وقتی سال گذشته جنرال موتورز پیکاپ الکتریکی جیامسی هامر EV را معرفی کرد، میدانستیم که نهایتاً نسخهٔ اسیووی آنهم ساخته میشود. مدتی پیش نیز جیامسی شروع به انتشار تیزرهایی از این شاسیبلند الکتریکی کرد و حالا سرانجام هامر اسیووی رسماً معرفی شده است. این خودرو شباهت زیادی به یک H2 مدرن دارد و بازگشت هامر را به ریشههایش نشان میدهد. البته این اسیووی جدید از همان تکنولوژیها نسخهٔ پیکاپ خود استفاده میکند، پرفورمنس یکسانی با آن دارد و در ظاهر نیز دنبالهروی برادر پیکاپ است؛ بنابراین در هامر اسیووی همان نمای جلویی آشنا با جلوپنجرهٔ چراغدار و چراغهای باریک دیده میشود. در پایین هم یک صفحهٔ محافظ و حلقههای D شکل بکسل به چشم میخورد.
این شاسیبلند الکتریکی ویژگیهای دیگری مثل گلگیرهای برآمده و پانلهای سقف قابل برداشتن را هم از برادر پیکاپ خود قرض گرفته اما با حرکت به سمت عقب خودرو تفاوتها آشکار میشود زیرا قسمت عقبی هامر اسیووی کاملاً محصور بوده و چرخ زاپاس هم روی آن نصب شده است. هرچند این هامر جدید در شکل استاندارد بسیار خوب به نظر میرسد اما خریداران میتوانند آنرا شخصیسازی کنند زیرا جیامسی نزدیک به ۲۰۰ لوازم جانبی مختلف را برای آن ارائه میکند. کابین هامر اسیووی هم کاملاً برگرفته از نسخهٔ پیکاپ است و بنابراین در اینجا هم شاهد همان فضای پنجنفره با یک صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۳.۴ اینچی هستیم. این ماشین از سیستم خودران سوپر کروز هم برخوردار است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از جادههای ایالاتمتحده و کانادا فراهم میکند. هامر به نسخهٔ پیشرفتهٔ این سیستم مجهز میشود که از قابلیت تغییر خط خودکار هم برخوردار است.
هامر اسیووی در قوای محرکه و پلتفرم هم کاملاً وابسته به برادر پیکاپ خود است؛ بنابراین این مدل هم در ابتدا در نسخهٔ ویژهٔ ادیشن وان به بازار عرضه میشود که به سه موتور الکتریکی مجهز است. البته این موتورها در اینجا ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند که کمتر از ۱۰۰۰ اسب بخار نسخهٔ پیکاپ است اما گشتاور آنها تغییری نداشته و حدود ۱۵۶۰۰ نیوتن متر خواهد بود. البته این گشتاور درون چرخها است درحالیکه اندازهگیریهای معمول در خود پیشرانه صورت میگیرد. این یعنی طبق محاسبات، گشتاور واقعی این خودرو باید چیزی در حدود ۱۳۰۰ نیوتن متر باشد. تولید هامر اسیووی ادیشن وان از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شده و با قیمت پایهٔ ۱۰۵,۵۹۵ دلار به بازار عرضه میشود. این نسخه روی آسفالت خیابان ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه به گفتهٔ جیامسی، در آفرود هم بهترین زوایای حمله و فرار در این کلاس را خواهد داشت. همچنین به لطف سیستم فرمان گیری چهارچرخ، دایرهٔ چرخش هامر به ۱۰.۸ متر رسیده است.
اما کسانی که تواناییهای آفرود حتی بیشتری میخواهند میتوانند با پرداخت ۵ هزار دلار بیشتر، پکیج اکستریم آفرود را سفارش دهند که رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای ۳۵ اینچی آفرود، محافظ رکاب، محافظت از زیر خودرو و سیستم دوربین اولترا ویژن با مجموعهای از نماهای آفرودی مثل نمایش زیر خودرو را به همراه دارد. بُرد هامر اسیووی ادیشن وان بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود اما پکیج اکستریم آفرود این رقم را به ۴۵۰ کیلومتر کاهش میدهد. چند ماه بعد یعنی در بهار ۲۰۲۳ جیامسی نسخههای 2X و 3X هامر اسیووی را ارائه خواهد کرد. تیپ 3X از همان قوای محرکهٔ ادیشن وان استفاده میکند اما فاقد برخی ویژگیهای خاص آن خواهد بود و قیمت پایهٔ آن از ۹۹,۹۹۵ دلار شروع میشود. تیپ 2X قوای محرکهٔ دو موتوره دارد که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۰ هزار نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بُرد این تیپ هم مثل نسخههای قویتر بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود و قیمت آن از ۸۹,۹۹۵ دلار شروع میشود. برای هردو تیپ 2X و 3X پکیج اکستریم آفرود هم قابل سفارش خواهد بود.
