستشده در اینجا با موتور V-6 از یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته استفاده میکنند. یک موتور توربو دیزل ۶ سیلندر نیز در بین گزینهها قرار دارد که البته تا قبل از مدل سال ۲۰۱۶ در دسترس قرار نخواهد گرفت. ۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab 4×۴ همانطور که انتظار میرود، موتور چهار سیلندر دارای عملکرد بهتری در برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا است. این موتور در کنار سیستم دیفرانسیل 4WD، مصرف سوختی برابر ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این در حالی است که برای یک مدل 4WD V-6 مشابه نمونه تستشده، مصرف سوختی برابر ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در جاده تخمین زده شده است. در شرایط تست نیز بدون آن که فشار زیادی به تراک وارد شود، مصرف سوخت ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از آن مشاهده شده است. در همین حال، موتور شش سیلندر تنها گزینه پیشروی کسانی است که به دنبال قابلیت یدککشی ۳۱۷۵ کیلوگرمی کانیون هستند. همچنین این گزینه، در هنگام سبز شدن چراغ در تقاطعها عملکرد بهتری از خود نشان میدهد. رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در کانیون به اندازه ۷/۵ ثانیه زمان میبرد. ۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab Interior گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته برنامهریزی بسیار خوبی در مورد تعویض دندهها در حالت «کاملاً اتوماتیک» دارد و عکسالعمل مناسبی نسبت به پدال گاز ایجاد میکند. در همین حال، یک حالت دستی برای گیربکس در نظر گرفته شده است که رانندههای کانیون احتمالاً یک یا دو بار آن را امتحان میکنند و سپس به جز مواردی مانند یدککشیدن به سمت بالای یک شیب یا رفتن به پایین از یک سرازیری با شیب تُند، آن را فراموش میکنند. ۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab Interior کیفیت سواری بر روی مسیرهای ناهموار میتواند اندکی با ناراحتی همراه باشد؛ موضوعی که برای خودرویی که به منظور حمل بار به اندازه ۶۸۰ کیلوگرم طراحی شده، چندان جای تعجب نیست. البته در تراک تستشده در اینجا از پکیج ویژه «تمام مسیرها» با هزینه ۱۱۹۰ دلار استفاده شده که شامل مواردی مانند سیستم تعلیق Z71، چرخهای ۱۷ در ۸ اینچی، تایرهای مخصوص تمام مسیرها، کنترل پایین رفتن در شیب تپهها و گرمکن صندلیهای جلو به صورت تنظیم شونده میشود. ۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab Interior۲۰۱۵ GMC Canyon SLE Crew Cab Interior نمیتوان از ضعف سیستم فرمان الکتریکی بهسادگی گذشت؛ چرا که هم واکنشی کُند دارد و هم کرخت و بیاحساس است. همچنین در حالی که جنرالموتورز عملکرد خوبی در بیرون نگهداشتن نویز جاده داشته، ولی نفوذ نویز باد را در سمت راست کابین شاهد هستیم. ۲۰۱۵ GMC Canyon Crew Cab سیستم ترمز، از جمله زمینههای دیگری است که کانیون در آن میتواند عملکردی بهتر از این داشته باشد. فاصله توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۵۷ متر است که نمیتواند چندان قابلتوجه باشد. البته در این میان تایرهای آفرودی نیز تأثیر خود را داشتهاند. بهعلاوه، در خودروی تستشده در اینجا، پس از ترمز گرفتنهای متوالی، اندکی ضعف در پدال ترمز مشاهده شده است. ۲۰۱۵ GMC Canyon Crew Cab امّا در داخل کانیون، مهارت خوبی به کار گرفته شده و در حال حاضر، به چیزی که از یک تراک با قیمتی بیش از ۴۰ هزار دلار انتظار داریم، نزدیک شده است. کیفیت کابین کانیون، به عنوان نمونه، شاید بالاتر از شورولت کلرادو قرار گیرد. ۲۰۱۵ GMC Canyon Crew Cab تراک 4WD SLE تستشده در اینجا با آپشنهایی به اندازه ۴۱۵۵ دلار همراه بوده است. در کنار پکیج «تمام مسیرها»، لیست آپشنها شامل یک مجموعه ریلهای لولهای به ارزش ۷۴۵ دلار بوده که احتمال میرود توسط مالک یک خشکشویی زنجیرهای طراحی شده باشد!
کلاس پیکاپهای متوسط زمانی از جایگاه خود پایین آمد که مشتریان احتمالی مشاهده کردند که میتوانند با صرف هزینهای مشابه به تراک فولسایز دسترسی پیدا کنند. ولی بعدها که قیمت مدلهای بزرگ الهامبخش جنرالموتورز افزایش یافت، کانیون با هدف تأمین خواستههای مشتریان هدف وارد میدان رقابت شده است. این خودرو، از قابلیتهای مناسب، ظاهری خوبی و عملکردی قابلاحترام برخوردار است و میتواند بهعنوان یک شاسیبلند همهکاره همراه با یک قسمت بارگیر روباز مورد استفاده قرار گیرد.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، ۴ در تراک.
