اگرچه تراکتور اشتایر کانزپت اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ رونمایی شده اما اخیراً با دریافت جایزه طراحی خوب سال ۲۰۲۰ خبرساز شده است.
اگرچه اشتایر کانزپت کاملاً مفهومی طراحی شده اما دارای سیستم هیبریدی ماژولاری است که شامل یک پیشرانه دیزلی، یک ژنراتور و ۵ پیشرانه الکتریکی میباشد. شایان ذکر است همه این پیشرانهها بهصورت انفرادی کنترل میشوند.
چهار پیشرانه الکتریکی در چرخ ها قرار گرفته و نیروی خود را از مجموعه باتری نصب شده در مرکز تراکتور دریافت میکنند. اشتایر میگوید این سیستم باعث ایجاد راندمان بالا و کاهش قطعات متحرک میشود زیرا قطعات گیربکس و سیستم هیدرولیک حذف شدهاند و میزان تلفات انرژی کمتر شده است.
این سیستم هیبریدی پیچیده همچنین میتواند انرژی را در زمان حرکت در سرپایینی احیا و جذب کند و با یک سوکت استاندارد هم به راحتی میتوان تراکتور اشتایر را شارژ نمود. استفاده از پیشرانههای الکتریکی در تمامی چرخ ها به معنی استفاده از قدرت در زمان نیاز بوده و این برای کاربری در زمینهای گلی و چمن بسیار خوب میباشد. اشتایر همچنین کانسپت خود را با حالت تمام الکتریکی تولید کرده است.
اشتایر کانزپت به خاطر طراحی خلاقانه و البته کاربردی جایزه طراحی خوب ۲۰۲۰ را دریافت کرده است. این جایزه به تکنولوژیهای کانزپت نیز تعلق گرفته که از جمله آنها میتوان به قوای محرکه هیبریدی با کارایی بالا و ابعاد جمعوجور اشاره کرد.
این تراکتور همچنین دارای یک پهپاد با حسگرهای خاص است که در جلوی تراکتور پرواز کرده و دادهها را به کابین میفرستد. به این مورد باید هدآپ دیسپلی و نمایشگری یکپارچه را نیز اضافه کرد.
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۳۰ دی ۱۳۹۹من اینو توی مجله ی نوآور دیده بودم ولی از این زاویه بنظرم…
خیلیییی بااااااحااااااااله!!!!!!!!!???
من حاضرم بجای محصولات سایپا یا ایران خودرو اینو سوار شم!!!!!!????????
یوسف
۳۰ دی ۱۳۹۹Steyr (اشتایر) یک غول صنعتی اتریشی بود که در زمینه ساخت جنگ افزار، راه آهن، خودروسازی (خودروهای معروف پوش) و ماشین آلات کشاورزی فعال بود. بعدها ورشکست شد و زیرمجموعه های اون تعطیل شدند یا توسط گروه های صنعتی دیگه خریداری شدند.
بخش خودروسازی که چند سالی در تملک دایملر بود تعطیل شد و بقایای اون تبدیل به مگنا اشتایر شد که امروزه به مهندسی پیشرانه و تولید خودرو به سفارش خودروسازان در اتریش مشغوله (برخی از مدل های بنز، بی ام و، مینی، اوپل و … در خط تولید مگنا اشتایر مونتاژ میشدن و قرار بود که مونتاژ بی ام و z4 و تویوتا سوپرا هم توسط مگنا اشتایر انجام بشه).
بخش ماشین آلات کشاورزی به تملک CASE در اومد (که یک سازنده قدر ماشین آلات کشاورزیه) و بعدها هم گروه فیات CASE و NewHolland رو خرید و در هم ادغام کرد که الان تراکتورسازی اشتایر زیرمجموعه اونه (به نام گروه CNH Global شناخته میشه). تراکتورهای اشتایر بسیار تکنولوژیک و سطح بالا هستند ولی با این وضع اقتصادی خراب و پول ملی بی ارزشی که داریم باید به همون تراکتورهای تبریز قانع باشیم (قیمت متوسط یک تراکتور نیمه سنگین اشتایر بالای 70 هزاریورو هستش و حتی کشت و صنعت ها از پس خریدش برنمیان).
