شرکت خودروهای باربری دایملر در آمریکای شمالی، کِشندهای مفهومی را تحت برند فریتلاینر با نام سوپر تراک معرفی کرده است که معادلات حملونقل بهینه را دگرگون میکند.
این غول زیبا در بزرگترین نمایشگاه خودروهای اقتصادی آمریکای شمالی یعنی نمایشگاه خودروهای باری Mid-America به نمایش در آمد. طراحی آئرودینامیک این کِشنده (نسبت به هم نوعانش!) آن را از رقیبانش متمایز میکند. اما این بههیچوجه بدان معنی نیست که این کِشنده تنها دارای یک ظاهر جدید است. کاهش مصرف سوخت خارقالعادهای در این کِشنده با استفاده از سیستم مدیریت انرژی حاصل شده است. یک سیستم هوشمند و آیندهنگر انتقال نیرو که مجهز به نقشههای دیجیتال سه بعدی مسیرها بوده و سرعت را کنترل میکند نیز به کاهش مصرف کمک میکند. دایملر میگوید که آزمایشها نشان میدهند مصرف سوپر تراک به طور میانگین تنها ۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این کِشنده با سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و وزن ناخالص ۲۹.۵ تن بهبودی ۱۱۵ درصدی در بهرهوری از خود نشان داده است! تحقیق و توسعه سوپر تراک فریتلاینر از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و دپارتمان انرژی آمریکا با پرداخت نزدیک به ۴۰ میلیون دلار از توسعه آن حمایت کرده است. این خودرو بهراحتی از هدف تعیین شده توسط این دپارتمان که افزایش ۵۰ درصدی بازده حمل و نقل یدککشهای کلاس ۸ در آمریکا بود عبور کرده است! شرکت دایملر از همین حالا دستآوردهای این خودرو را به یدککشهای فریتلاینر کاسکادیا اولوشن و وسترن استار XE سری ۵۷۰۰ منتقل کرده است. با این اوصاف این کمپانی اعتقاد دارد که هنوز برای استفاده از مواد فوقسبک برای افزایش بازدهی حملونقل زود است و در حال حاضر، این کار اقتصادی نیست. مارتین دام، مدیر شرکت دایملر آمریکای شمالی میگوید:[jwplayer mediaid=”۱۰۷۴۶۳″] [دانلود ویدئو]استراتژی ما برای بهینهسازی هرچه بیشتر حملونقل و افزایش حمل و نقل سبز، ادامه فعالیت بر روی پروژهی سوپر تراک است
مسعود
۱۶ فروردین ۱۳۹۴یعنی از خاور بهتر ؟
Milad
۱۶ فروردین ۱۳۹۴ما هم تو ایران دنگ و فنگ داریم :( ;)
امیر
۱۶ فروردین ۱۳۹۴آمریکا یعنی همین.
الان دایی من یدونه ماک دلفینی داره.مدلش1991عه.میگه سواریش از اف اچ 2011 هم بهتره.اصلا اون هیچ ابهت آدمو میکشه…
حیف دیگه نمیارن ایران…؟!
اینم عکسش:
http://8pic.ir/images/0fuw71x6ssvkm1mb84a7.jpg
حسين
۱۶ فروردین ۱۳۹۴درود. امیر جان مگه دایملر اینو نساخته؟ چرا میگی آمریکا؟
شروین
۱۶ فروردین ۱۳۹۴قیافه داد میزنه امریکاییه.
اینم لینک های شرکت سازنده
http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler_Trucks_North_America
http://en.wikipedia.org/wiki/Freightliner_Trucks
شلبى
۱۶ فروردین ۱۳۹۴حسین جان چرا میگى امریکایى نیست؟کى این حرفو زده؟فرایت لاینر اصلا در امریکا بوجود اومده و سال ها خودروهاى سنگین تولید کرده و چند سالى است که توسط دایملر خریدارى شده،همین الانم از صفر تا صدش در امریکا تولید میشه اونوقت شما میگى امریکایى نیست؟
الان من یه سوال از شما دارم،مثلا الان لامبورگینى رو باید ایتالیایى بدونیم یا المانى؟
حسين
۱۶ فروردین ۱۳۹۴درود.شلبی جان من منظورم این نبود که آمریکایی نیست، میدونم این برند، یک برند امریکایه.
وقتی امیر در تمجید تکنولوژی این ماشین گفت: «آمریکا یعنی همین» ، من تعجب کردم، چون توی این متن گفته شده تحقیق و توسعه این مدل توسط دایملر انجام شده.