سلام ، رقابت وانت در آمریکا خیلی زیاده بخاطر اینکه تقاضای وانت فوق العاده ست. دلیلش هم اینه که برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وانت معاف از مالیات هستند. در هرصورت فوق العاده ست
پدال جان طول ماشین رو اصلاح کنید اشتباهه!خیلی کمه. اما در مورد خودرو باید بگم واقعاً آمریکا تو ساخت وانت بی رقیبه حتی کلرادو هم تو موتور ترند منتخب شد یا دوج رام.کابینشون هم مثل وانت های ما نیس که بوق آپشنش باشه محشره خصوصاً وانت های سیلورادو و رام و F-150.
این خودرو نسبت به وانت هایی که نام بردید در یک کلاس پایین تر قرار می گیرد. یک کلاس پایین تر یعنی اندازه کوچکتر-پیشرانه ضعیف تر-قابلیت حمل بار کمتر-امکانات کمتر و البته قیمت پایین تر. قیمت سیلورادو F150 و رم چه در حالت پایه و چه درصورت انتخاب بالاترین مدل و امکانات بسیار بیشتر از کنیون است. برای مثال قیمت سیلورادو به 60 هزار دلار هم میرسد.
سعید ص
۳۰ فروردین ۱۳۹۴هم باری
هم سواری
هم طراحی
یک کلام عاشقشم.
Carroll Shelby
۳۱ فروردین ۱۳۹۴4*4 فقط آمریکایی
Carroll Shelby
۳۱ فروردین ۱۳۹۴دوستان امروز دیدم یه پراید وانت پشتش نوشته TOYOTA فک کنم اگه شرکت تویوتا این عکسو ببینه همه رییسها و مهندساش یکهو هاراگیری میکنن
امیر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام شلبی، منم یکی تو شیراز دیدم نوشته بود toyota زیرشم نوشته بود الکی مثلا،،،، اگه شرکت تویوتا فهمید همه کارمنداش خود کشی میکنن،
ويكي
۳۰ فروردین ۱۳۹۴یه غول بی شاخ و دم
امیر
۳۰ فروردین ۱۳۹۴یعنی وانتاشون اینه امکاناتو ابهتو واقعا حرف نداره البته رقابت وانت تو امریکا بسیاربالاست
مهران
۱۰ فروردین ۱۳۹۵سلام ،
رقابت وانت در آمریکا خیلی زیاده بخاطر اینکه تقاضای وانت فوق العاده ست.
دلیلش هم اینه که برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وانت معاف از مالیات هستند.
در هرصورت فوق العاده ست
جواد
۳۰ فروردین ۱۳۹۴اگه این کوچکه پس پراید151 در گروه میکرو قرار داره
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۳۰ فروردین ۱۳۹۴پدال جان طول ماشین رو اصلاح کنید اشتباهه!خیلی کمه.
اما در مورد خودرو باید بگم واقعاً آمریکا تو ساخت وانت بی رقیبه حتی کلرادو هم تو موتور ترند منتخب شد یا دوج رام.کابینشون هم مثل وانت های ما نیس که بوق آپشنش باشه محشره خصوصاً وانت های سیلورادو و رام و F-150.
احسان(احسان سابق)
۳۰ فروردین ۱۳۹۴قیمتش خیلی بالاست.از f150 و سیلورادو رم 1500 خیلی گرونتره.همقیمت بی ام و سری 3 با تعدادی از اپشن هاس
ایمان
۳۱ فروردین ۱۳۹۴این خودرو نسبت به وانت هایی که نام بردید در یک کلاس پایین تر قرار می گیرد. یک کلاس پایین تر یعنی اندازه کوچکتر-پیشرانه ضعیف تر-قابلیت حمل بار کمتر-امکانات کمتر و البته قیمت پایین تر.
قیمت سیلورادو F150 و رم چه در حالت پایه و چه درصورت انتخاب بالاترین مدل و امکانات بسیار بیشتر از کنیون است. برای مثال قیمت سیلورادو به 60 هزار دلار هم میرسد.
احمد باقری
۳۰ فروردین ۱۳۹۴قدرت خوبی داره ولی قیمتش کمی بالاست.
milad
۳۰ فروردین ۱۳۹۴منتظر هیوندای سانتاکروز?این وانت های امریکایی 100سال اصالت دارن قابل مقایسه با هیچ محصولی نیستن…
خودروي ملي ,انحصار ملي
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عجیب خودروى با ابهتى هستش یدونه مشکى شیشه دودى پلاک اروندیش تو شهر ما هست وقتى از کنارم رد میشه ابهتش غرور کاذب بهم میده!!
سعید
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴وانت فقط آمریکایی،همشون عالی هستن،
کلرادو رو به این ترجیح میدم.
(( خودرویی که به منظور حمل بار به اندازه ۶۸۰ کیلوگرم طراحی شده ))
یعنی میزان حمل بارش هم اندازه با پیکان وانته!!! :D