شورولت SS در اصل همان هولدن کومودور ساخت استرالیا است که توسط شورولت در ایالاتمتحده عرضه میشود؛ اما جنرال موتورز تصمیم گرفته است که تولید کومودور را در استرالیا متوقف کرده و نسل جدید اوپل اینسیگنیا را بهعنوان نسل جدید کومودور در استرالیا عرضه کند. البته اینسیگنیا بهصورت وارداتی در استرالیا عرضه خواهد شد و کارخانهٔ تولیدی هولدن که زیرمجموعهٔ جنرال موتورز است برای همیشه در استرالیا تعطیل خواهد شد.
بنابراین انتظار داشتیم که دیر یا زود خبر توقف تولید شورولت SS که در اصل همزاد آمریکایی نسل هولدن کومودور است را بشنویم. حالا سرانجام رئیس جنرال موتورز شمال آمریکا «Alan Batey» در نمایشگاه دیترویت اعلام کرد که متأسفانه امسال رسماً تولید سدان اسپرت، جذاب و دوستداشتنی شورولت SS بدون برنامهریزی برای ارائهٔ جایگزین متوقف خواهد شد.
SS از سال ۲۰۱۳ در بازار ایالاتمتحده عرضه شد و همانطور که گفته شد اساساً نسخهٔ فرمان چپ هولدن کومودور بود. هرچند SS همواره از سوی بسیاری از مردم و مطبوعات مورد تحسین قرار گرفته بود اما فروش آن بسیار پایین بود بهگونهای که در سال ۲۰۱۶ تنها ۳۰۱۳ دستگاه از آن فروخته شد که هرچند ۴.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است اما با توجه به اینکه تولید هولدن کومودور در استرالیا متوقف شده است این میزان فروش آنقدری نیست که شورولت بخواهد تولید SS را انحصاراً برای بازار آمریکای شمالی ادامه دهد.
این سدان اسپرت ساخت استرالیا مجهز به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با ۴۱۵ اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود. SS با استفاده از این موتور میتواند ظرف تنها ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما نقطهضعف اصلی این سدان اسپرت مصرف سوخت بالای آن است بهگونهای که در هر صد کیلومتر در شهر ۱۵.۷ لیتر و در بزرگراه ۱۱.۲ لیتر بنزین مصرف میکند.
به گفتهٔ رئیس جنرال موتورز در نمایشگاه دیترویت تولید شورولت SS در پایان امسال متوقف خواهد شد و آن روز، روز غمانگیزی برای طرفداران خواهد بود. بااینحال فروش پایین این خودرو موجب شده که شورولت و در رأس آن جنرال موتورز علاقهای برای ادامهٔ تولید SS نداشته باشند چراکه این روزها افراد چندانی تمایل به خرید یک خودروی سدان V8 تشنه به سوخت ندارند؛ بنابراین بهزودی تنها سدان دیفرانسیل عقب شورولت از خط تولید کنار خواهد رفت تا سدانهای دیفرانسیل عقب این شرکت بار دیگر به تاریخ بپیوندند.
فرشاد سجادیان
۲۵ دی ۱۳۹۵یه ماشین پر قدرت بی حاشیه، حتی بهتر از برخی نسخههای کامارو
Nima
۲۵ دی ۱۳۹۵??? حیفه واقعا
من این ماشینو واقعا دوست دارم.
yasin
۲۵ دی ۱۳۹۵بعضی از ماشینا با اینکه چهره خیلی خوبی ندارن ولی به دل میشینن حیف شد
احسان(احسان سابق)
۲۵ دی ۱۳۹۵کسی میدونه چرا هنوز شرکت های امریکایی سدان ها رو دیفرانسیل جلو میسازن؟
محمد مهدی کشاورزی
۲۵ دی ۱۳۹۵واقعا حیف شد فکرشو بکن با قیمت ی استینگر 150 اسبم اضافی تر داری
امریکایی سواری
بدون حاشیه خز و خیلم نشده
ی چیز تو مایه های تندر 90 خودمونه!:)
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵حیف شد.