خودروهای سنگین

آغاز تست کامیون‌های خودران دایملر در اروپا

نخستین بار نیست که سازنده خودروهای غول‌پیکر کمر به بررسی کامیون‌های خود ران در جاده‌های عمومی بسته و شک نداریم که آخرین بار هم نخواهد بود. پروژه‌ای که این روزها دایملر را به فکر فروبرده همین چند وقت پیش اجازه عبور و مرور در جاده‌های نوادا را کسب کرد تا مدل مفهومی Freightliner امتیازی بی‌بدیل کسب کرده باشد.

Mercedes-Benz Future Truck 2025
Mercedes-Benz Future Truck 2025
این کامیون‌ها هنوز هم باید سنجیده شوند و کجا بهتر از کشور ژرمن‌ها، خانه دایملر، آلمان. بچه‌های دایملر بی‌صبرانه منتظرند تا با کسب مجوز، آزمایش این هیولای زیبا را در جاده‌های خانه استارت بزنند. در همین خصوص ولفگانگ برنهارد، یکی از اعضای هیئت اجرایی کمپانی، در گپی با یک روزنامه آلمانی گفت:

به قطع و یقین طی هفته‌های آتی مجوز آزمودن پروژه را در بزرگراه‌های آلمان کسب خواهیم کرد، پس از آن بدون لحظه‌ای درنگ کار را آغاز خواهیم کرد.

Mercedes-Benz Self Driving Semi Truck 2025
Mercedes-Benz Self Driving Semi Truck 2025
در ادامه گفتگو، برنهارد اذعان داشت که نخستین آزمایش‌ها در مکان تولد دایملر، بادن – گوتنبرگ، به خط شروع خواهند رفت. در همین حین تقویم فریاد می‌زند که تا تولید انبوه این سری فقط ۲ تا ۳ سال وقت دارند، پس بد نیست سرعت را چاشنی کار خود کنند.
Mercedes-Benz Future Truck 2025
Mercedes-Benz Future Truck 2025
همه می‌دانیم که نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای کامپیوتری با مشکل غریبه نیستند و شاید در ابتدای امر این حقیقت که افسار این پادشاهان جاده در دستان یک کامپیوتر است کمی ترسناک جلوه کند اما وقتی راننده‌ای از نژاد بشر تمام‌وقت وضعیت را تحت نظر داشته باشد، کمی خیالمان آسوده خواهد شد.
Mercedes-Benz Future Truck 2025
Mercedes-Benz Future Truck 2025
برگ برنده این اتومبیل‌ها نام “خلبان بزرگراه” را بر خود نهاده و اجزای سازنده این راننده سایبر هم عبارت است از یک رادار جلویی، یک دوربین استریو، لیزر و مجموعه‌ای دیگر از سیستم‌های کمک کننده.
Mercedes-Benz Future Truck 2025
Mercedes-Benz Future Truck 2025
درست در آن لحظه‌ای که تایر کامیون سطح جاده را لمس کند راننده انسانی ما توانایی فعال کردن سیستم را دارد و پس از فعال‌سازی، کامپیوتر با ترمز، افزایش سرعت، فرمان دهی و حتی توقف‌های اضطراری بار کنترل خودرو را بر دوش خواهد کشید. به نظرتان کی کامپیوترها راننده‌ها را از کار بی‌کار می‌کنند؟
Freighliner Inspiration Truck
Freighliner Inspiration Truck
خب از این بعد که گذرتان به بزرگراه‌های آلمان افتاد و راننده کامیونی را دیدید که بجای کنترل غول ۱۴ تنی مشغول روزنامه‌خوانی و بازی در فیس‌بوک بود، نهراسید. شاید در همان لحظه افتخار ملاقات با یکی از همین کامیون‌های خودمختار را پیدا کرده‌اید.
Freighliner Inspiration Truck
Freighliner Inspiration Truck
منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Lambo

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جمعیت بشر روز به روز افزایش پیدا میکنه ،از اون طرفم نیاز به نیروی انسانی هر روز با پیشرفت تکنولوژی کمتر میشه به کجا میروییییم!!

