نخستین بار نیست که سازنده خودروهای غولپیکر کمر به بررسی کامیونهای خود ران در جادههای عمومی بسته و شک نداریم که آخرین بار هم نخواهد بود. پروژهای که این روزها دایملر را به فکر فروبرده همین چند وقت پیش اجازه عبور و مرور در جادههای نوادا را کسب کرد تا مدل مفهومی Freightliner امتیازی بیبدیل کسب کرده باشد.
این کامیونها هنوز هم باید سنجیده شوند و کجا بهتر از کشور ژرمنها، خانه دایملر، آلمان. بچههای دایملر بیصبرانه منتظرند تا با کسب مجوز، آزمایش این هیولای زیبا را در جادههای خانه استارت بزنند. در همین خصوص ولفگانگ برنهارد، یکی از اعضای هیئت اجرایی کمپانی، در گپی با یک روزنامه آلمانی گفت:در ادامه گفتگو، برنهارد اذعان داشت که نخستین آزمایشها در مکان تولد دایملر، بادن – گوتنبرگ، به خط شروع خواهند رفت. در همین حین تقویم فریاد میزند که تا تولید انبوه این سری فقط ۲ تا ۳ سال وقت دارند، پس بد نیست سرعت را چاشنی کار خود کنند. همه میدانیم که نرمافزارها و سختافزارهای کامپیوتری با مشکل غریبه نیستند و شاید در ابتدای امر این حقیقت که افسار این پادشاهان جاده در دستان یک کامپیوتر است کمی ترسناک جلوه کند اما وقتی رانندهای از نژاد بشر تماموقت وضعیت را تحت نظر داشته باشد، کمی خیالمان آسوده خواهد شد. برگ برنده این اتومبیلها نام “خلبان بزرگراه” را بر خود نهاده و اجزای سازنده این راننده سایبر هم عبارت است از یک رادار جلویی، یک دوربین استریو، لیزر و مجموعهای دیگر از سیستمهای کمک کننده. درست در آن لحظهای که تایر کامیون سطح جاده را لمس کند راننده انسانی ما توانایی فعال کردن سیستم را دارد و پس از فعالسازی، کامپیوتر با ترمز، افزایش سرعت، فرمان دهی و حتی توقفهای اضطراری بار کنترل خودرو را بر دوش خواهد کشید. به نظرتان کی کامپیوترها رانندهها را از کار بیکار میکنند؟ خب از این بعد که گذرتان به بزرگراههای آلمان افتاد و راننده کامیونی را دیدید که بجای کنترل غول ۱۴ تنی مشغول روزنامهخوانی و بازی در فیسبوک بود، نهراسید. شاید در همان لحظه افتخار ملاقات با یکی از همین کامیونهای خودمختار را پیدا کردهاید. منبع: carscoopsبه قطع و یقین طی هفتههای آتی مجوز آزمودن پروژه را در بزرگراههای آلمان کسب خواهیم کرد، پس از آن بدون لحظهای درنگ کار را آغاز خواهیم کرد.
Lambo
۱۷ مرداد ۱۳۹۴جمعیت بشر روز به روز افزایش پیدا میکنه ،از اون طرفم نیاز به نیروی انسانی هر روز با پیشرفت تکنولوژی کمتر میشه به کجا میروییییم!!
