کادیلاک بهتازگی سدان اسپرت CT6 V-Sport را با یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 بایتوربوی کاملاً جدید معرفی کرده است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد. قرار است در آینده از این پیشرانه غیر از CT6 در دیگر محصولات کادیلاک هم استفاده شود؛ اما هرچند این موتور ۴.۲ لیتری V8 پیشرانهای کاملاً جدید است، قبل از معرفی هم صحبتهایی در رابطه با آن به گوش رسیده بود. این موضوع به ماه نوامبر سال گذشته بازمیگردد یعنی زمانی که سندی در رابطه با پیشرانههای نسل آیندهٔ شورلت کوروت افشا شد. در این سند، گفته شده بود کوروت C8 که سوپراسپرتی موتور وسط است، با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد که یکی از آنها از نوع ۴.۲ لیتری V8 است. حال به نظر میرسد این موتور، همان پیشرانهٔ V8 جدید کادیلاک باشد.
اما غیر از این سند، شواهد دیگری هم وجود دارد که نشان میدهد پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 جدید کادیلاک در سینهٔ نسل آیندهٔ کوروت قرار خواهد گرفت. یکی از این شواهد، تولید این پیشرانه در مرکز عملکرد جنرال موتورز در کنتاکی است یعنی همان مکانی که کوروت هم در آن به تولید میرسد و این موضوع واقعاً جالب است. از سوی دیگر اما قدرت تولیدی این موتور با اطلاعاتی که قبلاً در مورد قدرت پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری کوروت منتشر شده بود مطابقت ندارد زیرا درحالیکه پیشرانهٔ جدید کادیلاک ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد، گفته شده موتور ۴.۲ لیتری کوروت ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
البته شاید با افزایش بوست توربوشارژرها بتوان قدرت این موتور را افزایش داد اما فشار بوست توربوهای این موتور هماکنون معادل ۱.۳۸ بار است و ممکن است جای بیشتری برای افزایش بوست وجود نداشته باشد. بااینحال سند مذکور نشان داد که برای کوروت موتور وسط آینده یک پیشرانهٔ بزرگتر ۵.۵ لیتری V8 هم ارائه خواهد شد که بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین این موتور ۴.۲ لیتری V8 میتواند پیشرانهٔ پایهٔ کوروت باشد چراکه ۵۵۰ اسب بخار برای یک سوپراسپرت موتور وسط پایه چندان کم به نظر نمیرسد. درهرحال بهاحتمالزیاد کادیلاک اولین اطلاعات از یکی از پیشرانههای شورلت کوروت C8 را ارائه کرده است.
مهدی
۵ فروردین ۱۳۹۷از موتور ۴۲۰۰ و بوست ۳۸ بار ۵۵۰ اسب بخار گرفتن خیلی کمه!! احتمالا عدد بوست توربوها رو اشتباه نوشتن تو متن
[Soroush]
۵ فروردین ۱۳۹۷بوست توربو هاش 1.38 بار (20 پوند) هست. گشتاور این موتور عالیه. 627 پوند فوت تو دور 3200-4000.
مثلا موتور amg gt-r چهار لیتریه تویین توربو ، بوست 1.35 بار 577 اسبه تو دور 6000 ولی گشتاور 516 پوند فوته.
(Ali (Chevy nova
۵ فروردین ۱۳۹۷کلا موتورهاى امرىکاى تو دور پاىىن بىشترىن گشتاور رو عرضه مىکنن و براى همىن استهلاک موتور کم هستش و ماشىن شروع حرکتش با قدرت هست
از 70 سال پىش تا الان همىن موضوع تو موتورهاى امرىکاى وجود داشته
(Ali (Chevy nova
۵ فروردین ۱۳۹۷اى ولا
عجب قدرتى داره و مثل همىشه گشتاور بالا
اىن موتور 4200 از موتورهاى 8 سىلندر جدىده جى ام هستش و خوشحالم جى ام داره موتورهاى 8 سىلندر رو افزاىش مىده
(Ali (Chevy nova
۵ فروردین ۱۳۹۷اىنم براى رفقا
https://i.pinimg.com/originals/e7/f9/6c/e7f96c528d0215831c73224a5bf2ef30.jpg
https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2016/11/CUDA-0.jpg
https://cdn1.mecum.com/auctions/sc0513/sc0513-153846/images/sc0513-153846_1@2x.jpg?1368748067000
(Ali (Chevy nova
۵ فروردین ۱۳۹۷حالا که بحث موتور شده برىم براى معرفى موتور 409 بىگ بلاگ که البته پارسال ازش گفته بودم اما مىخوام دوباره ازش بگم براى کسانى که نمىدونن
موتور 409 بىگ بلاگ شوى سال 1961 و براى رقابت مستقىم با موتورهاى بىگ بلاگ 413 Max wedge دوج عرضه شد
حجم موتور 409 برابر با 6/7 لىتر بود و ضعىف ترىن نمونش 340 اسب قدرت داشت اما شوى براى سال 1963 موتور 409 رو با 2 عدد کاربرات 4 دهنه مجهز کرد و قدرتش رو به 425 اسب رسوند و از همىن موتور در مسابقات درگ و ناسکار کمال استفاده رو کرد
خوشبختانه شورولت هنوزم براى موتور 409 لوازم افتر مارکت و استاندارد تولىد مىکنه و خىلى از شرکتهاى دىگه هم تحت لىسانس شورولت براى موتور 409 لوازم تولىد مىکنن
The initial version of the engine produced 360 hp (268 kW), with a single four-barrel Carter AFB carburetor. The same engine was upped to 380 hp (283 kW) in 1962. A 409 hp (305 kW) version of this engine was also available, developing 1 hp per cubic inch with a dual four-barrel aluminum intake manifold and two Carter AFB carburetors. It had a forged steel crankshaft.[1] This dual-quad version was immortalized in the Beach Boys song titled “409”.
