شورولت اخیراً برخی از بهبودهای سیستم خنککنندگی را برای کوروت Z06 2017 تدارک دیده اما این امر چندان نظر مساعد وکلایی را که از این کمپانی برای فروش خودروهایی غیر قابل اعتماد با نقصهای منجر به محدودیت عملکرد شکایت کردهاند جلب نکرده است.
طبق لایحهای که ارائه شده، کوروت Z06 نمیتواند در پیست مسابقه بهصورت ایمن رانده شود زیرا خودروها مستعد داغ شدن بوده و آمادهی ورود به حالت Limp هستند. زمانی که این حالت رخ دهد قدرت کوروت به شدت کاهش مییابد و این لایحه ادعا میکند اگر برای خودرویی این شرایط پیش آید، در صورت وجود خودروهای پر سرعت در اطراف وضعیت خطرناکی ایجاد میشود.
وکلا میگویند جنرال موتورز مصرفکنندگان، قوانین دولتی و فدرال با عدم تضمین ایمنی عملکرد Z06 فریب داده است. همچنین به خاطر نقض گارانتی نیز از جنرال موتورز شکایت شده است.
یکی از وکلا در بیانیهای گفته است:
ما معتقدیم که جنرال موتورز گناهکار است زیرا هزینهای تا حداکثر ۱۲۰ هزار دلار را روی دست مصرفکنندگان گذاشته و قوانین حفاظت از مشتری را نقض کرده است.
او ادامه میدهد:
نقص یاد شده بهصورت قابلتوجهی عملکرد خودرو را کاهش داده است. اگر آنها از وجود این نقص در زمان خرید آگاه بودند احتمالاً مبلغی ۶ رقمی برای خرید Z06 پرداخت نمیکردند.
تخمین زده میشود بیش از ۳۰ هزار مدل ساخته شده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ تحت تأثیر این قضیه باشند.
جنرال موتورز حرفی درباره این شکایت نزده اما زمانی که بهبودهای سیستم خنککنندگی اعلام شد مهندس ارشد کوروت گفت تعداد کمی از مشتریان مشکلات داغ شدن این خودرو را گزارش کردهاند و شاید رقم دقیق آن کمتر از ۵ درصد باشد.
مشکل سىستم خنک کننده چىزه مهمى هستش بدون شک اما به غىر از اىنکه به موتور اسىب وارد کنه چه خطر دىگه اى داره؟ تو یه مستند دىدم براى محصولاتى مثل کوروت سىستم خنک کننده و حتى سىستم پمپ روغن هم با محصولات معمولى فرق داره اون سىستم روغنى که مىگم سىستم روغن خشک به فارسى ترجمه شده بود که زمانى که ماشىن به سرعت در حال پىچش هستش روغن موتور به صورت نرمال لوازم موتورى رو روغن کارى نمىکنه و موجب اسىب به موتور مىشه و برا همین اىن سىستم رو خودروسازان ابداع کردن که در هنگام پىچش خللى تو روغن کارى موتور پىش نىاد
رفقا امروز مىخوام نحوه ى شناخت حجم موتورهاى امریکایی رو بهتون بگم برا مثال ىه کامارو 1970 جلوى شماست و کاپوتش بالاست و مىخواى بدونى موتورش از کدوم نوع هستش؟ اول بگم نحوه تشخىص موتور بىگ بلاک از اسمال بلاک خىلى اسونه چون کاملا تفاوت اندازشون مشخصه اما بىن بىگ بلاک ها و اسمال بلاک ها تشخىص نوعش چندتا راه داره ببىنىد راحت ترین کار وىن نامبر ماشىن هستش که تو تمام امریکایی ها بالاى داشبورد جلوى راننده هست که اگه اون رو دکد کنىد مشخصات ماشىن رو همراه با نوع موتور بهتون مىگه راه دىگه شماره ى موتور هستش که تو 8 سىلندرها زىر پاىه دینام. هستش و 17 رقمه که با دکد کردن اون مشخصات موتور رو متوجه مىشىد راه ىعدى که از همه سخت تره حک شدن حجم موتور کناره ى بلوک موتور و قسمت انتهاى موتور بالاى فلاىول هستش که نوشته به عنوان مثال 396 که اىن موتور براى شورولت هستش و بىگ بلاک هست و با نوشته شده رو بلوک موتور 440 با 383 که مربوط به محصولات کراىسلر هست
برام سواله چرا روی سیاره ای که ژاپن و آلمان هستن بقیه کشور ها باید بیان ماشین بسازن وقتی نمیتونن؟زور که نیست هر چی شما بگو اینا ماسل کار میسازن.والا بلا اینا خودروساز نیستن نبودن و نخواهند شد.البته اوج فاجعه با اختلاف مطلق در اختیار فرانسویاست
من خودم عاشق ژاپنیام ولی همینایی ک میگی خودرو ساز نبودن و نیستن اولین ماشین تولید انبوه رو داشتن و پدر خودرو سازی هنری فورد رو .بزرگترین اختراعات و تاثیر های اساسی در صنعت خودرو کار همینا بوده .پس میبینیم ک خودرو ساز بودن هستن و خواهند بود حالا هر برندی یه دوره افت میکنه یا مشکل براش بوجود میاد دلیل نمیشه ک گذشته اون شرکتو ببریم زیر سوال .
