بهتازگی خانوادهٔ اسیوویهای فول سایز جنرال موتورز بهطور کامل نونوار شدهاند. کادیلاک اسکالید، جیامسی یوکان و شورلت تاهو همگی برای مدل ۲۰۲۱ با نسل کاملاً جدید به بازار آمدهاند. این اسیوویهای بزرگ با پیشرانههای بنزینی تنفس طبیعی V8 یا یک موتور کارآمد شش سیلندر توربودیزل به بازار عرضه میشوند اما حالا ممکن است یک گزینهٔ دیگر هم به این لیست اضافه شود. طبق گزارشی از موتورترند به نقل از منبعی که نامش فاش نشده، جنرال موتورز در حال بررسی ارائهٔ یک نسخهٔ سوپرشارژ برای هر سهٔ این اسیوویهای فول سایز است.
این سوپرشارژر که در نمایندگی نصب میشود، میتواند ۲۰۰ اسب بخار به ۴۲۰ اسب بخار قدرت پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 اضافه کند؛ بنابراین اگر این گزارش صحت داشته باشد، مجموع قدرت این اسیوویهای سوپرشارژ به بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد رسید. در این صورت، تاهو در برابر رقبای بسیار قدرتمندی مثل جیپ گرند چروکی ترکهاوک و دوج دورانگو هلکت قرار خواهد گرفت که هردو بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارند. در همین حال، اسکالید و یوکان هم به رقیبی برای خودروهایی مثل مرسدس GLS63 AMG تبدیل میشوند. البته باید توجه داشت که این یک اسکالید V کامل نخواهد بود هرچند که گفته میشود این گزینه هنوز روی میز است.
در این گزارش مشخص نشده که این سوپرشارژر ممکن است چقدر هزینه داشته باشد اما به گفتهٔ موتورترند، این نسخه ممکن است تنها آپشن پرفورمنس برای این سه اسیووی بزرگ نباشد زیرا احتمال ارائۀ یک پکیج پرفورمنس دوم نیز وجود دارد که شامل ترمزهای بزرگتر و اصلاحاتی جزئی در سیستم تعلیق برای مطابقت با قدرت بیشتر میشود. البته هنوز هیچکدام از این احتمالات قطعی نیستند و باید منتظر اظهارنظر رسمی جنرال موتورز بمانیم.
پدر خودرو سازی جهان
۲۵ بهمن ۱۳۹۹یوکان خیلی خوشکله ???
MR.JD
۲۵ بهمن ۱۳۹۹دقیقا
از بین این سه غول جنرال موتورز :
انتخابم %100 یوکان دنالی هست
به نظر من نسل قبلی اسکالید در بحث طراحی بهتر از این بود چراغ های افقی زیاد جالب نیست ( مخصوصا در نمونه هایی که اسپورت هستند و جلوپنجره سیاهی دارند )
نسل قبلی تاهو و سابربن هم همینطور چون حداقل ظاهر منحصر به فردی داشت نسل جدید زیادی شبیه پیکاپ سیلورادو هست و ظاهر زمختی داره
البته این نظر شخصی منه
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹اره اگه اسکالید چراغ های عمودی ال ای دی یا دی لایت مانند داشت و یا حتی یکم بزرگتر بود خیلی بهتر بود چراغاش به جلوپنجره نمیخوره ایکاش توازن رعایت میشد
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۹اره دقیقا میدونی یوکان چون پر ابهته به خاطر همون هم قشنگه جلو پنجره و چراغاش هم تاثیر گذاشتن کادیلاک چون چراغاش به جلوپنجرش نمیخوره و چون یک جوریه و کوچیکه ابهتش رو از بین برده اصلا میدونی شاسی بلند باید پر ابهت باشه حالا اگه دیگه امریکایی باشه دیگه هیچی باید تنها چیزی که تو ماشین ببینی ابهته
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹دقیقا زدی تو هدف.اصلا من معتقدم ابهت گاهی بهترین اپشن یک ماشینه!
مثال دارم تو همین وضع ایران یک ازرا 2009 یا ماکسیما رو نه تنها به همه چینی ها بلکه به ماشین های (خوب)کامپکتی مثل مزدا3n و سراتو و الانترا که خیلی خوبند (تکرار میکنم خیلی خوبند فقط سلیقه من نیستند) ترجیح میدم
مهدی
۲۶ بهمن ۱۳۹۹افرین دقیقا تو هم زدی تو هدف ادم بره ماکسیما بخره ولی نره یه النترا بخره چرا چون پر ابهته مثلا همین ازرا 2009 من واقعا به النترا و سراتو ترجیح میدم البته سراتو طراحیش خیلی قدیمیه مزدا و سراتو و النترا ماشین های قشنگی هستن و یک زره هم خشن هستن ولی چون پر ابهت نیستن ادم خیلی ازشون خوشش نمیاد
JDM
۲۵ بهمن ۱۳۹۹خبرشو تو موتور ترند خوندم حال کردم
ولی گذشته از این چقد این سه تا خوشکلن
یوکان چقدر خوشکل شده
ali (chevy nova)
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ماشالاه جی ام
Hadi
۲۵ بهمن ۱۳۹۹اگه اینجوری بشه تنها مشکلشون یعنی قدرت نه چندان بالا برای این هیکل حل میشه و خیلی بهتر و کاملتر میشن ?
