گوردون موری T.50 با وجود پیشرانهی قدرتمند V12 مصرف سوخت شگفتانگیز و رانندگی راحت برای استفادهی روزانه فراهم میکند.
این روزها کم نیستند سوپر اسپرتهایی که ادعا میکنند وارثان معنوی اسطورههای گذشته هستند اما گوردون موری T.50 تنها به این ادعا بسنده نمیکند، بلکه آن را ثابت میکند. گوردون موری در اواسط دوره تولید این خودرو، با «داریو فرانکیتی»، راننده تست، به گفتگو نشست تا در مورد عواملی که T.50 را شایسته گذاشتن پا جای پای مکلارن F1 میکند، بحث و تبادلنظر کنند.
موری توضیح میدهد:
ما قول دادیم هیچچیزی در این خودرو وجود نداشته باشد که مانع از رانندگی شود
منظور او فقط هندلینگ یا طراحی نیست. این وعده شامل نگرانیهای عملی نیز میشود، ازجمله هزینههای سرویس، مصرف سوخت و حتی محفظهٔ بار و اشیاء. درحالیکه مصرف سوخت ممکن است در اولویتهای اکثر صاحبان سوپراسپرتها نباشد، T.50 مصرفی معادل ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و این یک تخمین تبلیغاتی نیست. مجله تاپ گیر در یک سفر ۱۰۰۰ کیلومتری در جادههای کوهستانی، مصرف حدود ۱۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرد و هنگام حرکت در بزرگراه، T.50 به مصرف حدود ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست یافت. موری میگوید در شرایط مناسب، خودرو حتی میتواند به مصرف حدود ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد. به لطف چنین مصرف مناسبی، T.50 با یک باک میتواند مسافتی بیش از ۶۴۰ کیلومتر را طی کند.
کارایی و قابلیتهای کاربردی T.50 اما به مصرف سوخت محدود نمیشود. بسیاری از صاحبان سوپراسپرتها با شیب تند رمپها و سرعتگیرها مشکل جدی دارند اما به گفته موری، این موضوع در مورد T.50 صدق نمیکند. این خودرو نهتنها دارای فاصله مناسبی از سطح زمین است بلکه تیم مهندسی، دو محافظ سپر را نیز برای لبه جلویی آن طراحی کرده است. درنتیجه، اگر این محافظها آسیب ببینند، بهراحتی قابل تعویض خواهند بود و نیازی به تعویض کل سپر نیست.
موری اشاره میکند که هزینههای نگهداری هم یکی دیگر از مشکلات صاحبان سوپراسپرتها است. به همین دلیل، او میخواست T.50 خودرویی باشد که مالکین بتوانند با هزینهای معقول از آن نگهداری کنند. موری احساس میکند که T.50 به هدف خود رسیده است. این خودرو، همانند مکلارن F1، خودرویی است که راننده از آن لذت میبرد، اما کمی بهتر. علاوه بر این، او اضافه میکند T.50 مشکلاتی را که مکلارن F1 داشته است، برطرف میکند. ساختن یک جانشین عالی برای F1 افسانهای کار دشواری است، اما به نظر میرسد T.50 این کار را با موفقیت انجام داده است.
Sina_carshow
۲۷ فروردین ۱۴۰۴میگن رکورد ها برا شکستن ساخته شدن اما بعضی رکورد ها قابل شکستن هرگز نیست
مثل سریعترین ماشین تنفس طبیعی دنیا هنوز مک لارن F1 هستش و متاسفانه گوردن موری نتونست خودرویی بسازه که بتونه رکوردش رو بزنه آخرین امید که یکی این رکورد رو از F1 بگیره همین ماشین بود که ظاهرا فعلا نتونسته بشکنه پس آره برا همیشه این رکورد دست مک لارن F1 میمونه
Joker
۲۷ فروردین ۱۴۰۴مکلارن اسپیدتل یک فاجعه تمام عیار بود،موندم مکلارن چطور همچین ماشین بی سر و تَهی رو واسه جانشین f1 افسانه ای در نظر گرفت،ولی انصافا گوردون موری با همکاری کاسورث جانشین بحَقی واسه f1 ساخت…
DNA
۲۷ فروردین ۱۴۰۴چرا فاجعه ؟!
Siyavash
۲۷ فروردین ۱۴۰۴نهایت لذت رانندگی فقط با t50.
OM.01
۲۷ فروردین ۱۴۰۴و سرانجام گوردون موری T50!
