از اولین باری که رنو کشنده مگنوم را روانه بازارهای اروپا کرد بیش از ۳۰ سال میگذرد . در طول این سال ها تنها تغییرات اندکی در ظاهر این کشنده لوکس انجام شده ولی داخل کابین – موتور و گیربکس آن دستخوش تغییرات گسترده ای شده است . کشنده ای که در حال حاضر به بررسی آن می پردازیم محصول سال ۲۰۰۹ بوده و با استاندارد یورو ۵ روانه بازار شده است .
در میان کشنده های حاضر در بازار اروپا قطعاً رنو مگنوم با سایرین تفاوتهای فراوانی دارد . از اولین باری که رنو کشنده ای با این پلتفرم را تولید کرد بیش از ۳۰ سال میگذرد اما کماکان رنو مگنوم در اروپا و در سطح اول کشنده های بین المللی حضور دارد به طوری که پرفروش ترین کشنده فرانسه نام گرفته است . با کمی دقت در استیل این کشنده متوجه میشوید که شباهتهایی با کشنده های بی دماغ آمریکایی دارد . نحوه قرارگرفتن رکابها و طریقه سوار شدن به کشنده با کمک دستگیره های طویل جانبی – باک های بزرگ و چیدمان داخل کابین همانند کشنده های آمریکایی می باشد . شاید این موضوع به خاطر بهره گیری از نظریات طراحان ماک در طراحی مگنوم باشد ( همانطور که میدانید رنو سهامدار و مالک کمپانی ماک می باشد ).
رنو مگنوم یکی از بلند قدترین کشنده های اروپاست . ارتفاع داخل کابین آن به بیش از ۲ متر میرسد در حالیکه کف کابین هم کاملاً صاف و مسطح است . صاف بودن کف کابین یکی از نقاط قوت این کشنده است زیرا باعث میشود زیبایی و جاداری داخل کابین خیلی بیشتر به چشم برسد .
از دیگر تفاوتهای این کشنده با سایر رقبا کابین سه تکه آن است به طوری که اگر از جلو به کشنده نگاه کنید کاملاً متوجه آن می شوید : قسمت سپر و زیر سپری – قسمت میانی و محل قرارگیری رادیاتور – قسمت اصلی کابین . با بهره گیری از این شیوه طراحی که در نوع خود منحصر به فرد است و با استفاده از بالن های هوای فشرده که سرتاسر قسمت زیرین کابین را دربرگرفته اتاق کشنده کاملاً مواج شده و کمترین میزان لرزش ناشی از دست اندازهای جاده به داخل منتقل می شود .
داخل کابین :
همانطور که گفته شد ارتفاع داخل کابین مگنوم به بیش از ۲ متر میرسد و با بهره گیری از کف صاف فضای در دسترس داخل کابین ۱۰۹۰ لیتر می باشد که فوق العاده است . رنو با استفاده از مواد هم رنگ تریم داخلی کابین را یکدست و هماهنگ کرده است . چیدمان داخل کابین هم با رقبا متفاوت است . اگر چه ممکن است برای برخی خوشایند نباشد ولی این کشنده تنها یک تخت خواب آن هم در بخش فوقانی کابین دارد و قسمت پایینی به یک اتاقک چند منظوره تبدیل شده : میز کار – اتاقک نهارخوری و میز نشیمن جهت تماشای تلویزیون .
در قسمت ادوات سنجش هم رنو همانند خودروهای سواری خود ، با سایرین متفاوت است : استفاده از یک دور سنج آنالوگ و سرعت سنج دیجیتال به صورت ترکیبی با نور پردازی پشت آمپر زیبا .
در رنو مگنوم ۲۰۰۹ اثری از دسته دنده در داخل کابین نیست . تعویض دنده به صورت اتوماتیک از طریق کلیدهای قرارگرفته بر روی قربلیک فرمان انچام می شود . همچنین ترمز توقف در سربالایی – شیشه بالابر برقی و کارکیت و دکمه های کنترل سیستم موسیقی همگی بر روی فرمان تعبیه شده اند .
