ایوکو طی رویدادی در مادرید اسپانیا کِشندهٔ کاملاً جدید خود بنام S-Way را رونمایی کرده است. این کِشندهای سنگین است که جایگزین مدل سالخوردهٔ استرالیس شده و پرچمدار جدید ایوکو محسوب میشود. این کِشنده همچنین اولین مدل از سری جدید Way ایوکو بهحساب میآید. S-Way با مصرف سوخت و تولید آلایندگی پایین، کابین بازطراحی شده و بهبود قابلیت اتصال، آمادهٔ رقابت با رقبای سرسخت اروپایی است. کابین جدید این کِشنده با هدف جادار بودن طراحی شده و کارایی را با راحتی ترکیب کرده است. این کابین همچنین از ساختار تقویتشده برخوردار بوده و دید اطراف آن نیز بهبود یافته است.
در طراحی اتاق S-Way آئرودینامیک بهبود پیدا کرده که به ادعای ایوکو کاهش ۴ درصدی مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت. بااینحال برخلاف مرسدس بنز آکتروس که در آن آینههای جانبی با دوربین و نمایشگرهای داخلی جایگزین شدهاند، در S-Way همچنان از آینههای معمولی استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه کِشندهٔ جدید ایوکو سپر چندتکهٔ آن است که هزینهٔ تعمیرات را کاهش میدهد زیرا در صورت آسیب دیدن سپر، تنها قسمت آسیبدیده تعویض میشود و نیازی به تعویض کل سپر نیست.
در S-Way با استفاده از راهحلهای کاهش مصرف سوخت و تکنولوژیهای پیشرفتهٔ کاهش آلایندگی پیشرانههای دیزلی مثل سیستم منحصربهفرد HI-SCR، سیستم EGR هوشمند (بازچرخانی گازهای اگزوز) و همینطور گیربکس Hi-Tronix، تولید آلایندههای PM، NOx و CO2 نسبت به استرالیس کاهش یافته است. در همین حال، برای شرکتهایی که خواهان ناوگانی سبز هستند، ایوکو نسخهٔ گازسوز CNG از S-Way را با پیشرانهٔ ۴۶۰ اسب بخاری ارائه کرده که از بُردی تا ۱۶۰۰ کیلومتر برخوردار است. در این نسخه میزان تولید NO2 تا ۹۰ درصد کمتر از نسخههای دیزلی بوده و تولید دیاکسید کربن آن نزدیک به صفر است.
S-Way همچنین به لطف ویژگی پیشرفتهٔ Connectivity Box، قابلیت اتصال بیشتری نسبت به سلف خود دارد. این یک پلتفرم خدماتی است که با همکاری مایکروسافت توسعه یافته و امکان مدیریت و ذخیرهٔ ایمن دادهها را فراهم میکند. با وجود این سیستم، مالک یا راننده میتواند با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر بهطور مداوم از طریق اپلیکیشن MyIVECO با کامیون ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، از این قابلیت اتصال برای ارائهٔ سیستمهای کمکرانندهٔ پیشرفته نیز استفاده شده است.
رئیس بخش محصولات تجاری و خاص ایوکو آقای «گریت مارکس» در طول مراسم رونمایی از S-Way گفته است:
ما میخواهیم کامیونی با بیشترین نوآوری و آسانترین برای استفاده را به خریداران ارائه کنیم و محصولاتمان را برای زندگی رانندگان مناسبسازی نماییم. این ویژگیها برای جامعه اهمیت دارد و جذابتر و لذتبخشتر از صرفاً اضافه کردن چوب و چرم به کامیون است
me84
۲۵ تیر ۱۳۹۸.
کاملا صد در صد با حرفهاش موافقم.
نو آوریهای بدردبخور با کاربری آسون و هزینه های کم خیلی بهتر از چوب و چرمه
محمود
۲ تیر ۱۳۹۹این کشنده های که چهار تا لاستیک دارن در محور عقب روی هم مثل تصویر بالا (iveco s way ) چند تن بار میتواند حمل کنند .
آیا میتوانند یک کانتینر پر از کاشی را حمل کنند؟ یا فقط میتوانند پفک ،نوشابه ،لباس حمل کنند که نسبتا سبک هستند .
لطفا جواب بدهید .
Ali
۲۶ دی ۱۳۹۹سلام دوست عزیز
سوال شمارو اول از نظر قانونی بگم نه توانایی خود ماشین ،
بزارید یه مثال ساده و مفهومی بزنم
بنز نارنجی دماغ دار قدیم که الان هم تولید میشه که بعضی هاش معروفن به مایلر ده چرخ
اگه دقت کرده باشین رو کاپوت موتور این بنز ها و بنزهای مدل دیگه یه عدد چهار رقمی هست
مثلا: رو همون بنز نارنجی ها نوشته شده
(2624). خب دو رقم اول مربوط به تناژ است، یعنی خود ماشین با بارش باید ۲۶ تن باشه ومجاز هست و تو کارت ماشین هم ۲۶ تن زده شده، ولی کسایی هستن که تو کمپرسی ده چرخ همین ماشین جمعا تا ۳۵، ۴۰ تن میزنن و این مربوط به توانایی ماشین هس که چه جور موتور گیربکس و دیفرانسیل وشاسی و فنر و چه سایز لاستیکی داره، ولی مجاز نیست بیشتر از ۲۶ تن بزنه و اگه افسر متوجه بشه براش جریمه و یا حتی مستقیم پارکینگ ، در حالی که وزن خالی همین ماشین ده چرخ کمپرسی تا ۱۱،۱۲ تن میرسه که فقط میتونی ۱۴،۱۵تن بار بهش بزنی که جمعا میشه ۲۶ تن،
تا این جا فقط بحث تناژ بود،
و اما بعدش دو رقم بعدی که عدد ۲۴ هست مربوط به قدرت ماشین هس که اگه یه صفر بذاری جلوش میشه ۲۴۰،یعنی ۲۴۰اسب بخار قدرت داره، فرقی نمیکنه هر عددی بود باید صفر اضافه کنی.
بنز (1924)هم وجود داره که شش چرخ هستن که عقب محور چهار لاستیک داره که میتونن یا شاسی باری یا کمپرسی یا انواع کاربری داشته باشن، این نمونه هم مثل چیزایی که بالا گفتم است، دو رقمی اول میشه همون مجموع وزن ماشین و بار ۱۹تن،
در مقایسه با ده چرخ که چهار چرخ کم داره پس در نتیجه تناژ کمی داره این ماشین،
وزن خالیشم حدودا ۹ تن میشه که یه بار ۱۰ تنی بزنی میشه ۱۹ تن، که این ماشین معروفن به (بنز ده تنی) یا (بنز تک) که تو تره بار بیشتر استفاده میکنن از این ماشین
رقم بعدی بازم ۲۴ هست که میشه ۲۴۰ اسب بخار،
موتور هردو یکی هست ولی تناژ تفاوت داره با هم،
ببخشید اگه سرتونو درد آوردم ولی با گفتن اینا راحت تر درمورد تناژ کشنده متوجه میشین چون میخوام هیچ شبه ای باقی نذارم
______،______،_______،_______،______،____
______،______،_______،_______،______،____
حالا برسیم به بحث کشنده
تو بعضی کشنده ها هم این ارقام هستن ولی تو بنز تو همه مدلاش هس بقیه هم از بنز الگو برداری کردن.
مثلا کشنده بنز اکتروس ۱۸۴۴ یا آکسور ۱۸۴۳
که رقم اول باز تناژ و رقم دوم اسب بخار با اضافه کردن صفر،
این کشنده۱۸۴۴ با اون بنز نارنجی ۱۹۲۴، هردو شش چرخن ولی کشنده ۱تن از اون کمتره که این طوری براش در نظر گرفتن،
حالا همین کشنده ۱۸۴۴، با این که تناژش ۱۸ تن هس ولی با اضاف کردن تریلی یا گاری( سه محور) یا (دو محور) که تعداد لاستیک ها و محور ها بیشتر میشه تناژش میره بالا که به عبارتی تاژش ترکیبی میشه ، هر چی تعداد لاستیک و محور بیشتر باشه تناژ میره بالا،
حالا تو تصویر بالا که میفرمایین :
کشنده با تریلی (سه محور) استفاده شده که جمعا ۱۲ تا لاستیک داره، که تو ایران هم از این نوع تریلی با نوع دیگر کشنده ها هم وجود داره که تو کارت ماشین ۴۲یا ۴۴ تن زده شده و مجازه،
تو ایران اف اچ ۵۰۰ و اسکانیا ۴۵۰، اسکانیا ۵۶۰،
رنوT۴۸۰, اویکو۵۴۰
کارت ماشیناشون ۴۴ تن هس،
بقیه برندهای موجود در ایران ۴۲ تن هس،
(البته با این نوع محور و لاستیک کشنده و تریلی )
اون عددهایی ۵۶۰،۴۵۰،۵۰۰، ۴۸۰، ۵۴۰ که واسه ولوو و اسکانیا،رنو،ایویکو گفتم اسب بخارشون هس،
عدد تناژشون در کنار اسب بخارشون مث بنز تو بدنه ماشین نوشته نشده ولی نسل جدیدشون تو ایران ۴۴تن و نسل قدیم ۴۲تن هستن،
_____,______,______,______,_____,______,
حالا شما میفرمایین همین کشنده با همین تریلی میتواند یک کانتینر پر از کاشی حمل کند یا فقط پفک و نوشابه
که باید بگم بار پر از پفک که حجیم هس ولی وزنی ندارد واسه یه کشنده و براش سبک بار حساب میشه و براش مث آب خوردنه اصلا پفک براش بار حساب نمیشه ، اون همه پفک در نهایت ۳ یا ۴ تن میشه،
حالا بار کانتینر پر از کاشی هر چقدر هم باشه
واسه همین نوع کشنده و تریلی ۱۲ چرخ،
باید با وزن خود کشنده و تریلی و بار بشه ۴۲ یا ۴۴تن که مجازه که بالاتر عرض کردم،
ولی بیشتر هم میتونه ببره که تخلف به حساب میاد و توانایی اون ماشین فارغ از بحث تناژ مجاز،
اونم بستگی داره که موتور و گیربکس و دیفرانسیل چه قدرتی دارن که باز استحلاک فراوان تعمیر و افزایش مصرف سوخت و ترکیدن لاستیک و سرازیری خطرناکه واسه ماشین و نمیصرفه تو ایران
ولی کاشی رو بیشتر تو تریلی کفی میزنن نه تو کانتینر چون کانتینر پر از کاشی فکر کنم بالاتر از ۴۴ تن میشه و من تا حالا ندیدم،
_______,______,_______,_______,_____,
همه ی کشنده ها همه جورکالایی جابجا میکنن ساده تر بگم همه چیزایی که میبینیم با کشنده ها در ابعاد بالا جابجا میکنن، بعدش نوبت میرسه به کامیون یا کامیونت در ابعاد کوچکتر، و حمل و نقل یک کشور از اهمیت بالایی برخورداره که ناوگان اون نوسازی شده یا فرسودس، به امید این که کشور ما هم شاهد بروز ترین کشنده ها باشه،
ببخشید سرتون رودرد آوردم چون خودم علاقه به ماشین سنگین دارم و اگه بازم سوالی داشتین در این مورد یا مورد های دیگر ماشین سنگین در حدتوانم راهنمایی میکنم،
امید
۳۰ فروردین ۱۴۰۰سلام علی . عالی توضیح دادی واقعا استفاده کردیم . سوال آیا کشنده ها می تونند 24 ساعت حرکت کنند و خراب نشدن یا توانایی 24 ساعت حرکت رو ندارند . و این لاستیک ها را چند وقت یکبار باید تعویض کرد و اگر لاستیک در حین حرکت پنچره شه میشه راحت کنترل کرد کشنده رو .