In the 1963 model year, output reached 425 hp (317 kW) at 6200 rpm with the 2X4 setup, 11.25:1 compression and a solid lifter camshaft.
آرش آمریکایی
۵ فروردین ۱۳۹۷ضمن تبریک سال نو به دوستان پدالی بخصوص آمریکایی بازها و دوست خوبم علی (شوی نوا)
علی جان این رقابت دوج و شورولت یا کلا کرایسلر و جنرال موتورز یکی از تنگاتنگ ترین و نزدیک ترین رقابت های بین خودرویی بوده
تا جایی که جنرال موتورز از نظر تبلیغات و بازار یابی توسعه بیشتری پیدا کرد نسبت به کرایسلر و همین امر باعث توسعه صنعتی و فنی بیشتر هم شد
اما سوالی که دارم اینه که چرا موتورهایی بیگ بلاک تا این حد محدود شدن الان که با تکنولوژی های dmf و غیر فعال کردن سیلندر ها و… میتونن مصرف رو کنترل کنن
(Ali (Chevy nova
۵ فروردین ۱۳۹۷ارش جان
به موقعش طى مطلبى دلىلش رو مىگم بهت
(Ali (Chevy nova
۵ فروردین ۱۳۹۷راستى ارش جان سال نو شما هم مبارک و همچنىن تمام پدالى ها
akrh78
۵ فروردین ۱۳۹۷من فک میکردم آمریکا استاد گشتاور گرفتن از تنفس طبیعی و سوپر چارجر هستن ولی انگار که کلا از همچی گشتاور میگرین.کامنت اقا سروش هم سندش
باریکلا به آمریکایی ها که بهترینن و عشق همیشگی منن
مهدی
۵ فروردین ۱۳۹۷گشتاور درست اما این موتور با این مشخصات به درد کوروت نمیخوره همونطور که تو متن هم گفته بوست توربوها به اندازه کافی بالا هست و نمیشه واسه یه ماشین شهری استوک بالاتر از ابن برد. لنسر اخرین نسلش که دو سال پیش بود از موتور ۲ لیتری با بوست ۱۸ psi قدرت ۴۵۰ اسب گرفته… مکلارن ۶۵۰ با موتور ۳.۸ و بوست ۱۷ psi اون قدرت رو گرفته و نمونه های زیاد…۱.۳۸ بار ۲۰ psi هست که کم نیست اونم واسه یه ماشین تو رده سدانهای لوکس. بوست توربو سمند ef7 هم ۷-۸ psi هست :)
آرش آمریکایی
۵ فروردین ۱۳۹۷مهندس مهدی
دلیل نمیشه چون میشه 1000 اسب بخار از این ماشین بگیری حتما بگیری
ماشین باید یه جور باشه بهترین کارایی با کمترین استهلاک رو داشته باشه که برا کادیلاک ct6 550 اسب واقعا کافیه این ماشین با BMW سری 7 مقایسه میشه و audi s8
دوما این که کوروت هم قدرتش نوشته به 650اسب میرسه با این موتور و با موتور 5500 به 800 ساب میرسه که بازم کافیه
شما داداش من نخر اینا رو اینا بدرد شما نمیخوره
اصلا فک نکنم تا حالا ماشین 200 یا 300 یا 400 اسب بخاری رونده باشی
مثلا کامارو 2012 یا تویوتا gt86 یا BMW سری 3 2013 اگه میروندی میفهمی با همین توان موتور هم وقتی پا رو فشار بدی رو گاز میچسبی به صندلی خیابون که پیست نیست که اینا بخوان برا هر ماشینی تا آخرین توان موتور رو بکشن بیرون هر مصرف کننده ای هم توان رانندگی با این قدرت موتور رو نداره
حتی خود شما که شور قدرت رو میزنی که من آرزو میکنم که یه روز ماشین خارجی سوار شید تا بفهمید وقتی میگن 400 اسب دقیقا منظور چیه
به قول جرمی کلارکسون تو اون قسمت از تخت گاز که یه پاگانی با یه پورشه gt4 کیمن رو بردن تو پیست مونزا
ماشین وقتی از 500 اسب بالاتر بره
خیلی افسار گسیخته و غیر قابل کنترل میشه
مهدی
