وقتی همه شرکتکنندگان رقابتهای رالی قهرمانی جهان (WRC) از خودروهای چابک و با ابعاد کوچک هاچبک استفاده میکنند، حتماً دلیلی برای این کار وجود دارد؛ پیچها بسیار تند هستند، افق دید رانندگان محدود است و کمترین اشتباه میتواند منجر به پرت شدن یک خودرو به درون یک دریاچه شود. امّا این موضوع باعث نشده که «ردبول ریسینگ» از کنار هم قرار دادن یک کامیون مسابقه ۱۰ تُنی «کاماز داکار» با قدرت ۹۰۰ اسببخار و فولکسواگن پولو WRC هاچبکاش در رقابتی تبلیغاتی در جنگلهای فنلاند منصرف شود.
در آخرین ویدیوی جالبی که ردبول منتشر کرده، راننده فنلاندی WRC، جاری-ماتی لاتوالا (Jari-Matti Latvala) را میبینیم که در پشت فرمان یک پولو R نشسته است و راننده روسی، آیرات ماردیف (Ayrat Mardeev) با یک کاماز ۴۳۲۶ در تعقیب اوست. «ماردیف» کسی است که با این کامیون در رالی داکار در سال ۲۰۱۵ قهرمان شده است و حتی در «فستیوال سرعت» برگزار شده در اوایل سال جاری میلادی، با این غول دیزلی در «گودوود هیلکلایم» رانندگی کرده است.
در حالی که «کاماز» نزدیک به ۳ برابر پولو، قدرت دارد و گشتاورش نیز نسبت به این هاچبک کوچک، ۶ برابر بیشتر است، ولی بدیهی است که «ماردیف» کار سختی در برابر «لاتوالا» در بخش مشهور «اونینپوهیا» از مسیر رالی فنلاند دارد. ابعاد مناسب هاچبک، سیستم تعلیقی که مخصوص این رقابتها توسعه پیدا کرده و یک راننده با تجربه، مواردی هستند که حتماً در نتیجه نهایی رقابت تأثیر میگذارند.
uss zumwalt DDG-1000
۱ شهریور ۱۳۹۵کامیون چه هار
Elon Musk
۱ شهریور ۱۳۹۵از کامازخوشم نمیاد.
کامیون فقط مرسدس ولوو داف مان ماک
uss zumwalt DDG-1000
۱ شهریور ۱۳۹۵خوب امار داری ها
Danial
۱ شهریور ۱۳۹۵تو بازی king of the road نسخه سال 2001 هم کاماز یه مدل خیلی عجیب داشت که میشد باهش همینجوری از شیب ها بپری ولی ممکن بود به خاطر گرافیک بازی تو زمین گیر کنی O_o
خخخخخخخخخخخ
نوید جهرمی
۲ شهریور ۱۳۹۵یادش ب خیر. به نظرم بهترین بازی کامیونی که تا حالا داشتم همون بود.
احمد باقری
۲ شهریور ۱۳۹۵کار کامیون خیلی درست بود.