خودروی دنده ای که در 2.9 ثانیه به 60 مایل و 5.7 ثانیه به 100 مایل میرسه و 1/4 مایل در 10.6 ثانیه طی میکنه و حداکثر سرعت 226 مایل داره
یک هایپرکار 3 نفره تنفس طبیعی با گیربکس دنده ای که با فن عقبش دانفورس 220kg در 155 مایل بر ساعت و 460 کیلوگرم دانفورس در حالت V MAX که فن تو مدار میاد و مجموعا 690 اسب بخار قدرت تولید میکنه…
70 درصد گشتاور این موتور تو 2500 دور میاد یعنی 327 نیوتون متر… هیچ خودروی تنفس طبیعی تو دنیا با هر حجم موتوری در دور 2500 دور 327 نیوتون متر گشتاور تولید نمیکنه!! این گراف گشتاور از تقریبا پنجاه یا شصت درصد خودروهای توین توربو سوپرشارژر تو دنیا هم بیشتره…!
فقط بزگترین مشکلش صدای موتورش در دورهای بالا هست که برای استفاده تو شهر باید دنده رو روی 4 یا 5 گذاشت تا دور مورد خیلی بالا نره چون صداش واقعا تو شهر اذیت میکنه. برای راننده که نه بلکه برای رهگذران. ولی هیچ یک از خریدارای این خودرو روزانه استفاده نمیکنه…
R@min
۲۷ فروردین ۱۴۰۴عهه Z06 تو این دور ۵۲۳ نیوتن گشتاور میده !! حس می کنم منظورت چیزه دیگه ای هست.
OM.01
۲۷ فروردین ۱۴۰۴(عهه Z06 تو این دور ۵۲۳ نیوتن گشتاور میده !! حس می کنم منظورت چیزه دیگه ای هست)
چطوری Z06 که حداکثر گشتاور تولیدی 623 نیوتون متر هست میتونه 91 درصد گشتاور رو تو 2500rmp ارائه بده؟ این برای موتور تنفس طبیعی تقریبا غیر ممکنه! نهایت 80 درصد بشه.
تقریبا 300 پوند فوت میده حدود 410 نیوتون متر میشه
موتور LT7 توین توربو تو 2500rmp تقریبا 700 نیوتون متر گشتاور میده…
متاسفانه ضمیر ناخود آگاه من با مقایسه موتور تنفس طبیعی های ساخت پورشه و فراری رفت😂اصلا موتور های شوی و فورد رو یادم رفت 🤣
R@min
۲۷ فروردین ۱۴۰۴موتور LT7 تو این دور ۹۴۸ نیوتن میده. البته موتور تخت پورشه هم تو این دور نزدیک ۴۰۰ نیوتن گشتاور میده.
موتور T50 روی تاپ اند تمرکز داره به سبک نمونه های F1 تو دورهای پایین حرفی نداره، حالا اون منبعی که خوندی شاید منظورش چیزه دیگه ای بوده.
Taha Ayoobi
۲۷ فروردین ۱۴۰۴همه چیه این ماشین عجیبه و البته عالی، اسمش، طراحیش، اعداد و ارقامش، …
Parsaastaneh
۲۸ فروردین ۱۴۰۴طراحی خوبی نداره
Taha Ayoobi
۲۸ فروردین ۱۴۰۴آره همه چیش عالی نیست، خودم از جلوش بدم میاد.
Yaghoob
۲۷ فروردین ۱۴۰۴مصرف 7.8 ؟
یعنی تقریباً از تمام ماشین های ساخت داخل کم مصرف تره.
khashayar..
۲۷ فروردین ۱۴۰۴در 28 مه 585 پیش از میلاد در کنار رود هالیس در آسیای صغیر دو ارتش امپراتوری ماد و پادشاهی لیدی با یکدیگر مواجه شدند.
در بحبوحه نبرد ناگهان خورشید گرفت و آسمان تاریک شد. حیوانات و پرندگان با ناله ها و فریادهای عجیبشان از وحشت پنهان شدند.
سربازان دو ارتش که شاهد خورشید گرفتگی بودند از ترس، سلاح هایشان را به زمین انداختند و دستانشان را رو به آسمان بلند کردند.
همگی نجوا کنان یکدیگر را ندا میدادند که ما چه کرده ایم که سزاوار خشم خدایان شده ایم؟ خورشید برای چه رو از ما گرفت؟
در میان وحشت و ناله های سپاهیان ایران و لیدی، چندین کیلومتر آن طرفتر بسوی غرب در شهر یونانی نشین میلتوس، فردی از شدت هیجان و شادی در پوست خود نمی گنجید.
او کسی نبود جز تالس که انتظار این کسوف را از مدتها پیش میکشید. او از طریق محاسبات ریاضی روز دقیق خورشید گرفتگی را پیشبینی کرده بود.
————————————————————————————–
تفاوت درک جهان در انسان شرقی و غربی در عصر باستان
————————————————————————————
مازیار
۲۷ فروردین ۱۴۰۴طراحی و تولید همچین جواهر بیهمتایی در ۷۵ سالگی!!
دنیای خودرو مدیون این همت بلند هست
M power
۲۸ فروردین ۱۴۰۴چرا همه دنباله این هستن که جانشین f1 بشن.
بنظرم اون یک افسانه بود و بقیه دنباله روی اون هستن