موتور :
مگنوم مجهز به یک موتور ۱۳ لیتری با کد DXi 13 که قادر است ۴۸۰ و یا ۵۲۰ اسب بخار را در دور ۱۰۵۰ دور در دقیقه ایجاد کند . حداکثر گشتاور خروجی ۲۵۵۰ نیوتن متر برای موتور ۵۲۰ اسبی می باشد . رنو ادعا کرده که ۹۰% گشتاور خروجی در کمتر از ۲ ثانیه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت و این باعث شتابگیری فوق العاده کشنده در ابتدای حرکتش می باشد .
همچنین با استفاده از سیستم engine stop وقتی کشنده به مدت ۵ دقیقه در حالت توقف قرار دارد موتور به صورت اتوماتیک خاموش میشود در حالیکه دمای موتور پایین نمی آید و نیازی به گرم کردن دوباره موتور ندارد . بعلاوه در مصرف سوخت هم صرفه جویی میشود .
این موتور دارای ۶ سیلندر به صورت خطی بوده و منطبق با استاندارد یورو ۵ و EEV میباشد .
گیربکس :
در رنو مگنوم ۲۰۰۹ از جعبه دنده اتوماتیک Optidriver+ به صورت استاندارد استفاده شده است . این جعبه دنده باعث کاهش مصرف سوخت – کاهش استهلاک قطعات متحرک و افزایش شتاب و ایمنی خودرو می شود.
سیستم های ایمنی :
رنو سیستم ترمز موتور Optibrake را به صورت اینترلاک با گیربکس اتوماتیک خود ارائه میکند . این ترکز موتور یکی از قویترین نوع خود در بازار می باشد و قادر است کشنده را با شتاب معکوس ۷ متر بر مجذور ثانیه متوقف کند . قدرت این ترمز ۴۱۴ کیلووات است .
از دیگر سیستم های ایمنی این کشنده میتوان به چرخهای تمام دیسکی- ABS-ASR – ترمز توقف در سربالایی و سیستک کنترل پایداری ESP اشاره کرد .
همچنین شیشه یک تکه جلو با زاویه دید بسیار وسیع – آینه های متعدد- نمایشگر دیجیتال عقب تریلر – چراغهای جلویی هالوژن و سیستم های ماهواره ای و کنترلی ثانویه از دیگر امکانات ایمنی این کشنده است .
مشخصات کابین :
رنو ۴ سطح از امکانات را برای کابین مگنوم تدارک دیده است : Classic cab(standard)-Multipass cab-Privilege package-Excellence package.
هر کدام از این پکیج ها شامل تجهیزات رفاهی متعددی می باشند . در بالاترین سطح این امکانات شامل : سیستم تهویه مطبوع – دریچه برقی سقف – صندلی راننده ارگونومیک – بخاری درجا – تلفن – ریموت کنترل برای قفل کردن دربها و روشن و خاموش کردن موتور – یخچال فریزر- سیستم برقی خم کن کابین – رادیو پخش بلوتوث – شیشه شور چراغ های جلو – بادگیر جانبی و شاسی و … می باشد .
در پایان باید گفت اگرچه رنو مگنوم در بین تولید کننده گان اروپایی قدیمیترین کشنده محسوب میشود اما طراحی فوق العاده آن باعث شده کماکان به عنوان یک رقیب جدی در بازار مطرح باشد . امیدواریم این کشنده هم هرچند با تیراژ محدود وارد بازار داخلی کشورمان شود چرا که ارزش خریدن دارد .
حمید فرجامی قاین
۹ دی ۱۳۹۰این کامیونه یا هتل عجب ماشینیه
omid
۱۶ خرداد ۱۳۹۱زیبا و قوی و لذت بخش!