نهایتاً در بهار سال ۲۰۲۴ نیز نسخهٔ پایه با نام ۲ و قیمت ۷۹,۹۹۵ دلار ارائه میشود. هرچند این تیپ هم به همان دو موتور الکتریکی با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۰ هزار نیوتن متر گشتاور مجهز است اما تکنولوژی شارژ آن از نوع ۴۰۰ ولتی بوده و باطریهای کوچکتری دارد که بُردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر را فراهم میکنند. البته خریداران میتوانند برای این تیپ تکنولوژی ۸۰۰ ولت و باطریهای بزرگتر با بُرد بیش از ۴۸۰ کیلومتر را هم سفارش دهند.
[دانلود ویدئو]
5speed
۱۵ فروردین ۱۴۰۰خیلی هم عالی فقط داشبوردش میتونست بهتر باشه اگه صفحه نمایشها درون داشبورد به صورت خمیده کار میشد به دریچه های کولر کنار درها هم دقت کنید (نظر شخصی )
ali (chevy nova)
۱۵ فروردین ۱۴۰۰از عالی هم عالی تره
غیر این انتظار نمیرفت
یه هیولای قدرتمند
Mf1
۱۵ فروردین ۱۴۰۰اره خیلی زیباست چون آمریکای هستش اگه لندرور این طراحی داشت داستان فرق میکرد
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰لندکروز واسه ایرانی های متعصب لندکروزه وگرنه هیچ جای دنیا هیجان انگیز و خبر ساز نیست حتی اگه روکش طلا هم داشته باشه
لندکروز در دنیا حکم نیسان پاترولا دهه 70 خودمونا داره که جوونا میخرن به عشق آفرود و جلو جنس مخالف گاز بدن تو بیابون و حس سباسین لوو داخل رالی پارسی داکا را بگیرن در صورتی که نمیدونن اگه بوق ماشین خراب شد ربطی به داشبورد نداره و فکر میکنن باید وینچش کنن تا شهرک غرب و با بیسیم این عملیات را هماهنگ کنن
????????????????????
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰حسین جان واقعا چه خبره رفیق!چرا این قدر از لندکروز و لندکروزسوار عقده داری؟
دوستمون گفت لندرور تو تا لندکروز رفتی.در ضمن لندکروز این طوری ام که فکر می کنی نیست انشالله در اینده میشینی میبینی نه تنها تو شهرک غرب برش داره تو دبی هم برش داره
Amir
۱۵ فروردین ۱۴۰۰فلسفه طراحی داخلی ماشینای آفرود همینه ،
زمخت و خشن
GT
۱۵ فروردین ۱۴۰۰به به
Mr.t.e.s.l.a
۱۵ فروردین ۱۴۰۰یه شاهکار دیگه از صنعت خودرو سازی آمریکا…
مطمئنم حتی هیتر های برقی هم نمیتونن از این ماشین بدشون بیاد
بخوان هم نمیشه
حتی اون ایرادی که میگرفتن برای نبود صدا توی برقی ها اصلا در برابر این مهندسی و عظمت نادیده گرفته میشه!!
پیشرفته ترین نوع سوپر کروز جهان ( در کنار تسلا)
بهترین نوع فرمان پذیری چرخ ها…
برد 480 کیلومتری
همیشه اکثر خودرو ها ثابت کردن بیشتر از بردی که گفته میشه میتونن برن مخصوصآ طبق معیار های EPA که مک ای هم همین بود و بالای 500 کیلومتر ثبت کرد.. این ماشین هم بالای 500 کیلومتر میره بلاشک…
جنرال موتور با عرضه 30 تا ماشین برقی تا 4 سال دیگه شاهکار های زیادی بوجود میاره
در نهایت
منتظر کادیلاک سلستیک هستیم تا ماهیت واقعی شرکت با اصالتی مثل کادیلاک رو به رخ بکشن❤️
ali(chevy nova)
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
امریکن کارز فقط میتونن همچین شاهکاری رو تولیدکنن
علی turbos
۱۵ فروردین ۱۴۰۰توکه اومده بودی زیر پست مرسدس eqs ازبرد خودرو حرف میزدی و یه چیز دیگه میگفتی واقعا این سطح از تعصب نوبره.