منتظر سوپر شارژر هستیم…
akrh78
۲۵ بهمن ۱۳۹۹شدیدا میطلبه
Elmiraj
۲۵ بهمن ۱۳۹۹? ماشاالله یوکان ?
مظهر ابهت تمامی SUV ها
ببینید جلو پنجره به این بزرگی را چقدر زیبا کار کردن….
.
وقتی میگیم آمریکایی ها استاد ساخت SUV های فول سایز هستن یعنی اینا…
دیگه فکرشو بکنید قدرت این غول های فولادین به بالای ۶۰۰ اسب بخار هم برسه .
2646
۲۵ بهمن ۱۳۹۹نمای جلو یوکان واقعا زیباست، جلو پنجره اش مشابه نسل قبلی هست اما الگوی طراحی چراغ هاش، به ویژه گرافیک داخل چراغ هاش رو از کادیلاک اسکالید برداشته. اگر همین چراغ ها را با جلوپنجره خطوط عرضی نسل قبلی ترکیب می کرد، شاید طراحی اسکالید تکراری به نظر می رسید ولی یکی از زیباترین شاسی بلندهای فول سایز تاریخ ساخته میشد.
ممد ژانگولر
۲۵ بهمن ۱۳۹۹حضرت دنعلی ? با موتور تنفس طبیعی عالیه
هر چند که توربو مصرف سوختشو پایین میاره ولی بجاش همش باید سرویس دوره ایی
MR.JD
۲۵ بهمن ۱۳۹۹حضرت ممدعلی ؟!
حالا اینبار بگوییم دنالی بعدا … :)
پرهام و رهام
۲۵ بهمن ۱۳۹۹آفرین عالی
ایران
۲۵ بهمن ۱۳۹۹هرسه عالین کاش میشد تو ایرانم ازشون ببینیم عرب ها که عاشق لندکروز و این ماشین ها هستند اونجا خریدار زیاد داره
R@m!n
۲۵ بهمن ۱۳۹۹انگار بقالیه داداش یدونه از اون سوپر شارژرات بدون رو این ماشینمون ?
امیرحسین
۲۵ بهمن ۱۳۹۹فقط سابربن
T.C.B.K
۲۵ بهمن ۱۳۹۹موتور تنفس طبیعی اون قدر قدرت تولید میکنه و اینکه شتاباشونم نسبت به وزن و طولشون خوبه….
حالا فرض کن سوپرشارژ هم بیاد…. ???
عکس آخر نشون میده چرا ماشین فقط آمریکایی.
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹با توجه به تجربه ای که از داشتن تاهو داشتم.این ماشین همین طوری هم بسیار قوی هست و نیاز به سوپرشارژ نداره.سوپرشارژ یکم گرفتاری داره سر بنزین حساسه!رنجروور به خاطر بنزین بی کیفیت هرسال یکبار باید هزینه تعمیر موتوری بشه ولی در صورتی که این ماشین ها فلسفه شون اینه که سگ جون باشند.شاید رو اسکالید و لینکلن خوب باشه ولی تو نسخه تاهو و یوکان نباشه بهتره به جاش موتور قویتر و ضرایب گیربکس مناسب تر بزارند هرچند که بازم میگم نیاز ندارند.
Benz
۲۵ بهمن ۱۳۹۹قلدر های امریکایی غول میشن
زیزیگولو
۲۵ بهمن ۱۳۹۹کاش اسکالید میومد ایران
Ahmad
۲۵ بهمن ۱۳۹۹سوپرشارژ مگه عمر موتورو نمیاره پایین؟
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹دقیقا میاره پایین و هزینه و خرج و وقت هایی که از راننده میگیره لذت رانندگی رو میگیره.من با اینکه رنجروورمو خیلی دوست داشتم ولی خیلی اذیت میکرد
Audi s8
۲۵ بهمن ۱۳۹۹انتخاب من اسکالید هست
ماکان
۲۶ بهمن ۱۳۹۹سلام . من هم خیلی دوست دارم که این ۳تا شاسی بلند مخصوصاً نسخه های کشیده شان هرچه زودتر به پیشرانه ای مجهز شوند که قدرت شان حد اقل بین 600 تا 700 اسب بخار باشد انشاالله و تولید انبوه شوند .
ماکان
۲۶ بهمن ۱۳۹۹البته به اضافه اینها ، فورد اکسپدیشن ، لکسوس LX570 ، اینفینیتی QX80 ، تویوتا سکویا و تویوتا لندکروزر و برخی شاسی بلند های دیگر هم اگر که همچین پیشرانه ای ندارند ، آنها هم انشاالله یکی از نسخه های تولیدی شان به پیشرانه ای که قدرتش بیش از ۶۰۰ اسب بخار هستش را مجهز شوند .