هاااننننن چی شد پس؟؟؟؟؟؟ الان خوبه بگیم این آشغالاى آمریکایی پراستهلاک همش مهمون تعمیرگاهن؟ که تا حرف ب ام و میشه همه عین لک لک سراشونو بلند میکننو باد به گلو میندازنو میگن ب ام و یعنی استهلاک اونم کسایی که تا یه۳۱۸ ۲۰۰۵ تو خیابون میبینن عین جغد کلشون میچرخه و فقط حسرت میخورن که یکیشو داشته باشن اما اینجا همشون کارشناس استهلاک شناسی میشن
حالا یه چیز دیگه بگم براتون من آدم الکی متعصب نیستم اصلا از آدماى متعصب متنفرم به همی خاطر همیشه سعی میکنم طرف حقو بگیرم اما وقتی میبینم یه عده فقط از رو تعصب میان اراجیف میبافن حالم بهم میخوره و نمیتونم ساکت بشینم کامنت قبلیم برا آمریکایی بازای متعصب بود حالا اینو براى ژاپنی بازای متعصب میگم در جریانید تویوتاتون که براتون الهه کیفیته رکورد دار بیشتر فراخوان برای مسائل فنی ماشیناشه؟؟؟؟ برید حالشو ببرید
عزیز اینقدر عصبانی نشو .اصلا مساله مهمی نیست .??? در ضمن میدونی فراخوان یعنی چی؟ کیفیت چی اونم میدونی یعنی چی؟ تویوتا رو هم میدونی یعنی چی؟؟؟ فرق این سه تا رو هروقت متوجه شدی بیا صحبت میکنیم .
از موتورهای احتراق داخلی گرفته تا سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال تا بدنه های مقاوم در برابر پیچش و ساندویچ پنل مقاوم در برابر تصادف بگیرید تا سیستم های راداری تشخیص خطر و پیش گیری از تصادف و … تا جایی که من میدونم مطلقا اروپایی و حداقل هفتاد درصدشون آلمانی و برای اولین بار روی مرسدس یا بی ام و ارایه شدن.ماشین های آمریکایی ب جز ایمنی پایین مصرف بالا تکنولوژی یه دهه قبل اروپا و راندمان حرارتی و مکانیکی مضحک چی دارن؟دو تا حجم گلگیر آخه شد طراحی؟تو همون طراحیم آخه حرفی ندارن.شما اس کوپه مرسدس رو مقایسه کن با طراحی کوروت.پووووووووووووووووووووففففففففففففف
فیصل
۲۷ خرداد ۱۳۹۶یکی از بهترین کاسبی ها تو آمریکا شکایت از خودروسازانه. بخاطر حفظ آبروشون هم ک شده بهت خسارت میدن. مث همین ایران خودمون تقریبا D:
(ali(CHEVY NOVA
۲۷ خرداد ۱۳۹۶مشکل سىستم خنک کننده چىزه مهمى هستش بدون شک اما به غىر از اىنکه به موتور اسىب وارد کنه چه خطر دىگه اى داره؟
تو یه مستند دىدم براى محصولاتى مثل کوروت سىستم خنک کننده و حتى سىستم پمپ روغن هم با محصولات معمولى فرق داره
اون سىستم روغنى که مىگم سىستم روغن خشک به فارسى ترجمه شده بود که زمانى که ماشىن به سرعت در حال پىچش هستش روغن موتور به صورت نرمال لوازم موتورى رو روغن کارى نمىکنه و موجب اسىب به موتور مىشه و برا همین اىن سىستم رو خودروسازان ابداع کردن که در هنگام پىچش خللى تو روغن کارى موتور پىش نىاد
PaRHaM
۲۷ خرداد ۱۳۹۶عکس شماره ۴ و ۹ و به خصوص شماره ۴ دارن با روح و روان من بازی میکنن?❤?