سفر با این ماشین تجربه خیلی جالبی باید باشه
آفرین به سازندگانش
mohsen
۱۴ دی ۱۳۹۱با عرض سلام اره واقعا ماشین یا هتل؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمود
۱۰ دی ۱۳۹۰فعلا در بین کشنده ها حرف اول رو بنز اکتروس 2012 میزنه باید منتظر بود تا ببینیم ولوو کشنده ی اف اچ 2012 چطور میسازه!!؟؟
شایان
۱۱ دی ۱۳۹۰همه چیش عالیه فقط 2 تا ایراد داره اولیش قیافش تابلوعه دومی اتاقش 1 نفرست حال نمیده
ميلاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱راست میگی قیافش بیش از حد تابلویه
sepehr
۱۴ دی ۱۳۹۰فکر نکنم هنوز تو ایران اومده باشه
ناصر
۱۹ تیر ۱۳۹۲خروس 70 روز پیش گرفتیم 530 تا ولی عمرن به گرد اسکانیا 670 برسه
shayan
۶ فروردین ۱۳۹۱با سلام خدمت دوستان من بابام رنو پرمیوم داره رو دستش ماشین نیومده تازگی هم شنیدم قهرمان فرمول1 کامیون شده عجب ماشینیه این رنو.اون اقایی که میگه اکتروس بهتره برادر من چرا حرف بی خود میزنی اکتروس خرجش بالاس زیادم از نظر اپشن بالا نیست نمیدونی نگو
ميلاد
۵ خرداد ۱۳۹۱سلام شایان جون اولا اینکه محمود راست میگه اکتروس 2012 برتری کشنده سال 2012 شده و خوب خرجش بالاست ولی بازهم میارزه چون خیلی دیر به خرج میفته دوم اینکه هرچی نباشه اکتروس اولین کشنده ای هست که استاندارد آلایندگی یورو 6 داره اپشن های اکتروس رو بخون بعد بعد میفهمی که آپشن داره یا نه طریقه استارت زدن و دسته دندش رنو رو میخوره حالا اگه خواستی من مقالات زیادی ازش دارم بهم زنگ بزن بفرستم به ایمیلت 09358851197 اسمم میلاد
ابراهیم
۱۲ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا میلاد آره اکسور صفر اگر باشه 220 میلیونه الان یه 89 120000 کارکرد هستش 195 میلیون قیمت گذاشتن من خودم 84ام رو 145 ندادم در ضمن در صورت خرج افتادن مرسدس بنز حالا چه تعمیر یا تصادف در کل لوازم بنز از ولووو…. ارزونتره من قبلاولو fm9 هم داشتم هزینه نگهداری و سرویسش خیلی بیشتر از اکسور بود من متن قبلی رو در جواب آقا شایان داده بودم که رنو پرمیوم رو از اکتروس بهتر میدونست
ابراهیم
۱۰ خرداد ۱۳۹۱سلام کی میگه مرسدس بنز خرجش زیاده من اکسور 84 دارم 7ساله هنوز خرجش نکردم نه موتور نه گیربکس اکتروس هم همین طوره در کل بنز کم خرج و کم استهلاکه.در ضمن شما اکتروس های ایران خودرو را دیدین برین وارداتی های 2010یا 2011 رو ببینید بعد بگید اپشن داره یا نه حالا اکتروس 2012 که سالاره.همون اکتروس یا اکسور بی امکانات هم از رنو گرونتره برای مثال اکسور صفر اگر باشه 220 میلیونه که نیست اکتروس هم گرونتر از این هستش
ميلاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۱من منظورم اینه که خیلی دیر به خرج میافته ولی وقتی میافته نسبت به بقیه رقبا گرون تر در میاد ولی ابراهیم جون مطمئنی که آکسور 220 میلیونه؟چون من fh 480 با گیربکس i-shiftقیمت کردم 210 میلیون بود.
ميلاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱راستی آقا ابراهیم حجم مخزن سوخت آکسور چهقدره؟من شنیدم 400 لیتره به نظر شما که تجربه دارین این مقدار کم نیست چون مواردی مثل ولوو fh باک 1140 لیتری دارن تازه اکتروس 2012 هم 1300 لیتره.راستی یکنفر رو توی ایترنت پیدا کردم اکتروس 2012 وارد میکنه ازس پرسیدم قیمتش چنده گفت مدل 480 اسب بخار 240 میلیون به نظر شما بجای آکسور این بهتر نیست؟آق ابراهیم منتظر تلفنت هستم فقط قبلش یک پیام بده انم شماره تلفنم 09358851197
ميلاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱راستی آقا ابراهیم حجم مخزن سوخت آکسور چهقدره؟من شنیدم 400 لیتره به نظر شما که تجربه دارین این مقدار کم نیست چون مواردی مثل ولوو fh باک 1140 لیتری دارن تازه اکتروس 2012 هم 1300 لیتره.راستی یکنفر رو توی ایترنت پیدا کردم اکتروس 2012 وارد میکنه ازس پرسیدم قیمتش چنده گفت مدل 480 اسب بخار 240 میلیون به نظر شما بجای آکسور این بهتر نیست؟آق ابراهیم منتظر تلفنت هستم فقط قبلش یک پیام بده شماره تلفنم رو بالا نوشتم
پیمان اینترکولر
۱۶ مهر ۱۳۹۱ولی مصرف سوختش زیاده تو سر بالایی کم می آره اتاقشم نسبتا سنگین، در کل ماشین خوبی یه.