بحث لامبو فرق داره. لامبو ایتالیاییه و تکنولوژیش و کانسپتهاشو خودش میسازه (و البته با کمک مالی و شاید یه کمی کمک تکنولوژیکی از طرف فولکس). اما هیچ وقت “نمیشه” گفت لامبو از تکنولوژی فولکس واگن استفاده میکنه، پس دم فولکس و آلمان گرم!! اما اینجا ما با تکنولوژی دایملر و حمایت مالی دپارتمان انرژی آمریکا طرف هستیم . و طبق خود متن که گفته «شرکت خودروهای باربری دایملرکِشندهای مفهومی را تحت برند فریتلاینر…» من گفتم این تکنولوژی مربوط به دایملره.
اصلا قصد ندارم خودروسازی امریکا رو بکوبم اما اینطور که از متن برآورد میشه، این کانسپت حاصل کار دایملره و تحت برند فریت لاینر رونمایی شده. اگر اشتباه میکنم بهم بگین.
ارادت
امیر
۱۶ فروردین ۱۳۹۴بالا خره آمریکاهست یا نه…؟!
HILUX
۱۶ فروردین ۱۳۹۴زیرمجموعه ی دایملره ولی تو امریکا ساخته میشه اصلشم امریکاییه ولی دایملر خریدتش.
در کل دست دایملر تو امریکاس
شروین
۱۸ فروردین ۱۳۹۴مهمترین موضوع برند هست نه مالکیت. چرا که اگه برند فریتلاینر(که یه جورایی شناسنامه محصول محسوب میشه) نبود، حمایت مالی امریکا هم صورت نمی گرفت درنتیجه تحقیق و توسعه براش انجام نمی شد و محصول خلق نمی شد.معمولا وقتی برندی به شرکتی فروخته میشه یکی از شرط ها اینه که اون برند با همون خط مشی قبلی اداره بشه نه اینکه کلا رویه تغییر کنه.مثل ماینر که تحت مالکیت بی ام دابلیو هست اما هیچ شباهتی با ماشینای آلمانی نداره.
اینجا هم به نام فرایت لاینر اما به کام دایملر!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ فروردین ۱۳۹۴درود .
شرکت های کامیون سازی اروپایی برای حضور در بازار امریکا ، به جای اینکه بیایند مدلی دماغ دار و باب پسند امریکایی ها تولید و طراحی کنند ، امدن شرکت ها و سهام کامیون سازی امریکارو خریداری کردند .
مثلا مرسدس بنز 5 تا زیر مجموعه امریکایی داره به نام فرایت لاینر . دیترویت دیزل و …..
ولوو هم نه تنها یک مدل دماغ دار که محبوبیت و موفقیت چشمگیری در امریکا نداره را عرضه کرده، بلکه سهام یکی از کامیون ساز های امریکایی را هم در اختیار داره .
طبق اطلاعاتی که قبلا کسب کردم ، کامیون های ماک هم فروش چندانی نسبت به رقباشون ندارند و هم محبوبیت کمتری با وجود کونورث . وسترن استار . فرایت لاینر . کاترپیلار و … دارند . این حرفه فرهاد کاشانی است .
مهدی
۱۶ فروردین ۱۳۹۴قطب اصلی تولید کامیون دنیا کاناداس.
رامکال
۱۶ فروردین ۱۳۹۴هنر نزد آلمانیان است و بس.
سجاد
۱۶ فروردین ۱۳۹۴من خواهش میکنم این کامنت رو از روی سایت حذف کنید!
سعید
۱۶ فروردین ۱۳۹۴اینو باید ببرن برا فیلم ترانسفورمرز :D
رامکال
۱۶ فروردین ۱۳۹۴راستی چرا پدال اینجوری شده؟
تا نظر نگذاری سه چهارم نظرات رو نمایش نمیده!!!!!!!!!!
احسان(احسان سابق)
۱۶ فروردین ۱۳۹۴اینا عکس هتله یا تریلی؟
هژبر
۱۶ فروردین ۱۳۹۴باید هر سه محورش معلوم باشه اینجوری ک
فایده نداره
ESI
۱۷ فروردین ۱۳۹۴دمشون گرم
سید
۲۹ بهمن ۱۳۹۵یعنی حال کردم با این مطالب و این نظرات اگه میشه از کامیون ماک و کنورث هم مطلب بزارید ممنون