استارت آپ الکتریکی ولتا تراکس اعلام کرد کامیون ولتا زیرو توسط کمپانی اشتایر اتوموتیو در اشتایر اتریش تولید خواهد شد.
این کمپانی از زیرو به عنوان اولین کامیون ۱۶ تنی تمام الکتریکی طراحی شده برای سرویسدهی داخل شهری نام برده است. قوای محرکه الکتریکی این کامیون شعاع حرکتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتری را ارائه میکنند و ولتا معتقد است با تولید این محصول باعث کاهش تولید حدود ۱.۲ میلیون تن دیاکسید کربن تا سال ۲۰۲۵ خواهد شد.
یکی از ویژگیهای جالب ولتا زیرو این است که راننده همانند کامیون تسلا در وسط کابین مینشیند. همچنین موقعیت راننده در این کامیون بسیار پایینتر از کامیونهای مرسوم میباشد. زیرو همچنین دارای طراحی کابین خانه مانند است که باعث میشود راننده حداقل میدان دید ۲۲۰ درجهای داشته باشد.
ولتا به دنبال تولید چهار نسخه از زیرو با ظرفیتهای ۷.۵ تا ۱۹ تنی بوده و میخواهد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲۷ هزار دستگاهی داشته باشد. یکی از دلایل انتخاب کمپانی اشتایر توسط ولتا نزدیک بودن این تأسیسات به بازارهای هدف است. لندن و پاریس به عنوان دو بازار کلیدی ولتا زیرو اعلام شدهاند و این کمپانی امیدوار است سرانجام در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا حضور یابد.
موسس ولتا گفته است:
همکاری با اشتایر اتوموتیو دستاوردی مهم برای ولتا تراکس بوده و یکی از مهمترین دستاوردهای ما در آستانه تولید کامیونهای تمام الکتریکی میباشد. تیم اشتایر اتوموتیو تواناییهای خود برای تولید ولتا زیرو را با چندین دهه تجربه تولید کامیونهای سطح بالا نشان داده است. تولید کامیونهای ما در اتریش یعنی بازارهای هدف به رسیدن به اهداف خود در زمینه عرضه محصولات و به حداقل رساندن اثرات زیستمحیطی شتاب میبخشد.
ARAZ
۲۰ شهریور ۱۴۰۰چقدر خوشگله
من گواهینامه پایه یک دارم خیلی دلم میخواد
یکی این یکی اون semi تسلا رو برونم
خیلی هیجان انگیزه
محمد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰فقط راننده کامیون اونا :/
Reza Waffen SS
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اروپا و خوشگلاش
Porsche
۲۱ شهریور ۱۴۰۰😂😂😂😂😂
به نظرم قشنگه و کاربردیه
بابا اینجا اومدی ماشین ببینی اطلاعاتت بره یالا یا….😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ شهریور ۱۴۰۰هرچقدر نگاه میکنم اتوبوس میبینم، اتوبوسی که احتمالا صندلی هاش رو کندن، نه کامیون!
محمد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تو شهری باید کابین راننده پایین باشه تا دید داشته باشه.
ولی اینم کلی دوربین داره…
M.K karimi
۲۱ شهریور ۱۴۰۰درسته ولی به شخصه بنظرم دقیقا بهترین طراحی کامیون ها برای حمل و نقل شهری همینه.
ای کاش میشد بجای الکتریکی کردن و هیدروژنی کردن خیلی از ماشین هایی که زمانی بخش زیادی از لذت رانندگیشون به غر غر V6 ها V8 هاشون بود از این کارا تو بستر خیلی بزرگتری انجام میشد …. ( الکتریکی کردن قطار ها ، اتوبوس ها ، کامیون ها یا خیلی کار های دیگه…. نه اینکه با اجبار الکتریکی کردن بعضی خودرو ها که تمام روح و اصالتشون به درون سوز بودنشونه)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰خیلی مسخرست…