HSV که مخفف کلمات Holden Special Vehicles یا بخش خودروهای ویژهٔ هولدن است، همواره به تقویت و ارتقاء ساختههای هولدن میپردازد و نقشی مثل AMG برای مرسدس بنز و M Power برای بامو را برای هولدن بازی میکند. حال این مجموعه، سری جدیدی از نمونههای تقویتشدهٔ هولدن کومودور را معرفی کرده است که مدلهایی بسیار قدرتمند و عملکردی هستند. HSV محصولات جدید و تادندانمسلح خود را در سه نمونهٔ مختلف ارائه کرده است که همگی آنها نام GTSR را بر خود دارند.
رهبری این سه هیولا را مدل جدید GTSR W1 بر عهده دارد که پرچمدار این گروه و یا درواقع پرچمدار کل مجموعهٔ HSV محسوب میشود. پس برای ساخت این نمونهٔ قدرتمند چه راهی بهتر از نصب پیشرانهٔ شورولت کوروت ZR1 در سینهٔ کومودور؟ این سوپرسدان مجهز به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ جنرال موتورز شده است که LS9 نام دارد و همانطور که گفته شد متعلق به کوروت ZR1 C6 است. این نیروگاه عظیم، قدرتی معادل ۶۳۵ اسب بخار و گشتاور ویرانگری برابر با ۸۱۵ نیوتن متر تولید میکند.
این نیروی عظیم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند که بهطور خاص برای بهبود عملکرد خودرو طراحی شده است. برای بهبود چسبندگی GTSR W1 نیز از لاستیکهای پیرلیP Zero Trofeo R استفاده شده که رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی به رنگ مشکی مات را پوشاندهاند. البته در این سدان اسپرت به راحتی سرنشینان هم توجه شده است بهگونهای که برای آن تجهیزاتی چون تنظیم برقی صندلیهای جلو در ۸ جهت و پوشش چرم آلکانترا برای صندلیها، فرمان و دستهدنده ارائه شده است.
GTSR W1 که بیشتر برای استفاده در پیستها طراحی شده است، مجهز به سیستم اگزوز دوقلو، سیستم تعلیق SupaShock و ترمزهای مسابقهای با کالیپرهای شش پیستونه و دیسکهای ۴۱۰ میلیمتری در جلو شده است. HSV این سدان نیرومند را یک خودروی مسابقهای اما جادهای و قانونی توصیف کرده است و تنها ۳۰۰ دستگاه از مدل W1 را تولید خواهد کرد. هرکدام از این خودروها ۱۷۰ هزار دلار استرالیا معادل حدود ۱۳۰ هزار دلار آمریکا قیمت دارند.
اما HSV نسخهٔ استاندارد GTSR را هم معرفی کرده است که قدرت کمی کمتری دارد اما هنوز هم توانمند است. این مدل به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ نسل چهارم جنرال موتورز با نام LSA مجهز شده است که ۵۸۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو هم میتوان یا همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی Tremec TR-6060 6 مدل W1 را انتخاب کرد یا یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی را با پدالهای تعویض دنده از پشت فرمان.
دیگر ویژگیهای عملکردی GTSR نیز شامل کنترل سواری مغناطیسی، کنترل کشش، کنترل گشتاور و لانچ کنترل (برای نمونههای دستی) میشود. فضای داخلی این سدان اسپرت با مخلوطی از آلکانترا و چرم پوشیده شده است. HSV برای این مدل قیمت ۱۱۰ هزار دلار استرالیا معادل ۸۳ هزار دلار آمریکا را تعیین کرده است.
و درنهایت عضو آخر این گروه سهتایی، مدلی وانت با نام GTSR Maloo است. خودرویی که البته چندان نمیتوان آنرا وانت تلقی کرد و به حمل بار با آن پرداخت! این سوپروانت مانند نسخهٔ سدان GTSR مجهز به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ LSA با ۵۸۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور است و همچنین همان دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک نیز برای آن قابل انتخاب است.
GTSR Maloo در طراحی بیرونی هم ویژگیهای برادر سدانش مانند قسمت جلویی تهاجمی و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی مشکیرنگ را به ارث برده است. در روی قسمت بار این خودرو نیز جهت بهبود آئرودینامیک و جلوگیری از آشفتگی هوا یک پوشش محکم تعبیه شده است. این وانت فوقالعاده که میتوان آنرا اسپرتترین وانت دنیا دانست، ۹۷ هزار دلار استرالیا معادل ۷۳ هزار دلار آمریکا قیمت دارد.
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵نسخه ی سدانش بی نظیره. عاشقشم.
امیر
۱۸ بهمن ۱۳۹۵خیلی خوبه
Parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵واقعا خوبه.
reza-a
۱۸ بهمن ۱۳۹۵من از وانتش خوشم میاد تنها وانت کار اسپرت هست
اما مدل قبلیش طراحی بهتری داشت