ابوالفضل
۱۷ شهریور ۱۴۰۰بسیار عالی و جامع جواب دادی طوری که هر آدم بی تجربه از ماشین سنگین هم کاملا متوجه بشه
همشهری
۲۰ بهمن ۱۴۰۰آفرین
مهدی
۲۵ تیر ۱۳۹۸خدایی خیلی شکیل و زیباست همراه با نوآوری و تکنولوزی…احسنت ایویکو
NAVID۰۰۹۸
۲۵ تیر ۱۳۹۸اینو نگاه ، ایویکوهای منتاژی ایران هم نگاه کن
فاصله بین صدسال نوریه .
فکر کنم اگر وارد ایران بشه ، حدود ۲میلیاردی قیمت بخوره .
راستی تو این بدبختیها ، کسی میدونه FH جدیدها که ثبت نام شده بودند و تحویل دادند ، چه قیمتیه .
زیاد وارد نیستم ، اما فکر میکنم یکی از بی حاشیه ترینها ، ایویکو باشه ، سرش تو لاکِ خودشه و بی حاشیه به جلو در حرکته .
شیک ، ساده ، زیبا طراحی شده ، اما بنز ، اسکانیا ، ولوو ، داف ، رنو ، خیلی قویتر و لوکستر عمل میکنند و بیشتر به قدرت و تجهیزات اهمیت میدهند .
به قدرت ، تجهیزات و نوع طراحی این کشنده توجه کنید و آن را با رقبا مقایسه کنید .
JDM
۲۵ تیر ۱۳۹۸داداش اخرین قیمتی که از fh500 دارم یک میلیارد و هشتصد بود چند روز پیش یکی از دوستان بم گفت اومده پایین
داداش قدرت اویکو رو دستکم نگیر اونایی تو ایران باش کارکردن میدونن چی میگم.ماشین خوبی هم هست
NAVID۰۰۹۸
۲۵ تیر ۱۳۹۸JDM عزیز
ممنون
قبول دارم ، بیشتر ایویکوها دارای کمپرسی و بیشتر در امور معدنی فعالیت میکنند .
1,800 بدی fh ، چقدر باید عشق FH باشی که چنین پولی برای خریدش بدی .
خودم عاشقشم ، اما جرئت پرداخت چنین پولی را داشته باشم هم ، ندارم .
JDM
۲۵ تیر ۱۳۹۸ممونم نوید جان
اون موقع که گفتی اویکو برای کمپرسی و معدن کاربرد داره فهمیدم اینکاره ای.
درمورد قیمت هم جدا ازینکه سایپا دیزل آشغال های چینی با حذف بیشترین اپشن ها و قیمتی گراف و بسیار نا پسند به مردم میچپونه الان وضعیت و کار و بار به گونه ای شده بسیار احمقانه اس یک و هشتصد جا ماشین پول بدی میتونی همون پولو بذاری تو بانک بدون هیچ گونه خوابالودگی شبانه و پشت فرمون و زحمت و درد رنج فیزیکی و فکری و خرج و مخارج قطعات و… میتونی خیلی راحت زندگیتو بچرخونی و برات اضافه هم میمونه
net
۲۵ تیر ۱۳۹۸طراحی داخلی و بیرونی از اسکانیا کپی کرده
(Saeed(peugeot
۲۵ تیر ۱۳۹۸با همه زیباییش بازهم رنو سری تی خیلی خاص تر از اینه
JDM
۲۵ تیر ۱۳۹۸عالی و زیبا شده ولی جلوش شبیه اسکانیا سری S شده.
راستی پدال جان این خبر رونمایی ماله خیلی وقت پیشه. دیر گذاشتیش?
net
۲۵ تیر ۱۳۹۸دقیقا کپی نسل جدید اسکانیا هست .نسل جدید اسکانیا هنوز وارد ایران نشده
علی آقا
۲۶ تیر ۱۳۹۸ایویکو رو دوست دارم چون ایتالیاییه. هموطن فراری و لامبورگینی و وسپا و یوونتوس.
Reza
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام دوست عزیز
موتورش چند اسب بخاره؟
راستی با حداکثر توان چند تن میشه بهش زد؟