Ali_x76
۳۰ دی ۱۳۹۹«این تراکتور همچنین دارای یک پهباد با حسگرهای خاص است ….»
پهباد غلطه
پهپاد درسته ( پرنده هدایت پذیر از دور )
میثم
۳۰ دی ۱۳۹۹اینا که انقدر زحمت کشیدن، خب یدفه یه سیستم خودران هم میزاشتن دیگه.
تو زمین زراعی که مشکلات خیابونا وجود نداره راحت میتونن با یه سیستم خودران و یه نرم افزار رو گوشی هوشمند کنترلش کنن
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۳۰ دی ۱۳۹۹آره،نکته و ایده ی خوبی دادی!!!
Mad.z.Max
۳۰ دی ۱۳۹۹قطعا به این سادگی که شما میگین نیست. تمام سیستمای خودران دنیا، الان فقط کاربریشون توی مسیرای تعریف شده ای مثل بزرگراها و خیابونا و کوچه ها هست، سیستمی برای بیراهه ها و جاهای علامتگذاری نشده وجود نداره.
البته شاید منظور شما صرفا سیستم کنترول از راه دور باشه مثل بعضی از پهپادهای برد بلند، که اون داستانش جداست
میثم
۳۰ دی ۱۳۹۹چند ساله یه سری جاروبرقیهایی اومده به بازار که کاملا هوشمنده. وقتی روشنش میکی خودش حرکت میکنه و حسگرهایی داره که مسیرهایی رو که رفته جارو کرده رو اسکن میکنه و یاد میگیره و دفعه بعدی که روشنش میکنی کل مسیر رو یاد گرفته و بار اول ممکنه یه مسیر رو 10 بار بره ولی هر روز این نقشه بهتر و کامل تر میشه تا جایی که کل نقشه خونه رو یاد میگیره و خودش بعد از اون طبق همون الگو پیش میره و دیگه یه مسیر رو 2 بار نمیره
تو این تراکتور هم میشه مشابه این سیستم رو نصب کرد و یک بار خود کشاورز پشت فرمون بشینه و روی کل زمین کار کنه و نقشه زمین هم بوسیله سیستم شناسایی میشه و برای بارهای بعدی تراکتور خودش طبق اون نقشه بره کاری که براش تعریف شده رو انجام بده و کشاورز با یه اپ روی گوشیش بتونه عملکرد تراکتور رو بررسی کنه. ضمن اینکه یه پهباد هم داره و اون میتونه کل نقشه زمین رو اسکن کنه و بفرسته به تراکتور و خودش بقیه کارا رو انجام بده.
اگه یکی دو سال دیگه دیدین ارتقاء دادن و این سیستمو تولید کردن تعجب نکنین
درمورد خلاقیت یه بار تو کتابی خوندم میگفت: خلاقیت الزاما خلق یه چیز جدید نیست، بلکه میتونه ایجاد ارتباط بین چیزهای بیربط با هم باشه
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۳۰ دی ۱۳۹۹ببین خود میثم گفت بشه با نرم افزار گوشیِ هوشمند هم کنترلشون کرد،البته خودران ها میتونن راه مشخصی رو برن و اگه یکبار باهاش توی یه مزرعه رانندگی کنی دیگه اون مسیر رو حفظ میشه!!!
RezaRs
۱ بهمن ۱۳۹۹شما گاو آهن نزدی تو زمین زمین خودش جابه جا میکنه تراکتورو
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۹وای خدا دیگه مردم روی تراکتور هم دست گذاشتن دست برقی ای وای خدا اخه تراکتور برقی !!!!!!
مهیار احمدنیا
۳۰ دی ۱۳۹۹سازنده این هم مثل لامبورگینی ولی بجای فراری یه لامبورگینی سفارش میده و همونطور که همه میئونن یه سوپر اسپرت میسازه ولی برقی بعد یه خودرو رو ساز معروف میشه ولی من بجا پرتید اینو سوار میشم لاک چری تره