اشتباه نکنید! در این ویدئو نه خبری از Gymkhana است و نه کن بلاک. اما با این حال دیدنش برای همه الزامی است! ویدئویی که در اینجا می بینیم دومین سری Size Matters است که در آنها مایک رایان (Mike Ryan) همان کسیکه دوجین قهرمانی مسابقات Pikes Peak در کارنامه افتخاراتش دارد، تلاش می کند تا همانند کن بلاک، دست به دریفت های عجیب و غریب بزند اما با این تفاوت که خودروی خاص خودش را دارد . . .
مایک سوار بر کشنده معروف کسکادیا (Cascadia) که محصول کمپانی آمریکایی Freightliner است، دست به یک تعقیب و گریز هیجان انگیز با نیسان 240SX کوپه می زند. اما برای آنکه این تراک ۴.۵ تنی توانایی دریفت داشته باشد، انجین Detroit Diesel آن هم مجهز به سوپرشارژر شده و هم توربوشارژر تا با قدرت ۱۹۵۰ اسب بخار و گشتاور فوق العاده بالای ۴۶۰۰ نیوتن متری، بر روی جاده دست کمی از فیستای کن بلاک نداشته باشد. [دانلود ویدئو]
رضا
۸ فروردین ۱۳۹۳جالب بود. دریفت فوق العاده با کامیونی فوق العاده
e.scamp
۸ فروردین ۱۳۹۳این دیگه چیه!!!!!! دهان ز وصفش عااجز است
محمد
۸ فروردین ۱۳۹۳زبان ز وصفش عاجز است ^_^
کافر مقدس
۸ فروردین ۱۳۹۳راستی تراک های آمریکایی هم نمیتونن وارد ایران بشن؟
حیف نی بهترین تراک ها دنیا تو ایران نباشه! همش ماک های 50سال پیش!
سعید
۸ فروردین ۱۳۹۳بسم حق
داداش
fh12 شرکت volvo
و همینطور actros
مرسدس بنز که همین چند سال پیش شاهد سیر ورودشون به ایران بودیم
( قبل از تحریم )
زیاد ماشین های بدی نیستنااااا
زیگما
۸ فروردین ۱۳۹۳کامیون بی دماغ در مقابل دماغ دار خیلی کمبود و مشکل ایمنی و مشکل صدا و مشکلات حرارت و … دارن
سعید
۸ فروردین ۱۳۹۳بسم حق
زیگما جان
اگه اینهمه مشکل حاد داشتن
که هیچ وقت به اینهمه فروش نمیرسیدن !!!
شاید کمی حرفت درست باشه
ولی نه تا این حد
نظرت در مورد قدرت و شتاب هم همینه ؟
Kayhan
۸ فروردین ۱۳۹۳کامیونهای دماغدار به دلیل مشکلات ایمنی که برای سایر خودروها دارن و احتمال تصادفشون بالاست سالهاست اجازه تردد در اروپا و جادههای ترانزیت رو ندارن.
زیگما
۹ فروردین ۱۳۹۳سلام ببخشید دیر جواب میدم
سعید عزیز
بله کاملا درسته. کامیون های بی دماغ در 99 درصد کشور های دتیا بیشترین فروش رو دارن.
چرا ?? چون اندازشون نسبت به دماغ دار ها خیلی کوچیک تره و برای اکثر کشور های دنیا که مصکل فضای کم دارند گزینه بهتریه
هم چنین دلیل دیگرش این هست که بی دماغ ها به دلایلی واضح کم قدرت و کم مصرف تر از با دماغ ها هستند و به همین دلیل برای بیشتر کشور های دنیا که مصرف سوخت براشون مهمه گزینه بهتری هستند. پس فروش در اینجا صرفا نمیتواند ملاک خوب بودن باشد
در مورد قدرت و شتاب.
