قرار است در ماه آینده یک اتوبوس کلاسیک منحصربهفرد به حراج گذاشته شود. این یک اتوبوس وایت ۷۰۶ مدل ۱۹۳۷ است که توسط Bender اتاقسازی شده و بهعنوان یک اتوبوس گردشگری در پارک ملی یلواستون مورداستفاده قرار میگرفته است. این پارک ملی با بیش از دو میلیون هکتار زمین، سه ایالات و ۲۲۸ کیلومتر جاده، بهطور رسمی در تاریخ ۱ مارس سال ۱۸۷۲ تأسیس شد.
اما از این اتوبوس موردنظر ما بهطورکلی بین سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ تعداد ۹۸ دستگاه ساخته شده است که همگی به پارک ملی یلواستون تحویل داده شده و بسیاری از آنها هنوز هم در شرایط کار قرار دارند. شاسی این اتوبوسها توسط شرکت وایت در کلیولند اوهایو ساخته شده و اتاق آن نیز بهوسیلهٔ شرکت اتاقسازی Bender در همان کلیولند ساخته میشد.
تمامی ۹۸ دستگاه این اتوبوسها در اختیار شرکت حملونقل پارک یلواستون بوده و روزانه بهطور مداوم در سراسر پارک تردد کرده و به جابجایی مسافران در جادههای دیدنی یلواستون میپرداختند. این نمونهٔ به حراج گذاشته شده اما بهتازگی بازسازی شده و نهتنها کاملاً قابلیت کار و استفاده را دارد که حتی مورد مدرنسازی هم قرار گرفته تا قابلیت استفادهٔ بهتر و بیشتری داشته باشد.
این اتوبوس دوستداشتنی از یک پیشرانهٔ ۳۰۰ اینچ مکعبی (۴.۹ لیتری) شش سیلندر خطی فورد به همراه گیربکس اتوماتیک استفاده میکند و به فرمان هیدرولیک، پمپ سوخت الکتریکی، بوستر ترمز، سیستم الکتریکی ۱۲ ولت و سایر تجهیزات مدرنی مجهز شده است که در قبل از جنگ جهانی دوم در دسترس نبودند. علاوه بر این، در تعلیق آن نیز تغییراتی ایجاد شده تا سواری راحتتری داشته باشد.
این اتوبوس به همراه درِ صندوق بار مجموعاً پنج در دارد و سقف آن نیز بهطور کامل قابل جمع شدن است که به مسافران امکان بازدید فوقالعادهای از پارک یلواستون را میداده است. قرار است این اتوبوس کلاسیک در تاریخ پنج اکتبر در یکی از حراجیهای تحت نظر RM Sotheby’s در پنسیلوانیا به حراج گذاشته شود و برآوردها قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار را برای آن نشان میدهند.
:::فرشاد:::
۱۰ مهر ۱۳۹۶یاد اتوبوس کلاسیک شهربانی شیراز افتادم که بازسازی شد و در حال تردده به عنوان یه موزه سیار! تصاویرش رو میتونین از اینجا ببینین: http://gohar-ghavami.ir/wppg_photogallery/gallery12/
مجید
۱۰ مهر ۱۳۹۶من هم قبطه خوردم وقتی این بر رو خوندم چو به چشم خودم دیدم یک کامیون وایت رود باس و رود کومندر و چندین دستگاه ماک که ارزش بالایی داشتند(هم کلاسیک و هم تاریخی چون به تعداد کم و برای مصرف خاصی تولید شده بودند) و خیلی از ماشین های بی نظیر دنیا از جمله عشق خودم پونتیاک ترنس ام 1972 سال 84 سر از کوره های ذوب آهن در آوردن!!!!
ونوم اف ۵
۱۰ مهر ۱۳۹۶فکر میکردم رنگ زرد مخصوص اتوبوس های مدرسه هستن تو امریکا
حمیدرضا
۱۱ مهر ۱۳۹۶از اهمیت اتوبوس که بگذریم وسعت پارک ملی یلواستون چشمو گرفت چقدر امریکایی ها به محیط زندگیشون اهمیت میدن اونهمه درختو دارن حفظ میکنن موتور اتوبوسه خیلی جالب بود طراحیش برام