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰لطفا 1 دقیقه وقت بزارید کامنت بنده را بخونید
میگم چرا تمام کامتا پدال شده تعصب و حسودی؟ کری خوندن بخدا خیلی متمایز و قابل فهمه تا حسودی …
عده ای از پیشرفت کیا هیوندای جنسیس رنج میبرن و در عذابن
عده ای از ابهت و سیستم کواترو و پرفورمنش و طراحی عالی آئودی
عده از پیشرفت آمریکایی ها در خودروهای برقی
عده ای از جا به جا کردن اعداد توسط پورشه های 6 سیلندر
عده ای از خدا شدن و دست نیافتنی تر کوئینیگ زگ در عرصه هایپر کار
عده ای از پژو سیتروئن بخاطر طراحی و تولید ماشین های اقتصادی و بی نقص و هیچان انگیز
واقعا چرا؟؟؟ چرا اینقدر تعصب و حسودی کور کورانه؟؟؟
90% اون بالایی ها که گفتم عشق بنز و بی ام و بوگاتی و تویوتا و لامبورگینی هستن . اونم عشق بی منطق
والا بلا بخدا ما ماشین بازا درسته دستمون به هیچ کدوم از اینا نمیرسه ولی یه پیکان هام تو خیابون میبینیم از ذوق میچسبیم به شیش که ببینیم داخلش مال طراحی کدوم دهه س . من نمیدونم شما چطور از پیشرفت این شرکتا به مرز ترکیدن حسودیتون میشه؟؟؟ ???
والا ما هم به اندازه شما از افتضاح طراحی بنز و بی ام و تا متور قدیمی بوگاتی و مشکلات فنی لامبورگینی ناراحتیم ولی با این حال از پیشرفت حتی ایرانخودرو سایپا به وجد میاییم
یا شما عشق باز نیستی یا ما . قضاوت با خوانندگان عزیز
☺
mahan
۱۵ فروردین ۱۴۰۰مشکل اینه که ادم نمیتونه یک مدل رو انتخاب کنه هردوشو ادم می خواد.خیلی خوبه لعنتی.یادمه اون موقع که هامر معرفی شده بود همین حس رو داشتم و واقعا همون زمان پرابهت ترین و گنگ ترین بود.تبریک به جنرال موتورز که به بهترین شیوه این افسانه رو زنده کرد
Reza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دقیقاً هنوز اون ابهت و گیراییش رو حفظ کرده
Mahdi
۱۵ فروردین ۱۴۰۰عجب چیز گردن کلفتیه این هامر الکتریکی هم یه تانک سوار میشی و هم اینکه آلودگی درست نمی کنی
Aref.Genial
۱۵ فروردین ۱۴۰۰از کابینش خیلی خوشم اومد مخصوصا دریچه کولر و سردنده با مانیتور بزرگش
R@m!n
۱۵ فروردین ۱۴۰۰تو این که شاهکاره حرفی نیست ولی قیمتش بنظرم اصلن گزینه خوبی واسه آفرود نیست بیشتر تبدیل میشه محصول لاکچری با ویژگی های آفرود چشم گیر مثه g-class
Amir Machine
۱۵ فروردین ۱۴۰۰تو بخش آفرودرهای اقتصادی دیگه فورد برانکو و جیپ رانگلر هستن و جنرالموتورز میخواسته هامر رو بالاتر از اونا قرار بده
همین الان تو بازار آفرودرهایی همقیمت هامر هستن، نمونهش همون G کلاس یا دیفندر که تو نسخه V8 قیمتش به صد هزار دلار میرسه و یا لندکروزر
اینا همه گزینههای درجهیک آفرود هستن با قیمتهای بالا، پس بنظر من نمیشه گفت هامر بخاطر قیمت گزینه خوبی برای آفرود نیست، اتفاقاً تو این دوران خیلیها به دنبال آفرودرهای لوکس و راحت هستن
R@m!n
۱۵ فروردین ۱۴۰۰من تمام گزینه های لندکروز و دیفندر و جی کلاس رو گزینه آفرود ایده ال نمی دونم و حالا هامر هم بهشون اضافه شده. هر چقدرم عالی باشن که هستن ولی چیزی جز هزینه و خرج سنگین رو دست مالک نمیزارن. هر چقدرم پول دار باشی بازم با یه ماشین 100k بری افرود آسیب ببینه بدجوری ضدحاله. خسارت به کنار افت قیمت وحشتناکش ضرر خالصه. این ماشینا فقط با ویژگی آفرود سطح بالا در کنار امکانات لوکس قیمتشونو توجیه می کنن.