پیمان اینترکولر
۱۶ مهر ۱۳۹۱عزیز من این حرف رو نزن رنو در مقابل اسکانیا r420چیزی نیست. قطعاتشم خیلی سخت پیدا میشه البته مثل اسکانیا ماشین فقط ولوو 480 هم قطعاتش فراوون هم اینکه سلطان بی چون و چرای جاده هاست.
طاها
۱۴ آذر ۱۳۹۱فرانسوی ها توطراحی داخلی خودروها چه سواری چه کامیون حرف اول رامیزنه رنو از بنز،وولو، اسکانیا همه یکشنده ها سرتره
ارشیا
۱۱ فروردین ۱۳۹۵واقعا که راست میگی
حمید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳من کامیون دار هستم
تو کم خرج بودن بنز حرفی نیست ولی شنیدم رنو هم مثل بنز کم خرج و سگ جون هستش
بنز اکسور یه کم خشکه و به نسبت ماشین های دیگه دست اندازش زیاده
ولی رنو خیلی نرمه
قدرت موتور زیاد مهم نیست مهم بازدهی هستش
یعنی اکسور اف هاش 480 رو تو شتاب گیری و سربالایی قورت میده به این میگن بازدهی خوب احتمالا رنو هم در حد بنز اکسور و یا سر تر از اون باشه
سید علیرضا
۱۸ فروردین ۱۳۹۱در فرانسه این کامیون ارزانترین کامیون هستش من این ماشین را یک سال پیش وارد کردم و با ان بعقشم رفتم تو این سفر اصلا هتل نگرفتم و از هتل 5 ستاره هم بهتر است
ميلاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱راستی آقا ابراهیم توی شماره 337 مجله ماشین اکتروس 1860 رو با fh12 460 مقایسه کرده بود چیزی که خیلی مورد توجه بود بالا رفتن دمای آب اکتروس در سینه کش هابود که دلیل آن وجود یک عدد فیلتر روغن و 32 لیتر حجم روغن بود ولی fh دارای 4 فیلتر روغن و36 لیتر حجم روغن است و نوشته بود که fh از هزینه نگهداری کمتری برخوردار است البته من روی حرف شما حرف نمیزنم ولی اینا رو توی مجله نوشته بود البته ناگفته نماند که تمامی مشکلات اکتروس در مدل 2012 برطرف شده به طوری که آن را در دمای 70 درجه و 70- درجه تستش کردن که توی 70 درجه جوش نیاورد و توی 70- درجه یخ نزد درکل فقط اکتروس
ابراهیم
۱۶ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا میلاد باکی که ایران خودرودیزل روش گذاشته 400لیتری هستش ولی با نمونه اکتروسی عوضش میکنند و 400 لیتر کم هستش.در کل مرسدس بنز موتورش گرم کار میکنه 81 درجه درجا .ولی دمای آبش تا 100 درجه هم بره جوش نمیاره اکسور من 1بار تا 100 رفت هیچیش نشد ولی اگر fhدمای آبش به 100 برسه پدرش در میاد هزینه نگهداری اکتروس پایینتره. در ضمن fh فیلتر روغنش 3 تا هستش به نظر شما 3 تا فیلتر با 36 لیتر روغن ارزونتره یا 1فیلتر با 32 لیتر روغن .درسته که اکسور و اکتروس موتورشون گرم کار میکنه ولی همین مورد تو زمستان به کمکش میاد و موتورش یخ نمیزنه. اگر اکتروس 2012 240 میلیون باشه خوبه ولی لوازمش چی آیا تو بازار هستش؟
ميلاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا ابراهیم اون fh که مجله ماشین تستش کرده بود مدلش با fh تو ایران فرق میکرد چون نوشته بود موتورش d12aهست ولی fh توی ایران موتورشd13a هست و اکتروس 1860 که تست کرده بودند از نوع وارداتی و ترانزیت بود چون هم رنگش فرق میکرد هم پلاکش البته یکی دیگر از عوامل استهلاک بالای کامیونها در ایران کیفیت پایین گازوئیل است یکی از دوستان پدرم تو آلمان راننده کامیونه میگه گازوئیل اونجا گرونتره ولی کیفیتش از گازوئیل ایران خیلی بهتره یک بار اومد ایران گازوئیل زد میگفت مثل اینکه قدرت ماشین 100 اسب بخار کم شده میگفت گازوئیل با گازوئیل آلمان موتور اصلا صدا نمیده.در کل فقط اکتروس
ميلاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۱ضمنا آقا ابراهیم اگه آکسور شما داماش 1بار تا 100 رفت ما یک پیکان داریم هرروز دماش رو 100 هست!!اینو گفتم که بخندیم
ميلاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۱میگم توی تصویر سومی این آقا که بلوز آبی با خطهای مشکی داره از بغل چه قدر شبیه به عموپورنگه
پیمان اینترکولر
۱۶ مهر ۱۳۹۱به نظر من آکتروس 2012 زیباست و راحتیش بیشتره. ولی این اسکانیاست که بین کشنده ها حرف اول رو می زنه به خاطر وزن کم و مصرف سوخت پایین.