۵ فروردین ۱۳۹۷دوست عزیز بی ادبی نکردم که اینقدر عصبی جواب میدی!! بوست بالا یعنی فشار بیشتر یعنی گرما و استهلاک بیشتر …بوست ۲۰ psi هم نه تنها کم نیست بلکه زیاد هم هست مخصوصا واسه یه سدان فول سایز حالا خوبه تو خود متن هم اشاره کرده که فشار توربوها زیاده وگرنه شما سر مارو میبریدی!!! جسارتا از کجا فهمیدی من تاحالا سوار ماشین ۲۰۰ -300 اسبی نشدم؟
(Ali (Chevy nova
۵ فروردین ۱۳۹۷ارش جان کاملا صحبتت درسته
[Soroush]
۵ فروردین ۱۳۹۷اگه منظورتون لنسر evo x final edition هست که عرض کنم خدمتتون موتورش 303 اسب بخاره . مک که یک شرکت موتور ریسینگه فلسفه طراحی کاملا متفاوته ولی با این حال موتور تویین توربوی 650s بوستش تقریبا 1.45باره و 650 اسب بخاره (با درنظر گرفتن اتلاف 641) اونم تو دور 7250 که خیلی دور بالاییه و گشتاورش 500 پوند فوته.
فقط که بوست توربو تاثیر گذار نیست هزارتا فاکتور دیگه ام هست مثل پاگزوز یا ورودی هوای سرد (cold air intake) و ecu که خیلی مهمه تو خروجی. و فرق یک کارخونه خودروسازی با یک شرکت افترمارکت اینه که میتونه براحتی حتی حجم موتور رو تغییر بده.
بوست این توربو که 1.38 باره بنظرم کاملا متوسطه. بی ام و که بوستش بین 1.5 تا 1.8 باره (8 سیلندر 4.4 لیتری تویین توربو رو خودروهایx5 x6 m5 m6 750). موتور 750 هم 443 اسبه و گشتاورش 479 lb.fts. البته بنز سری s بوست توربوش 0.9 ولی خودروهای amg تا 1.5 هم هست.
ونوم اف ۵
۵ فروردین ۱۳۹۷به کوروت موتور وسط بالای ۸۰۰ اسب بخار میشه رسما گفت سوپر کار
(Ali (Chevy nova
۵ فروردین ۱۳۹۷ونوم جان
دادا چه خبر از هىولاهاى 8 سىلندر کرج؟؟؟؟
رفتى به اون گاراژ دوباره؟
ونوم اف ۵
۶ فروردین ۱۳۹۷سلام دادا علی خیلی نوکرتم نه ولی یه موستانگ دیدم روحم تازه شد حیف نشد یه عکس بگیرم ازش
حسن
۶ فروردین ۱۳۹۷بارbar =یکی از واحدهای اندازه گیریه فشار است و چون یک بار با فشار اتمسفر زمین یک درصد اختلاف دارد به جای استفاده از یک اتمسفر واژه یک بار متداول شده 1بار =1 اتمسفر(0.99)
پی اس ایpsi= یکی از واحدهای اندازه گیریه فشار انگلیسی که بر پایه ی پوند اس(پوند بر اینچ مربع).
یک بار معادل 14.5 پی اس ای
یک اتمسفر معادل 14.6 پی اس ای
پی اس ای = بار (*ضربدر)14.5
مثلا 1.38 بار میشه 1.38*14.5=20.01psi
حسن
۶ فروردین ۱۳۹۷پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 توئین توربو 550 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور تعادلی بین عملکرد و مصرف سوخت مناسب را همراه با اندازهای جمعوجور ارائه میکند. برای از بین بردن تأخیر توربو و کاهش اندازه، توربوشارژرها بین سر سیلندرها نصب شده وبرای کاهش وزن بلوک و پیستونها از آلومینیوم ساخته شده اند. استفاده از پیستونها و میللنگ فورجکاری شده اجازهٔ افزایش بوست توربوشارژرها را تا 1.38 بار داده است. علاوه بر این، برای خنک کردن هوای توربوشارژرها، یک اینتر کولر تعبیه شده که موجب افزایش اکسیژن در یک حجم معین شده و حداکثر توان خروجی موتور را افزایش میدهد. کادیلاک گفته است که این سیستم میتواند دمای هوا را تا بیش از 70 درجهٔ سانتیگراد کاهش دهد.بقیه ی موارد هم بماند این ماشین حرف نداره .