شهر ژنو سوئیس به زودی چگونگی شارژ یک خودروی الکتریکی را با گسترده کردن اتوبوسهای الکتریکی جدید و جایگاههای Flash-charging به دنیا نشان خواهد داد.
شبکه حملونقل عمومی شهری قراردادی ۱۶ میلیون دلاری را با پیمانکاری به امضا رسانده تا شبکهای از ایستگاههای شارژ را که نیروی اتوبوسها را تأمین میکنند بسازد. در این مسیر که از فرودگاه ژنو شروع میشود ۱۳ ایستگاه شارژ دیگر نیز ساخته خواهد شد.
زمانی که اتوبوس برای پیاده و سوار کردن مسافران در این ایستگاهها توقف میکند، بهطور خودکار تنها در مدت ۱۵ ثانیه اتوبوس شارژ می شود و قدرت کافی برای رسیدن به ایستگاه بعدی را به دست میآورد. به لطف شارژرهای ۶۰۰ کیلووات ساعتی (۵ برابر سریعتر از تسلا)، اتوبوسها قادر خواهند بود تا در پایان خط تنها در مدت ۵ دقیقه دوباره شارژ شوند.
پیمانکار این پروژه میگوید: “ما به خاطر چنین تکنولوژی پیشرفتهای که امکان حملونقل عمومی پاک و آرام را مهیا میکند بسیار مفتخریم. این تکنولوژی مدلی برای حملونقل شهری آینده را ترسیم کرده و دید جابجایی پایدار برای دنیایی بهتر را تقویت میکند. به عنوان بخشی از قدم بعدی استراتژی، ما متعهد شدهایم که راهحلهای متمرکز بر مصرفکنندگان و تکنولوژیهایی را توسعه دهیم که به کاهش اثرات زیستمحیطی کمک کند.”
احمد باقری
۳ مرداد ۱۳۹۵ایده خوبیه، ولی به هر حال، تامین نیروی برق، آلودگی غیر مستقیم داره و تاکنون راه حلی قطعی برای این مشکل پیدا نشده. از طرفی، باید سیستمی تعبیه بشه که راننده رو در قرار دادن بالای اتوبوس در جایگاه شارژ(که از بالا به اتوبوس متصل میشه، راهنمایی کنه، وگرنه دقت و تمرکز زیادی می خواد. از طرفی باید به گونه ای شارژ بشه که همیشه یه حاشیه اطمینانی داشته باشه، یعنی به گونه ای شارژ بشه که بتونه تا به ایستگاه دوم از محل فعلی برسه، چون خیلی چیزا ممکنه پیش بیاد، ممکنه در یه ایستگاهی مشکلی برای شارژ پیش بیاد و یا در ترافیک وقت بیشتری سپری بشه.
مجید.بهترین یا هیچ.
۳ مرداد ۱۳۹۵فکر اونجاشم کردن. خیالت راحت….
این کامنت از معدود کامنت های متفاوت دوستمون بود.
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۵پنل های خورشیدی آلودگی غیرمستقیم هم نداره
RRTT
۳ مرداد ۱۳۹۵تولید پنل های خورشیدی فعلی خیلی آلایندگی داره.
http://news.nationalgeographic.com/news/energy/2014/11/141111-solar-panel-manufacturing-sustainability-ranking/
علی
۴ مرداد ۱۳۹۵پاک ترین راه ، مزرعه های خورشیدیه ک میشه با هزینه کم ، تعداد زیادیشو تو دشت کویر و دشت لوت احداث کرد ، فک میکنم اونقدری برق تولید بشه که کشور از نیروگاه های فسیلی بی نیاز بشه
یو اس اس اینترپرایز
۳ مرداد ۱۳۹۵روز به روز پیشرفته تر میشن
sina.d
۳ مرداد ۱۳۹۵اقای احمد باقری نظر شما محترم ولی چرا فکر میکنید کسایی که این همه به محیط زیست ،به انسان ها،به پیشرفت تکنولوژی،به شرف داشتن و دزدی نکردن از حق و اموال مردمشون و هزار چیز دیگه اهمیت میدن،
به فکر این چیزای پیش دا افتاده نیستن
اونا خیلی جلوتر از ما هستن
همه جوره
RRTT
۳ مرداد ۱۳۹۵کیلو وات ساعت واحد انرژیه نه توان.
حميد
۳ مرداد ۱۳۹۵چه طرح خلاقانه ای
افرین به کسانی که تو فکر محیط زیست و سلامت مردم هستند
خدا خیرشون بده
AKBAR
۴ مرداد ۱۳۹۵دیدم یک شرکت به نام GREENPOWERBUS تولید کننده اتوبوسهای الکتریکی است که بایک بار شارژ سیصد کیلومتر مسافت رو میره ، اما شهرهای ما دارن اینجور از آلودگی نابود میشن !!! ایستگاه شارژ رو میشه ابتدا و انتهای مسیر نصب کرد و با یک برق 15 الی 20 آمپری طی نیم ساعت توقف دو انتهای مسیر به اندازه کافی اونها رو شارژ کرد ، اما … . کشور سالی 10000 دستگاه اتوبوس درون شهری نو نیاز داره و اگر با هر شرکتی وارد مذاکره بشوند ، اون شرکت قبول میکنه .