    1. شایان

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      به ناکجا

    2. ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      رانندگی تو بکن راننده تو اتوبان چه وقته بازیه

    3. maus

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      کامیونهای اروپا به ترتیب فقط
      1:VOLVO FH GLOBTROTHER XL 750HP
      2:SCANIA STREAMLINE 730HP
      3:BANZ NEW ACTROS GIGA SPACE 625HP
      4:DAF XL EURO6 510
      5:MAN TGX 680
      6:EVICO HIGHWAY 560

      موافقا لایک مخالفا دیسلایک

      1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        حالا تو بالا بودن ولوو یا بنز ملت 50 – 50 فکر میکنن ولی خداوکیلی اسکانیا بالاتر از بنز؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
        پرفروش ترین برند های کامیون در اروپا(صرفا جهات اطلاع):
        1.مرسدس-بنز
        2.مان
        3.داف
        4.ولوو
        و …

    4. ارش

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      اینای که تو عکس کنار فرمان به عنوان راننده هستن شبیه دکتر و موهندیس هستن که!!عموی من کامیون دار هست که بیشتر با شلوار کوردی و تیشرت پشن فرمان مشینه !!هر کی میخواد این کامیون ها رو برونه باید حداقل یه سواد خوبی داشته باشه تا از سیستمش سر در بیاره پس بهتره یه نسل دیگه بیاد ایران تا اون موقع لیسانسیا و فوق لیسانسا بیشتری خواهیم داشت که شاید رفتن تو خط راننده کامیونیی

      1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        انگار فراموش کردی در نسلی هستیم که مهندس ها راننده نیسان و دکتر ها تاکسی ران هستند!

  2. رضا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بدرد خود آلمان میخوره چون بهترین اتوبانهای جهان رو داره و از دهه 30 به عنوان اولین کشور اتوبان ساخته و دارای یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل
    نمیدونم آمار تصادف کامیونها در آلمان چقده ولی اجرای این ایده بنظرم خیلی ضروری نباشه در حال حاضر(البته این نظر شخصی منه و کارشناسان آلمانی بهتر از من میدونن :-) )
    فریتلاینر هم فعلا توی صحرای نوادا تست میکنه که ترافیک جاده ای کمتری داره و جاده عموما مستقیمه.

  3. Ahmad..F12

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    درود بر آلمان

    درود بر دایملر

    درود بر مرسدس

  4. AHMADREZA

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    من که جرعت نمیکنم پشت سر یا جلوی این رانندگی کنم

  5. محمد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اقایون یه سوال…چرامثلاکشوری مثل زاپن بااین همه تکنولوزی وپیشرفت کامیون تولید نمیکنه؟؟؟چرا؟؟
    فقط ی ایسوزوهست همین

    1. بهزاد

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      hino
      fuso

    2. مسلم

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خوده ایسوزو هم کامیون داره داداش .

    3. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      Mitsubishi Fuso (تحت مالکیت دایملر)
      UD Trucks (تحت مالکیت AB Volvo)
      Hino Motors (تحت مالکیت تویوتا)
      ایسوزو

      درسته ژاپن نام های سنگینی در کامیون سازی (به اندازه اروپا) نداره اما نه اینکه بگی هیچی نداره و …
      کامیونش جزو خوب ها هستند

  6. احمد باقری

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا مرسدس بنز در تراک ها هم حرف زیادی برای گفتن داره، این دوستمون که خیلی راحت، ولوو و اسکانیا را بهتر از بنز میدونه باید بیشتر مطالعه کنه.

    1. نوید جهرمی

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      درسته مرسدس خیلی قئی هس اما اسکانیا و ولوو هم کم چیزی نیستن.
      نمیدونم تا چ حد ب واقعیت نزدیکه اما کسایی ک یورو تراک سیمولیتور رو بازی کردن با حال و هوای کامیون ها بیشتر آشنان.

  7. نوید جهرمی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    ینی ب درد جایی مثل اینجا هم ممککنه بخوره؟ اینجا ک حرکت بین خطوط هنوز جا نیفتاده و حتی خط کشی جاده ها درست و حسابی نیست.

  8. Archi KHAN

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    اصلا هم :
    “” در ابتدای امر این حقیقت که افسار این پادشاهان جاده در دستان یک کامپیوتر است کمی ترسناک جلوه کند””
    اینجور نیست . لااقل شاید آمار تصادفات ماشین سنگین های ( اتوبوس و کامیون ) کشوری مثل ایران اینجوری با این تکنولوژی کم بشه !
    ماشالله راننده های ماشین سنگین هامون که….

    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      که چی…؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا