جنرال موتورز اخیراً آمار فروش خود در سهماههٔ نخست سال جاری را منتشر کرده و تعجبی ندارد که فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. دراینبین اما آمار فروش شورلت کوروت از اهمیت ویژهای برخوردار است. درمجموع شورلت در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ تعداد ۳,۸۲۰ دستگاه کوروت از هردو نسل C7 و C8 به فروش رسانده است. البته مشخص نیست چه تعداد از این فروش به C7 اختصاص داشته است. بهطورکلی اما این نشاندهندهٔ کاهش فروش ۳.۱ درصدی کوروت نسبت به ۳,۹۴۳ دستگاهی است که در سهماههٔ اول سال ۲۰۱۹ فروخته شده بود.
البته بدیهی است که شیوع گستردهٔ ویروس کرونا در سراسر آمریکای شمالی نقش مهمی در کاهش فروش نهفقط کوروت بلکه اکثر خودروهای بازار داشته است. درحالیکه کارخانهٔ تولید کوروت از ۲۰ مارس موقتاً تعطیل و تولید این ماشین متوقف شد، تخمین زده شده که جنرال موتورز تاکنون حدود ۲۷۰۰ دستگاه کوروت C8 تولید کرده است. حال باید ببینیم در ماههای بعدی سال فروش این سوپراسپرت محبوب چگونه خواهد بود هرچند که قطعاً این موضوع به شرایط شیوع ویروس کرونا بستگی دارد. این در حالی است که در اواسط ماه مارس ایمیلی به نمایندگیهای جنرال موتورز ارسال شد که سفارشات خرید کوروت مدل ۲۰۲۰ دیگر پذیرفته نخواهد شد و کسانی که خواهان خرید این ماشین هستند باید تا زمان آغاز ثبت سفارش برای مدل ۲۰۲۱ صبر کنند.
در طول سهماههٔ نخست امسال جنرال موتورز مجموعاً ۶۱۸,۳۵ دستگاه خودرو به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی ۷.۱ درصدی را نشان میدهد. در این مدت تمامی برندهای این گروه خودروسازی با کاهش فروش مواجه شدهاند اما دراینبین اوضاع بیوک از همه بدتر است زیرا فروش آن با کاهشی ۳۴.۷ درصدی از ۵۱,۸۶۷ دستگاه در سهماههٔ نخست سال ۲۰۱۹ به ۳۳,۸۷۰ دستگاه رسیده است. همچنین کادیلاک هم کاهش قابلتوجه ۱۵.۸ درصدی را تجربه کرده است.
اوضاع شورلت اما خیلی بد نبوده زیرا تنها ۳.۸ درصد کاهش فروش داشته است. عامل اصلی تقویت فروش این شرکت حضور کامل کراساوور جدید بلیزر در بازار است زیرا درحالیکه این خودرو در سهماههٔ نخست امسال ۲۲,۱۴۴ دستگاه فروش داشته است، در مدت مشابه سال گذشته تنها ۳,۰۲۳ دستگاه فروخته بود. این در حالی است که کامارو با کاهش فروش ۴۰.۵ درصد، کلرادو با ۳۶ درصد و ایمپالا با ۶۲.۶ درصد، ضعیفترین فروش را در بین محصولات شورلت داشتهاند. در همین حال، فروش جیامسی هم با ۵.۵ درصد کاهش از ۱۲۵,۵۷۷ دستگاه به ۱۱۸,۷۱۸ دستگاه رسیده است.
علیx76
۲۱ فروردین ۱۳۹۹حیف بخاطر کرونا ، توسعه مدل های عملکردیش عقب میفته
دوست دارم ببینم ZR1 , ZORA یا هرچیز دیگه ای که اسمشو میزارن ، چند مرده حلاجه
مهرآیین
۲۱ فروردین ۱۳۹۹دیگر ما ایرانیها باید ضرب المثل خفاش نخورده و کرونائه گرفته شده را جایگزین ضرب المثل آش نخورده و دهان سوخته بکنیم
ارشیا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ولی باید رو طراحیش بیشتتر کار می شد نسل قبلی خیلی خوشگلتر بود
Hamidreza
۲۱ فروردین ۱۳۹۹موافقم
اما داخلش واقعا پیشرفت داشته!
علیرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹فقط بخاطر ویروسه
رزیتا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹شورولت تو طول سالای فعالیت تو صنعت خودروسازی مدلای مشهوری رو به بازار خودروی جهان عرضه کرده که از شناخته شده ترین اونا میشه به : ایمپالا ،کامارو ،کوروت ، اکسپرس ، ولت ، کروز ، کلرادو ، تاورا ، تراکر ، بلیزر ، ساب اوربان ، سلبریتی ، نوا ، لومینا ، مونت کارلو ، مونتانا ، ون ، وگا ، کاوالیر ، کاپریس و کودیاک اشاره کرد
مهرآیین
۲۱ فروردین ۱۳۹۹یکی از معروفترین مدل های شورلت در ایران شورلت کاپریس است و حتی بوق کاپریسی هم بسیار معروف است و خیلیها دوست دارند بوق کاپریسی روی ماشین هایشان نصب کنند
رزیتا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹بوق رنویی هم خیلی معروفه تو ایران
meysam
۲۱ فروردین ۱۳۹۹چه اسمهای زیبایی بینشون بود.
من از شنیدن نام مونت کارلو ، کاپریس، کاوالیر و ایمپالا احساس خیلی خوبی بهم دست میده صرف نظر از نوع ماشینش
Nissan
۲۱ فروردین ۱۳۹۹باید فکری به حال قیافه کامارو بکنند داره کمی قیافش اروپایی میشه از روحش داره فاصله میگیره به امید اوج کامارو
meysam
۲۱ فروردین ۱۳۹۹کاملا موافقم. ماسل آمریکایی رو آدم میبینه باید خوف برش داره مثل چارجر
بی نام
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ایمپالا عملا بازنشسته شده. رفتنش ناراحت کنندس
امیررضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۹استینگری آخ اگه داشتمت …
نشونی ما همین خنده های مرده