کمپانی کامیون سازی Navistar International بهتازگی از جدیدترین کامیون خود یعنی سری HX رونمایی کرده ست. این کامیون که در ردهی کلاس ۸ دماغدار با ظاهر کلاسیک برای وظایف سنگین و عمرانی ساخته شده، بنابر گفته مدیر اجرایی این شرکت اولین کامیون جدید از سال ۲۰۱۰ میباشد.
کامیون HX جدید (مخفف Heavy eXtreme) شامل ۴ مدل با اکسلهای set-forward و set-back و همچنین طول کاپوت بلند و متوسط میشود. این مدل جایگزین مدل قدیمیتر Pay Star خواهد شد. تروی کلارک مدیرعامل ناویستار دراینباره میگوید:این کامیون جدید روز دوشنبه ساعت ۱۳:۰۰ بهوقت اقیانوس آرام در نمایشگاه دنیای بتن در لاسوگاس رونمایی شد. (نمایشگاه بهطور رسمی از سه شنبه آغاز بهکار کرد) اینترنشنال سفارشات برای ۴ مدل این کامیون را از زمان رونمایی دریافت میکند و تحویل آنها از بهار آغاز میشود. ۴ مدل این کامیون عبارتاند از:رونمایی از سری HX یک فرصت دوباره برای اینترنشنال است که جایگاه خود را در کامیونهای دماغدار کلاسیک که سابقاً واگذار کرده بود، باز پس گیرد.
- مدل HX515؛ با طول سپر تا پشت اتاق (BBC) معادل ۱۱۵ اینچ و اکسل جلوی Set-Forward. کاربردهای اولیه این مدل شامل دامپ تراک، میکسر، جرثقیل و حمل زباله میباشد.
- مدل HX615؛ با طول BBC معادل ۱۱۵ اینچ و اکسل جلوی Set-Back. قابل عرضه در قالب کامیون و کشنده که کاربریهای مشابه بهعلاوه دامپ تراک و پلتفرمهای عمرانی را بر عهده دارد.
- مدل HX520؛ با طول BBC معادل ۱۲۰ اینچ و اکسل جلوی Set-Forward. به دو صورت کامیون و کشنده با کاربریهای کشنده فواصل طولانی، دامپ تراک ساخت و ساز و عمرانی و پلتفرم جرثقیل.
- مدل HX620؛ با طول BBC معادل ۱۲۰ اینچ و اکسل جلوی Set-Back. در دو مدل کشنده و کامیون که میتواند در کشش بار در فواصل طولانی، حملکننده جرثقیل، دامپ تراک ساخت وساز و عمرانی و همچنین شاسی لخت عرضه شود.
دو مدل HX615 و HX515 با موتورهای N13 ساخت ناویستار تجهیز میشوند در حالی که دو مدل دیگر از ISX15 های ساخت کامینز بهره میبرد. مدیران شرکت تأیید کردهاند که تمامی این مدلها برای بیشترین میزان قدرت و دوام، بهرهوری رانندگی، طراحی ظاهری خشن و بیشتر میزان ساعت کاری بدون نیاز به تعمیر طراحی شدهاند. معاون ارشد ناویستار در بخش توسعه تولید جهانی، Denny Moony دراینباره میگوید:
یک کاپوت شیبدار دید بسیار خوبی به راننده درون کابین میدهد و همچنین چرخش ۴۰ درجه چرخهای جلو، مانور پذیری خوبی به آن میدهد. این کامیون در زمینهای تست ناویستار در شمال هند تحت آزمایشهای سخت قرار گرفته و از هماکنون امکان سفارش آن وجود دارد و اولین نسخههای آن در ماه آوریل تحویل مشتریان داده خواهند شد.سری HX جدید، ظاهر سلطهجویانه، قابلیتهای راننده محور و همچنین تواناییهای غیرقابل توقف را ترکیب کرده تا نظر رانندههای این نوع کامیون را عوض کرده و به خود جلب کند.
