جی ام سی سال پیش در کلاس پیکاپ ها و با معرفی سیرا ۲۰۱۹ مجهز به محفظه بار فیبر کربنی کاملاً خبرساز شد. فیبر کربن معمولاً در سوپرکارهای گرانقیمت بکار میرود و اگرچه وزن پایینی دارد اما مقاومت و قدرت آن فوقالعاده بالا بوده و از سوی دیگر بازسازی و تعمیر این متریال فوقالعاده هزینهبر و سخت است زیرا وقتی نیروی وارده از حدی بیشتر شود فیبر کربن شکسته خواهد شد.
به همین خاطر نگرانیهایی دربارهی دوام و استحکام فیبر کربن به منظور استفاده در پیکاپ ها وجود داشته چراکه محفظه بار این خودروها هر نوع وسیلهای را در خود جای میدهند؛ اما جیامسی میگوید تستهای گستردهای به منظور اطمینان از دوام بالای این ماده انجام داده و البته به منظور اطمینان خاطر هرچه بیشتر خریداران یک ویدئوی کوتاه نیز منتشر کرده است. در این ویدئو میتوانیم شکنجهی کامل محفظه بار سیرا توسط پتک بزرگی را مشاهده کنیم. پتک تنها یکی از چندین وسیلهای است که با شدت هرچهتمامتر به محفظه بار کوبیده میشود. حتی یک بشکهی بزرگ نیز روی آن انداخته میشود.
البته فیبر کربن فقط برای شکلدهی کف، جلو و قوسهای چرخ محفظه بار بکار رفته است. پوشش فولادی گلگیرها در بخش بیرونی این متریال را پوشش داده و همچنین فولاد در گوشههای عقب و فضای بین محفظه بار و درب پشتی بکار رفته است. جیامسی همچنین درب پشتی مولتی پرو را برای این پیکاپ ارائه کرده که دارای کاربرد ۶ طرفه بوده و اگرچه جنس آن از فیبر کربن نیست اما ساختاری کامپوزیت کربنی دارد. در کل باید گفت وزن این درب پشتی و محفظه بار نسبت به نسخهی استاندارد حدود ۲۸ کیلوگرم کاهش یافته است.
MOHAMMAD.DEMON
۵ خرداد ۱۳۹۸این سیستم جدید درب پشتی جی ام سی وقتی معرفی شد
همه سایت ها مجلات ازش کلی تعریف و تمجید کردن
این پوشش هم خیلی کاربردی هست
واقعا من اگه یکی از این پیکاپ های گران قیمت رو داشتم حیفم میومد پشتش بار بزنم
بقیه رو نمیدونم
مزدا
۵ خرداد ۱۳۹۸من که خیلی دوست دارم یه تک کابینشو داشته باشم که ظرفیت بارش زیاد هست .هم سوار راحت و لوکس هم کاربرد برای کار کشاورزی .
حیف که نسل ۶۰ به بعد رو بدبخت کردن …
Elmiraj
۵ خرداد ۱۳۹۸GMC Sierra Denali
Ford f-150 raptor
RAM 1500 power wagon
پیکاپ هایی هستن که کارایی و آپشن های درب عقب شان اندازه نصف کل آپشن های پیکاپ دیگر کمپانی هاست…
فکر نمیکنم کسانی باشند که ۷۰ هزار دلار بابت این پیکاپ ها بدن و این بلا ها رو سرشون بیارن….
امیر
۵ خرداد ۱۳۹۸اگه من جای کسی باشم ک همچین ماشینیو میخره قطعا به همین شکل باهاش رفتار میکنم چون همیشه به محصولات امریکایی مخصوصا تراک هاش اطمینان کامل دارم و این موضوع سالهاست ک اثبات شده
sina
۵ خرداد ۱۳۹۸والا نکته جالب ترش واسه من مقاومت اون بلوک سیمانی بود که نشکست
بلوکای وطنی با خودبه خود می پاشن رو زمین
NAVID۰۰۹۸
۵ خرداد ۱۳۹۸اتاق سازهای خودمون در ایران با کمتر از یک میلیون تومن ، ورق گالوانیزه خارجی میندازن بدون تاریخ مصرف ، الان خودم حدود ۱۰ ساله که روی مزدا وانت ۲۰۰۰ انداختم و خدا برکتشون بده ، هر فکری بکنید در این ۱۰ سال سر خودرو اومده و تازه دست بچه های شرکت هم میوفته و هر بلایی بگید سرش میارن ، این همه تبلیغ تمجید نداره که .
GMC بیاد ایران اتاق ساز صادر کنه آمریکا ، صرفه جویی خوبی میکنه در هزینه تولیداتش .
ماشینی که برای کار استفاده میشه ، بدرد بزک دوزک نمیخوره ، آخه مگه ۷۰ هزار دلار کم پولیه ، فکر کنم فورد رپتور ، دوج رم یا شورولت سیلورادو و تویوتا توندرا خیلی کمتر از این حرفها قیمت بخورند .
درسته که GMC سیرا لوکس پیکاپها به حساب میاد ، اما آخرش پیکاپه و برای مصارف کاری استفاده میشه و با این قیمت تعجب میکنم استقبالی بشه .
اینم بگم ، پیکاپ رو دست رپتور نمیاد و نخواهد آمد ? .
mazda-MX5
۵ خرداد ۱۳۹۸مونتاژه
مگه میشه نشکنه زیر اون بلوک ها
حالا لابد پسفردا ایکس کلاس هم میاد یه قطار بکسل میکنه
پیکاپ فقط هایلوکس و توندرا و تاکوما.هرگز خراب نمیشن
ابوالفضل
۶ خرداد ۱۳۹۸من خودم صرفدار دو آتیشه پیکاپ ها هستم ولی انصافا قیمت این خیلی بالا هستش