راجب آفرو ماشینای برقی به خاطر باتریشون که زیر ماشینه فکر می کنم آسیب پذیری بیشتری دارن. البته اینو نظری می گم و هنوز آفرود یه ماشین برقیو ندیدم.
ali (chevy nova)
۱۵ فروردین ۱۴۰۰همین رو اروپاییها میخواستن بسازن زیره 200 هزار دلار نمیفروختن
R@m!n
۱۵ فروردین ۱۴۰۰تو آمریکا بخاطر بازار آزاد و رقابتی و حمایتای دولتی همیشه قیمت ماشینا پایین تره از حد ارزششه
hssn
۱۵ فروردین ۱۴۰۰با اینکه حرفت درسته ولی یجورایی تعصب قاطیشه
abdi_porsche fan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰جون عمت تعصبتو بزار کنار
taha malek
۱۵ فروردین ۱۴۰۰تو خوب بودنش شکی نیست ولی سلیقه من نیست
بعدش هم کسی که با این بره افرود احتمالا چیزی زده :::)))))))))))))))
ATa
۱۵ فروردین ۱۴۰۰قیمت گذاری محصولات امریکایی با این سطح از تکنولوژی بی نظیره. از Wagoneer تا Hummer چیزی که اروپایی ها هرگز درکی ازش ندارند فقط کافی با قیمت اوروس و Gکلاس قیاس بشه. نکته دیگه زمان ورود و خروج محصولاتشون به بازار هست اینکه یه پلتفورم رو 10 سال به یک شکل توو بازار نگهداری و هر سال به لطف تغییر چراغ ها و تبلیغ جیب مشتری و خالی کنی دیده نمی شه. برانکو و واگنییر و هامر هر کدوم اعتباری هستن که هیچ تولید کننده اروپایی جرات خروج ش رو از بازار نداشت ولی امریکایی ها این کار و به راحتی انجام می دن. امروز EQS عکس های داخلی شو که دیدم ناهمگونی فرمان و با کابین جوری بود که گویا سامسونگ با فرمون دایملر شوخی کرده باشه با افترافکت… طراحی داخلی HUMMER اصالت و نواوری بدون جلوه های بصری فیک. دهه پیش رو بازار امریکایی خواهد بود چون بحث تکنولوژی (الکتریکی ها) بنیادین هست نه بزک دوزک.
Benz SLR
۱۵ فروردین ۱۴۰۰باشه اروپا بدرد نمیخوره، آمریکا خوبه
ali (chevy nova)
۱۵ فروردین ۱۴۰۰معلومه امریکا خوبه
اروپاییها توانایی ساخت یه ماشین ارزون و خوب رو هیچ وقت نداشتن و ندارن
همیشه فقط تونستن یکسری ماشین گرون و تعداد محدود بسازن و یه جمله لیمیتید ادیشن بزنن تنگ محصولشون و قیمت بالاش رو با همین تولید محدود توجیح کنن
علیturbos
۱۵ فروردین ۱۴۰۰فعلا که فروش همون گرون ها از ارزون های شما خیلی بیشتره.
چون مردم میدونن پولشونو دارن به چی میدن.
ali (chevy nova)
۱۵ فروردین ۱۴۰۰علی توربو
اره فروششون خیلی بیشتر بخصوص بنز ایکس کلاس که اونقدر پرفروشه که بعد 2 سال از رده خارج شد یا ائودی تی تی که بخاطر فروش کمش از رده خارج شد یا……
ATa
۱۵ فروردین ۱۴۰۰این نظر شماست و یکسری کامنت های از روی تعصب و بی منطق. خودم RS6 آوانت رو شاهکار می دونم چون تکرار نیست و تا حدودی پژو 308 جدید. ولی همین RS6 هم قیمت 100 هزار دلاری داره حالا باقی بماند. توو شرایط مشابه این تفاوت قیمت سر چی هست! شک ندارم اگر TESLA plaid دست اروپایی ها بود قیمت برای 90% جامعه دست نیافتنی می شد و پشت ویترینی.
Benz SLR
۱۵ فروردین ۱۴۰۰من تعصبی نظر ندادم جی ام رو که ولش کن همش میگه آمریکا آمریکا ولی شما اگر کامنتتون رو بخونید یه جوری همش از اروپا بد میگفتید من میگم هم خوبی هاشو بگیم هم بدی هاشو. من خودم از خودروهای عضلانی آمریکا خیلی خوشم میاد .
- A M I R -
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دارم به زاویه ورود و خروج معرکه اش فکر میکنم. به نظرم نسخه SUV به مراتب گیرا تر و جذاب تر از نسخه پیکاپه و میتونه نظر طرفداران سنتی هامر رو (حداقل از نظر طراحی) تا حد زیادی جلب کنه.