mohsen
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ماشین گنده بازم اروپا ای کاش فعالیت های VOLVO SCANIA DAF IVECO MERCEDES
تو ایران زیاد تر بشه من که هیچ کامیونی رو با VOLVO عوض نمیکنم لامصب الکی سرش ننوشته Globetrotter عجیب چیزیه کسایی که روندن میدونن من یه بار به FH 760 اش بود فکر کنم از ترکیه تجهیزات سنگین راه سازی که اونام VOLVO بودن اورده بود لامصب خدایی بود واسه خودش حتی تو تجهیزات راه سازی و اینا هم طرفداراش کم نیستن تو خود ایران طوری که انتحاب بین kumatsu و VOLVO تقریبا سلیقه ای هست
mohsen
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ملت لگن امریکایی پرست…. چرا امریکارو همه خدا میدونن؟ چی داره که مثلا اروپایی ها ندارن؟ هرچیم که تا حالا به ایران داده جر لگن چیزی نبوده اخ اینا خودشون انقدر تعصب بیجا ندارن که یه عده از ما به وسایلاشون داریم
ارش
۱۴ بهمن ۱۳۹۴جالبه و قشنگه
یوسف
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ایول بالاخره پدال اخبار ماشین سنگینم گذاشت
لطفا بیشتر اخبار ماشینای سنگین و اتوبوس بذارین
جاش تو پدال واقعا خالیه
moein
۱۴ بهمن ۱۳۹۴از شرکت های تولید کننده ماشین سنگین فقط ماک رو دوس دارم
Nima
۱۴ بهمن ۱۳۹۴هرچیزی به بار مربوط میشه آمریکا توش پیشتازه
تراک f150
کامیون و کشنده سلطان mack
هنوز برای سنگییییین ترین بارها مثل موشک ها و که از 90 چرخ استفاده میکنن هنوز هم از ماک R600 استفاده میشه که 40 سال سن داره و هنوز هم از بقیه بهتر عمل میکنه.
تصور کنین جدیداش چیه!!!!!
خداییش دقت کردین؟ تمام بارهای سنگین رو میدن به ماک.
mohsen
۱۴ بهمن ۱۳۹۴چون تنها وسیله موجود اون هست ولی تو اروپا همچین ماشین هایی حتی جدیدشون جایگاهی نداره استاندار الایندگی و تکنولوژی ماک در حد اروپا نیس طرف DAF XF EURO 5 رو 6 ماه بود میروند انگشتشو کرد اگزوزش هیچ دوده ای نبود اینجام اگه بیان اون مدل اروپایی ها و قیمت معقولی داشته باشن جایگزبین میشن ولی فعلا که قدرتمندترین کامیون FH500 هست که اونم واسه اینکار ساخته نشده
اميم
۱۴ بهمن ۱۳۹۴نمای داخلیش یه خرده زیادی کلاسیکه !! این طور که معلومه فک نکنم تغییر زیادی داخلش داده باشن
ali a.j.g
۱۴ بهمن ۱۳۹۴تشکر از آقای حصیری
لطفا مطالبی درباره کامیونها و وانتهای رت راد در پدال بزارید
احسان(احسان)
۱۵ بهمن ۱۳۹۴مدلای قدیمی اینترنشنال هنوز بعد از 50 سال تو ایران باهاش بار سنگین جابه جا میکنن.کلا در زمینه ساخت ماشین های سنگین heavy duty مشتری این کامیون ها محصولات شرکت های امریکایی رو میپرستن.قدرت بالا و اصطهلاک کم و تعمیرات ارزان قیمت نسبت به رقیباشون از امتیاز بالای این کامیون هاس
احمد باقری
۱۵ بهمن ۱۳۹۴هر جاش رو نگاه می کنی، سنگینی به چشم میاد. فقط ساخته شده برای سنگین کاری.
نوید جهرمی
۱۵ بهمن ۱۳۹۴رضای عزیز با تشکر از این مقاله.
جای کامیون توی سایت خالی بود که اینم خوب شد نوشتی.
سید
۲۹ بهمن ۱۳۹۵عشق است کامیون های امریکایی