مرحلهٔ نهایی، گروه سیوهفتم، پیکاپهای بزرگ
جیامسی سییرا
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸
نسل کنونی: ششم
پلتفرم: T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۱۷,۹۴۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۱۹,۵۵۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ نرم، کابین جادار، فضای بار بزرگ
نقاط منفی: کیفیت سواری پایینتر نسبت به دیگر رقیبان
فورد F150
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴
نسل کنونی: سیزدهم
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸۹۶,۷۶۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹۰۹,۳۳۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تنوع بالای پیشرانهها، برخورداری از ویژگیهای نوآورانه و با تکنولوژی بالا
نقاط منفی: تعویض دندههای کُند گیربکس ۱۰ سرعته
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیامسی سییرا | فورد F150 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۳۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۴۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۰ ثانیه | ۱۴.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۲.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۹۸ لیتر |
طول | ۵.۸۸ متر | ۵.۸۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۷۴ متر | ۳.۶۸ متر |
وزن | ۲۳۳۰ کیلوگرم | ۲۱۴۳ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۴۲۶۰ کیلوگرم | ۴۱۳۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ یا ۶ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۱,۱۹۵ دلار | ۲۹,۷۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۸,۷۹۰ دلار | ۳۷,۶۳۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10328319]
MOHAMMAD.DEMON
۵ خرداد ۱۳۹۸فورد معیار این کلاس
هرچند جی ام سی چیزی ازش کم نداره
حسن
۵ خرداد ۱۳۹۸فقط مقدار فروش فورد رو ببینید
فروش سال 2017 در آمریکا: 896,764 دستگاه
فروش سال 2018 در آمریکا: 909,330 دستگاه
فورد خدای محصولات تجاری هستش و امار فروشش ثابت کننده ی این موضوعه
حسن
۵ خرداد ۱۳۹۸سیرا هم خوشبختانه افزایش فروش داشته
فروش سال 2017 در آمریکا: 217,943 دستگاه
فروش سال 2018 در آمریکا: 219,554 دستگاه
با اونکه افزایشش 2 هزار دستگاهی بوده ولی بازم با وجود رقبای متعدد عالی هس
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۸جیامسی نسل جدید هم اومده که واسه فورد شاخ و شونه بکشه
آمار فنی بهتری داره
طراحیش هم بروزتره
البته که فورد بازم میتونه با ارایه نسل جدیدش حاکم بازار بشه اما این نسل جیامسی رقیب قدرتمندیه
فقط دنده پشت فرمان جیامسی رو نمیپسندم
وگرنه با احترام به فورد عزیز و دوست داشتنی، انتخاب فعلی من جیامسی هست
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۸یه نکته هم اینکه بنظرم جلو پنجره توی این کلاس خودرویی خیلی مهمه
برخلاف خیلی از کلاسهای دیگه، دوست دارم جلو پنجره های این کلاس خودرویی، درشت باشه
که روی قوی هیکل و عضلانی بودن خودروها بیشتر تاکید کنه
s.h
۵ خرداد ۱۳۹۸ببخشید دوستان یه سوال ؟
کدوم پیکاپ امریکا یا بهتر بگیم کدوم پیکاپ هر کمپانی قوی تره مهم نیست دیزله یا میدل سایز یا فول سایز سه تای قدرت مند هر کارخانه رو به ترتیب لطف میکنید بگید ؟
P.K.H
۵ خرداد ۱۳۹۸چقدر جی ام سی درشته
هر چند فورد سابقه داره
Ahmad
۵ خرداد ۱۳۹۸با این که f150 واسه خودش غولیه و تو این سگمنت رهبری میکنه با توجه به قیمت تقریبا یکسان و مختصات فنی تا حدودی بهتر سی یرا و اون جلو پنجره مخوفش به سی یرا رای دادم
me84
۵ خرداد ۱۳۹۸.
طراحی جی ام سی رو بیشتر میپسندم. ولی فورد مثل اینکه بهتره
پیکان جوانان گوجه ای
۵ خرداد ۱۳۹۸من توهر دوئلی که GMC بوده بهش رای دادم لامصب اخره ابهت هستش تو همه مدلهاش طراحی جلو کاملا امریکایی و باابهت و قلدره بی رقیب تو طراحی
VIPER
۵ خرداد ۱۳۹۸تا این لحظه زیبا ترین و شیکترین پیکابی که
دیدم نسل جدید جیمس سیرا هست
فوقالعاده معرکه
Amir
۵ خرداد ۱۳۹۸اگر پای مدل رپتور فورد در میون باشه قطعا f150 ولی تو این نسخه چهره سی یرا خیلی زیباتره
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۸پیشرانه3 لیتری 999سی سی فورد امسال تنها نماینده آمریکا دربین بهترین پیشرانه سال بود.
رنو 5 زرد قناری
۵ خرداد ۱۳۹۸هر دو عالین ولی با توجه به اینکه از لحاظ فنی جی ام سی سی یرا یه سر و گردن بالاتره پس جی ام سی سی یرا بیشتر میپسندم .
mehran.Jy
۵ خرداد ۱۳۹۸البته این کلاس خودرویی تو ایرا ن قفله??
تو آزادراه هامونم جا نمیشه
ایمان
۵ خرداد ۱۳۹۸در کلاس پیکاپ های فول سایز
۱. فورد F_۱۵۰
۲. دوج رَم ۱۵۰۰
۳. GMC سیرا ۱۵۰۰
۴. شورولت سیلورادو ۱۵۰۰
۵. نیسان تایتان
۶. تویوتا توندرا
البته این نظر شخصی هست
Elmiraj
۵ خرداد ۱۳۹۸با این که طراحی سییرا در این فیس لیفت بشدت زیبا و با ابهت شده ولی باز این سری اف هست که بدلیل دوام ، قدرت و تجربه ای که داره بیش از نیم قرنه که در این کلاس پادشاهی می کنه و رقبا تا رسیدن بهش به سالها تکامل نیاز دارن…..
VIPER
۵ خرداد ۱۳۹۸آقای المیراژصندوق ورودی پروفایلتو چک کن
حمیدرضا
۵ خرداد ۱۳۹۸جیمس رای من باز هم جیمس هست خصوصا نسخه 6 سرنشینه با رفقات همه میشیند صندلی جلو وسایل ضروری همه صندلی عقب خونتونم وصل می کنید بهش میرید بیرون تفریح
امیر
۵ خرداد ۱۳۹۸نتیجه این دوئل نشون میده ک ایرانی جماعت به ظاهر خیلی اهمیت میده
هرجور ک در نظر بگیریم فورد برتری داره…!!!!
Roham
۵ خرداد ۱۳۹۸با وجود راندمان قابل توجه فورد به نظرم جمس چهره با ابهت و قابل احترام تری داره
احسان
۶ خرداد ۱۳۹۸کارخونه اینا رو میسازه باهاش بار ببرن اما مشخصات فنی طوری هست که ملت بار رو با دریفت و درگ میرسونن
Hamid...Audi
۶ خرداد ۱۳۹۸اف۱۵۰ یه دونه باشه
مخصوصا آقای پیکاپ ها رپتور ?
Farzad
۱۰ مهر ۱۳۹۸جفتشون بهترینن
Farzad
۱ دی ۱۳۹۸نمیشه جی ام سی جلو پنجرشو بده به فورد
خیلی خوشگله لعنتی .