جدیدترین و محبوبترین سوپرکار فورد با چرخهای فیبر کربنی آپشنال در دسترس خواهد بود که تقریباً باعث صرفهجویی ۱ کیلوگرمی در هر چرخ خواهد شد.
این خودرو پس از شلبی موستانگ GT350R دومین خودرویی خواهد بود که از رینگهای فیبر کربنی استفاده میکند.
مدیر جهانی بخش پرفورمنس فورد میگوید:
فورد اولین خودروسازی است که رینگهای فیبر کربنی را بهصورت انبوه و استاندارد در شلبی موستانگ پیشنهاد میدهد. حالا فورد GT نسل آیندهی این چرخها را با رزین پیشرفته و تکنولوژی فیبری که آزادی عمل بیشتری را به مهندسان ما میدهد پیشنهاد خواهد داد.
برخلاف رینگهای مشکیرنگ شلبی موستانگ، چرخهای فورد GT در دو رنگ تولید خواهند شد: طرح مات و براق که باعث نشان دادن موجهای کربن خواهد شد. کارخانهی تأمینکنندهی این رینگها از آخرین تکنولوژیهای مربوط به رزین و فیبر استفاده میکند.
این سوپرکار ۶ سیلندر توئین توربو با دو جفت رینگ آلومینیومی فورج کاری ۱۰ پره بهصورت استاندارد عرضه خواهد شد. رینگهای انتخابی فیبر کربنی اندازهای یکسان با رینگهای استاندارد خواهند شد اما فورد ادعا میکند که این رینگها مستحکمتر بوده و مقاومت چرخشی کمتری دارند.
جدا از ارتقای ویژگیهای دینامیکی خودرو، چرخهای کربنی جدید در مباحث نویز، لرزش و ناهنجاری بهتر عمل کرده و راحتی بیشتری را ایجاد میکنند.
اما این رینگها پیشازاین بهصورت افترمارکت در دسترس بودند حال به نظر میرسد که در خودروهای بیشتری مورداستفاده قرار گیرد.
همانند فورد که این چرخها را برای شلبی موستانگ و فورد GT عرضه میکند، جنرال موتورز هم برنامهای مشابه در سر دارد و روسای کمپانی در نظر دارند تا همین کار را برای خودروهای سوپر اسپورت خود انجام دهند.
کاندیداهای احتمالی برای این کار طبق گفتهی مهندس پلیمرهای سبک جنرال موتورز مدلهای سری V کادیلاک هستند اما کوروت و کامارو نیز میتوانند به این جمع اضافه شوند. انتظار میرود همان کمپانی استرالیایی تأمینکنندهی رینگهای فورد توسط جنرال موتورز به همکاری دعوت شود.
پیشازاین آزمایشهایی برای سنجش خرابیهای این رینگها صورت گرفته و خودروسازان همچنین هزینههای تعمیر این رینگها را حساب کردهاند اما محتملترین سناریو تعویض رینگهای صدمه دیده خواهد بود.
این رینگهای فیبر کربنی باعث کاهش ۱۶ کیلوگرمی وزن هر خودرو خواهد شد و طبق گفتههای جنرال موتورز باعث افزایش کارایی و دینامیک خودرو خواهد شد. زمان عرضهی این رینگها هنوز توسط جنرال موتورز اعلام نشده است.
ShoMpeT
۶ خرداد ۱۳۹۵من هنوز هم نمیدونم بین رینگ براق و مات کدوم یک رو باید بیشتر بپسندم!
sajjad
۶ خرداد ۱۳۹۵بطور کلی فیبر کربن مقاومت پیچشی بسیار بیشتری نسبت به فلزات معمول مورد استفاده در خودرو ها داره ولی خیلی خیلی گرونه بطوریکه یه قطعه 40 سانتی متر طولی و 3 سانتی متر عرضی و با ضخامت کم فیبر کربنی که ما در کار ازش استفاده میکنیم حدود 90 دلار قیمت داره
محمد زمانلو
۶ خرداد ۱۳۹۵دنیا می خواد ماشینای سبکتر و مقاوم تر تولید کنه ، اون وقت ما هم هنوز به فکر ایجاد خط تولید خودرو های گمانم چینی تو ایران هستیم . نمی دونم چرا وقتی صحبت از خودروهای چینی
میشه ، هیچ کس به فکر تولید داخلی و از این جور حرفا نمی افته . قطعا پول خوبی گیرشون میاد خب !
احمد باقری
۶ خرداد ۱۳۹۵دیگه کم کم همه قسمتهای ماشین داره فیبر کربنی میشه، در چند سال آینده که پیشرفتهای زیادی در صنعت فیبر کربن به وجود بیاد، قطعا هزینه تولید بسیار کاهش پیدا می کنه و میتونن با هزینه مناسب، استفاده های بسیار گسترده ای ازش بکنن که هم وزن رو کاهش میده وهم استحکام رو بالا میبره.
بهنام طیبی
۶ خرداد ۱۳۹۵عجب چیزیه
ali
۶ خرداد ۱۳۹۵افرین به فورد و جی ام این دو خودروساز پیشرو
سهیل
۷ خرداد ۱۳۹۵اقا ازینا کی میاد من برای206بگیرم???????
قیمتشون چنده اینا?
ساسان
۱۲ خرداد ۱۳۹۵فورد یکی از نوآورترین کمپانی های خودروسازی جهان هستش و همیشه ابتکارات جالبی در مورد خودروهاش انجام میده برای نمونه فقط در ساخت پیکاپ اف 150 حدود 450 نوآوری انجام داده بود که این نشان از سطح بالای تکنولوژی در این کمپانی معروف و بزرگ آمریکایی ست
پوریا
۳۰ خرداد ۱۳۹۵به نظر من فیبر کربن محکم تر از المینیوم و فولاد است . ولی خیلی گرونه ، حتی یک دوچرخه که از فیبر کربونه به قیمت ۲۰۰۰۰۰۰ در ایران فروخته می شود.
Xman
۱۷ شهریور ۱۳۹۵تکنولوژی خوبیه ولی زیاد امیدوار کننده نبود!
در مجموع 4 کیلو!
خیلی کمه!