Sajjad
۱۵ فروردین ۱۴۰۰عضو جدید فیلم های امریکایی
واقعا زیباست
مخصوصا داخلش
R@m!n
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دقیقا عضو جدید تمام فیلمای اکشن و فیلمای با تم میهن پرستی آمریکایی ??
Ramin
۱۵ فروردین ۱۴۰۰کلا این شگرد و تخصص آمریکایی ها هست که خودرو معرفی میکنن با مشخصات عالی ولی قیمت خیلی ارزان ! واقعا چنین تکتولوژی نسخه پایه 79995 دلار ( میگیم 80 هزار دلار ) واقعا عالی هست. جالب اینجاس نسخه فول با کلی تکنولوژی فقط 110 هزار دلار.
نسخه فول 830 اسب قدرت و 11 هزار نیوتون گشتاور داره ?.
نکته مهم اینجاس با این وزن شتابش 3.5 ثانیه هست.
البته نسخه فول را اواخر سال 2023 تحویل میدن. خب یعنی باید حدود 2 سال و نیم صبر کنیم تولید بشه. انشا الله چرخش در آینده برای صاحبانشون بچرخه.
Amir Machine
۱۵ فروردین ۱۴۰۰واقعاً شاهکاره این ماشین، خیلی بیشتر از نسخه پیکاپ ازش خوشم اومد، حتی من که از برقیها متنفرم عاشقش شدم، بنظرم به بهترین نحو نام هامر رو زنده کرده، هرچند دوست داشتم یه V8 قلدر زیر کاپوتش باشه اما دیگه باید با عصر الکتریکی کنار بیایم
800 اسب بخار قدرت و 500 کیلومتر برد و 3.5 ثانیه شتاب باعث میشه بتونم با برقی بودنش کنار بیام
M3csl
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ب نظرم اگه مسئولان تویوتا میخواستن نسخه جدید و الکتریکی اف جی کروزر رو طراحی و تولید کنند دقیقا چنین چیزی میشد
نیما
۱۵ فروردین ۱۴۰۰بردش کمه
Benz SLR
۱۵ فروردین ۱۴۰۰همه چیزش عالیه فقط ایکاش اینا رو هم داشت
۱. درکنار انتخاب موتور برقی یک موتور درون سوز حداقل V8 تنفس طبیعی و توربو
۲. تو حالت الکتریکی برد بالای ۷۰۰ کیلومتر داشت
اونوقت دیگه میترکوند
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۰یکی از راه ها و تاکتیکای کمپانیای خودروسازی واسه توسعهٔ یه ماشین جدید بررسی ماشینای معیار و طراز اول آن کلاس و سگمنت هستش
Hosseinbimmer
۱۵ فروردین ۱۴۰۰گشتاور 15000 تا یا 1300 تا آخر؟?
TRX
۱۵ فروردین ۱۴۰۰یک ماشین دیگه جاش تو گاراژ آرزوهام باز شد!
بنیامین
۱۵ فروردین ۱۴۰۰تا سال 2023 این تکنولوژی قدیمی محسوب میشه
Sina10
۱۵ فروردین ۱۴۰۰از کمتر ماشین های برقی که ازش خوشم اومد!!!!
قیافه اش عالیه
به نظرم خیلی خیلی زیبا تر از نسخه پیکاپش هست
نسخه ی پیکاپش فرم بدنه ضعیفی داشت ولی این عالیه
من که ازش خوشم اومد
behnam1012
۱۵ فروردین ۱۴۰۰خیلی از طراحیش خوشم اومد
Amirreza
۱۶ فروردین ۱۴۰۰با اینکه آلمانی بازم ولی خوشحالم که یکی از بهترین آفرودرای دنیا ، دوباره متولد شده
Mohamad rahmati
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ماشینی که صدای موتورش رو نشنوی حال نمیده حالا اگه حتی تو سال۲۰۳۰هم باشیم!بنظر منم کاش یه v8گردن کلفت داشت ماشین به این زیبایی!
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰یاد نیدفور اسپید آندرگراند۲ افتادم.
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰کاش هامر را به عنوان یک برند معرفی میکردند.الام یک مدل از محصولات جیامسی هست مثل کانیون.ولی قبلا یه برند مجزا بود.حالا برعکسش دیاس هست که قبلا مدل بود بعدا تبدیل شد به برند.
مهدی
۱۷ فروردین ۱۴۰۰انگار یه ماشین مرده رو زنده کردن