ميلاد
۲۹ آبان ۱۳۹۱اتفاقا توی مجله ماشین که اسکانیاr420 رو باآکسور1843 مقایسه کرده بود گفته بود که یکی از مشکلات اسکانیا وزن سنگین اونه که با مخازن خالی بازهم وزنش بسشتر از7 تنه اونوقت شما چه جوری میگی اسکانیا حرف اول رو میزنه؟
حمید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز من اپراتور جرثقیل هستم باید به خدمتت عرض کنم که بین سنگین ترین کله هایی که تا حالا بارگیری کرم ولوو و اسکانیا سنگین ترینشو هستن
ولوو 11.5 تن
اسکانیا 10.5 تن
ماک 9 تن
بنز 7 الی 8 تن
اینترناش 8 تن
وزن این ماشینا رو با ضریب 500 کیلو اینور اونور گفتم
ولوو سنگینه در نتیجه بارخوری کمتری از هر کامیونی داره
پیمان اینترکولر
۱۶ مهر ۱۳۹۱بهترین ماشین از نظر قطعات یا لوازم یدکی تو کل دنیا ولوو ست.ما خودمون یه اف اج 480 داریم فقط به اروپا کار می کنیم تا حالا نشده ماشین جایی خراب بشه لنگ قطعاتش بمونیم. ولی رنو قطعاتش سخت پیدا میشه. بنز تو سر بالایی کم می آره سرعتشم نسبت به ولوو کم اینو گفتم واسه اونایی که می گن بنز بهترین، ولی خیلی نرم و راحت.
ميلاد
۲۹ آبان ۱۳۹۱اینم بدونین که اکتروس2012 اولین کامیونیه که استاندارد آلایندگی یورو6 روکسب کرده وهمینطور جایزه برترین کامیون بین المللی درجهان رو
حمید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳عزیز من این چه حرفیه میزنی این حرفا رو از کجا در میاری؟
من پدرم 40 ساله که قربیلک ماک و بنز دستشه خودمم 8 ساله که خو این شغلم
ولوو اگه خرج برداره نمیشه از زیرش بلند شد
پیستون ولوو 2 تکه هستش به همین خاطر گرون ت از لوازم کامیون های دیگه هستش
نه فقط پیستون بلکه قیمت لوازم دیگه ولوو نجومی هستن
ولوو خیلی ایراد داره که تو ایران مناسب نیست مثلا در کنار گرون بودنش ارتفاعش کمه
مدل جفت یا همون 10 چرخ اف هاش فوق العاده خشک هستش و با گذشت زمان و تکنولوژی هنوز هم تو برف و یخبندان و گل و لای نمیتونه از پس ماک های مدل پایین بر بیاد
ولی این از من داشته باش
تو 10 چرخ ها اول ماک بعد رنو بهترین ماشین ها هستن ، چه از نظر کارایی چه از نظ نرمی و راحتی
تو ماشین های اروپایی بنز اکسور و رنو کم خرج ترین و ساده ترین و کارامد ترین کامیون ها هستن
بهزاد
۲۸ مهر ۱۳۹۱همون گیربکس اکتروس مدل 2000هم می ارزه به 100تا رنو .چه برسه اکتروسی که ما هنوز ندیدیم.و اتفاقا تمام تجهیزات ماشینا معمولا اول روی اکتروس و اف اچ بوده بعد رنو
هادی1843
۲۴ آبان ۱۳۹۱منم بانظر آقابهزا موافقم…فقط بنز
هادی1843
۲۴ آبان ۱۳۹۱آقایه اینتر کولر شما مدلهای 1921و1942چهل سال پیشه بنز رو ببین که هنوز چقدرسر حالند بعد بگو کی حرف اول رو تو دنیا میزنه…
مبين
۴ آذر ۱۳۹۱سلام دوستان میخوام یه ماشین بخرم تا ۱۴۰ -۱۵۰میلیون از بین کشنده های رنو اویکو اسکانیا و۰۰۰۰ چی پیشنهاد میدید اگه آدرسی هم داشتید لطفا إیمیل بزنید در ضمن میتونم ۲۰۱۰ بگیرم با این پول
مهدی-قم
۲۹ دی ۱۳۹۱بخدا توکل دنیا فقط fh .
