تجهیز نسخهٔ پایانی هولدن کومودور HSV به پیشرانهٔ کوروت ZR1

یک‌شنبه 4 مهر 1395 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
HSV GTS-R 2017 02
همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، جنرال موتورز قصد دارد سال آینده تولید سدان بومی هولدن کومودور را در استرالیا پس از نزدیک به چهل سال خاتمه داده و...
تبلیغات

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، جنرال موتورز قصد دارد سال آینده تولید سدان بومی هولدن کومودور را در استرالیا پس از نزدیک به چهل سال خاتمه داده و کارخانهٔ تولید خودروی استرالیای خود را هم تعطیل کند؛ اما قرار است برای این خودرو مراسم خداحافظی باشکوهی برگزار شود زیرا HSV (مخفف Holden Special Vehicles یا بخش خودروهای ویژهٔ هولدن که به تقویت ساخته‌های هولدن می‌پردازد) قصد دارد به مناسبت پایان تولید سدان کومودور، نسخهٔ پایانی خاصی از آن‌را با نام GTS-R W1 تولید کند.

HSV GTS-R W1 قوی‌ترین، سریع‌ترین و گران‌ترین مدل کومودور محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است. همچنین این خودرو سریع‌ترین خودرویی خواهد بود که تابه‌حال در استرالیا ساخته شده است. برای تأمین نیروی موردنیاز این سدان قدرتمند قرار است قلب LS9 متعلق به نسل قبلی شورلت کوروت ZR1 به آن پیوند زده شود. یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت دیوانه‌وار 640 اسب بخار و گشتاور 820 نیوتن متر.

البته هنوز پیشرانهٔ نهایی HSV GTS-R W1 مشخص نشده است اما انتظار می‌رود حداقل از همان پیشرانهٔ کوروت ZR1 برای آن استفاده شود و حتی می‌تواند این موتور کمی تقویت و قدرتمندتر هم شود. درهرصورت، این مدل قادر خواهد بود در حدود تنها 4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که توانایی پیمودن مسافت یک‌چهارم مایل یا همان 400 متر را فقط در 12 ثانیه خواهد داشت. نیروی عظیم موتور کوروت ZR1 نیز توسط یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

علاوه بر استفاده از پیشرانهٔ قلدر و توانمند کوروت ZR1، سدان اسپرت HSV GTS-R W1 مجهز به مجموعه‌ای از کمک‌فنرها و دامپرهای منحصربه‌فرد خواهد بود که توسط شرکت «Supashock» در شهر آدلاید استرالیا تولید می‌شوند. این نمونهٔ خاص و پایانی کومودور انحصاراً در استرالیا بفروش خواهد رسید و تولید آن به حدود تنها 250 دستگاه محدود خواهد بود. قیمت این خودروی نیز از 170 هزار دلار استرالیا معادل 128 هزار دلار آمریکا شروع خواهد شد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.