از شتاب ماشین های سنگین اطلاعی ندارم
ولی از نظر قدرت و گشتاور
قوی ترین کامیون و کشنده دماغ دار حدود 900 اسب قدرت داره
و قوی ترین کامیون و یا کشنده بی دماغ همون مدل ولووی معروفه که 750 اسب قدرت داره
البته شکی در این نیست که ولوو از نظر فنی کمبودی نداره و علت این کمبود قدرت نسبت به یک با دماغ، نوع ساختار بدنه ی بی دماغ هاست. فضای موتور برای بی دماغ ها کمه و نمیشه موتور های پرحجم تر و قوی تر برای اونها در نظر گرفت.
کیهان عزیز
فکر نکنم دلیلش ایمنی باشه
چرا که بی دماغ ها بدترین ایمنی رو در بین تمامی وسایل نقلیه دارن
شما اگر با یک بی دماغ تصادف کنی فقط چند سانتی متر با صحنه برخورد فاصله خواهی داشت
در صورتی که یه با دماغ حداقل 2 متر کاپوت جلوش داره و از سرنشین حفاظت میکنه
اتوبوس ها هم همین طور هست
به طوری که در 5 ایالت امریکا اتوبوس های حمل دانش آموزان به دلایل مسایل ایمنی که گفتم اجبارا باید دماغ دار باشند و هیچ مدرسه ای در این 5 ایالت حق استفاده از اتوبوس بی دماغ رو نداره!!
علت استفاده از بی دماغ ها در اکثر مناطق دنیا مسایلی بود که در بالا گفتم مثل مصرف سوخت و فضای اشغالی…..
با دماغ ها فقط در چند کشور خیلی فروش میرن.
استرالیا و امریکا و کانادا و کشور های آفریقا ی مرکزی
چرا??? چون جاده ها در این مناطق طولانی و سخت و بار ها سنگین و بزرگ تر، نسبت به بقیه دنیاست.و با دماغ ها قدرت و استحکام بیشتری نسبت به بی دماغ دارند.
هم چنین این کشور ها دارای تراکم جمعیتی کمی هستند و از نظر فضا مشکلی با با دماغ ها ندارن
جهانگير
۸ فروردین ۱۳۹۳ای ول به ماشین و رانندش
رضا
۸ فروردین ۱۳۹۳4500 نیوتن متر گشتاور!!!!!!!!!!
گیربکس و دیفرانسیلش از چی ساختن که متلاشی نمیشه!!!؟؟؟
Reza.045
۵ بهمن ۱۳۹۳این مکاترونیکیه عزیز دلم
Reza.045
۵ بهمن ۱۳۹۳عدر خواهی میکنم
مکاترونیکی نیست
اشتب شد ;)
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۸ فروردین ۱۳۹۳اووووه ، 1900 اسب بخار ، 4500 نیوتن بر متر گشتاور ، مگه جنگه؟؟؟
موتور نیست که ، نیروگاه اتمیه
SAEED
۸ فروردین ۱۳۹۳سلام.
جالب بود پدال!خوشم اومد!مرسی!
امید
۸ فروردین ۱۳۹۳اوفففففففففففففففففففففففففف
ESI
۸ فروردین ۱۳۹۳من هنوز تو خلقت این امریکائی ها موندم
خاوری مزراتی
۸ فروردین ۱۳۹۳کلیپ بسیار زیبایی بود… دم سازنده ش گرم
همچنین کامیون عملکردی بسیار عالی داشت… دمشون گرم عجب کامیونی ردیف کردن… آمریکاس دیگه … اند مهندسی و ریسکن
Reza.045
۵ بهمن ۱۳۹۳Frightliner is a division of Daimler Truck North America ;)
مجتبی
۸ فروردین ۱۳۹۳اوف 4500 تا.چرا اینا می تونن ولی ما نمی تونیم.هندی ها هم واس خودشو کسی شدن ما هنوز پیگیر این نظر سنجی ها و سوالاتیم که آیا واردات خوردو را آزاد کنیم یا نه؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا ما پرایدی سوار شیم که فورد آمریکا قرن ها پیش فروخته به مزدا اون فروخته به کیا اون فروخته به سایپا اون هم چسبیده بهش ول نمیکنه..
ROLSE ROISE
۲۱ فروردین ۱۳۹۳فیلمش رو دیدم خیلی باحاله