شایان
۱۷ مرداد ۱۳۹۴به ناکجا
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۷ مرداد ۱۳۹۴رانندگی تو بکن راننده تو اتوبان چه وقته بازیه
maus
۱۷ مرداد ۱۳۹۴کامیونهای اروپا به ترتیب فقط
1:VOLVO FH GLOBTROTHER XL 750HP
2:SCANIA STREAMLINE 730HP
3:BANZ NEW ACTROS GIGA SPACE 625HP
4:DAF XL EURO6 510
5:MAN TGX 680
6:EVICO HIGHWAY 560
موافقا لایک مخالفا دیسلایک
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ مرداد ۱۳۹۴حالا تو بالا بودن ولوو یا بنز ملت 50 – 50 فکر میکنن ولی خداوکیلی اسکانیا بالاتر از بنز؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
پرفروش ترین برند های کامیون در اروپا(صرفا جهات اطلاع):
1.مرسدس-بنز
2.مان
3.داف
4.ولوو
و …
ارش
۱۷ مرداد ۱۳۹۴اینای که تو عکس کنار فرمان به عنوان راننده هستن شبیه دکتر و موهندیس هستن که!!عموی من کامیون دار هست که بیشتر با شلوار کوردی و تیشرت پشن فرمان مشینه !!هر کی میخواد این کامیون ها رو برونه باید حداقل یه سواد خوبی داشته باشه تا از سیستمش سر در بیاره پس بهتره یه نسل دیگه بیاد ایران تا اون موقع لیسانسیا و فوق لیسانسا بیشتری خواهیم داشت که شاید رفتن تو خط راننده کامیونیی
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ مرداد ۱۳۹۴انگار فراموش کردی در نسلی هستیم که مهندس ها راننده نیسان و دکتر ها تاکسی ران هستند!
رضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۴بدرد خود آلمان میخوره چون بهترین اتوبانهای جهان رو داره و از دهه 30 به عنوان اولین کشور اتوبان ساخته و دارای یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل
نمیدونم آمار تصادف کامیونها در آلمان چقده ولی اجرای این ایده بنظرم خیلی ضروری نباشه در حال حاضر(البته این نظر شخصی منه و کارشناسان آلمانی بهتر از من میدونن :-) )
فریتلاینر هم فعلا توی صحرای نوادا تست میکنه که ترافیک جاده ای کمتری داره و جاده عموما مستقیمه.
Ahmad..F12
۱۷ مرداد ۱۳۹۴درود بر آلمان
درود بر دایملر
درود بر مرسدس
AHMADREZA
۱۷ مرداد ۱۳۹۴من که جرعت نمیکنم پشت سر یا جلوی این رانندگی کنم
محمد
۱۷ مرداد ۱۳۹۴اقایون یه سوال…چرامثلاکشوری مثل زاپن بااین همه تکنولوزی وپیشرفت کامیون تولید نمیکنه؟؟؟چرا؟؟
فقط ی ایسوزوهست همین
بهزاد
۱۷ مرداد ۱۳۹۴hino
fuso
مسلم
۱۷ مرداد ۱۳۹۴خوده ایسوزو هم کامیون داره داداش .
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۸ مرداد ۱۳۹۴Mitsubishi Fuso (تحت مالکیت دایملر)
UD Trucks (تحت مالکیت AB Volvo)
Hino Motors (تحت مالکیت تویوتا)
ایسوزو
…
درسته ژاپن نام های سنگینی در کامیون سازی (به اندازه اروپا) نداره اما نه اینکه بگی هیچی نداره و …
کامیونش جزو خوب ها هستند
احمد باقری
۱۷ مرداد ۱۳۹۴واقعا مرسدس بنز در تراک ها هم حرف زیادی برای گفتن داره، این دوستمون که خیلی راحت، ولوو و اسکانیا را بهتر از بنز میدونه باید بیشتر مطالعه کنه.
نوید جهرمی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴درسته مرسدس خیلی قئی هس اما اسکانیا و ولوو هم کم چیزی نیستن.
نمیدونم تا چ حد ب واقعیت نزدیکه اما کسایی ک یورو تراک سیمولیتور رو بازی کردن با حال و هوای کامیون ها بیشتر آشنان.
نوید جهرمی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ینی ب درد جایی مثل اینجا هم ممککنه بخوره؟ اینجا ک حرکت بین خطوط هنوز جا نیفتاده و حتی خط کشی جاده ها درست و حسابی نیست.
Archi KHAN
۱۷ مرداد ۱۳۹۴اصلا هم :
“” در ابتدای امر این حقیقت که افسار این پادشاهان جاده در دستان یک کامپیوتر است کمی ترسناک جلوه کند””
اینجور نیست . لااقل شاید آمار تصادفات ماشین سنگین های ( اتوبوس و کامیون ) کشوری مثل ایران اینجوری با این تکنولوژی کم بشه !
ماشالله راننده های ماشین سنگین هامون که….
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ مرداد ۱۳۹۴که چی…؟؟؟