کانسپت Sesam جان دیر تنها به خاطر رنگآمیزی مشهور این برند سبز نیست بلکه تراکتوری کاملاً الکتریکی به شمار میرود. این کمپانی یکی از قابلاحترامترین نامها در زمینه ی تجهیزات کشاورزی بوده و آیندهی غذایی ما در دستان این وسایل و تجهیزات است.
کانسپت Sesam که بر پایهی تراکتور 6R کنونی شرکت ساخته شده دارای انرژی تأمین شدهی پایدار بوده و در مجموع قدرت ۱۷۴ اسب بخاری را از دو پیشرانهی الکتریکی به دست میآورد. بسته به نیازهای قدرتی، این دو پیشرانه میتوانند تراکتور را به حرکت دربیاورند و یا هر پیشرانه وظیفهی جداگانهای را به عهده بگیرد. مجموعهی بزرگ باتریهای لیتیوم-یونی نیز جایگزین پیشرانهی دیزلی عادی شده است.
طبق گفتههای جان دیر Sesam تمامی تواناییهای تراکتور سنتی را دارد اما آلایندهای تولید نمیکند. با وجود گشتاور مناسبی که فوراً در دسترس قرار میگیرد، پیشرانههای الکتریکی به خوبی مناسب کارهای سنگین هستند. تنها صدایی که تراکتور تولید میکند به نالهی پیشرانههای الکتریکی مربوط میشود و حتی وقتی راننده تراکتور را متوقف میکند این صدا نیز قطع میشود.
متأسفانه تراکتور Sesam هنوز برای یک روز کار سنگین در مزرعه آماده نیست. طبق گفتههای شرکت باتریها در استفادههای عادی تنها حدود ۴ ساعت شارژ نگه میدارند. بدتر اینکه شارژ این مجموعه ۳ ساعت طول میکشد بنابراین وقتیکه شارژ تراکتور تمام شود حداقل تا چند ساعت نمیتوان از آن استفاده کرد.
زمانی که پروسهی شارژ و تکنولوژی باتریهای این کانسپت بهبود یابند میتوان به تولید آن در سالهای آینده امیدوار بود.
1wp.ir
۲۰ آذر ۱۳۹۵جالبه داستان الکتریکی شدن خودروها به تراکتور هم سرایت کرده ….
فرشاد سجادیان
۲۰ آذر ۱۳۹۵عالیه. گشتاور بالا و فوری الکتریکی ها، اینجا خیلی به کار میان.
ونوم
۲۰ آذر ۱۳۹۵به نظر من برای تحقیقات علمی و بیشتر شدن تجربه شرکت خوبه ولی به علت تعداد اندک تراکتور به نسبت کل خودروهای جهان میشه گفت الایندگی ندارن و تاثیری روی محیط زیستم ندارن
PARKER
۲۰ آذر ۱۳۹۵.
تراکتور هیبریدی چطوره ؟؟؟
AMIN
۲۰ آذر ۱۳۹۵واقعا تراکتورهای جاندی یر یه اسطوره هستن..
AK_007
۲۰ آذر ۱۳۹۵ولی باید در نظر داشته باشیم هنوز زیر ساخت های مورد نظر برای اینکه کل ماشینها الکتریکی بشن وجود نداره
خود لیتیم و کبالتی که تو باتری استفاده میشن از برده ها استفاده میشه و به مقدار کم تو دنیا وجود داره که باید بر طرفش کنن
مسعله نیمه عمر باتری هم که مطرحه مثل پست قبلی
و از همه مهمتر این همه برق از کجا میخواد تولید بشه??
هنوز در اون سطح نیروگاه نداریم و اگ قراره نیروگاه ها با سوخت فسیلی کار کنن ک هیچ فایده ای نداره
به امید موفقیت بیشتر
حسین
۲۱ آذر ۱۳۹۵درود.
جدا از همه بحث های فنی و علمی، تصور کنید مزرعه ای که این تراکتورها توش کار میکنن چقدر ساکته. به نظرم این سکوت به همراه صدای طبیعی محیط خیلی قشنگتر از صدای گوش خراش تراکتور توی یه دشت سبزه.
علي دانشمند
۲۱ آذر ۱۳۹۵برید حمل و نقل عمومی و صنایع خودرویی صنعتی مثل همین تراکتور رو برقی کنید تا برای آلودگی هوا کمکی کرده باشید لطفا صنعت خودروسازی آینده رو به بهانی هوای پاک برقی نکنید رانندگی صرفا جابجایی از نقطه A به B نیست و باید با رانندگی لذت برد فلذا یکی از ارکان اصلی لذت رانندگی غرش متور بنزینی ماشین هستش
نت
۲۱ آذر ۱۳۹۵زیباترین و بهترین تراکتور جهان جان دیر هست.امریکا همیشه بهترین هست تو همه زمینه ها.الکی نیست که به امریکا میگن ابر قدرت اول دنیا
نت
۲۱ آذر ۱۳۹۵ادم از کشاورزی پیشرفته امریکا لذت میبره
سید
۲۹ بهمن ۱۳۹۵خیلی ممنون که در مورد تراکتور هم مطلب منتشر میکنید.
شهرام ویسی ملکشاهی 1
۲۵ بهمن ۱۳۹۷با درود
من چندین سال قبل از اینها این ایده را داشتم ولی چه حیف این امکانات را نداریم
تازه کمباین هیبریدی !!
خارجیها از همه ی عالم فیزیک – مکانیک و شیمی استفاده میکنند ولی شوربختانه ما نه
یک انقلاب و دگرگونی صنعتی برای سبقت از کشورهای صنعتی لازم است لااقل برسیم بهشان