7ساله داریم یک قرون خرجش نکردیم
یاشار شیرانی
۶ بهمن ۱۳۹۱نه رنو نه بنز نه ایسکانیا،سلطان جاده ها(KING ROAD)فقط FHوسلام
جواد
۱۲ بهمن ۱۳۹۱سلام من جواد براتی هستم بچه قوچان ارزو دارم یه روزی راننده این ماشینا شم ولی الان شاگردم کاش برسه اون روز که منم از این ماشینا داشته باشم خدایا میرسه اون روز /ولی الان یه قرون پول هم ندارم بای دوستان عزیز
بهنام
۲۶ بهمن ۱۳۹۲شما که هیچی نمیدونید پس چرا نظر میدهید تاحالا کامیونی رو دست رنو نیومده ونخواهد آمد .
saman
۷ مرداد ۱۳۹۲سالهاست ماشن سنگین داریم تجربه ثابت کرده تو ماشینا مرد تر از بنز هر مدلش هنوز نیومده.
ali
۱۳ مهر ۱۳۹۲اقای شایان شما پدرت رنو داره میگی رودستش نیست ولی گرد پا بنز نمیرسه
نوید
۲ اسفند ۱۳۹۲سلام به همگی کلا بنز طبیعتش بالا رفتن آمپر آبشه که اونم چاره داره داداش من دعوا هم ندازیم یه معکوس یا نیم دنده بهش بدی جلدی میاد پایین…….تجربستا…… نوکر شماییم
رحمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۲سلام باید بهتون بگم که کم کم داره رنو گندش بالامیادبازارخریدوفروششون خیلی کمه ماشین فقط مرسدس بنزچه قدیمی چه جدیدش
سعید
۸ شهریور ۱۳۹۳سلام به همگی بابای من رنو داره عجب ماشین خوبیه باهاش میریم بندر با ترکیه
سجاد سالاری
۱۵ مهر ۱۳۹۳من بابام راننده ی مثل این ماشین معرکه ندیدم.
پیمان
۸ آبان ۱۳۹۳دنیا رقابته امروز رنو خوب بسازه فرداش ولوو بهتر از رنو میسازه پس قضاوت بی معنیه””فقط ببین
hamid
۲۷ آذر ۱۳۹۳هتل 4ستاره یا5ستاره واقعا ماشینه یا هواپیمای لوکسه…
Reza.s
۲۹ مرداد ۱۳۹۴سلام من مدل Legend رو سوار شدم،عالیه،اسطوره است این ماشین،به تمام کسایی که یه کشنده ی راحت برای آسودگی ترانزیت میخوان پیشنهادش میکنم،حتی اگه دست دومش پیدا بشه،چون دیگه از خط تولید خارج شده
payam
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ولوو دیر به خرج میفته ولی اگه خدای نکرده توخرج بیفته دیگه درست نمی شه
ارشیا
۱۱ فروردین ۱۳۹۵سلام به نظر من رنالت مگنوم از بقیه تریلی ها مخصوصا اسکانیا یه سرو گردن بالا تره پدر هم ولوو هم اکسور و الانم رنالت داشته که بین اینا رنالت واقعا بهتر بوده از لحاظ وسایل هم اذیت نکرده مخصوصا موتورش چون موتوره ماک هستش.
علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۸رنو مگنوم، اسطوره فراموش نشدنی