(ali(CHEVY NOVA
۲۷ خرداد ۱۳۹۶رفقا امروز مىخوام نحوه ى شناخت حجم موتورهاى امریکایی رو بهتون بگم
برا مثال ىه کامارو 1970 جلوى شماست و کاپوتش بالاست و مىخواى بدونى موتورش از کدوم نوع هستش؟
اول بگم نحوه تشخىص موتور بىگ بلاک از اسمال بلاک خىلى اسونه چون کاملا تفاوت اندازشون مشخصه
اما بىن بىگ بلاک ها و اسمال بلاک ها تشخىص نوعش چندتا راه داره
ببىنىد راحت ترین کار وىن نامبر ماشىن هستش که تو تمام امریکایی ها بالاى داشبورد جلوى راننده هست که اگه اون رو دکد کنىد مشخصات ماشىن رو همراه با نوع موتور بهتون مىگه
راه دىگه شماره ى موتور هستش که تو 8 سىلندرها زىر پاىه دینام. هستش و 17 رقمه که با دکد کردن اون مشخصات موتور رو متوجه مىشىد
راه ىعدى که از همه سخت تره حک شدن حجم موتور کناره ى بلوک موتور و قسمت انتهاى موتور بالاى فلاىول هستش که نوشته به عنوان مثال 396 که اىن موتور براى شورولت هستش و بىگ بلاک هست و با نوشته شده رو بلوک موتور 440 با 383 که مربوط به محصولات کراىسلر هست
مرتضی مقدم
۲۷ خرداد ۱۳۹۶برام سواله چرا روی سیاره ای که ژاپن و آلمان هستن بقیه کشور ها باید بیان ماشین بسازن وقتی نمیتونن؟زور که نیست هر چی شما بگو اینا ماسل کار میسازن.والا بلا اینا خودروساز نیستن نبودن و نخواهند شد.البته اوج فاجعه با اختلاف مطلق در اختیار فرانسویاست
#ali.m#
۲۷ خرداد ۱۳۹۶من خودم عاشق ژاپنیام
ولی همینایی ک میگی خودرو ساز نبودن و نیستن اولین ماشین تولید انبوه رو داشتن و پدر خودرو سازی هنری فورد رو .بزرگترین اختراعات و تاثیر های اساسی در صنعت خودرو کار همینا بوده .پس میبینیم ک خودرو ساز بودن هستن و خواهند بود حالا هر برندی یه دوره افت میکنه یا مشکل براش بوجود میاد دلیل نمیشه ک گذشته اون شرکتو ببریم زیر سوال .
Achtung
۲۷ خرداد ۱۳۹۶داش مرتضی !!!
احسان(احسان سابق)
۲۷ خرداد ۱۳۹۶120 هزار دلار هزینه سر دست مشتری؟ قیمت کل ماشین نصف این مبلغه ون وقت 120 هزار دلار هزینه سر دست مشتری گذاشته؟
شاهین
۲۸ خرداد ۱۳۹۶سلام
فکر کنم قیمت اصلی خودرو هم جزو هزینه های مالکان بوده.
سياوش
۲۷ خرداد ۱۳۹۶هاااننننن
چی شد پس؟؟؟؟؟؟
الان خوبه بگیم این آشغالاى آمریکایی پراستهلاک همش مهمون تعمیرگاهن؟
که تا حرف ب ام و میشه همه عین لک لک سراشونو بلند میکننو باد به گلو میندازنو میگن ب ام و یعنی استهلاک
اونم کسایی که تا یه۳۱۸ ۲۰۰۵ تو خیابون میبینن عین جغد کلشون میچرخه و فقط حسرت میخورن که یکیشو داشته باشن اما اینجا همشون کارشناس استهلاک شناسی میشن
سياوش
۲۷ خرداد ۱۳۹۶حالا یه چیز دیگه بگم براتون من آدم الکی متعصب نیستم اصلا از آدماى متعصب متنفرم به همی خاطر همیشه سعی میکنم طرف حقو بگیرم اما وقتی میبینم یه عده فقط از رو تعصب میان اراجیف میبافن حالم بهم میخوره و نمیتونم ساکت بشینم کامنت قبلیم برا آمریکایی بازای متعصب بود
حالا اینو براى ژاپنی بازای متعصب میگم
در جریانید تویوتاتون که براتون الهه کیفیته رکورد دار بیشتر فراخوان برای مسائل فنی ماشیناشه؟؟؟؟
برید حالشو ببرید
#ali.m#
۲۸ خرداد ۱۳۹۶عزیز اینقدر عصبانی نشو .اصلا مساله مهمی نیست .???
در ضمن میدونی فراخوان یعنی چی؟
کیفیت چی اونم میدونی یعنی چی؟
تویوتا رو هم میدونی یعنی چی؟؟؟
فرق این سه تا رو هروقت متوجه شدی بیا صحبت میکنیم .
مرتضی مقدم
۲۷ خرداد ۱۳۹۶از موتورهای احتراق داخلی گرفته تا سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال تا بدنه های مقاوم در برابر پیچش و ساندویچ پنل مقاوم در برابر تصادف بگیرید تا سیستم های راداری تشخیص خطر و پیش گیری از تصادف و … تا جایی که من میدونم مطلقا اروپایی و حداقل هفتاد درصدشون آلمانی و برای اولین بار روی مرسدس یا بی ام و ارایه شدن.ماشین های آمریکایی ب جز ایمنی پایین مصرف بالا تکنولوژی یه دهه قبل اروپا و راندمان حرارتی و مکانیکی مضحک چی دارن؟دو تا حجم گلگیر آخه شد طراحی؟تو همون طراحیم آخه حرفی ندارن.شما اس کوپه مرسدس رو مقایسه کن با طراحی کوروت.پووووووووووووووووووووففففففففففففف